photo EC
Φωτό: EC

Ενστάσεις των Βρυξελλών για τη συμφωνία Lufthansa – ITA Airways

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ ΦΟΡΕΙΣ

Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ προειδοποίησαν ότι η πρόθεση της Lufthansa να αγοράσει μειοψηφικό μερίδιο στην ITA Airways θα μπορούσε να βλάψει τον ανταγωνισμό και να αυξήσει τις τιμές, εντείνοντας τις πιέσεις κυρίως προς τη γερμανική αεροπορική εταιρία να παρουσιάσει διορθωτικά μέτρα τις επόμενες εβδομάδες.

Η Επιτροπή ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι θα διερευνήσει πλήρως το σχέδιο της Lufthansa να αγοράσει μερίδιο 41% της κρατικής ITA από την ιταλική κυβέρνηση, έναντι 325 εκατ. ευρώ (351 εκατ. δολάρια), που ανακοινώθηκε  τον Μάιο του 2023.

“Ο κίνδυνος ενός ζητήματος ανταγωνισμού είναι φυσικά να αυξηθούν οι τιμές και να μειωθούν οι υπηρεσίες”, δήλωσε η Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Margrethe Vestager. “Αυτό εννοούμε όταν λέμε κίνδυνος για τον ανταγωνισμό: ότι οι χρήστες θα πρέπει να πληρώσουν”, πρόσθεσε.

Η αντιμονοπωλιακή αρχή της ΕΕ δήλωσε ότι η συμφωνία απειλεί τον ανταγωνισμό στα δρομολόγια μικρών αποστάσεων μεταξύ της Ιταλίας και των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, καθώς και στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων μεταξύ της Ιταλίας και των Ηνωμένων Πολιτειών, του Καναδά και της Ιαπωνίας.
Θα ενίσχυε επίσης την κυρίαρχη θέση της ITA στο κύριο αεροδρόμιο του Μιλάνου.

Η Επιτροπή δήλωσε, ωστόσο, ότι οι ανησυχίες της επικεντρώνονται μόνο σε έναν μικρό αριθμό δρομολογίων μικρών και μεγάλων αποστάσεων και στους επιβάτες που εξυπηρετούνται από τις δύο αεροπορικές εταιρίες και τους εταίρους τους στην κοινοπραξία.

Η Lufthansa από την πλευρά της ανέφερε ότι θα υποβάλει διορθωτικά μέτρα στην Επιτροπή “εγκαίρως” και ότι κατά την άποψή της η συμφωνία θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό στην Ευρώπη και στην Ιταλία.

Η προθεσμία για την υποβολή διορθωτικών μέτρων λήγει στις 26 Απριλίου, ενώ η ΕΕ έχει προθεσμία μέχρι τις 6 Ιουνίου για να αποφασίσει αν θα εγκρίνει ή θα εμποδίσει τη συμφωνία.

“Παραμένουμε βέβαιοι ότι η ITA θα γίνει μέρος της οικογένειας του ομίλου Lufthansa φέτος”, ανέφερε ο γερμανικός εθνικός αερομεταφορέας σε ανακοίνωσή του.

Το ιταλικό υπουργείο Οικονομικών δήλωσε ότι θα παρουσιάσει διορθωτικά μέτρα το συντομότερο δυνατό, προκειμένου να εξασφαλίσει το “πράσινο φως” της ΕΕ για τη διάδοχη αεροπορική εταιρία της χρεοκοπημένης Alitalia.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημέρωσε την Deutsche Lufthansa AG και το ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών για την προκαταρκτική άποψή της ότι η προτεινόμενη συμφωνία μπορεί να περιορίσει τον ανταγωνισμό σε ορισμένες διαδρομές στην αγορά υπηρεσιών αεροπορικών μεταφορών επιβατών εντός και εκτός Ιταλίας.

Η κοινοποίηση αιτιάσεων

Στις 23 Ιανουαρίου 2024, η Επιτροπή ξεκίνησε μια εις βάθος έρευνα για να αξιολογήσει εάν η απόκτηση μεριδίου στην ITA από τη Lufthansa μπορεί να περιορίσει τον ανταγωνισμό στην παροχή υπηρεσιών αεροπορικής μεταφοράς επιβατών εντός και εκτός Ιταλίας.

Η έρευνα περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, ανάλυση εσωτερικών εγγράφων και λεπτομερών πληροφοριών, που παρείχαν τα μέρη και συλλογή πληροφοριών και απόψεων από ανταγωνιστικές αεροπορικές εταιρίες, αεροδρόμια, συντονιστές χρονοθυρίδων και πελάτες.

Ως αποτέλεσμα αυτής της εις βάθος έρευνας, η Επιτροπή ανησυχεί ότι η συναλλαγή μπορεί:

  • Να μειώσει τον ανταγωνισμό σε έναν ορισμένο αριθμό δρομολογίων μικρών αποστάσεων που συνδέουν την Ιταλία με χώρες της Κεντρικής Ευρώπης . Σε τέτοια δρομολόγια, η Lufthansa και η ITA ανταγωνίζονται ή θα ανταγωνίζονται μετωπικά κυρίως με απευθείας, αλλά και έμμεσες πτήσεις. Ο ανταγωνισμός σε τέτοια δρομολόγια φαίνεται περιορισμένος και προέρχεται κυρίως από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, που σε πολλές περιπτώσεις εκτελούν δρομολόγια από πιο απομακρυσμένα αεροδρόμια.
  • Να μειώσει τον ανταγωνισμό σε έναν ορισμένο αριθμό δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ, Καναδά και Ιαπωνίας. Σε τέτοιες διαδρομές, η ITA αφενός και η Lufthansa και οι εταίροι της σε κοινοπραξίες, αφετέρου, ανταγωνίζονται σώμα με σώμα με απευθείας ή έμμεσες πτήσεις. Ο ανταγωνισμός από άλλες αεροπορικές εταιρείες φαίνεται ανεπαρκής σε αυτά τα δρομολόγια.
  • Να δημιουργήσει ή να ενισχύσει τη δεσπόζουσα θέση της ITA στο αεροδρόμιο Milan-Linate, γεγονός που θα μπορούσε να δυσκολέψει τους ανταγωνιστές να παρέχουν υπηρεσίες αεροπορικής μεταφοράς επιβατών από και προς το Milan-Linate.

Η κοινοποίηση των αιτιάσεων είναι ένα επίσημο στάδιο της έρευνας, κατά το οποίο η Επιτροπή ενημερώνει γραπτώς τις ενδιαφερόμενες εταιρίες για τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν εναντίον τους. Ωστόσο, η αποστολή κοινοποίησης των αιτιάσεων δεν προδικάζει την έκβαση της έρευνας.

Τώρα, η Lufthansa και το ιταλικό υπουργείο Οικονομικών έχουν την ευκαιρία να απαντήσουν στην κοινοποίηση αιτιάσεων της Επιτροπής, να συμβουλευτούν τον φάκελο της υπόθεσης και να ζητήσουν προφορική ακρόαση.

Έχουν, επίσης, τη δυνατότητα να προτείνουν διορθωτικά μέτρα για την αντιμετώπιση των προκαταρκτικών προβλημάτων ανταγωνισμού που εντόπισε η Επιτροπή. Ενώ, μπορούν να αποφασίσουν να υποβάλουν ένδικα μέσα ανά πάσα στιγμή της διαδικασίας μέχρι την προθεσμία προσφυγής, η οποία λήγει στις 26 Απριλίου 2024.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *