cobalt

Επαγγελματικά ταξίδια: Επτά τάσεις καθορίζουν την αγορά

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε ανοδική “τροχιά”, νωρίτερα από το αναμενόμενο, έχουν εισέλθει τα επαγγελματικά ταξίδια, όπως και τα ταξίδια διακοπών, σύμφωνα με το Ergo Reiseversicherung, το οποίο έχει εντοπίσει επτά τάσεις που διαμορφώνουν την αγορά των επαγγελματικών ταξιδιών. Ανάμεσα σε αυτές η κράτηση πρώτης θέσης, η επιλογή τρένου και αυτοκινήτου αντί για το αεροπλάνο και οι casual ενδυματολογικές επιλογές.

Οι επτά τάσεις που καθορίζουν την αγορά των επαγγελματικών ταξιδιών είναι:

1. Κρατήσεις πρώτης θέσης
Η αυξημένη ανάγκη των ταξιδιωτών για ασφάλεια -για παράδειγμα η τήρηση απόστασης από τους συνταξιδιώτες- λαμβάνεται υπόψη, παρά το υψηλότερο κόστος. Πολλές εταιρίες επιτρέπουν πλέον κρατήσεις σε υψηλότερες κατηγορίες θέσεων, για παράδειγμα Business Class στο αεροπλάνο ή πρώτη θέση στο τρένο. Επίσης, γίνονται ολοένα και περισσότερες κρατήσεις για απευθείας συνδέσεις, προκειμένου να αποφεύγονται οι αλλαγές και, συνεπώς, οι περαιτέρω επαφές. Πολλοί (αλλά σε καμία περίπτωση όλοι) οι εργοδότες γνωρίζουν ότι, είναι υπεύθυνοι για την υγεία και την ευημερία των εργαζομένων τους και πρέπει να διασφαλίζουν την προστασία τους από ασθένειες και ατυχήματα, κατά τη διάρκεια των επαγγελματικών ταξιδιών.

2. Αυξημένη χρήση τρένων και αυτοκινήτων
Τα πολυάριθμα διεθνή αεροπορικά ταξίδια στο παρελθόν αντικαθίστανται, επί του παρόντος, από την αύξηση των ταξιδιών με αυτοκίνητο και τρένο. Σε μια μη αντιπροσωπευτική έρευνα από την Ergo Reiseversicherung, το 45% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή προτιμούν να κάνουν επαγγελματικά ταξίδια στη Γερμανία με το δικό τους αυτοκίνητο, αφού ο κίνδυνος μόλυνσης με κορωνοϊό είναι χαμηλότερος. Τη δεύτερη θέση κατέλαβαν τα σιδηροδρομικά ταξίδια, τα οποία επέλεξαν το 38% των ερωτηθέντων και μόνο το 13% προτίμησε πτήσεις εσωτερικού, ενώ το 4% εκατό επέλεξε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο.

3. Συνδυασμός ενός επαγγελματικού ταξιδιού με ένα ταξίδι αναψυχής

Photo by Vlada Karpovich on Pexels

Αυτή η τάση ξεκίνησε και πριν από την πανδημία, καθώς όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι επιθυμούν να συνδυάσουν την εργασία με την ιδιωτική ζωή και να προσθέσουν ημέρες διακοπών ή ένα Σαββατοκύριακο στο επαγγελματικό τους ταξίδι. Ο συνδυασμός επαγγελματικών ταξιδιών με απομακρυσμένη εργασία γίνεται, επίσης, όλο και πιο συνηθισμένος: Το ταξίδι χρησιμοποιείται μερικές φορές για ραντεβού με πελάτες ή επιχειρηματικούς εταίρους και μερικές φορές οι άνθρωποι εργάζονται από το απομακρυσμένο γραφείο τους στον χώρο του ξενοδοχείου.

4. Εστίαση στη βιωσιμότητα
Λόγω των μαζικών περιβαλλοντικών συζητήσεων στην πολιτική και την κοινωνία, οι οικολογικές πτυχές έρχονται όλο και περισσότερο στο προσκήνιο, ακόμη και όταν κάποιος ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους. Πολλές μεγάλες εταιρίες έχουν, ήδη, επιβάλλει αυστηρές απαιτήσεις για τις ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό περιλαμβάνει και τα επαγγελματικά ταξίδια. Είναι, μάλιστα, ο λόγος για τον οποίο, για παράδειγμα, γίνονται όλο και περισσότερες κρατήσεις για σιδηροδρομικά ταξίδια. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, το 77% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θέλουν να προγραμματίσουν επαγγελματικά ταξίδια με βιώσιμο “χαρακτήρα” στο μέλλον.

5. WLAN επί του αεροσκάφους
Η χρήση του διαδικτύου κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού δεν είναι μια εντελώς νέα τάση, αλλά είναι συνεχώς αυξανόμενη. Στα τέλη του 2016, 39 από τις 57 μεγαλύτερες, ευρωπαϊκές, αεροπορικές εταιρίες δεν διέθεταν υπηρεσίες διαδικτύου στο αεροπλάνο, αλλά αυτό θεωρείται, πλέον, προαπαιτούμενο, ιδιαίτερα για όσους ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους.

6. Ο ενδυματολογικός κώδικας γίνεται casual
Η εμφάνιση των εταιρικών ταξιδιωτών αλλάζει επίσης, με την τάση να τείνει προς έναν πιο χαλαρό ενδυματολογικό κώδικα στα επαγγελματικά ταξίδια. Παρόμοια με την εργασία στο γραφείο, όλο και λιγότερη σημασία αποδίδεται σε έναν αυστηρό κώδικα ενδυμασίας για τα ραντεβού με τους πελάτες. Ακόμα και σε πιο συντηρητικά περιβάλλοντα, η γραβάτα δεν είναι πλέον απαραίτητη και το κοστούμι μπορεί να συνδυαστεί με ένα chic ζευγάρι sneakers. Ενώ, το τζιν και η γενειάδα είναι σπάνια απαγορευτικά.

7. Εικονική έναντι ζωντανής συνάντησης
Συνολικά, τα επαγγελματικά ταξίδια εξακολουθούν να βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο από ό,τι πριν από την πανδημία. Παρά τη σταδιακή ανάκαμψη του τουριστικού τομέα, οι ειδικοί αναμένουν ότι τα επαγγελματικά ταξίδια θα είναι πολύ επιλεκτικά στο μέλλον. Άλλωστε, οι Zoom, Teams & Co. απέδειξαν στις εταιρίες, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ότι δεν είναι πραγματικά απαραίτητο κάθε επαγγελματικό ταξίδι.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *