Photo by Lau keith on Unsplash

ΕΡΕΥΝΑ: Ταξιδιωτική εμπειρία και αξία στις προτεραιότητες των Ασιατών ταξιδιωτών

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μια νέα, αναδυόμενη γενιά ταξιδιωτών στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού ( APEC), τους “Savvy Explorers”, που εστιάζει στα ταξίδια, με γνώμονα την αξία, επιδιώκοντας να μεγιστοποιήσουν τη δυναμική των χρημάτων τους για την απόκτηση μοναδικών ταξιδιωτικών εμπειριών, διαπιστώνει έρευνα της Marriott Bonvoy.

Η έρευνα, που διενεργήθηκε τον Απρίλιο του 2024 σε δείγμα 1.000 συμμετεχόντων της γενιάς Gen Z (18 – 24 ετών) και των Millennials (25 – 41) σε δέκα αγορές την Ασίας-Ειρηνικού, αποκάλυψε ότι, ενώ το 60% των Gen Zs και των Millennials στην περιοχή APEC είναι εγγεγραμμένοι σε προγράμματα επιβράβευσης, η πρόκληση του να διαχειρίζονται πολλά προγράμματα επιβράβευσης έχει οδηγήσει τους περισσότερους (57%) να αναζητήσουν ένα πρόγραμμα που να καλύπτει όλες τις ταξιδιωτικές τους ανάγκες.

Τα ταξίδια το 2024 αποτελούν προτεραιότητα για την Gen Z και τους Millennials, με το 73% να προτίθενται να πραγματοποιήσουν τουλάχιστον δύο ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες και το 91% να σχεδιάζει να δαπανήσει τα ίδια, αν όχι περισσότερα για τα ταξίδια του, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Τα ταξίδια θεωρούνται απαραίτητο στοιχείο του τρόπου ζωής και οι περισσότεροι είναι διατεθειμένοι να μειώσουν τις καθημερινές δαπάνες για φαγητό έξω (60%), αγορές (57%) και τον καθημερινό τους καφέ έξω (54%), ώστε να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για διακοπές.

Έτσι αποδεσμεύουν χρήματα για τις διακοπές τους

Οι Savvy Explorers λαμβάνουν συγκεκριμένα μέτρα για να αποδεσμεύσουν χρήματα για τις διακοπές τους από την καθημερινότητά τους. Αξιοποιούν την εξοικείωσή τους με τα προγράμματα επιβράβευσης και χρησιμοποιούν ποικίλες τακτικές για να μεγιστοποιήσουν τις ανταμοιβές τους στα ταξίδια. Τέσσερις στους πέντε δηλώνουν ότι  χρησιμοποιούν μια πιστωτική κάρτα που συνδέεται με τα ταξίδια στις καθημερινές τους αγορές, και το 67% χρησιμοποιεί ενεργά ένα πρόγραμμα επιβράβευσης για να κάνει κρατήσεις και να εξαργυρώσει τοπικές εμπειρίες και διαμονές.

Οι ταξιδιώτες αυτοί συγκεντρώνουν πόντους από τις διαμονές τους σε περισσότερα από 8.800 ξενοδοχεία της Marriott International παγκοσμίως και από τις καθημερινές τους δαπάνες. Οι εξαργυρώσεις για διαμονές σε ξενοδοχεία το 2023 κατέγραψαν αύξηση 130%, σε σύγκριση με την εποχή πριν από την πανδημία, αντιπροσωπεύοντας την πλειονότητα των εξαργυρώσεων, ακολουθούμενες από τις μετατροπές πόντων σε μίλια σε συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρίες.

Τα ξενοδοχεία βασικός προορισμός προς εξερεύνηση

Με το 99% των ερωτηθέντων να πιστεύει ότι η επιλογή ξενοδοχείου μπορεί να χαλάσει ή να κάνει μοναδικές τις διακοπές του, η Gen Z και οι Millennials της APEC είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν επιπλέον χρήματα στην επιλογή του κατάλληλου ξενοδοχείου. Σχεδόν τέσσερις στους πέντε ερωτηθέντες αναμένουν από το ξενοδοχείο τους να παρέχει επιμελημένο τοπικό προγραμματισμό και εμπειρίες, ενώ το 84% προτιμά να μείνει σε ένα ξενοδοχείο με σχέδια και δραστηριότητες που αντικατοπτρίζουν τον προορισμό του.

Τα κυριότερα κίνητρα για τους ταξιδιώτες αυτούς να ξοδέψουν χρήματα περιλαμβάνουν τις προσφορές δωματίων του ξενοδοχείου (48%) και την τοποθεσία (42%). Ενώ οι ανέσεις παραμένουν βασικός παράγοντας, οι επισκέπτες αυτοί εκτιμούν μια απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία, με την εξυπηρέτηση πελατών μέσω κινητού τηλεφώνου (61%), το αξιόπιστο WiFi (68%) και το ευέλικτο check-out (64%) να ξεπερνούν τις παραδοσιακές υπηρεσίες, όπως η πρόσβαση σε σαλόνια αναμονής (42%).

Οι “διπλοί προορισμοί” τροφοδοτούν τη ζήτηση για ενδοπεριφερειακά ταξίδια

Τα διεθνή ταξίδια επέστρεψαν, αλλά η Gen Z και οι Millennials στην περιοχή APEC παραμένουν προσηλωμένοι σε προορισμούς πιο κοντά στην πατρίδα τους. Ενώ εμβληματικές τοποθεσίες διακοπών όπως οι Ελβετικές Άλπεις και η Μπόρα Μπόρα διατηρούν την ελκυστικότητά τους, το 55% επιλέγει προορισμούς εντός της περιοχής του. Αυτοί οι λεγόμενοι “διπλοί προορισμοί” κερδίζουν γρήγορα έδαφος μεταξύ αυτής της κατηγορίας, επειδή επιτρέπουν στους Gen Zs και Millennials να διευρύνουν τα ταξιδιωτικά τους έξοδα (69%), να ανακαλύψουν κάτι νέο (63%) και είναι εύκολα προσβάσιμοι (62%).

Ως αντανάκλαση της ισχυρής ενδοπεριφερειακής ταξιδιωτικής ζήτησης το 2023, η Marriott International είδε ότι πάνω από το 60% των κρατήσεων στην Ασία-Ειρηνικό προέρχονται από την περιοχή αυτή.

Σε άνοδο τα εταιρικά ταξίδια

Οι γενιές Gen Zs και Millennials αυξάνουν τα ταξίδια bleisure εκμεταλλευόμενοι την ευκαιρία ενός επαγγελματικού ταξιδιού για μια απόδραση σε διάφορους προορισμούς. Εκτός από την επέκταση των ταξιδιωτικών τους σχεδίων (68%), το 84% σχεδιάζει να εξερευνήσει κοντινές πόλεις και χώρες ως μέρος ενός επαγγελματικού ταξιδιού, μετά την ολοκλήρωση του εργασιακού τους προγράμματος.

Τα ταξίδια εκτός αιχμής μεγιστοποιούν την εμπειρία στον προορισμό

Οι Gen Zs και οι Millennials σχεδιάζουν επίσης προσεκτικά πότε θα ταξιδέψουν για να μεγιστοποιήσουν την εμπειρία του ταξιδιού τους. Η πλειονότητα (71%) των Gen Z και των Millennials δηλώνουν ότι θα επέλεγαν να ταξιδέψουν σε περιόδους εκτός αιχμής, ώστε να αποφύγουν τον συνωστισμό και να αποκομίσουν περισσότερα από το ταξίδι τους. Το 67% αισθάνεται ότι μπορεί να κάνει περισσότερα στον προορισμό κατά τη διάρκεια των της χαμηλής περιόδου και το 77% αναχωρεί από τις διακοπές του νιώθοντας μεγαλύτερη χαλάρωση και αναζωογόνηση.

-Οι Αυστραλοί (76%), οι Ιάπωνες (74%) και οι Ινδονήσιοι (68%) ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να θυσιάσουν το φαγητό σε εστιατόρια για τις διακοπές τους. Παρά τη φήμη τους για τη γαστρονομική τους ποικιλομορφία, η πλειοψηφία θα προτιμούσε να μειώσει το φαγητό έξω από το να παραιτηθεί από άλλες καθημερινές πολυτέλειες, όπως οι μηνιαίες συνδρομές.

-Οι πιο συχνοί ταξιδιώτες από την APEC είναι η Gen Z και οι Millennials της Νοτιοανατολικής Ασίας, με πάνω από το ένα τρίτο να σχεδιάζουν να κάνουν περισσότερα από τρία ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες. Οι ταξιδιώτες από την Ινδονησία (51%), την Ταϊλάνδη (39%) και τις Φιλιππίνες (34%) θα ξεπεράσουν τους υπόλοιπους ταξιδιώτες της περιοχής.

-Οι κορυφαίοι ταξιδιώτες εντός της περιοχής είναι οι Ιάπωνες (71%), οι Ταϊλανδοί (69%) και οι Νοτιοκορεάτες (66%) Gen Z και Millennials που προτιμούν να κάνουν διακοπές πιο κοντά στην πατρίδα τους. Ωστόσο, κόντρα στην τάση αυτή είναι οι Ινδοί και οι Φιλιππινέζοι ταξιδιώτες, με ποσοστό άνω του 60% να επιλέγουν μακρινούς προορισμούς.

-Οι κορυφαίοι ταξιδιώτες εκτός αιχμής είναι οι Ιάπωνες (87%), οι Αυστραλοί (81%) και οι Σιγκαπουριανοί (79%) Millennials και Gen Zs. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες που θα κυριαρχήσουν στις περιόδους αιχμής είναι οι Ινδοί, οι οποίοι σε ποσοστό 58% προτιμούν να ταξιδεύουν κατά τη διάρκεια των περιόδων αιχμής.

-Οι πιο απαιτητικοί όταν επιλέγουν ξενοδοχείο είναι οι Ινδονήσιοι, οι Ταϊλανδοί και οι Βιετναμέζοι Gen Z και Millennials, με τη συντριπτική πλειοψηφία του 90% να προτιμούν ξενοδοχεία που αντικατοπτρίζουν τον τοπικό προορισμό ή/και είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

-Τα κορυφαία κίνητρα για να ξοδέψουν χρήματα σε ταξίδια για την αυστραλιανή, ινδονησιακή και σιγκαπουριανή γενιά Z και τους Millennials είναι παράγοντες ποιότητας, όπως η φήμη του ξενοδοχείου και η τοποθεσία. Αντίθετα, οι Ιάπωνες και οι Βιετναμέζοι ταξιδιώτες δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα σε εμπειρίες όπως το φαγητό στο ξενοδοχείο (Ιαπωνία: 59%, Βιετνάμ: 47%), ενώ οι Ταϊλανδοί δίνουν προτεραιότητα στην αισθητική του ξενοδοχείου (41%).

-Στις κορυφαίες χώρες για επαγγελματικά ταξίδια περιλαμβάνονται το Βιετνάμ (85%), η Ινδία (81%) και η Ινδονησία (78%). Πάνω από το 80% είναι επίσης πιθανό να παρατείνουν τα επαγγελματικά τους ταξίδια για αναψυχή (Βιετνάμ: 82%, Ινδία: 83%, Ινδονησία: 80%).

-Τα πολυτιμότερα ταξιδιωτικά οφέλη για τη Gen Z και τους Millennials της APEC είναι οι αυξημένες ξενοδοχειακές εμπειρίες, όπως το δωρεάν δείπνο, το σπα και οι αναβαθμίσεις δωματίων. Σχεδόν δύο στους τρεις Ινδούς ταξιδιώτες (67%) είναι επίσης πιθανό να εξαργυρώσουν μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, ενώ πάνω από τους μισούς Ταϊλανδούς ταξιδιώτες (51%) θα προτιμούσαν να λάβουν πολυτελή αγαθά.

 

 

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *