©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΡΕΥΝΑ: Ελλάδα “ψηφίζουν” οι Αυστριακοί το φετινό καλοκαίρι | Αυξημένη… όρεξη για διακοπές και ταξιδιωτικό budget 3.000 ευρώ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μετά από τρία χρόνια πανδημίας, η ανάγκη για ταξίδια είναι εξαιρετικά ισχυρή στην αυστριακή αγορά, παρά τον εξαιρετικά υψηλό πληθωρισμό, με την Ελλάδα, την Ιταλία, την Κροατία, τη Γερμανία και την Ισπανία να αποτελούν αγαπημένο προορισμό διακοπών των Αυστριακών το 2023. Αυτό διαπιστώνει έρευνα του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών IMC Krems, που διεξήχθη για λογαριασμό της Ένωσης Τουρισμού Corps Touristique.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 87% των Αυστριακών επιθυμούν να ταξιδέψουν φέτος, εκ των οποίων το 72% και στο εξωτερικό,κατά προτίμηση με δικό του αυτοκίνητο (68%) ή με αεροπλάνο (57%). Με τρένο πρόκειται να ταξιδέψει το 28%.

Συνολικά, οι ανησυχίες σε σχέση με τον κορωνοϊό έχουν υποχωρήσει σημαντικά, ωστόσο, η παροχή δωρεάν εξοπλισμού απολύμανσης των χεριών, η ενημέρωση σχετικά με τους κανονισμούς για την πανδημία και οι σημάνσεις για την υγιεινή είναι μέτρα που οι Αυστριακοί ταξιδιώτες θα ήθελαν ακόμη να δουν στους προορισμούς διακοπών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, εξαιτίας του κορωνοϊού, το 15% των Αυστριακών δεν έχουν ταξιδέψει ακόμη.

Οι κύριες ανησυχίες και φόβοι κατά τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού αφορούν κυρίως την τρέχουσα γεωπολιτική και οικονομική κατάσταση, την αύξηση του πληθωρισμού και των τιμών της ενέργειας, καθώς και τις ανησυχίες σχετικά με την πολιτική σταθερότητα και την ασφάλεια στον προορισμό των διακοπών.

Για όσους δεν θέλουν ή δεν μπορούν να ταξιδέψουν το 2023, το συντριπτικό ποσοστό (49%) επικαλείται “οικονομικούς λόγους”. Σε ποσοστό 17% οι Αυστριακοί εμφανίζονται αβέβαιοι και σε ποσοστό 12,5% είπαν ότι “δεν έχουν χρόνο”, ενώ το 7,5% επικαλείται λόγους υγείας.

Η Booking.com, η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κρατήσεων

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα σημαντικότερα κανάλια κρατήσεων για ταξίδια στο εξωτερικό εξακολουθούν να είναι οι διαδικτυακές πλατφόρμες (56%) και η απευθείας κράτηση μέσω παρόχου (45%).

Η Booking.com είναι η πιο συνηθισμένη πλατφόρμα κρατήσεων, συγκεντρώνοντας μερίδιο 92%. Ακολουθούν η Trivago και το Tripadvisor με 25% και 15%, αντίστοιχα.

Το ένα τρίτο των συμμετεχόντων στην έρευνα (36%) ανέφεραν ότι έκαναν κράτηση αυτοπροσώπως σε ταξιδιωτικό γραφείο, το ένα τέταρτο (26%) σε διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο και το ένα πέμπτο (20%) σε αλυσίδα λιανικής πώλησης.

Αυξημένος ο ταξιδιωτικός προϋπολογισμός

Αυξημένος εμφανίζεται εφέτος ο διαθέσιμος προϋπολογισμός για διακοπές εμφανίζεται, σε σύγκριση με πέρυσι, με το μέσο νοικοκυριό να εκτιμάται ότι  θα δαπανήσει 3.000 ευρώ για ταξίδια στο εξωτερικό. Αναλυτικά, το 26% θα δαπανήσει από 1.000 έως 2.000 ευρώ, το 21% από 2.000 ευρώ έως 3.000 ευρώ, το 17% έως 1.000 ευρώ και το 14% πάνω από 5.000 ευρώ. Ενώ, ποσοστό 11% θα δαπανήσει από 3.000 έως 4.000 και άλλο ένα 11% από 4.000 έως 5.000 ευρώ.

Ο Σεπτέμβριος κερδίζει σε δημοτικότητα

Ο πιο δημοφιλής μήνας για ταξίδια στο εξωτερικό για τους Αυστριακούς είναι ο Σεπτέμβριος (44%), ακολουθούμενος από τον Αύγουστο (39%), τον Ιούνιο (38%) και τον Ιούλιο (36%).

Αντίθετα, οι πιο αδύναμοι μήνες είναι ο Ιανουάριος (σχεδόν 5%), ο Νοέμβριος (9%) και ο Δεκέμβριος (σχεδόν 10%).

Το 2023, τα προγραμματισμένα ταξίδια επικεντρώνονται στο καλοκαίρι, με τα ταξίδια τον Απρίλιο και κυρίως τον Μάιο να κερδίζουν σε δημοτικότητα.

Όσον αφορά τον πιο δημοφιλή τύπο διακοπών στο εξωτερικό για τους Αυστριακούς εξακολουθούν να είναι οι διακοπές στη θάλασσα, ακολουθούμενες από τα ταξίδια στην πόλη, τις διακοπές ευεξίας και τις διακοπές με έμφαση στον πολιτισμό.

Τα πιο σημαντικά κριτήρια για την επιλογή ενός προορισμού είναι η καθαριότητα και η υγιεινή, η καλή σχέση ποιότητας-τιμής, η φιλικότητα, η ασφάλεια, ο καιρός και το κλίμα.

Η έρευνα διεξήχθη τον Ιανουάριο του 2023, σε δείγμα 1.400 ενηλίκων στην Αυστρία.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *