tetradi

Χ. Τετράδη, αντιπρόεδρος ΞΕΕ: «Όλα δείχνουν ένα δυναμικό Καλοκαίρι με θετικές προοπτικές»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Από: Δημήτρης Γκαρτζώνης
«Ολα δείχνουν ένα δυναμικό καλοκαίρι με θετικές προοπτικές. Αναμένουμε η σεζόν του 2023 να είναι καλύτερη σε σχέση με τα προηγούμενα έτη», δηλώνει σε συνέντευξη που παραχώρησε προς τη «δ» η αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Χριστίνα Τετράδη.

Σημειώνει ότι επιχειρηματίες και κρατικός μηχανισμός, επένδυσαν στην αύξηση των αφίξεων και εισπράξεων και ότι από την κατάκτηση αυτού του κοινού στόχου θα βγουν κερδισμένοι όλοι, οι τουρίστες, οι εργαζόμενοι, οι επιχειρηματίες, η χώρα, αφού, «ο Τουρισμός στην Ελλάδα είναι υπόθεση όλων μας»!
Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο του ΞΕΕ, Χ. Τετράδη, το ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει κάνει άλματα σε ανταγωνιστικότητα και ποιότητα, πράγμα που καταγράφεται διεθνώς με διάφορους τρόπους και ενισχύει εκ νέου την διάθεση των επαγγελματιών να προσφέρουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.

• Κυρία Τετράδη, βρισκόμαστε στην εκκίνηση της νέας τουριστικής σεζόν. Πώς πιστεύετε ότι θα εξελιχθούν τα πράγματα για τον ελληνικό τουρισμό; Θα είναι μία καλύτερη χρονιά σε επίπεδο αφίξεων και εισπράξεων;
Όλα δείχνουν ένα δυναμικό καλοκαίρι με θετικές προοπτικές. Αναμένουμε η σεζόν του 2023 να είναι καλύτερη σε σχέση με τα προηγούμενα έτη τουριστικά, έχοντας επενδύσει όλοι μας, επιχειρηματίες και κρατικός μηχανισμός, ώστε να αποδώσουν οι καρποί μας, να αυξήσουμε τις αφίξεις και το μέγεθος των εισπράξεων ως αποτέλεσμα. Σε αυτόν τον στόχο τον κοινό, σε αυτή την σύμπραξη κερδίζουν όλοι, οι τουρίστες, οι εργαζόμενοι, οι επιχειρηματίες, η χώρα.
Ο Τουρισμός στην Ελλάδα είναι υπόθεση όλων μας όπως λέμε στο ΞΕΕ. Σημαντικός παράγοντας που αναμένεται ότι θα συμβάλει, μεταξύ άλλων, στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι η υλοποίηση νέων έργων υποδομών στον τουρισμό.
Είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι ως χώρα είμαστε πάρα πολύ ψηλά στις προτιμήσεις όλων των ταξιδιωτών μέσα από την λειτουργία μας στα 2 τελευταία χρόνια, έχοντας επιδείξει ως χώρα ίσως την μεγαλύτερη μετά τον covid ανάκαμψη παγκοσμίως
Η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου 2023 ανήλθε σε 1,36 εκατ., αυξημένη κατά 62,4% σε σύγκριση τα επίπεδα του 2022.
Στη Ζάκυνθο ξεκινήσαμε ήδη από τις 28 Μαρτίου την πρώτη πτήση της σεζόν από την Easy Jet με 108 επιβάτες ξεκινώντας από το Μπρίστολ και την Παρασκευή θα πραγματοποιηθεί η πρώτη πτήση από το Λονδίνο. Η βρετανική αγορά είναι στην κορυφή της λίστας για το νησί μας όπως είναι γνωστό.
Από την τουριστική έκθεση ΙΤΒ στο Βερολίνο είδαμε πως όλες οι αγορές δείχνουν να κινούνται αυξητικά, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής αγοράς.
Βλέπουμε πάντως μια αλλαγή των πελατών που είναι τώρα πιο επιλεκτικοί θέλοντας να ζήσουν και να ανακαλύψουν τον προορισμό σε όλα του τα επίπεδα και έχουν και μια διάθεση να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα στους προορισμούς που επιλέγουν για τις διακοπές τους.

• Υπάρχουν νέες προκλήσεις για την τουριστική βιομηχανία και τον κλάδο της φιλοξενίας στην μετά covid εποχή; Η ενεργειακή κρίση και τα αυξημένα λειτουργικά κόστη, δοκιμάζουν τη βιωσιμότητα και τη λειτουργικότητα των ξενοδοχείων;
Μετά την εποχή Covid η ενεργειακή κρίση και τα αυξημένα λειτουργικά κόστη είναι η νέα πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει η τουριστική βιομηχανία.
Δεν είναι μόνο η ενέργεια καθαυτή, η οποία έχει αυξηθεί μέχρι και 80%, αλλά είναι και το έμμεσο κόστος. Στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης βλέπουμε αυξήσεις πάνω από 30%, στο κόστος των πακέτων, σε όλα τα αναλώσιμα και τα βασικά είδη όπως το ψωμί και το κρέας.
Το ενεργειακό κόστος των επιχειρήσεων, φαίνεται πως θα συνεχίσει να αποτελεί σταθερή τροχοπέδη στις δραστηριότητες του επιχειρηματία. Αδιαμφισβήτητα ήταν και εξακολουθεί να είναι ένας σοβαρός παράγοντας επιβάρυνσης των εξόδων ενός ξενοδοχείου.
Για το λόγο αυτό, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις προσπάθησαν να προλάβουν τη σεζόν και να βρουν τρόπους εναλλακτικών μορφών ενέργειας για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στα αυξημένα κόστη. Έχοντας όμως, ζήσει το πόσο ευαίσθητος είναι ο τουρισμός, μετά από μία πανδημία, έναν πόλεμο και μία ενεργειακή κρίση που ακόμα μας ταλανίζουν, κρατάμε ένα ερωτηματικό για να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα βρεθεί μπροστά μας κάτι άλλο.

• Περισσότερες από 1 στις 5 θέσεις στα ξενοδοχεία δεν καλύφθηκε το 2022. Το φαινόμενο της έλλειψης εργαζόμενων αναμένεται να είναι έντονο στη φετινή περίοδο. Ποια είναι η ρίζα του προβλήματος και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί;
Η αγορά εργασίας δεν έχει πρόβλημα μόνο το 2023. Το φαινόμενο της έλλειψης εργαζομένων υπάρχει στα τελευταία πέντε χρόνια. Ενδυναμώθηκε στην περίοδο του κορωνοϊού. Τότε πολλοί εργαζόμενοι στον τουρισμό αποχώρησαν ή άλλαξαν επάγγελμα. Σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταναστευτικής πολιτικής θέλουμε να δούμε αν μπορούμε να φέρουμε εργαζόμενους από άλλες χώρες ή ανθρώπους που είναι στη χώρα μας ως οικονομικοί μετανάστες. Προσπαθούμε να υπογράψουμε διακρατικές συμφωνίες. Πέρσι υπήρχαν ξενοδοχεία που δεν άνοιξαν τμήματα λόγω έλλειψης προσωπικού.
Το φαινόμενο της έλλειψης προσωπικού δεν είναι κάτι που υπάρχει μόνο στην Ελλάδα. Οι ελλείψεις στην Μεσόγειο καταγράφονται στις 700.000 θέσεις εργασίας. Λόγω της πανδημίας, είδαμε ότι ένα μεγάλο μέρος έφυγε από την Ελλάδα. Ένα μεγάλο μέρος αναζήτησε άλλες δουλειές, γιατί η πανδημία δημιούργησε και νέους τομείς εργασίας, οι οποίοι δουλεύουν όλο το χρόνο, αντί να είναι εποχιακοί. Κατά βάση η Ελλάδα έχει εποχιακό τουρισμό. Είναι πολύ μικρό το ποσοστό, το οποίο δουλεύει όλο το χρόνο. Επίσης, ένα άλλο κομμάτι αποφάσισε να ανοίξει δικές του επιχειρήσεις, ειδικά στην εστίαση, ελπίζοντας ότι τουλάχιστον θα δουλεύει μεν, αλλά δουλεύοντας για τον εαυτό του, θα βγάλει περισσότερα χρήματα.

• Θα ήθελα να μας μιλήσετε για την πρωτοβουλία του ΞΕΕ μαζί με την Marketing Greece για την προβολή του «Ελληνικού Πρωινού». Ποιος είναι ο στόχος της δράσης αυτής; Πιστεύετε ότι υπάρχουν πτυχές του ελληνικού τουριστικού προϊόντος που θα πρέπει να αναδειχθούν μέσα από στρατηγικές συμμαχίες των συναρμόδιων φορέων;
Πρωταρχικός στόχος ήταν φυσικά η προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στηρίζοντας την σταδιακή αύξηση του αριθμού επισκεπτών ετησίως και την αναβάθμιση αυτής της εμπειρίας καθώς και την εξωστρέφεια της Ελλάδας μέσα από την προβολή της.
Το «Ελληνικό Πρωινό», καινοτομία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, αποτελεί εργαλείο προβολής και ενίσχυσης της πολιτιστικής μας αυτοπεποίθησης και εξωστρέφειας για την ανάδειξη της μοναδικής γαστρονομικής μας κουλτούρας.
Θέτει την ελληνική γαστρονομία στο επίκεντρο της τουριστικής εμπειρίας. Συνδέει τον πρωτογενή τομέα με τον Τουρισμό ενισχύοντας την ελληνική οικονομία, τον μικρό παραγωγό και στηρίζοντας το Ελληνικό Ξενοδοχείο.
H γαστρονομία έχει ενταχθεί δυναμικά στο κομμάτι της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Το ΞΕΕ μέσα από το Ελληνικό Πρωινό και μέσα από τον θεσμό των Boutique Hotels στοχεύει σε ένα ξεχωριστό προϊόν, το οποίο θα είναι ποιοτικό και θα προσελκύσει και μια διαφορετική αγορά.
Η έρευνα του ΙΤΕΠ καταγράφει πως πάνω από ένα στα τέσσερα ξενοδοχεία έχει αγκαλιάσει τη δράση του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό», που συνδέει απευθείας τον κλάδο με τον πρωτογενή τομέα, και τα μισά εξ αυτών έχουν λάβει και αντίστοιχη πιστοποίηση, αναδεικνύοντας το Ελληνικό Ξενοδοχείο στον καλύτερο πρεσβευτή στην υπηρεσία της ποιοτικής πρωτογενούς παραγωγής και της ελληνικής γαστρονομίας.
Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας συνεργάζεται με φορείς και επιχειρήσεις για την οικοδόμηση της εθνικής τουριστικής στρατηγικής και για τον καθορισμό της γαστρονομικής μας διπλωματίας, λειτουργώντας ως κινητήρας ανάπτυξης σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.

• Κλείνοντας κυρία Τετράδη, πόσο ανταγωνιστικό θα λέγατε ότι είναι το ελληνικό τουριστικό προϊόν; Σε ποια σημεία υπερέχει και πού υστερεί έναντι του ανταγωνισμού; Περιγράψτε μας συνοπτικά τι προβλέπει ο Οδικός Χάρτης προς το μέλλον του ελληνικού τουρισμού που έχει χαράξει το ΞΕΕ…
Το ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει κάνει άλματα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, σε ανταγωνιστικότητα και ποιότητα. Αυτό καταγράφεται διεθνώς με διάφορους τρόπους και ενισχύει εκ νέου την διάθεση των επαγγελματιών να προσφέρουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.
Το ελληνικό τουριστικό προϊόν υπερέχει στο ανταγωνιστικό πακέτο «ήλιος-θάλασσα», στην πλούσια πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά, στη σημαντική και διεθνώς γνωστή γαστρονομία, στη διατήρηση της αυθεντικότητας της ελληνικής υπαίθρου και στην αναβάθμιση του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας. Από την άλλη υστερεί στην ύπαρξη υποδομών για βιώσιμη υποστήριξη, στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στην εξάρτηση από tour operators, στην υπερσυγκέντρωση τουρισμού σε συγκεκριμένους προορισμούς, στην απουσία νοοτροπίας συλλογικής προσπάθειας και συνεργασίας και στο μικρό ποσοστό εργαζομένων με ειδίκευση στις τουριστικές σπουδές.
Με σκοπό τη στήριξη των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στις νέες προκλήσεις της βιώσιμης ανάπτυξης, το Ξ.Ε.Ε. σε συνεργασία με το ΙΤΕΠ πραγματοποίησε ειδική έρευνα αποτύπωσης του ενεργειακού/ περιβαλλοντικού προφίλ των ελληνικών ξενοδοχείων και κατέθεσε προς τα αρμόδια Υπουργεία τις παρούσες προτάσεις για τη χρηματοδότηση δράσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στόχος μας είναι να συμπράξουμε στην αναβάθμιση του Ελληνικού Ξενοδοχείου, στηρίζοντας τον Ξενοδόχο να ενημερωθεί, να συνεργαστεί, να κατευθυνθεί προς την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό. Κάνουμε συνέργειες, συμμαχίες με κοινούς στόχους, δουλεύουμε ακούραστα όλοι μαζί, έχοντας ένα όραμα να προβάλλουμε τη χώρα μας προς τα έξω, να γίνουμε εξωστρεφείς και απευθύνοντας πρόσκληση στον τουρίστα ερχόμενος στην Ελλάδα να του προσφέρουμε μία εμπειρία ζωής υψηλής ποιότητας και αισθητικής εκπληρώνοντας κάθε τουριστική υπόσχεση που του δώσαμε.

ΠΗΓΗ: www.dimokratiki.gr

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *