ΕΡΕΥΝΑ: Αυτό είναι το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών | Η βιωσιμότητα στο επίκεντρο

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Η αεροπορική βιομηχανία εξέρχεται από μια από τις βαθύτερες και μακροβιότερες υφέσεις της πρόσφατης ιστορίας της. Οι αεροπορικές εταιρίες πρέπει τώρα να ανασυγκροτηθούν και στον μετα-πανδημικό κόσμο να αντιμετωπίσουν μια αυξημένη ευαισθητοποίηση σχετικά με τον αντίκτυπο των αερομεταφορών στο περιβάλλον, και ειδικότερα στην κλιματική αλλαγή, και τα ευρέως διαδεδομένα αιτήματα για δράση, για τον μετριασμό των επιπτώσεων αυτών. Αυτό θα απαιτήσει από τον κλάδο των αερομεταφορών να επιταχύνει τις καινοτομίες που είχαν δρομολογηθεί πριν από την ύφεση και να “αγκαλιάσει” τις νέες αναδυόμενες τεχνολογίες.

Όπως διαπιστώνει νέα έκθεση της BCD Travel, η έμφαση στη βιωσιμότητα αποτελεί μονόδρομο για τα αεροπορικά ταξίδια, καθώς εν μέσω των συζητήσεων για μια ευρύτερη παγκόσμια επανεκκίνηση μετά την πανδημία, η βιωσιμότητα έχει ανέβει στην ταξιδιωτική ατζέντα, με τις εκκλήσεις για μια συντονισμένη απάντηση στην υπαρξιακή απειλή, που πολλοί θεωρούν ότι συνιστά η κλιματική αλλαγή να αυξάνονται.

Οι εταιρικοί πελάτες των αεροπορικών εταιριών συμφωνούν με αυτό, καθιστώντας σαφές ότι θέλουν να ταξιδεύουν με βιώσιμο τρόπο. Σχεδόν τα δύο τρίτα των υπευθύνων για εταιρικά ταξίδια αξιολογούν τα περιβαλλοντικά βιώσιμα ταξίδια ως πολύ ή εξαιρετικά σημαντικά. Ένα παρόμοιο ποσοστό (61%) εφαρμόζει ήδη ταξιδιωτικά προγράμματα, που ενθαρρύνουν ενεργά τις βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές.

Με τα τρία τέταρτα των υπευθύνων ταξιδιών να δίνουν προτεραιότητα στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των ταξιδιών, είναι σαφές ότι υπάρχουν περισσότερα να ακολουθήσουν στο “μέτωπο” της βιωσιμότητας, καθώς τα προγράμματα και οι προτεραιότητες ευθυγραμμίζονται καλύτερα.

Εστίαση στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF)

Το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF) αποτελεί την πιο πρακτική άμεση λύση για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα αεροπορικά ταξίδια. Στην πραγματικότητα, το SAF είναι μια αποδεδειγμένη λύση: Το 2008, ένα Boeing 747 της Virgin Atlantic έγινε το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος που τροφοδοτούνταν από ένα μείγμα συμβατικού καυσίμου αεριωθουμένων και SAF.7 Και μέχρι το 2017, περισσότερες από 100.000 πτήσεις τροφοδοτούνταν από ένα μείγμα SAF, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ.

Το SAF είναι ένας γενικός όρος για τα καύσιμα που είναι ανανεώσιμα ή προέρχονται από απόβλητα και πληρούν ορισμένα κριτήρια βιωσιμότητας. Ακατέργαστα υλικά ή πρώτες ύλες ποικίλλουν και περιλαμβάνουν το λίπος, το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι, το άμυλο καλαμποκιού, το ανανεώσιμο ντίζελ και τις μικτές αλκοόλες.

Οι παραγωγοί συνεχίζουν να διερευνούν νέες και πιο βιώσιμες πηγές. Για παράδειγμα, η επιχείρηση τεχνολογίας άνθρακα Air Company σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ανανεώσιμη ενέργεια για την παραγωγή SAF από το συλλεχθέν διοξείδιο του άνθρακα και έχει ήδη εξασφαλίσει παραγγελίες από αεροπορικές εταιρίες, όπως η JetBlue Airways και η Virgin Atlantic.

Ενώ τα SAF είναι ικανά να αποτελέσουν μια άμεση λύση, βρίσκονται ακόμα στην αρχή της διαδρομής τους. Το 2020, αντιπροσώπευαν λιγότερο από το 0,1% της συνολικής κατανάλωσης αεροπορικών καυσίμων, αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει, καθώς οι αεροπορικές εταιρίες και οι κατασκευαστές δεσμεύονται να επεκτείνουν τη χρήση και τη διαθεσιμότητα των SAF.

Το πρώτο βήμα προς τα υβριδικά-ηλεκτρικά αεροσκάφη

Τα πλήρως ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη έχουν προς το παρόν περιορισμένη εμβέλεια λόγω του βάρους και της ενεργειακής χωρητικότητας των μπαταριών της σημερινής γενιάς. Αυτό όμως θα αλλάξει αναπόφευκτα, δεδομένης της ταχείας προόδου που σημειώθηκε πρόσφατα στην ανάπτυξη μπαταριών για εφαρμογές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά είναι μόνο η αρχή, έως ότου τα πλήρως ηλεκτρικά παρέχουν την εμβέλεια και τη χωρητικότητα που απαιτούνται για να είναι ένα αεροσκάφος εμπορικά βιώσιμο.

Το υβριδικό-ηλεκτρικό επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρίες να ξεκινήσουν την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στα αεροπορικά ταξίδια, επωφελούμενες παράλληλα από το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Και καθώς ο συμβατικός κινητήρας μπορεί να επαναφορτίσει τις μπαταρίες εν πτήσει, η έλλειψη σταθμών φόρτισης στο έδαφος δεν χρειάζεται να αποτελεί περιορισμό για την ανάπτυξη υβριδικών-ηλεκτρικών αεροσκαφών.

Το τρένο, η πράσινη εναλλακτική λύση στις πτήσεις

Τα πράσινα διαπιστευτήρια του σιδηροδρόμου είναι σίγουρα κάτι που η Eurostar χρησιμοποιεί για να προωθήσει τις υπηρεσίες της. Ταξιδεύοντας στο δρομολόγιο Λονδίνο-Παρίσι, ο επιβάτης θα καταναλώσει 93% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι με το αεροπλάνο. Αυτό σημαίνει ότι το αποτύπωμα άνθρακα ενός επιβάτη από μια απλή πτήση μπορεί να είναι να είναι το ίδιο με την πραγματοποίηση 13 ταξιδιών με τη Eurostar.

Σε αντίθεση με τα αεροσκάφη, όλα τα τρένα της Eurostar είναι ηλεκτροκίνητα, και όταν λειτουργούν στην Ολλανδία, αυτή η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται εξ ολοκλήρου από αιολική ενέργεια. Όλα τα τρένα που λειτουργούν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και το Βέλγιο θα πρέπει να τρέχουν με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μέχρι το 2030, δίνοντας στην Eurostar μια πειστική επιχειρηματολογία για να παρουσιαστεί ως  βιώσιμη επιλογή.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *