Μ. Ντουλγκέρης – Meeting Point Hellas Group: Στους κορυφαίους προορισμούς η Ελλάδα φέτος, λόγω της επιτυχίας του 2020 |Ποιες αγορές πρωταγωνιστούν…

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Από τα πλέον έμπειρα στελέχη του ελληνικού Τουρισμού, με μακρά θητεία σε σημαντικές θέσεις, ο Μάνος Ντουλγκέρης, διευθύνων σύμβουλος του Meeting Point Hellas Group, μέλους του FTI group, μιλάει στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ για την εν εξελίξει τουριστική περίοδο, εν μέσω πανδημίας, τονίζοντας την ανοδική πορεία του ομίλου και στην ελληνική αγορά, στην οποία είναι από τους «βασικούς παίκτες».

Ο κ. Ντουλγκέρης υπογραμμίζει ιδιαίτερα ότι «η Ελλάδα είναι μέσα στους 2-3 κορυφαίους προορισμούς και αυτό οφείλεται στην πετυχημένη (έστω και μικρή σεζόν του 2020), καθώς σαν χώρα αποδείξαμε ότι μπορούμε να ανταπεξέλθουμε σε δύσκολες και απαιτητικές καταστάσεις».

Αναφορικά με τις αγορές, ο διευθύνων σύμβουλος του Meeting Point Hellas Group, τονίζει ότι πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει κατά κύριο λόγο η γερμανική και η πολωνική αγορά, ενώ ακολουθούν η Τσεχία, η Σλοβενία και η Γαλλία. Αναμένει δε πως από τις αρχές Σεπτεμβρίου θα επανακάμψει πλήρως και η αγγλική αγορά, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν περαιτέρω προβλήματα με την πανδημία, όπως εξηγεί.

Ο κ. Ντουλγκέρης μιλάει και για την αλλαγή ιδιοκτησίας του FTI, σημειώνοντας ότι οι αλλαγές στην ιδιοκτησία έχουν προσδώσει έναν άλλο αέρα στο FTI Group. Και εξηγεί: «H οργάνωση χτίζεται πάνω σε μοντέρνα δομή με μια ισχυρή ιδιοκτησία η οποία καλύπτει όλο το εγχείρημα. Πιστεύω πως αποτελεί θέμα χρόνου για την εταιρία από νούμερο 3 στη γερμανική αγορά, να δυναμώσει ακόμα περισσότερο και να αυξήσει κατά πολύ το μερίδιο στην αγορά αυτή, καθώς επίσης και στις υπόλοιπες αγορές».

Προαναγγέλλει αύξηση του αριθμού των ξενοδοχείων όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στις υπόλοιπες χώρες, ενώ εκτιμά ότι για τη σεζόν 2021, ο στόχος του ομίλου είναι 400-000- 450.000 άτομα και για το 2022 υπολογίζει σε «σοβαρή αύξηση».

Τέλος, απαντά στο που «πονάει» ο ελληνικός Τουρισμός με το μάτι ενός ανώτατου στελέχους tour operator και δεν παραλείπει να εκφράσει το παράπονό του προς το υπουργείο Τουρισμού, «τόσο του Ομίλου όσο και το δικό μου προσωπικά, καθώς είναι εμφανές πως δεν υπάρχει ίση μεταχείριση». Και εξηγεί: «Δεν είναι δυνατόν για έναν tour operator όπως είναι ο FTI, που έχει αποδείξει έμπρακτα τα τελευταία χρονιά και ειδικά το κατά την νευραλγική σεζόν του 2020 το πόσο πολύ βοήθησε την Ελλάδα- συνεχίζοντας και το 2021 με πολύ δυναμική παρουσία- να μην χαίρει ανάλογης ανταπόκρισης από τους φορείς του τουρισμού (και δεν αναφέρομαι μόνο σε οικονομικά θέματα αλλά σε ένα γενικότερο πλαίσιο αντιμετώπισης)».

Η συνέντευξη

Η συνέντευξη στον Κων/νο Στ. Δεριζιώτη, έχει ως εξής:

  1. Ποια είναι τα μηνύματα που έχετε για τη σεζόν του 2021 που «τρέχει»; Ποιες αγορές κατά την άποψη σας το 2021 θα «τρέξουν» και ποιες νέες αγορές πρέπει να προσεγγίσουμε και σε ποιο χρονικό ορίζοντα;

Από την έναρξη της σεζόν η άποψή μου ήταν πως η Ελλάδα θα είναι μέσα στους 2-3 κορυφαίους προορισμούς και αυτό οφείλεται στην πετυχημένη (έστω και μικρή σεζόν του 2020), καθώς σαν χώρα αποδείξαμε ότι μπορούμε να ανταπεξέλθουμε σε δύσκολες και απαιτητικές καταστάσεις. Αναφορικά με τις αγορές για το 2021, πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει κατά κύριο λόγο η γερμανική και η πολωνική αγορά, ενώ ακολουθούν η Τσεχία, η Σλοβενία και η Γαλλία. Αναμένω πως από τις αρχές Σεπτεμβρίου θα επανακάμψει πλήρως και η αγγλική αγορά, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν περαιτέρω προβλήματα με την πανδημία.

  1. Πότε πιστεύετε ότι θα επιστρέψουμε στα μεγέθη του 2019; Πως θα βγούμε από την κρίση; Τι πρέπει να κάνει ο καθένας μας κατά την άποψή σας;

Πιστεύω πως αρχής γενομένης από το 2022 και εφόσον θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση με την πανδημία, θα είμαστε σε θέση να συγκρινόμαστε με το 2019 και ο λόγος είναι ότι η χώρα έχει οικοδομήσει ένα πολύ σοβαρό όνομα στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία. 

  1. Η υιοθέτηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού, βοηθάει; Τι άλλο χρειάζεται;

Σαφέστατα και το πιστοποιητικό εμβολιασμού βοηθάει και θέτει τις βάσεις για την ομαλοποίηση της κατάστασης. Εκείνο που χρειάζεται σε κάθε περίπτωση είναι να καταλάβει ο κόσμος και ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές πόσο σημαντικό είναι να ολοκληρωθεί ο εμβολιασμός. 

  1. Οι αλλαγές ιδιοκτησίας στον FTI έχουν δώσει έναν άλλο «αέρα» στο όμιλο. Ποιοι στόχοι έχουν τεθεί και τι πρέπει να περιμένουμε; Τι σηματοδοτούν οι αλλαγές;

Οι αλλαγές στην ιδιοκτησία έχουν προσδώσει έναν άλλο αέρα στο FTI Group. H οργάνωση χτίζεται πάνω σε μοντέρνα δομή με μια ισχυρή ιδιοκτησία η οποία καλύπτει όλο το εγχείρημα. Πιστεύω πως αποτελεί θέμα χρόνου για την εταιρία από νούμερο 3 στη γερμανική αγορά, να δυναμώσει ακόμα περισσότερο και να αυξήσει κατά πολύ το μερίδιο στην αγορά αυτή, καθώς επίσης και στις υπόλοιπες αγορές (Αυστρία, Ολλανδία, Ελβετία, Γαλλία κλπ.).

  1. Η πολυπόθητη επέκταση της τουριστικής σεζόν μπορεί να γίνει;

Εμείς σαν Group είμαστε πρωτοπόροι και θα ήθελα να σας θυμίσω πως ήδη από την περσινή τουριστική περίοδο το προγραμμά μας ήταν έως τέλος Νοεμβρίου για Ρόδο και Κρήτη, ωστόσο διακόπηκε βίαια εξαιτίας του τρίτου lockdown στις 15.11.

Εδώ θα ήθελα να επισημάνω ότι παρά τις καλές προθέσεις και τις προσπάθειες των Tour Operators, εκείνο που χρειάζεται είναι να το πιστέψει και ο κόσμος και δεν αναφέρομαι μόνο τους ξενοδόχους, αλλά και όλα τα παρεμφερή επαγγέλματα. Θα πρέπει να δοθεί μια πίστωση χρόνου, ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να μπορούμε να υπολογίζουμε και το μήνα Νοέμβριο, όπως συμβαίνει με τον Οκτώβριο. Με κλειστά καταστήματα και σε γενικές γραμμές μια ατμόσφαιρα που θυμίζει έρημη πόλη/νησί δε θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε ουσιαστική επέκταση της τουριστικής περιόδου. Σε αυτή τη συλλογική προσπάθεια, η συμβολή του Υπουργείου Τουρισμού και των Τοπικών Αρχών κρίνονται, κατά τη γνώμη μου, νευραλγικής σημασίας. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και Κρήτης για τη μικρή αλλά ουσιαστική βοήθεια που μας παρέχουν σε αυτό το δύσκολο εγχείρημα.

  1. Θα δούμε επέκτασή σας και σε νέα ξενοδοχεία; Με πόσα ξενοδοχεία συνεργάζεστε και με ποιο καθεστώς;

Όπως γνωρίζετε σαν Όμιλος λειτουργούμε 68 ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα έχουμε 6 ξενοδοχεία εκ των οποίων τα 5 βρίσκονται υπό καθεστώς ενοικίασης και το 1 ιδιόκτητο, ενώ συνολικά διαθέτουμε 2275 δωμάτια.

Σε αυτή τη φάση, γίνεται μια αναδιοργάνωση σε όλο το portfolio των ξενοδοχείων και το επόμενο βήμα είναι σαφέστατα να αυξήσουμε τον αριθμό των ξενοδοχείων όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στις υπόλοιπες χώρες.

  1. Τα τελευταία χρόνια το υπουργείο Τουρισμού έχει μπει δυναμικά και στο κομμάτι της προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και με συνεργασίες με τους tour operators. Ποια είναι η άποψή σας;

Σαφέστατα και τα τελευταία χρόνια γίνεται μια σοβαρή προσπάθεια από κυβερνητικής πλευράς, αλλά εδώ θα ήθελα να εκφράσω το παράπονο τόσο του Ομίλου όσο και το δικό μου προσωπικά, καθώς είναι εμφανές πως δεν υπάρχει ίση μεταχείριση.

Δεν είναι δυνατόν για έναν tour operator όπως είναι ο FTI, που έχει αποδείξει έμπρακτα τα τελευταία χρονιά και ειδικά το κατά την νευραλγική σεζόν του 2020 το πόσο πολύ βοήθησε την Ελλάδα- συνεχίζοντας και το 2021 με πολύ δυναμική παρουσία- να μην χαίρει ανάλογης ανταπόκρισης από τους φορείς του τουρισμού (και δεν αναφέρομαι μόνο σε οικονομικά θέματα αλλά σε ένα γενικότερο πλαίσιο αντιμετώπισης).

  1. Που «πονάει» ο ελληνικός Τουρισμός με το μάτι ενός ανώτατου στελέχους tour operator;

Κατά τη γνώμη μου ο ελληνικός Τουρισμός δεν «πονάει» με την έννοια που έχουμε συνηθίσει να λέμε, απεναντίας και ιδιαίτερα κατόπιν της περσινής και φετινής εμπειρίας, έχουμε αποκτήσει ξανά ένα πολύ δυνατό όνομα στην αγορά που νομίζω ότι θα μας βοηθήσει μελλοντικά. Αναμφισβήτητα, σε αυτό έχουν διαδραματίσει πρωταρχικό ρόλο οι υποδομές (νέα αεροδρόμια, ανακαινισμένα ξενοδοχεία κλπ.) και η σωστή οργάνωση στην διαχείρηση της πανδημίας. Το σημείο στο οποίο θα τολμούσα να εντάξω τον χαρακτηρισμό «πονάει» είναι ομολογουμένως στην έλλειψη προσωπικού και ιδιαίτερα εξειδικευμένου προσωπικού. Δεν είναι δυνατόν κάθε καλοκαίρι να υπάρχει τέτοια μεγάλη έλλειψη στα νησιά και την ίδια ώρα να κάνουμε λόγο για ανεργία που βρίσκεται στα ύψη!

  1. Ποιο είναι το προφίλ του πελάτη σας και πόσο σημαντική είναι η Ελλάδα για το πρόγραμμά σας; Ποια είναι τα μεγέθη του FTI group;

Το προφίλ του πελάτη μας σε ποσοστό 80% αποτελείται από τη μεσαία τάξη. Η Ελλάδα είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τον Όμιλο, καθώς το τουριστικό προϊόν που προσφέρει αποτελεί ιδανική επιλογή για τον πελάτη (οικογένεια ή ζευγάρια). Καίριο ρόλο παίζουν το αίσθημα ελευθερίας που νιώθει ο πελάτης στη χώρα μας, η μικρή απόσταση από την πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών και η πολύ καλή ξενοδοχειακή υποδομή που έχει αναπτύξει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Για τη σεζόν 2021, ο στόχος είναι 400-000- 450.000 άτομα και για το 2022 υπολογίζουμε σε σοβαρή αύξηση σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας.

  1. Θα επιβιώσουν οι τουριστικές επιχειρήσεις της πανδημίας Covid; Θεωρείτε ικανοποιητικά τα μέτρα στήριξης που έχουν ληφθεί από την κυβέρνηση;

Είμαι σίγουρος και αισιόδοξος πως αν και θα υπάρξουν κάποιες δυσκολίες, στο τέλος οι περισσότερες θα επιβιώσουν και θα καταφέρουν να ορθοποδήσουν.

  1. Θέλουμε λίγους και καλούς ή πολλούς και όλων των εισοδηματικών επιπέδων τουρίστες; Συμφωνείτε ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι υψηλού επιπέδου και ανταγωνιστικό;

Σαφέστατα και θέλουμε πολλούς τουρίστες και όλων των εισοδηματικών επιπέδων και όπως προανέφερα, τη μεγαλύτερη πηγή εσοδών αποτελεί η μεσαία τάξη, η οποία είναι σε θέση να πληρώσει ένα πακέτο διακοπών στην Ελλάδα. Βεβαίως και με την υφιστάμενη υποδομή μπορούμε υποστηρίξουμε και να προσεγγίσουμε ένα πιο «πλούσιο και απαιτητικό» πελατολόγιο.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να κάνω μια επισήμανση προς τους ιθύνοντες, πως η Ελλάδα δεν αποτελείται μόνο από τους 5-6 μεγάλους προορισμούς (αυξημένο operation εξαιτίας των πτήσεων charter). Υπάρχουν τόσα πολλά νησιά και περιοχές (διαμάντια) στα οποία κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει την ανάλογη προσοχή, ώστε να υπάρχει λεγόμενη διαφορετικότητα που θα είναι σε θέση να καλύπτει τα όνειρα και τα θέλω κάθε πελάτη.

Ένα από αυτά τα διαμάντια είναι το νησί μου, η Λέσβος, που εύχομαι ολόψυχα κάποια στιγμή να βρει το δρόμο του (τουριστικά) γιατί το αξίζει!

ksd
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *