olp

Απρόσμενη και σοβαρή εμπλοκή με την COSCO στον Πειραιά

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σαν… βόμβα «έσκασε» η επιστολή της Cosco που καταγγέλλει τις πρακτικές της κυβέρνησης και του Θοδωρή Δρίτσα στην συμφωνία για το λιμάνι του Πειραιά.

Η κινεζική εταιρία, που στις 8 Απριλίου υπέγραψε την συμφωνία για τον ΟΛΠ με την κυβέρνηση Τσίπρα και το ΤΑΙΠΕΔ, είδε στο κείμενο του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή διαφορετικούς όρους από όσους υπήρχαν. Μάλιστα, δεν δίστασε στην επιστολή της να αναφέρει χαρακτηριστικά για τις αλλαγές που έκανε ο υπουργός Ναυτιλίας ότι «συνιστά πλήρη ανατροπή των όσων η εταιρεία έχει συμφωνήσει με το ΤΑΙΠΕΔ για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ ΑΕ».

Μάλιστα, η Cosco καλεί σε αυστηρό ύφος το ΤΑΙΠΕΔ να παρέμβει αμέσως, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι κινήσεις του Υπουργού Ναυτιλίας θέτουν σε κίνδυνο την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στο Πεκίνο. Η πλευρά της Cosco  επισημαίνει τις  επτά μεγάλες -μονομερείς- αλλαγές και φέρεται αποφασισμένη, εφόσον δεν γίνουν οι πρέπουσες διορθώσεις, να αποχωρήσει από την συμφωνία που σύναψε.

Μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε στη Βουλή και στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ, από το Μέγαρο Μαξίμου θέλησαν να… χαμηλώσουν τους τόνους. Ανέφεραν ότι οι αλλαγές δεν είναι ουσιαστικές και ότι θα γίνουν επαφές με την Cosco, ενώ αναμένεται να συνταχθεί μία επιστολή από το ΤΑΙΠΕΔ προς την Cosco όπου θα εξηγεί το ταμείο πώς και για ποιόν λόγο έγιναν οι αλλαγές.

Η κύρωση της συμφωνίας, το πρωί της Πέμπτης με την διαδικασία του Κατεπείγοντος εισάγεται για συζήτηση και ψήφιση αυθημερόν στην Ολομέλεια. Και εκεί αναμένεται να… ανάψει η συζήτηση.

Δρίτσας: «Εγιναν αλλαγές, έχω δικαιοδοσία»

Ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας παραδέχθηκε στη Βουλή, ότι υπάρχουν διαφορές στο κείμενο του νομοσχεδίου και μιλώντας στην επιτροπή σχολίασε «Θα διαβάσω την επιστολή πιο συστηματικά, γιατί θίγει πολλά θέματα. Καταρχήν ψυχραιμία . Δεν γίνεται με μια επιστολή να αναστατώνεται το σύμπαν, ότι απειλείται το ταξίδι του πρωθυπουργού, ότι θα σταματήσει η συζήτηση του νομοσχεδίου. Οι σχέσεις με την Κίνα είναι σταθερές και στρατηγικού χαρακτήρα. Όλα τα μέλη της κυβέρνησης υπηρετούμε αυτόν το σχεδιασμό. Εκλήθη η Cosco να έρθει σήμερα στην επιτροπή και δεν ήρθε. Το περιεχόμενο της επιστολής πρέπει να αντιστοιχεί στο σεβασμό του κοινοβουλίου .

Η σύμβαση που κάναμε μας δίνει το δικαίωμα να κάνουμε αλλαγές στο τελικό νομοσχέδιο που θα έρθει στη Bουλή.  Υπάρχουν διαφορές στο δικό μας κείμενο με βάση τη δικαιοδοσία που είχαμε. Εμένα με προσβάλει η επιστολή. Δεν μπορεί να γίνεται στη Bουλή διάλογος ενός υπουργού με μια εταιρεία με αυτούς τους κανόνες. Ο υπουργός ναυτιλίας δεν είναι δράκος. Η επιστολή αυτή θα ληφθεί υπόψιν, η κυβέρνηση θα τη μελετήσει και θα δει το αλλαγές και τι βελτιώσεις μπορεί να κάνει».

Μάλιστα, χαρακτηριστικό ήταν το γεγονός ότι μπήκε μέσα στην επιτροπή και ο Αλέκος Φλαμπουράρης, κάτι που σχολιάστηκε, ενώ ο Δημήτρης Καμμένος εκ μέρους των ΑΝΕΛ είπε «Να μην δώσουμε δικαίωμα στα θηρία της δημοσιογραφίας που ψάχνουν και το… κόμμα, να λένε ότι διαλύεται η χώρα. Να μην πούμε τίποτα απόψε. Να τα πούμε αύριο στην Ολομέλεια».

Οι αντιδράσεις από ΝΔ – ΠΑΣΟΚ

Η εισηγήτρια της ΝΔ Όλγα Κεφαλογιάννη νωρίτερα αλλά και μετά τις εξηγήσεις του υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα του απάντησε πως «δεν είναι ο οποιοδήποτε αυτός που έστειλε αυτή την επιστολή αλλά ο αντισυμβαλλόμενος σας, ο αντισυμβαλλόμενος του ελληνικού δημοσίου…».

Αυτός είναι είπε «που σας καταγγέλλει ότι το νομοσχέδιο που μας καταθέσατε είναι παντελώς αντίθετο με τους βασικούς όρους της συμφωνίας που έχετε κάνει…»Και εξήγησε η κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη ως γι αυτό και «η ΝΔ το πρωί σας ρώτησε κύριε υπουργέ εάν γνωρίζατε την ύπαρξη αυτής της επιστολής… Γι’ αυτό και επιφυλαχθήκαμε στην επί της αρχής ψηφοφορίας να τοποθετηθούμε στην Ολομέλειας γιατί δεν σας έχουμε εμπιστοσύνη. Εδώ από την επιστολή αυτή προκύπτει ότι εξαπατήσατε τον αντισυμβαλλόμενό σας, εμάς τα κόμμα της Αντιπολίτευσης θα φοβηθείτε να εξαπατήσετε για μια ακόμα φορά που άλλα μας λέτε, άλλα μας καταθέτετε στην Βουλή και άλλα με τις τροπολογίες και βελτιώσεις φέρνετε τελικά ψηφίζονται στην Ολομέλεια;»

Ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος προανήγγειλε ότι αύριο το κόμμα του στην Ολομέλεια θα καταθέσει ονομαστική ψηφοφορία τουλάχιστον στο άρθρο 10 Α (περί υποχρεωτικών μετατάξεων) της Κύρωσης της συμφωνίας, εάν δεν αλλάξει. Εκεί και τότε είπε ο κ. Κωνσταντινόπουλος όσοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ διαφωνούν θα πρέπει να καταψηφίσουν. Αντιθέτως τα όσα λένε δεν έχουν καμία σημασία…

Ολόκληρη η επιστολή της Cosco:

«Με συνημμένο τον κυρωτικό νόμο του Παραρτήματος 1.1α με προσθήκη του άρθρου 11Α όπως συμφωνήθηκε.

Προς: Τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, κο Στέργιο Πιτσιόρλα

Πειραιάς, 29 Ιουνίου 2016

Αγαπητέ κ. Πρόεδρε,

Για ακόμη μια φορά σε σύντομο χρονικό διάστημα βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη, η οποία όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση συνιστά πλήρη ανατροπή των μεταξύ μας συμφωνηθέντων. Το κείμενο του σχεδίου κυρωτικού νόμου της νέας Σύμβασης Παραχώρησης («ΣΠ») μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΠ Α.Ε., που κατατέθηκε χθες 28/6/2016, προς ψήφιση στη Βουλή, αποτελεί ένα εντελώς διαφορετικό κείμενο από το αντίστοιχο σχέδιο κυρωτικού νόμου που έχει προσαρτηθεί ως Παράρτημα 13 και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της μεταξύ μας Σύμβασης για την Πώληση των Μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. («ΣΠΜ»). Το σημαντικότερο όμως είναι πως το κατατεθέν σχέδιο νόμου δεν είναι μόνο διαφορετικό αλλά και εντελώς αντίθετο αφενός με βασικούς όρους της συμφωνίας μας, αφετέρου με τα δεδομένα επί των οποίων βασίστηκε η οικονομική προσφορά της εταιρείας μας για την εξαγορά της ΟΛΠ ΑΕ.

Θεωρούμε πως είναι εντελώς σαφές ότι δεν αναφερόμαστε στο δικαίωμα της Ελληνικής Βουλής να νομοθετεί ελεύθερα, στο κυρίαρχο δηλαδή δικαίωμα της Ελληνικής Πολιτείας, το οποίο σεβόμαστε και τιμούμε απόλυτα, αλλά ούτε στο δικαίωμα των αντίστοιχων Επιτροπών της, για νομοπαρασκευαστικής φύσεως παρεμβάσεις στο συμβατικά συμφωνημένο κείμενο του σχεδίου νόμου που έχει προσαρτηθεί στο σχέδιο ΣΠ Παράρτημα 13 στην υπογραφείσα μεταξύ μας ΣΠΜ. Εν προκειμένω όμως οι τροποποιήσεις του συμβατικά συμφωνημένο σχεδίου νόμου αποτελούν μια προφανή απόπειρα του αρμοδίου Υπουργείου Ναυτιλίας (ενώ το ίδιο έχει ήδη εγκρίνει το σχετικό Παράρτημα 13) να υποκαταστήσει πλήρως την διοίκηση της ΟΛΠ, να καταστήσει (με οριζόντιες διατάξεις του κατατεθέντος νομοσχεδίου) ανενεργές σχεδόν το σύνολο των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης και να τροποποιήσει δια νόμου την συναφθείσα συμφωνία για την αγοραπωλησία του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ.

Αν και πιθανώς έχετε ήδη αντιληφθεί το μέγεθος της βλάβης που μπορεί να προκαλέσει η ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, όπως εισάγεται προς ψήφιση, από την Ελληνική Βουλή, ωστόσο θα θέλαμε να κάνουμε μια σύντομη αποτύπωση των κρισιμότερων ζητημάτων που ανακύπτουν από την τυχόν ψήφιση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου όπως διαμορφώθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και κατατέθηκε προς ψήφιση από τη Βουλή των Ελλήνων:

1. Προχωρήσατε σε πλήρη διαγραφή του άρθρου 5 του συμφωνημένο σχεδίου κυρωτικού νόμου, στο οποίο ουσιαστικά περιγραφόταν το δικαίωμα της ΟΛΠ ΑΕ να εκδώσει νέους κανονισμούς που αφορούν στον πυρήνα της εμπορικής δραστηριότητας της ιδιωτικής πλέον ΟΛΠ Α.Ε., όπως ακριβώς συμβαίνει σε κάθε άλλη ιδιωτική επιχείρηση στην Ελλάδα.

2. Διαγράψατε από την παράγραφο 3 του άρθρου 9 (που αντιστοιχεί στο άρθρο 10 του συμφωνημένο σχεδίου κυρωτικού νόμου,) την αυτονόητη σε κάθε μεγάλη σύμβαση παραχώρησης υποχρέωση της δημόσιας διοίκησης να αποκρίνεται εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος για την χορήγηση έγκρισης μετά από την υποβολή σχετικών μελετών. Η COSCO για να αναλάβει την ευθύνη να εκτελέσει ένα τεράστιο πρόγραμμα επενδύσεων εντός ενός πολύ σύντομου χρονικού διαστήματος, βασίστηκε κυρίως σε αυτή την ασφαλιστική δικλείδα της έγκαιρης έκδοσης των απαιτούμενων εγκρίσεων και αδειών. Η μη ύπαρξη της δεν θα άλλαζε απλά το προσφερόμενο από την εταιρία μας οικονομικό αντάλλαγμα, αλλά θα έθετε εν αμφιβόλω ακόμη και την υποβολή οικονομικής προσφοράς καθώς οι συνέπειες για τον ΟΛΠ σε περίπτωση μη έγκαιρης εκτέλεσης των υποχρεωτικών επενδύσεων είναι ανυπολόγιστες.

3. Μας αφαιρέσατε το δικαίωμα να λαμβάνουμε υπόψιν μας, κατά την εφαρμογή των τιμολογιακών μας πολιτικών (κάτι το οποίο αποτελεί υποχρέωση κάθε διοίκησης) την αποτελεσματική εμπορική λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα του Λιμένα Πειραιά, παρά το γεγονός ότι παρέμεινε η ρητή υποχρέωση για την τήρηση της αρχής της αναλογικότητας, της ίσης μεταχείρισης και της απαγόρευσης διάκρισης. Την ίδια μάλιστα στιγμή που μας υποχρεώνετε να επιτυγχάνουμε συγκεκριμένους χρηματοοικονομικούς δείκτες της ΟΛΠ ΑΕ προκειμένου να αποδεικνύουμε διαρκώς την οικονομική ευρωστία της εταιρίας.

4. Έχετε διαγράψει την ρητή αναφορά περί μη υποχρέωσης της ΟΛΠ ΑΕ να ακολουθεί, μετά την ιδιωτικοποίηση, τις τυπικές διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων.

5. Καταστήσατε στην πράξη ανενεργό το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου να εκδίδει πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής, καθιστώντας εφαρμοστέες τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, που καμίας απολύτως εφαρμογής δεν τυγχάνουν στα ζητήματα υποδομών που ανήκουν απευθείας στο Ελληνικό Δημόσιο.

6. Αφαιρέσατε από το Διαιτητικό Δικαστήριο το δικαίωμα να επιλέγει τον εφαρμοστέο κατά την κρίση του κανόνα κατά την εκδίκαση συγκεκριμένης διαφοράς μεταξύ των συμβαλλομένων μερών και ορίσατε μονομερώς την συμπληρωματική εφαρμογή των διατάξεων του ΑΚ.

7. Υποβαθμίσατε την ισχύ της ΣΠ έναντι των παράγωγων της συμβάσεων, μέσω της διαγραφή της ρητής αναφοράς περί της υπεροχής της.

Θεωρούμε ότι τα ανωτέρω είναι επαρκή για να αντιληφθεί ο οποιοσδήποτε, πολλώ δε μάλλον εσείς, ότι κανένα περιθώριο βελτίωσης του πιο πάνω κειμένου δεν είναι δυνατή δεδομένου ότι αναφέρεται σε μια άλλη συμφωνία από αυτή που συνάψαμε μαζί σας και την οποία εμείς είμαστε διατεθειμένοι να σεβαστούμε και να τιμήσουμε μέχρι τελευταίας γραμμής. Δεδομένου όμως ότι:

1. Η διαδικασία της αποκρατικοποίησης βρίσκεται λίγο πριν την ολοκλήρωση  της.

2. Οι αρμόδιες ελληνικές αρχές, ήτοι τόσο η Επιτροπή Ανταγωνισμού όσο και το ΕΣ κατά την διαμόρφωση της κρίσης τους και κατά την έκδοση των αποφάσεών τους έλαβαν υπόψιν τους συγκεκριμένα δεδομένα τα οποία ανατρέπονται πλήρως από το κατατεθέν σχέδιο κυρωτικού νόμου.
3. Η COSCO υπέδειξε έως σήμερα απόλυτη συνέπεια και προσήλωση στα συμφωνηθέντα με το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά και σε οτιδήποτε επιπλέον της ζητήθηκε με βασικότερη την παροχή περαιτέρω δεσμεύσεων έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού αναφορικά με την τιμολογιακή της πολιτική όχι μόνο της ΟΛΠ ΑΕ, αλλά και της υφιστάμενης θυγατρικής της COSCO στην Ελλάδα, με την επωνυμία ΣΕΠ ΑΕ

ΖΗΤΑΜΕ την αποκατάσταση του κατατεθέντος κυρωτικού νόμου στα συμφωνηθέντα, με τρόπο που να ανταποκρίνεται πλήρως και απολύτως σε αυτά, χωρίς φυσικά να τα τροποποιεί με οποιοδήποτε τρόπο. Προς διευκόλυνση της επαναφοράς του κειμένου του κυρωτικού νόμου στην συμφωνηθείσα μορφή του, σας επισυνάπτουμε σε ξεχωριστό Παράρτημα τις εντοπισμένες από εμάς διαφοροποιήσεις που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να γίνουν αποδεκτές από την COSCO HK.

Τέλος, λόγω της κρισιμότητας του ζητήματος, παρακαλούμε όπως με μέριμνα και ευθύνη σας διαβιβάσετε (ως κατεπείγουσα) την παρούσα επιστολή μας στο Γραφείο Πρωθυπουργού, στον Υπουργό Επικρατείας κο Αλέκο Φλαμπουράρη καθώς και στα μέλη των αρμοδίων, για το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, Επιτροπών, ώστε να λάβουν πλήρη γνώση της παραβίασης των βασικών όρων της συμφωνίας μας. Παράλληλα, από την πλευρά μας θα ενημερώσουμε ειδικά τα μέλη των αρμοδίων Επιτροπών της Βουλής για την σοβαρότητα του ζητήματος.

Αγαπητέ κ. Πρόεδρε,

Όντας σίγουροι ότι αντιλαμβάνεστε πλήρως την κρισιμότητα των στιγμών και στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας ως εκπρόσωπος του Ελληνικού Δημοσίου σας ζητάμε να τηρήσετε απαρέγκλιτα τα όσα μεταξύ μας έχουμε συμφωνήσει».

Η ΟΜΥΛΕ

Η ΟΜ.Υ.Λ.Ε με την παρέμβασή της στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου συζητήθηκε η Σύμβαση Παραχώρησης του ΟΛΠ, κατέθεσε για μια ακόμη φορά την διαφωνία της για την πώληση των ΟΛΠ και ΟΛΘ και ανέδειξε όλες τις παρατυπίες που περιέχουν η Σύμβαση Παραχώρησης και ο Κυρωτικός Νόμος.
Αυτό, όμως, που κυρίως ανέδειξε ήταν όλα τα ζητήματα σχετικά με τις εργασιακές σχέσεις στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται και απαίτησε την διασφάλιση των εργαζομένων, απόλυτα συμβατή με την κείμενη εργατική νομοθεσία.
Προϋπόθεση αυτής της διασφάλισης είναι η διαγραφή από την διάταξη 10Α της φράσης «κατάργηση (του ΓΚΠ) από το ΔΣ/ΟΛΠ» και την συμπλήρωση της διάταξης με την φράση «στο ισχύον δίκαιο με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ή διαιτητική απόφαση». Πρέπει, δηλαδή, να αποτυπωθεί στην συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση αυτό που αποτυπώνεται στη Αιτιολογική Έκθεση του νομοσχεδίου και φέρει τις υπογραφές των αρμόδιων υπουργών.
Καλέσαμε το Ελληνικό Κοινοβούλιο να πράξει το αυτονόητο και να θεσμοθετήσει την διασφάλιση των εργαζομένων.
Κανένας δεν μπορεί και δεν πρέπει να του επιτραπεί να είναι πάνω από τους νόμους και το Σύνταγμα της χώρας μας.
Η Κυβέρνηση, αλλά και τα Πολιτικά Κόμματα, πρέπει να αντιληφθούν ότι η πολυπόθητη ανάπτυξη δεν μπορεί να επέλθει με παραβιάσεις βασικών κανόνων του εργατικού δικαίου και την διάλυση των εργασιακών σχέσεων.
Το εργατικό μαζικό κίνημα δίνει την μάχη για την υπεράσπιση των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, όπως αυτές κατοχυρώνονται μέσα από το Σύνταγμα.
Τίθεται πλέον θέμα Δημοκρατίας και Εθνικής Κυριαρχίας. Η Κυβέρνηση και το Ελληνικό Κοινοβούλιο οφείλουν να απαντήσουν.
Οι πάντες κρίνονται.

Η ΓΣ του ΟΛΠ

Συνήλθε σήμερα Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016 η Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., στην οποία παρέστη το 81.15% των μετόχων και εκπροσώπων μετόχων  και ενέκρινε όλα τα θέματα της Ημερησίας Διάταξης  όπως τα εισηγήθηκε το Δ.Σ. του Οργανισμού.

Κύρια θέματα της Ημερήσιας Διάταξης ήταν  η έγκριση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων 2015 (01.01.2015-31.12.2015), καθώς και η Έκθεση Ελέγχου των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών.

Όπως σημείωσε κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Ι. Κούβαρης “παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση ο ΟΛΠ Α.Ε. εμφάνισε και το 2015 κέρδη, βελτιώνοντας μάλιστα τους δείκτες κερδοφορίας σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (2014). Ειδικότερα, τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε € 9.772.290,19 έναντι € 8.891.464,98 παρουσιάζοντας αύξηση 9,91% ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανέρχονται σε € 8.375.754,17 έναντι € 6.763.882,84 παρουσιάζοντας αύξηση 23,83% και το καταβαλλόμενο μέρισμα θα ανέλθει σε €  0,1114 έναντι 0,0989 της αντίστοιχης χρήσης 2014. Επίσης περιόρισε τα έξοδα του, εξοφλήθηκαν πλήρως υποχρεώσεις προς το ΙΚΑ ύψους 14 εκ. ευρώ και προχώρησε σε  επικαιροποίηση των προβλέψεων εξορθολογίζοντας τον ισολογισμό του”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *