Photo by Asad Photo Maldives on Pexels

CNT: Αυτές είναι οι πιο σημαντικές ταξιδιωτικές τάσεις για το 2023

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από τα pop-up ξενοδοχεία μέχρι τα αργά ταξίδια και τις ολοκληρωμένες περιπέτειες μεταξύ των γενεών που σχεδιάζονται χρόνια πριν, αυτές είναι οι 18 ταξιδιωτικές τάσεις που παρουσιάζει το Condé Nast Traveler για το επόμενο έτος.

Το 2022 ήταν επίσημα η χρονιά που ο κόσμος άνοιξε ξανά. Μετά από σχεδόν δύο χρόνια που τα ταξίδια ήταν σε… καταστολή, φέτος υπήρξε η πολυπόθητη επιστροφή τους. Ενώ, το 2023, οι ταξιδιώτες θα προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα, καθώς θα εμβαθύνουν στις εμπειρίες, δημιουργώντας θετικό αντίκτυπο στους τόπους και τους ανθρώπους που επισκέπτονται. Θα εντρυφήσουν σε νέες, εντυπωσιακές πρακτικές ευεξίας και θα υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο που ταξιδεύουμε με την προστασία του πλανήτη σε πρώτη προτεραιότητα.

Από τα ψυχεδελικά καταφύγια και τα προσαρμοστικά μενού μέχρι τα flat-pack ξενοδοχεία και τα οδικά ταξίδια με ηλεκτρικά μέσα, αυτές είναι οι 18 ταξιδιωτικές τάσεις που πιθανότατα θα καθοδηγήσουν τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τον κόσμο το 2023.

1. Καταφύγια μεταμόρφωσης
Οι δυνάμεις που μας παρακινούν να ταξιδεύουμε μπορούν να χαρτογραφηθούν σε ένα τρίγωνο παρόμοιο με την “Ιεραρχία των αναγκών” του Μάσλοου. Στο κάτω μέρος θα βρισκόταν το ταξίδι ως ανάγκη -για να μας απομακρύνει από τον κίνδυνο (γνωστό ως Ασφάλεια στο διάγραμμα του Μάσλοου). Στη συνέχεια θα μπορούσαν να είναι τα ταξίδια για να μας βοηθήσουν να επιτύχουμε βαθύτερες ανθρώπινες σχέσεις (γνωστά ως Αγάπη και Συμπόρευση), ακολουθούμενα από τα ταξίδια για να “χτίσουμε” τη γνώση και το κύρος μας (γνωστά ως Εκτίμηση). Αυτό το επίπεδο συνδέεται με την Οικονομία της Εμπειρίας -την ιδέα ότι τα αγαθά ή οι υπηρεσίες έχουν αξία λόγω της θετικής επίδρασης που μπορούν να έχουν στη ζωή μας. Τι βρίσκεται λοιπόν στην κορυφή της πυραμίδας; Σύμφωνα με τον Αμερικανό ψυχολόγο Αβραάμ Μάσλοου, αφού έχουμε ικανοποιήσει όλες αυτές τις άλλες “ανάγκες”, ο τελικός στόχος είναι η Αυτοπραγμάτωση -στην ουσία, “να είσαι ο καλύτερος εαυτός σου”. Αυτό ισχύει και για τα ταξίδια -το επόμενο έτος, τα καταφύγια μεταμόρφωσης θα γίνουν ένα δημοφιλές εργαλείο για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους.

Έτσι, μετά από μια χρονιά ταξιδιών για διασκέδαση, χαλάρωση και επανένωση μετά την πανδημία, το 2023 θα είναι η χρονιά που τα ταξίδια θα έχουν σαν στόχο την προσωπική βελτίωση, με τα Καταφύγια Μεταμόρφωσης να βρίσκονται στο επίκεντρο. Στην Ελλάδα, η συντάκτρια Jenny Southan προτείνει το Euphoria Retreat, στον Μυστρά, ένα “συναισθηματικό και σωματικό” καταφύγιο μεταμόρφωσης που περιλαμβάνει χοροθεραπεία και ομαδικές συνεδρίες αυτογνωσίας.

2. Ξενοδοχεία flat-pack
Πολύ λιγότερο φανταχτερό απ’ ό,τι ακούγεται, με περισσότερη ψυχή και βαθιά ριζωμένα βιώσιμα διαπιστευτήρια, τα ξενοδοχεία αυτού του είδους στηρίζονται στις αρχές της σπονδυλωτής στέγασης και της προκατασκευασμένης αρχιτεκτονικής. Ενώ οτιδήποτε flat-packed συνδέεται παραδοσιακά με φτηνή μαζική παραγωγή, αυτό άλλαξε όταν ο ξενοδοχειακός όμιλος Habitas άνοιξε το πρώτο του flat-pack ξενοδοχείο στην Tulum το 2017, παρέχοντας ένα προσεγμένο, βιώσιμο, lifestyle ξενοδοχείο στους κατοίκους της πόλης.

Δεν πρόκειται απλώς για μια περαστική τάση, ο ξενοδοχειακός όμιλος κατασκεύασε το δικό του εργοστάσιο στο Μεξικό χρησιμοποιώντας τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης, το οποίο μπορεί να κατασκευάσει αρθρωτά μέρη του ξενοδοχείου, να τα πακετάρει, να τα στείλει, να τα συναρμολογήσει επί τόπου και να τα ανοίξει για τους επισκέπτες σε λιγότερο από ένα χρόνο. Σχεδόν κανένα θεμέλιο δεν χτίζεται, και αντί για λαμπερά λόμπι και βαριές κατασκευές, κάθε ξενοδοχείο είναι χτισμένο γύρω από δέντρα, βράχους και νερό. Το αποτέλεσμα ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη τάση για καταλύματα κοντά στη φύση.

Αυτή η μορφή κατασκευής δεν είναι μόνο βιώσιμη, αλλά και πολύ πιο αποδοτική από την παραδοσιακή κατασκευή.

3. Υβριδική πτήση-ελαφρύ ταξίδι
Τα υβριδικά αεροπορικά-ελαφρά δρομολόγια δεν είναι απλώς πιο φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά κάνουν τη μετάβαση από το Α στο Β ή από το Β στο Α μέρος της περιπέτειας. Ακριβώς όπως γινόμαστε όλο και περισσότερο ευέλικτοι και κλιματολάτρεις με το τι τρώμε, αντικαθιστώντας τις ζωικές πρωτεΐνες με φυτικές εναλλακτικές, τώρα γινόμαστε ευέλικτοι-αερολάγνοι. Ένας πιο οικολογικός τρόπος εξερεύνησης της Ευρώπης είναι να ανταλλάξουμε ένα αεροπορικό εισιτήριο μικρών αποστάσεων με ένα εισιτήριο τρένου.

Το να ταξιδεύουμε πιο αργά και πιο οικολογικά γίνεται όλο και πιο σημαντικό, καθώς οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές δείχνουν μεγαλύτερη αφοσίωση στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Η σιδηροδρομική μετακίνηση μπορεί να μειώσει το αποτύπωμά μας έως και 90% σε σύγκριση με το να ταξιδεύουμε αεροπορικώς για την ίδια απόσταση. Άλλωστε, κομπορρημοσύνη για το ότι είμαστε jet setters έχει ξεπεραστεί.

4. Set-jetting
Περάσαμε το μεγαλύτερο μέρος του 2020 και του 2021 κολλημένοι στις οθόνες μας, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η αγάπη μας για τη μικρή οθόνη θα εισέλθει στα ταξιδιωτικά μας σχέδια για το 2023. Το επόμενο έτος, πολλοί θα ταξιδέψουν με τις αγαπημένες τους τηλεοπτικές σειρές, χρησιμοποιώντας εντυπωσιακές και ενδιαφέρουσες τοποθεσίες γυρισμάτων ως εφαλτήριο για έναν συναρπαστικό νέο προορισμό διακοπών.

Πρόσφατα στοιχεία από το Netflix αποκάλυψαν ότι το 70% των προγραμμάτων που παρακολουθεί ένας τυπικός χρήστης του Netflix έχουν γυριστεί σε ξένο περιβάλλον και οι τοποθεσίες των επιλεγμένων προγραμμάτων ήταν συχνά τα αγαπημένα τους μέρη για διακοπές. “Έχουμε παρατηρήσει την επιτάχυνση αυτής της τάσης μεταξύ των επισκεπτών μας με τις κρατήσεις για τη Γαλλία το 2023 να είναι ήδη κατά 20% υψηλότερες από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, χάρη στις επιτυχημένες σειρές όπως το Emily in Paris”, λέει ο Simon Lynch, παγκόσμιος διευθυντής πωλήσεων και προϊόντων της Scott Dunn.

Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της Expedia, Natalie Allard, η τηλεόραση ξεπερνάει το Instagram ως βασικός ταξιδιωτικός influencer. “Έχουμε εντοπίσει το set-jetting ως μεγάλη τάση για το επόμενο έτος. Σύμφωνα με στοιχεία της Expedia, οι ταινίες και οι σειρές έχουν μεγαλύτερη επιρροή από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όταν πρόκειται για κρατήσεις ταξιδιών αυτές τις μέρες! Τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών παγκοσμίως έχουν σκεφτεί να κάνουν ταξίδι και σχεδόν το 40% έχουν ήδη κάνει κράτηση αφού εμπνεύστηκαν από την αγαπημένη τους σειρά”, λέει.

5. Ένα νέο είδος all inclusive
Εδώ και δεκαετίες υπάρχει σνομπισμός γύρω από τα all-inclusive ξενοδοχεία. Αυτοί που θεωρούν τους εαυτούς τους πολυταξιδεμένους συχνά αποστρέφονται την ιδέα των διακοπών όπου δεν χρειάζεται να βγεις έξω από το θέρετρο. Όμως, οι έξυπνες μάρκες δίνουν τώρα μια ριζική πινελιά στην ιδέα.

Φέρνοντας σαν παράδειγμα τα Ikos, η συντάκτρια του CNT, Sarah James, υποστηρίζει ότι πηγαίνει τα πράγματα ένα βήμα παρακάτω. “Εκτός από τα πέντε εστιατόρια στον χώρο του ξενοδοχείου που θα ανοίξει το 2023 στη Μαγιόρκα, η διαμονή all-inclusive προσφέρει την ευκαιρία οι πελάτες να κάνουν κράτηση σε τοπικά εστιατόρια χωρίς επιπλέον κόστος, δίνοντας στους ταξιδιώτες μια ευκαιρία να γνωρίσουν το νησί και να υποστηρίξουν την τοπική κοινότητα”. Σύμφωνα με την ίδια, καμία από αυτές τις έξυπνες διαμονές δεν μπορεί να χαρακτηριστεί “φτηνή”,  αλλά καθώς όλοι μας έχουμε μεγαλύτερη επίγνωση του πού ξοδεύουμε τα χρήματά μας, αυτή είναι μια τάση που καθιστά το κόστος των διακοπών μας πιο διαφανές και αυτά τα καλοπληρωμένα ταξίδια, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις.

6. Κομψά σαλόνια αεροδρομίου
Καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες βρίσκουν τρόπους να έχουν πρόσβαση στα σαλόνια αεροδρομίων, οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν περισσότερο από ποτέ να αναδείξουν τα κορυφαία σαλόνια τους σε σπάνιους χώρους. Πρόσφατα προνόμια περιλαμβάνουν ένα ποτήρι σαμπάνιας στο σαλόνι της British Airways και της American Airlines που μόλις άνοιξε στο JFK, ένα σπα που προσφέρει περιποίηση προσώπου και άλλες θεραπείες στο σαλόνι της Air France αποκλειστικά για την επιχειρηματική θέση, επίσης στο JFK, καθώς και ένα επερχόμενο σαλόνι της Delta στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες, με έκταση 36.000 τετραγωνικά πόδια και αποκλειστικά για τους πελάτες της πρώτης θέσης της αεροπορικής εταιρίας.

Από την πλευρά των πιστωτικών καρτών, η Capital One θα παρουσιάσει ένα νέο γαστρονομικό lounge με τον σεφ José Andrés, το οποίο θα επικεντρώνεται στην ισπανική κουζίνα τύπου tapa,s τόσο στην Ουάσινγκτον όσο και στη Νέα Υόρκη. Εν τω μεταξύ, η Chase Sapphire ετοιμάζεται για μια σειρά από ανοίγματα premium lounge σε όλες τις ΗΠΑ, μετά το “ντεμπούτο” της στο Χονγκ Κονγκ τον Οκτώβριο του 2022.

Όσοι ανήκουν στα ανώτερα κλιμάκια των ελίτ των αεροπορικών εταιρειών ή έχουν τις πιο premium πιστωτικές κάρτες θα θέλουν να φτάσουν στο αεροδρόμιο νωρίς για να επωφεληθούν από τα προνόμια, ενώ αυτές οι ανανεωμένες αίθουσες αναμονής θα κάνουν επίσης τις αναμονές λιγότερο ενοχλητικές για ορισμένους επιβάτες. Ωστόσο, στο πλαίσιο της διαδικασίας επανεκκίνησης των αιθουσών αναμονής, οι ταξιδιώτες ενδέχεται να παρακολουθήσουν τις αεροπορικές εταιρίες και τις εταιρίες πιστωτικών καρτών να δυσχεραίνουν την πρόσβαση στους χώρους αυτούς καθ’ όλη τη διάρκεια του επόμενου έτους.

7. Crypto-ταξίδια 
Μέχρι τώρα ο μόνος τρόπος να πληρώσει κάποιος για ένα ταξίδι, μια πτήση ή μια διαμονή σε ξενοδοχείο ήταν με νομίσματα όπως δολάρια ή λίρες, πόντους ή αεροπορικά μίλια (Airmiles), αλλά χάρη στις τεχνολογικές καινοτομίες των εταιριών fintech όπως η Revolut και η Hayvn, οι κάτοχοι κρυπτονομισμάτων μπορούν πλέον να εξαργυρώνουν Bitcoin και Ether, για παράδειγμα, σε διακοπές.

Στις ΗΠΑ, η Insider Intelligence εκτιμά ότι σχεδόν το 13% του ενήλικου πληθυσμού κατέχει πλέον τουλάχιστον ένα είδος κρυπτονομίσματος και μέχρι το τέλος του 2023, περίπου 3,6 εκατομμύρια άνθρωποι θα ξοδεύουν κρυπτονομίσματα (προηγουμένως επρόκειτο μόνο για επενδύσεις και συναλλαγές). Αυτή είναι μια τεράστια ευκαιρία για την ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία να προσαρμοστεί στις νέες αλλαγές στις καταναλωτικές δαπάνες.

Το καλοκαίρι του 2022, τα Soneva Resorts στην Ταϊλάνδη και τις Μαλδίβες άρχισαν να επιτρέπουν στους επισκέπτες να πληρώνουν για τη διαμονή τους με κρυπτονομίσματα. Το φθινόπωρο, η εταιρία βιωματικών ταξιδιών και yachting, Pelorus, άρχισε να δέχεται πληρωμές σε κρυπτονομίσματα για υπερπόντιες περιπέτειες. Ενώ, τον Νοέμβριο του 2022, η Borrow a Boat άρχισε να δέχεται κρυπτονομίσματα για ναυλώσεις σκαφών, με περισσότερες εταιρίες να αναμένεται να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

8. Πολυτελή σκάφη από πολυτελείς ξενοδοχειακές μάρκες
Η ανακοίνωση μιας νέας γενιάς πολυτελών γιοτ από τις κορυφαίες ξενοδοχειακές μάρκες του κόσμου ήταν πολυαναμενόμενη, με τους πιστούς πελάτες να ανυπομονούν να ταξιδέψουν στις θάλασσες με την άνεση και το στυλ για το οποίο έχουν γίνει γνωστά τα αντίστοιχα ξενοδοχεία στην ξηρά.

Το όνειρο έχει ήδη γίνει πραγματικότητα χάρη στο Evrima, της The Ritz-Carlton Yacht Collection -το πιο εξελιγμένο και ακριβό πολιτικό πλοίο που κατασκευάστηκε ποτέ στην Ισπανία, το οποίο καθελκύστηκε τον περασμένο Οκτώβριο. Αυτό είναι μόνο η αρχή του τι μπορούμε να περιμένουμε να δούμε από τον κόσμο της πολυτελούς κρουαζιέρας. Στα τέλη του 2022, η Four Seasons επιβεβαίωσε την έναρξη λειτουργίας ενός κρουαζιερόπλοιου με 95 σουίτες, με σύνθημά του “Η αγάπη κάνει κύματα”. Αν και οι πρώτες κρουαζιέρες δεν θα ξεκινήσουν πριν από το 2025, οι πελάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια από τα τέλη του 2023. Τα πρώτα δρομολόγια του Four Seasons Yacht στη Μεσόγειο και την Καραϊβική θα επικεντρωθούν σε μαγευτικούς προορισμούς, που θα προσφέρουν εξαιρετικά προσαρμοσμένες εμπειρίες στην ξηρά, καθώς και μοναδικές περιπέτειες στην ξηρά.

Επίσης, η Aman θα λανσάρει το πολυτελές γιοτ Aman’s Project Sama, 600 ποδιών, το 2025, με μόλις 50 σουίτες και σε συνεργασία με την Sinot Yacht Architecture & Design. Και έπεται συνέχεια…

9. Ξενοδοχεία με καλλιτεχνική “υπογραφή”
Η τάση των ξενοδοχείων τέχνης υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό – από το εκκεντρικό Fife Arms στη Σκωτία που ανήκει στο ίδιο ζευγάρι που βρίσκεται πίσω από την γκαλερί Hauser and Wirth, μέχρι το έξυπνο Fort Road Hotel στο Μάργκεϊτ, το οποίο απευθύνεται σε ταξιδιώτες που αναζητούν πέρα από τα κλασικά ξενοδοχεία, χώρους για πιο προσωπικές, καθηλωτικές εμπειρίες που αγγίζουν το δημιουργικό τους πνεύμα.

Χάρη σε δύο νεαρές καλλιτέχνιδες, η τάση κερδίζει έδαφος, εξυπηρετώντας μια γενιά ταξιδιωτών που αναζητούν να κοιμηθούν σε μέρη όπου καλλιεργείται η δημιουργικότητα και η σύνδεση. Στο Μαρακές, η καλλιτέχνης Lrnce ανοίγει το πολύχρωμο Rosemary, με επτά υπνοδωμάτια, το οποίο είναι διακοσμημένο με πολύχρωμα ζωγραφισμένα στο χέρι πλακάκια, υφάσματα και μια ταράτσα που θα φιλοξενεί εκδηλώσεις  για επισκέπτες με παρόμοιο πνεύμα. Αργότερα μέσα στη χρονιά, στο νησί της Μαγιόρκα, όπου -όπως και στο Μαρακές- η δημιουργικότητα πάντα πάλλεται, η φωτογράφος Kate Bellm θα ανοίξει το Hotel Corazon.

10. Τουρισμός με επίκεντρο τον καλό ύπνο
Ο ύπνος ήταν απλώς ένα υποπροϊόν του ταξιδιού -αυτό που κάνουμε στο τέλος της ημέρας, ιδανικά σε ένα κρεβάτι που μοιάζει με σύννεφο. Τώρα, ο καλός ύπνος γίνεται μια από τις βασικές ταξιδιωτικές τάσεις, με μια νέα εποχή “συμβούλων ύπνου”, κρεβατιών με τεχνητή νοημοσύνη και πολλά άλλα.

Όλο και περισσότερες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας ύπνου. Για παράδειγμα, τα στρώματα Bryte, τα οποία χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να ρυθμίζουν την υποστήριξη του σώματος και τη θερμοκρασία του δωματίου ώστε να διατηρείται ο βαθύς ύπνος, και τα οποία είναι πλέον διαθέσιμα σε ξενοδοχεία σε όλες τις ΗΠΑ, ειδικά από το Carillon Miami μέχρι το Four Seasons Beverly Hills και μια ειδική σουίτα ύπνου στο Park Hyatt New York.

