Photo by Asad Photo Maldives on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Εκτιμήσεις για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες | Που θέλουν να ταξιδέψουν; Πόσα θέλουν να ξοδέψουν;| Όλα όσα ειπώθηκαν στο Digital Workshop του SETE

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ένα digital workshop για τις επιλογές των Ευρωπαίων ταξιδιωτών και στους προορισμούς που αυτοί επιλέγουν αλλά και τους λόγους με βάση τους οποίους επιλέγουν προορισμούς, πραγματοποίησε ο ΣΕΤΕ. Τα στοιχεία είναι από το GWI (Global WebIndex) και αφορούν στην περίοδο του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου 2024.

Τα δείγματα των ερευνών Γάλλους, Γερμανούς, Ισπανούς και Βρετανούς ταξιδιώτες και βασίζονται σε αυτούς που επιθυμούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό. Κατά τη διάρκεια του Workshop ανέφεραν τις απόψεις και τις εκτιμήσεις τους η κ. Μαρία Γάτσου, γενική διευθύντρια του ΣΕΤΕ, ο κ. Αντώνης Αβδελάς, διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ στο Sani/Ikos και ο κ. Άρης Ikkos, διευθυντής Ερευνών του ΣΕΤΕ. Το Χ&Τ παρακολούθησε το πολύ ενδιαφέρον αυτό workshop και παρουσιάζει τα βασικά ευρήματα.

ACT
Ο κ. Αντώνης Αβδελάς

Τα δείγματα της έρευνας ήταν σε κάθε περίπτωση άνω των 1000 ατόμων. Το ποσοστό των ατόμων που κάνουν από 1 έως 10 ταξίδια είναι μεγαλύτερο στους Βρετανούς και του Γάλλους, ενώ στους Γερμανούς έχει μειωθεί. Το 94-95% των ταξιδιωτών έχουν ήδη προγραμματίσει τα ταξίδια τους μέσα στο χρόνο. Οι Βρετανοί και οι Γερμανοί προγραμματίζουν έγκαιρα, ενώ οι Γάλλοι και οι Ισπανοί θέλουν το δικό τους χρόνο. Παράλληλα, τα κίνητρα για την κάθε ομάδα ταξιδιωτών είναι διαφορετικά. Βέβαια, πλέον τα κίνητρα έχουν περιοριστεί στην ευχαρίστηση και τις διακοπές των τουριστών, καθώς λίγοι είναι αυτοί που ταξιδεύουν πλέον για επαγγελματικούς λόγους. Στόχος κάθε ταξιδιώτη είναι η χαλάρωση, τα αξιοθέατα, ο καιρός, η γαστρονομία αλλά και η απόκτηση νέων εμπειριών μέσα από νέα μέρη.

Σε δήλωσή του ο κ. Αντώνης Αβδελάς σχετικά με τα κίνητρα των τουριστών και τις ξενοδοχειακές μονάδες που επιλέγουν, αναφέρει τα εξής: “Η κάθε επιχείρηση εκμεταλλεύεται τις δυνάμεις του ξενοδοχείου αλλά και της περιοχής στην οποία είναι η επιχείρηση. Οι Γερμανοί επιλέγουν να ταξιδεύουν περισσότερο με τους συντρόφους τους και όχι τόσο με τις οικογένειες τους, σύμφωνα με τα δεδομένα του ομίλου Sani / Ikos”.

Σημαντικό ρόλο έχει επίσης η διάρκεια των ταξιδιών και η απόσταση που διανύει ο επισκέπτης μέχρι τον προορισμό. Οι Γερμανοί είναι αυτοί που επιλέγουν τα μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια δηλαδή άνω των 7 ημερών και κατά γενική ομολογία όλοι οι Ευρωπαίοι προτιμούν τις αποστάσεις διάρκειας έως 3 ώρες για τον προορισμό τους. Σε αυτό το σημείο ο κ. Αβδελάς επισήμανε ότι από τα χρόνια του Covid-19 και έπειτα οι περισσότεροι ταξιδιώτες έχουν επιλέξει τα μικρής διάρκειας ταξίδια και τα last-minute ταξίδια. Ακριβώς λόγω αυτού προκαλείται σύγχυση στις κρατήσεις και στα συστήματα με πελάτες που είναι non-show.

Για τους Γάλλους, τους Γερμανούς και τους Βρετανούς η Ελλάδα κατέχει την 5η θέση σε κατάταξη όσον αφορά τους προορισμούς που προτιμούν εκείνοι για διακοπές ενώ για τους Ισπανούς η Ελλάδα κατέχει την 7η θέση. Σύμφωνα με την ETC Study η Τουρκία κατέχει την 10η θέση στην κατάταξη προτίμησης των Ευρωπαϊκών αγορών. Παράλληλα, η Ελλάδα προσεγγίζει ολοένα και περισσότερους νέους ταξιδιώτες (αύξηση 27% σε σχέση με το προηγούμενο έτος), γεγονός που δημιουργεί έντονη ζήτηση της χώρας σε παγκόσμια κλίμακα.

Βασικό ζήτημα για τους ταξιδιώτες αλλά και για τις επιχειρήσεις αντίστοιχα είναι πόσα θέλουν να ξοδέψουν συνολικά στο ταξίδι τους. Ο προϋπολογισμός του μέσου τουρίστα ανέρχεται στα 1000-1500 ευρώ. Είναι δεδομένο πως οι Γερμανοί και οι Βρετανοί έχουν περισσότερες απαιτήσεις και δίνουν και περισσότερα χρήματα προκειμένου να βρουν ακριβώς αυτό που θέλουν. Ο κ. Αβδελάς επισημαίνει πως “Ο επισκέπτης δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει μόνο αυτό που του προσφέρεται από το ξενοδοχείο αλλά ένα συνολικό πακέτο διακοπών που θα περιλαμβάνει την αεροπορική του πτήση, το δωμάτιο του ξενοδοχείου, το transfer και κάποιες εκδρομές-δραστηριότητες στον προορισμό που ταξιδεύει. Αυτό σημαίνει πως ο ξενοδόχος είναι καλό να ενημερώνει τους πελάτες του για τις εκπτώσεις ακόμα και των αεροπορικών πτήσεων, έτσι ώστε να τον διευκολύνει και να προτιμήσει τα συγκεκριμένα ξενοδοχειακά πακέτα”.

Η προτίμηση του επισκέπτη για τα ξενοδοχεία είναι έντονη, καθώς και ο ανταγωνισμός από τις εξοχικές κατοικίες και το Bed and Breakfast έρχεται με την ίδια ισχύ αν όχι και παραπάνω. Βασιλιάς των κρατήσεων είναι η Booking σε όλες τις χώρες εκτός από τη Γαλλία που η πλατφόρμα του Airbnb αγγίζει την Booking. Το ποσοστό που προτιμά ξενοδοχεία ή μοτέλ είναι 70%-75% όσον αφορά τους Βρετανούς και του Ισπανούς, ενώ ακολουθούν οι Γερμανοί (69%) και οι Γάλλοι (59%). Ο κ. Αβδελάς τόνισε πως “υπάρχει προτίμηση στην τάση εναλλακτικών τρόπων διαμονής όπως η ενοικίαση εξοχικών φίλου, καταφυγίου ή camping, τροχόσπιτου, σκάφους ή πλοίου”. Για την Ισπανία οι κρατήσεις μέσω Booking αφορούν το 62%, της Γερμανίας το 50%, της Γαλλίας το 43% και των Βρετανών το 37%. Παράλληλα, η Γερμανία διαθέτει για κρατήσεις την TUI, τη Check24 και το HolidayCheck επιπλέον.

“Σημαντικό είναι για κάθε επιχείρηση να ενημερώνεται σχετικά με τις αξιολογήσεις και τις κριτικές των επισκεπτών του ξενοδοχείου για να μπορέσει να διαπιστώσει τα προβλήματα που υπάρχουν, να κατανοήσει πους έγινε η επιλογή των ταξιδιωτών, έτσι ώστε να μεγαλώσει το δίκτυο και τους λόγους για τους οποίους τους επέλεξαν οι επισκέπτες τους. Παράλληλα, αυτή η τακτική αυτή θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση του ανταγωνισμού και των προβλημάτων. Ένα επιπλέον ζήτημα που απασχολεί τα ξενοδοχεία είναι οι repeaters, τους οποίους οι επιχειρήσεις θέλουν να αυξήσουν χρόνο με το χρόνο. Είναι δεδομένο πως η αύξηση των repeaters πελατών θα δημιουργήσει αύξηση στις άμεσες κρατήσεις, αύξηση της πληρότητας των καταλυμάτων και αύξηση των τιμών.”

Σύμφωνα με τα φετινά στατιστικά το 45% των πελατών στο Sani είναι repeaters και παράλληλα αυτή η χρονιά χαρακτηρίζεται από τις κρατήσεις των last-minute.

GATSUH κ. Γάτσου πρόσθεσε ένα ακόμη δεδομένο, καθώς αναφέρθηκε στην σημασία που έχει η ανάδειξη του κάθε προορισμού και οι επενδύσεις που γίνονται σε αυτόν έτσι ώστε να καταλήξει ο επισκέπτης να τον επιλέξει ξανά και ξανά. Οι υποδομές του προορισμού είναι απαραίτητη προϋπόθεση που τον καθιστά ελκυστικό. Όμως πολλές φορές δεν γίνονται η ανάλογες ενέργειες για την ανάδειξη αυτή, με αποτέλεσμα και πολλές ξενοδοχειακές μονάδες να χάνουν πελάτες για αυτόν το λόγο. Ο κάθε ταξιδιώτης πρώτα διαλέγει τον προορισμό και έπειτα την ξενοδοχειακή μονάδα.

Άλλο ένα σημαντικό κριτήριο για το επιτυχημένο μάρκετινγκ και την προσέλκυση ολοένα και περισσότερων πελατών είναι η σημασία που δίνεται στο προφίλ των ταξιδιωτών, στην ηλικία, στην αγοραστική τους δύναμη και στην ποιότητα τους. Κάθε επιχείρηση είναι καλό να έχει καταλήξει στο προφίλ των πελατών που θεωρεί ιδανικό και έπειτα να κάνει τις ανάλογες ενέργειες για να το προσελκύσει, να το διατηρήσει και να το επεκτείνει.

Το εντυπωσιακό στη συζήτηση αυτή ήταν η αναφορά στην εφαρμογή του artificial intelligence, το οποίο είναι εντελώς καινούργιο αλλά έχει αρχίσει ήδη να εφαρμόζεται και να διευκολύνει την κάθε επιχείρηση στο έργο της, αφού μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες που είναι εξαιρετικά επικεντρωμένες στον κάθε πελάτη ξεχωριστά, ώστε η εμπειρία του να γίνει ακόμη καλύτερη.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *