easy

Σε ένα ακόμα επεισόδιο της διαμάχης του ιδρυτή της EasyJet Στέλιου Χατζηιωάννου με τη διοίκηση της αεροπορικής εταιρίας, ο πρώτος «ηττήθηκε», καθώς απέτυχε να απομακρύνει τους CEO Johan Lungdren, τον Πρόεδρο John Barton και τον CFO Andrew Findlay.

Η διαμάχη είχε ξεσπάσει σχετικά με την παράδοση της παραγγελίας 107 αεροσκαφών της  Airbus με το τελικό ποσό να ανέρχεται στα 4.5 δισεκατ. ευρώ.

Η ιστοσελίδα City A.M ανέφερε ότι ο  John Barton δήλωσε κατά τη διάρκεια τηλεσυνεδρίασης των μετόχων ότι οι υποδείξεις του Στέλιου Χατζηιωάννου δε, θα εφαρμοστούν.

Ο Στέλιος Χατζηιωάννου επιχειρηματολογούσε σφοδρά όλο αυτό το διάστημα για το οικονομικό και επιχειρησιακό κίνδυνο, που θα αποτελούσε η ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Airbus.

Ο John Barton παρότρυνε τους μετόχους να μη στηρίξουν τον Στέλιο  Χατζηιωάννου και παρουσίασε τη συνεδρίαση ως έναν αχρείαστο αντιπερισπασμό σε μία περίοδο που ο αεροπορικός κλάδος βιώνει πρωτοφανείς προκλήσεις. Πρόσθεσε, επίσης, ότι η προσπάθεια απομάκρυνσης μελών της διοίκησης έχει ως στόχο την απόρριψη της συμφωνίας με την Airbus  και αυτό δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της βρετανικής αεροπορικής.

Και συνέχισε ότι μέσω της λήψης αποφασιστικών δράσεων για την ενίσχυση της ρευστότητας της EasyJet για μία μακρά καθήλωση του στόλου της το διοικητικό συμβούλιο επικεντρώνει στην επιτυχημένη καθοδήγηση της αεροπορικής μέσω της υφιστάμενης αβεβαιότητας.

Για αυτό και θεωρεί ότι οποιαδήποτε απομάκρυνση θα λειτουργούσε επιζήμια και αποσταθεροποιητικά.

Η συμφωνία με την Airbus υπεγράφη το 2013 και συμφωνήθηκε νωρίτερα κατά τον Απρίλιο του 2020 η αναβολή της παραλαβής 24 αεροσκαφών, με στόχο τη διασφάλιση της ρευστότητας της EasyJet.

Δηλώσεις Χατζηϊωάννου

Σε συνέχεια της ψηφοφορίας που διεξάχθηκε νωρίτερα σήμερα στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της easyJet, ακολουθούν οι δηλώσεις του ιδρυτή και του μεγαλύτερου μετόχου (34%) της αεροπορικής εταιρείας, Sir Στέλιου Χατζηιωάννου.

«Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας αποτελεί νοθεία, καθώς τουλάχιστον το 15% των μετοχών της easyJet βρίσκεται στην κατοχή τριών «αχυρανθρώπων» που ελέγχονται από την Airbus και άρα αποτελούν μέλη που μεροληπτούν υπέρ της Airbus και κανονικά δεν θα έπρεπε να συμμετέχουν στην ψηφοφορία για την ακύρωση της συγκεκριμένης συμφωνίας.

Εάν αφαιρεθούν από την ψηφοφορία οι 60 εκ. μετοχές που ελέγχονται από την Airbus, τότε η πρόταση του Στέλιου Χατζηιωάννου θα είχε υπερψηφιστεί με 134 εκ. μετοχές υπέρ και 120 εκ. κατά.

Δεν θα σταματήσουμε ποτέ την προσπάθειά μας, θα αποκαλύψουμε αυτούς τους «αχυρανθρώπους» και θα αποδείξουμε ότι αυτές οι μετοχές δεν θα έπρεπε να συνυπολογίζονται, σύμφωνα πάντα με τα όσα υπαγορεύουν οι κανόνες που ισχύουν για τις εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αξιών του Λονδίνου (London Stock Exchange Listing Rules).

Είμαι επίσης ικανοποιημένος που είδα ότι πολλοί μικροί μέτοχοι – ιδιαίτερα όσοι είναι εργαζόμενοι της easyJet – μου έστειλαν μηνύματα υποστήριξης (περίπου 1 εκ. ανεξάρτητες μετοχές που στήριξαν την προσπάθεια του Στέλιου Χατζηιωάννου).

Αυτό που μένει τώρα είναι να συνεχίσω την αναζήτηση των αιτιών πίσω από αυτήν την ύποπτη σχέση μεταξύ των αχρείων της easyJet και της Airbus. Η εκστρατεία μου για την εύρεση πληροφοριοδότη με αμοιβή 5 εκ. λίρες Αγγλίας, έχει ήδη αποφέρει μερικά πολύ χρήσιμα αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, οι αχρείοι της easyJet έκαναν χρήση των υπηρεσιών ενός αμφιλεγόμενου δικηγόρου στην Ελβετία ονομαζόμενου Marc Bonnant (για προσωπικούς λόγους και όχι προς όφελος της easyJet).

Η απάντηση του Προέδρου των αχρείων στο ερώτημά μου εάν κάποιος από αυτούς τον έχει συναντήσει ήταν ότι η εταιρεία (easyJet) «δεν έχει εκπροσωπηθεί ποτέ από τον Marc Bonnant». Δεν ήταν όμως αυτό το ερώτημά μου. Μπορώ να αποκαλύψω τώρα ότι η Carolyn McCall, o Andrew Findlay και ο Warrick Brady (όλοι τους στελέχη της easyJet εκείνο το διάστημα) παρευρέθηκαν σε κρυφό δείπνο με τον Marc Bonnant στο Ξενοδοχείο Schweizerhof στη Λουκέρνη στις 17 Νοεμβρίου 2016. Επίσης γνωρίζουμε ότι ο ελληνικής καταγωγής Κίμων Σωτηρόπουλος, στέλεχος της Airbus, ήταν επίσης παρών στο κρυφό δείπνο.

Εάν αποδειχθεί ότι η συμφωνία με την Airbus είχε βασισθεί σε παράνομες δοσοληψίες, τότε μπορεί να ακυρωθεί το συμβόλαιο και να υποβληθεί αγωγή κατά της Airbus για αποζημίωση, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο και την αξία της easyJet ως εταιρείας».

ΜΕΣΩmoney-tourism.gr
ΠΗΓΗmoney-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