Η Hästens, η γνωστή σουηδική εταιρεία παραγωγής στρωμάτων, προχώρησε ακόμη περισσότερο, ανοίγοντας το Hästens Sleep Spa Hotel, ένα boutique ξενοδοχείο 15 δωματίων στην Κοΐμπρα της κεντρικής Πορτογαλίας, όπου τα πάντα -ακουστική, βιβλία ύπνου, στρώματα κατασκευασμένα με υποαλλεργική αλογότριχα- είναι σχεδιασμένα για τον βέλτιστο ύπνο.

Παρόμοια είναι η ιδέα και στο έξυπνο Belmond Cadogan Hotel στο Τσέλσι, όπου η υπηρεσία “Πρεσβευτής Ύπνου'” περιλαμβάνει διαλογισμό από τον υπνοθεραπευτή της Harley Street και ειδικό στον ύπνο ,Malminder Gill, καθώς και μια επιλογή από κουβέρτες με βάρη, μαξιλάρια και αφρό μαξιλαριού, τα οποία συνιστώνται με βάση τις προτιμήσεις ύπνου του εκάστοτε επισκέπτη.

11. Προσαρμοστικά μενού
Όλοι εκτιμούμε τις διατροφικές ιδιότητες των τροφίμων, αλλά μια νέα εποχή κατανόησης αποκαλύπτει την κρυφή δύναμη ορισμένων βρώσιμων φυτών και μανιταριών που βοηθούν τον οργανισμό να καταπολεμήσει το στρες, το άγχος και την κούραση, για παράδειγμα, χάρη στην παρουσία δραστικών συστατικών γνωστών ως “προσαρμογόνα”.

Στα προσαρμοσμένα μενού τα δουν τα τρόφιμα να αξιοποιούνται με πιο συγκεκριμένους τρόπους – ια να ενισχύσουν τη διάθεση, να καθαρίσουν το μυαλό και ακόμη και να υπερφορτίσουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Στο Λονδίνο, το μπαρ Sweeties στο ξενοδοχείο The Standard έχει ασχοληθεί με τα προσαρμογόνα κοκτέιλ (το Gold Dust Woman παρασκευάζεται με κουρκουμά).

12. Ηλεκτρικά οδικά ταξίδια
Σήμερα, η εμφάνιση των ηλεκτρικών οχημάτων με μεγάλη εμβέλεια 450 μιλίων ή και περισσότερο (που τους επιτρέπει να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των φορτίσεων) σημαίνει ότι μπορούν επιτέλους να υλοποιούνται οδικά ταξίδια με μικρότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον. Φυσικά, πρέπει να σχεδιάσει κάποιος προσεκτικά τη διαδρομή του και να βεβαιωθεί ότι υπάρχουν διαθέσιμα σημεία φόρτισης στη διαδρομή, αλλά οι εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων προσφέρουν όλο και περισσότερο στόλους ηλεκτρικών οχημάτων προς ενοικίαση.

Σύμφωνα με την Hertz, μία από τις καλύτερες διαδρομές στην Ευρώπη είναι η διαδρομή Βασιλεία-Μπάντεν-Ζυρίχη-Απενζέλ “Grand Tour” στην Ελβετία (περίπου 1.000 μίλια), η οποία είναι διάσπαρτη με 300 σταθμούς φόρτισης.

13. Ψυχεδελικές βυθίσεις
Αν έχετε δει το ντοκιμαντέρ του Michael Pollan στο Netflix “Πώς να αλλάξετε το μυαλό σας”, το οποίο διερευνά την ιστορία και τις χρήσεις των ψυχεδελικών ναρκωτικών όπως το LSD (ψιλοκυβίνη (μαγικά μανιτάρια) και μεσκαλίνη), θα γνωρίζετε ότι υπάρχουν ολοένα και περισσότερα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα παραισθησιογόνα ναρκωτικά μπορούν να έχουν βαθιά θετικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία. Κατά συνέπεια, η νομοθεσία σε ορισμένες χώρες έχει αρχίσει να αμβλύνεται όσον αφορά τη χρήση τους για θεραπευτικούς σκοπούς -για παράδειγμα, το 2022, η Awakn Life Sciences άνοιξε την πρώτη ψυχεδελική ψυχοθεραπευτική κλινική στο Λονδίνο. Το επόμενο έτος, η πολιτεία Όρεγκον των ΗΠΑ θα γίνει η πρώτη στη χώρα που θα επιτρέψει την κατανάλωση ψιλοκυβίνης σε εποπτευόμενο περιβάλλον.

Το 2023, η χρονική στιγμή θα είναι κατάλληλη για την απογείωση των ψυχεδελικών βυθίσεων ως εναλλακτική μορφή ταχείας θεραπείας (πολλοί άνθρωποι έχουν βαθιές συνειδητοποιήσεις κατά τη διάρκεια μιας έκστασης). Το Ινστιτούτο Synthesis διοργανώνει ήδη ομαδικές συνεδρίες ψυλοκυβίνης στην Ολλανδία, αλλά θα ανοίξει επίσης ένα ειδικό κέντρο στο Όρεγκον το 2023. Παράλληλα, το Beckley Retreats θα φιλοξενήσει μια σειρά από αποδράσεις πέντε διανυκτερεύσεων σε ένα αρχοντικό στην Τζαμάικα, με κόστος από 4.500 δολάρια ανά άτομο.

14. Ομάδες αυτοχθόνων αναλαμβάνουν τον έλεγχο
Ενώ οι προνοητικές ταξιδιωτικές εταιρίες υποστηρίζουν εδώ και καιρό τις κοινότητες των ιθαγενών, η μεγάλη διαφορά τώρα είναι ότι οι ιθαγενείς πρωτοστατούν στην προώθηση των περιοχών τους και ότι οι ταξιδιώτες θα γνωρίζουν όλο και περισσότερο την πολιτιστική προέλευση των επιλογών τους.

Σε όλο τον κόσμο, θα υπάρχουν απλώς περισσότερες επιλογές ταξιδιών που θα γίνονται υπό την καθοδήγηση των αυτόχθονων κοινοτήτων. Πάρτε την Αυστραλία, όπου οι βαθιές αλλαγές είναι διάχυτες σε όλους τους τομείς: για παράδειγμα, ο λαός Kuki Yalanji αναγνωρίστηκε ως ο νόμιμος ιδιοκτήτης του Εθνικού Πάρκου Daintree στο Κουίνσλαντ και το πολιτιστικό τοπίο Budj Bim κατά μήκος του Μεγάλου Δρόμου του Ωκεανού εντάχθηκε στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO για την πολιτιστική αξία των Αβοριγίνων.

15. “Lisness” το νέο Bleisure” 
Οι ειδικοί της Black Tomato έχουν παρατηρήσει μια αλλαγή ως προς το “Bleisure”. Εκεί που οι ταξιδιώτες συνήθιζαν να προσεγγίζουν τα επαγγελματικά ταξίδια προσθέτοντας μερικές ημέρες αναψυχής στο τέλος των επαγγελματικών υποχρεώσεων, τώρα υπάρχει μια αντιστροφή, η οποία ονομάζεται “Lisness”. Πρόκειται για ταξίδια αναψυχής με χρόνο για δουλειά, αξιοποιώντας τη δυνατότητα για ευέλικτη εργασία από οπουδήποτε, σύμφωνα με τον συνιδρυτή της Black Tomato, Tom Marchant. Πρόκειται για επαγγελματικά ταξίδια τα οποία επεκτείνονται, με κατανομή 75%/25% αναψυχή/εργασία.

16. Υπερμακροπρόθεσμος σχεδιασμός
Το 2022 οι ταξιδιώτες άρχισαν να ανακτούν την αυτοπεποίθησή τους και να προγραμματίζουν και να κάνουν κράτηση για ταξίδια με πιο μακροπρόθεσμο “παράθυρο” αναχώρησης, αλλά από το 2023, με τον ανταγωνισμό σε επίπεδο διαμονής, πτήσεων, κ.λπ. να είναι ήδη έντονος, μόνο όσοι κάνουν κράτηση εγκαίρως θα εξασφαλίσουν αυτό που θέλουν.

17. Εκπαιδευτικά ταξίδια
Αντί να επισκέπτονται απλά έναν προορισμό, οι ταξιδιώτες θέλουν να διασφαλίσουν ότι οι εμπειρίες τους είναι βαθύτερες και πιο ουσιαστικές από ποτέ, μαθαίνοντας κάτι καινούργιο κατά τη διαδικασία.

Μετά από μια έξαρση των δαπανών για εκδίκηση μετά την πανδημία, μπορούμε τώρα να περιμένουμε ότι οι ταξιδιώτες θα είναι πιο επιλεκτικοί, δίνοντας μεγαλύτερη αξία στις εμπειρίες που τροφοδοτούν τη δίψα τους για γνώση και προσωπική ανάπτυξη το 2023″, λέει ο Adam Sebba, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της The Luminaire. Στην πραγματικότητα, σε πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε ο πάροχος πολυτελών ταξιδιών, σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων βαθμολόγησαν την ελκυστικότητα των “πολυτελών εκπαιδευτικών ταξιδιωτικών εμπειριών” με 8, 9 ή 10 στα 10. Σύμφωνα με τον Tom Marchant, συνιδρυτή της Black Tomato, αυτή είναι μια τάση που μπορούμε να περιμένουμε να δούμε πολύ περισσότερο το επόμενο έτος. “Είδαμε τη ζήτηση για δρομολόγια που έχουν σχεδιαστεί με σκοπό την απόκτηση γνώσεων να αυξάνεται κατακόρυφα το 2022 και βλέπουμε αυτή την τάση να επιταχύνει περαιτέρω το επόμενο έτος”, λέει.

Τα καθηλωτικά και εκπαιδευτικά ταξίδια τους το 2023 περιλαμβάνουν την απόκτηση βαθιάς κατανόησης του παραδοσιακού αρχιτεκτονικού στυλ της Ιαπωνίας περνώντας χρόνο με έναν από τους κορυφαίους αρχιτέκτονες της χώρας και τη συμμετοχή στον αγώνα για την προστασία του σπάνιου Μαύρου Ρινόκερου στην Κένυα, με πρόσβαση εκ των έσω σε μια ομάδα κτηνιάτρων και δασοφυλάκων για να μάθετε περισσότερα για τις προσπάθειες διάσωσής του.

18. “Ήσυχα πάρκα”
Τα καταφύγια σιωπής, φυσικά, χρονολογούνται εδώ και χιλιετίες, αλλά η ιδέα ότι “η σιωπή είναι χρυσός” βρίσκεται στο επίκεντρο μιας αυξανόμενης τάσης στα μεταμορφωτικά ταξίδια. Το κίνημα “Ήσυχα πάρκα”, που ιδρύθηκε το 2019, είναι μια οργάνωση βάσης που εμπνέεται από την ιδέα ότι η φυσική ησυχία έχει γίνει είδος προς εξαφάνιση και πρέπει να προστατευτεί. Τα ετήσια βραβεία απονέμονται σε πάρκα, μονοπάτια, θαλάσσια καταφύγια και αστικούς χώρους που προσφέρουν εκτεταμένες περιόδους φυσικής ησυχίας, βασιζόμενοι σε έρευνες που δείχνουν ότι αυτό συμβάλλει στη μείωση του στρες και του άγχους, βελτιώνει την ψυχική ευεξία και ενθαρρύνει την άγρια φύση. Πρόκειται για ένα κίνημα που κερδίζει έδαφος, με τους ιθαγενείς Cofans στο Εκουαδόρ να ηγούνται ξεναγήσεων στο πρώτο πάρκο στο οποίο απονεμήθηκε ο χαρακτηρισμός Ήσυχο Πάρκο, το Zabalo River Wilderness Quiet Park, και τον ταξιδιωτικό πράκτορα Recal με έδρα τις ΗΠΑ να επαναπροσδιορίζει τα ταξίδια περιπέτειας για τη συνειδητοποιημένη γενιά με ταξίδια βαθιάς ακρόασης στην άγρια φύση.

Tagged

1 σχόλιο στο “CNT: Αυτές είναι οι πιο σημαντικές ταξιδιωτικές τάσεις για το 2023

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *