Ενδιαφέρον για εξαγορά των easyJet και TAP από την IAG | Νέος (;) χαμηλού κόστους αερομεταφορέας στο προσκήνιο

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην εξαγορά του προβληματικού, πορτογαλικού αερομεταφορέα TAP και της ζημιογόνου, ευρωπαϊκής, low cost αεροπορικής εταιρίας easyJet, προσανατολίζεται ο International Airlines Group (IAG), καθώς ένα νέο “κύμα” ενοποίησης αεροπορικών εταιριών φαίνεται να διατρέχει την Ευρώπη.

Χθες, οι Times του Λονδίνου ανέφεραν ότι πληθαίνουν οι εικασίες ότι η IAG επιδιώκει να επωφεληθεί από την πολύ ταχύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη μετά την πανδημία, για να εξαγοράσει “ταλαιπωρημένους” αντιπάλους της.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η IAG έχει εκφράσει ενδιαφέρον να προσθέσει την easyJet, τη δεύτερη μεγαλύτερη low cost αεροπορική εταιρία στην Ευρώπη, στο χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων της. Μάλιστα, μετά από αυτά τα δημοσιεύματα η τιμή της μετοχής της εταιρίας, που πέφτει τον τελευταίο χρόνο, με την ίδια να “πασχίζει” να επιστρέψει στην κερδοφορία, σημείωσε άνοδο.

Την ίδια στιγμή, το ενδιαφέρον της IAG στρέφεται και προς τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας TAP, τον οποίο η πορτογαλική κυβέρνηση επιθυμεί διακαώς να “ξεφορτωθεί”, με τον όμιλο Air France KLM να έχει εκφράσει επίσης ενδιαφέρον.

Η αεροπορική εταιρία με έδρα τη Λισαβόνα θα μπορούσε να είναι μια καλή επιλογή για την IAG, η οποία επιθυμεί να κυριαρχήσει στην αγορά μεταξύ Ευρώπης και Νότιας Αμερικής.

Το κατά πόσον οποιαδήποτε πιθανή συμφωνία εξαγοράς θα περάσει από τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα, αν και ορισμένοι αναλυτές της αεροπορίας πιστεύουν ότι η ενοποίηση θα είναι ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουν οι μικρότερες αεροπορικές εταιρείες.

Επιβεβαιώνοντας φαινομενικά τις αναφορές ότι η εταιρία βρίσκεται σε αναζήτηση νέας εξαγοράς, ο Gallego ξεκαθάρισε ότι ο όμιλος θα προχωρήσει μόνο σε ενέργειες που έχουν νόημα, ότι εξετάζει ευκαιρίες που θα τον κάνουν πιο ισχυρό, χωρίς να κρύψει το ενδιαφέρον του για ενοποίηση του κλάδου.

Η IAG σχεδίαζε να εξαγοράσει τον ισπανικό αερομεταφορέα Air Europa, σε μια συμφωνία ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, που συνήφθη λίγο πριν από την πανδημία. Ο όμιλος αερομεταφορών έχει έκτοτε εγκαταλείψει το σχέδιο αυτό, αλλά έχει αποκτήσει μερίδιο 20% στην αεροπορική εταιρία, στο πλαίσιο της μακρόχρονης φιλοδοξίας του να μετατρέψει τη Μαδρίτη σε παγκόσμιο αεροπορικό κόμβο.

Την περασμένη εβδομάδα, ο ιδιοκτήτης της British Airways, της ισπανικής Iberia, της, επίσης, ισπανικής οικονομικής εταιρίας Vueling και της ιρλανδικής Aer Lingus, ανακοίνωσε κέρδη ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, μετά την ανάκαμψη της ταξιδιωτικής ζήτησης, καθώς οι περιορισμοί λόγω πανδημίας καταργήθηκαν νωρίτερα φέτος.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *