Photo by Antone Adi on Pexels

ETC: Προσιτά – οικονομικά ταξίδια, εκτός υψηλής περιόδου και σε λιγότερο “επώνυμους” προορισμούς “ψηφίζουν” οι Ευρωπαίοι εφέτος | Η Ελλάδα στο Top 5

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πιο προσιτοί και λιγότερο γνωστοί και πολύβουοι ταξιδιωτικοί προορισμοί και ταξίδια εκτός της υψηλής τουριστικής περιόδου, με την Ελλάδα να αποτελεί την no 4 επιλογή, βρίσκονται στην τουριστική “ατζέντα” των Ευρωπαίων εφέτος. Αυτό αποκαλύπτει η 16η έκδοση της μελέτης  Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel – Wave, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC).

Σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία περιλαμβάνει δεδομένα που συλλέχθηκαν τον Μάιο του 2023, ο αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν ταξίδια από τον Ιούνιο έως τον Νοέμβριο του 2023 μειώθηκε κατά 4%, σε σχέση με πέρυσι, αλλά εξακολουθεί να παραμένει υψηλός στο 69%.

Οι Αυστριακοί, οι Ελβετοί και οι Γερμανοί ξεχωρίζουν ως οι πιο διστακτικοί παραθεριστές, με το 45%, το 56% και το 62% των ερωτηθέντων, αντίστοιχα, να έχουν ταξιδιωτικά σχέδια για τους επόμενους μήνες. Αντίθετα, οι Γάλλοι (80%), οι Βέλγοι (79%) και οι Βρετανοί (75%) είναι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν την ίδια περίοδο.

Η Ευρώπη παραμένει η πρώτη επιλογή των ερωτηθέντων, με το 59% να σχεδιάζει να κάνει διακοπές εντός της περιοχής, ενώ το 12% σκοπεύει να κάνει ένα ταξίδι εκτός Ευρώπης (αύξηση κατά 3% από το 2022).

Εν τω μεταξύ, η δημοτικότητα των εγχώριων ταξιδιών έχει μειωθεί κατά 6%, με μόλις το 26% των ταξιδιωτών να επιλέγουν τη χώρα τους για διακοπές, τους επόμενους μήνες.

Η Ισπανία παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους ταξιδιώτες, με το 8% να σχεδιάζει διακοπές εκεί, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (7%), την Ιταλία (7%), την Ελλάδα (5%) και την Κροατία (5%).

Παρόλα αυτά, οι μεσογειακοί προορισμοί σημείωσαν πτώση 10% στους επισκέπτες που σκοπεύουν να ταξιδέψουν προς αυτούς, σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετα, προορισμοί όπως η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ιρλανδία και η Δανία παρουσιάζουν άνοδο της δημοτικότητάς τους. Αυτό μπορεί να αποδοθεί στους ταξιδιώτες που αναζητούν λιγότερο πολύβουους προορισμούς και ηπιότερες θερμοκρασίες.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: “Τα τελευταία μας στοιχεία δείχνουν ότι οι ανησυχίες για τον πληθωρισμό και τα προσωπικά οικονομικά εξακολουθούν να απασχολούν τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες. Παρόλα αυτά, οι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν τους επόμενους μήνες. Πολλοί αναζητούν εναλλακτικές ταξιδιωτικές επιλογές, επιδιώκουν πιο προσιτές εμπειρίες ή σκέφτονται ταξίδια εκτός εποχής για να περιορίσουν τις δαπάνες τους. Συμβουλεύουμε τους προορισμούς και τις επιχειρήσεις να επωφεληθούν από αυτές τις τάσεις και να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να ξεφύγουν από την πεπατημένη και να ταξιδέψουν τους λιγότερο πολυσύχναστους μήνες”.

Ταξίδια εκτός εποχής και πιο προσιτοί προορισμοί στο… στόχαστρο των Ευρωπαίων

Σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) των Ευρωπαίων ταξιδιωτών ανησυχεί για τη συνολική αύξηση του κόστους του ταξιδιού (αύξηση κατά 6%, σε σχέση με το 2022), ενώ το 17% ανησυχεί για τη γενικότερη οικονομική κατάσταση και τα προσωπικά οικονομικά του.

Για να αντιμετωπίσουν την αύξηση των ταξιδιωτικών εξόδων, οι Ευρωπαίοι προσαρμόζουν τις συμπεριφορές τους πριν από την άφιξη στον προορισμό τους, αλλά και κατά την άφιξη.

Στο πλαίσιο αυτό, το 17% σκοπεύει να ταξιδέψει εκτός εποχής για να επιτύχει καλύτερες τιμές και το 14% σχεδιάζει να κάνει διακοπές σε προορισμούς που είναι πιο προσιτοί.

Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες αναζητούν επίσης φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια, με το 13% να στοχεύει να κλείσει πτήσεις νωρίτερα από το συνηθισμένο για να πετύχει την καλύτερη δυνατή προσφορά και το 12% σχεδιάζει να πετάξει με αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους.

Εν τω μεταξύ, οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν επίσης να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους στον τόπο ταξιδιού τους για να ανταποκριθούν στον διαθέσιμο προϋπολογισμό τους, με το 17% να περιορίζει τα έξοδα για ψώνια, το 15% να αναζητάει φθηνότερα εστιατόρια και το 15% να επιλέγει λιγότερο ακριβά καταλύματα.

Άλλοι παράγοντες που προκαλούν ανησυχίες στους Ευρωπαίους ταξιδιώτες είναι ο συνεχιζόμενος πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία (12%), οι υπερπλήρεις τουριστικοί προορισμοί (9%), οι πολιτικές κρατήσεων και ακυρώσεων (9%) και οι πιθανές ακραίες καιρικές συνθήκες (8%).

Εκδηλώσεις και επαγγελματικά ταξίδια κερδίζουν… έδαφος

Παρά την αύξηση του κόστους ζωής, οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες προγραμματίζουν πολλαπλά ταξίδια, με το 33% να σκοπεύει να ταξιδέψει δύο φορές και το 26% τουλάχιστον τρεις φορές αυτό το καλοκαίρι και το φθινόπωρο.

Ένα άλλο 30% των ερωτηθέντων σκέφτεται να κάνει μόνο ένα ταξίδι (4% λιγότερο από πέρυσι).

Όσον αφορά τη διάρκεια, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες (36%) επιλέγουν να περάσουν λιγότερο από μία εβδομάδα (τέσσερις-έξι διανυκτερεύσεις) στον προορισμό διακοπών τους, ενώ το 27% στοχεύει να πραγματοποιήσει επτά-εννέα διανυκτερεύσεις.

Το ταξίδι σε έναν προορισμό για μια εκδήλωση αυξάνεται σε δημοτικότητα, με το 10% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών να σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν κάτι τέτοιο μεταξύ Ιουνίου και Νοεμβρίου 2023, από 4% το 2022.

Επιπλέον, παρατηρείται αύξηση 4% στα επαγγελματικά ταξίδια, με το 9% των ερωτηθέντων να σκοπεύει να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι που σχετίζεται με την εργασία του.

Παρά τη μείωση κατά 6% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022, το ταξίδι για αναψυχή παραμένει η κορυφαία επιλογή για το 68% των Ευρωπαίων.

Tagged

1 σχόλιο στο “ETC: Προσιτά – οικονομικά ταξίδια, εκτός υψηλής περιόδου και σε λιγότερο “επώνυμους” προορισμούς “ψηφίζουν” οι Ευρωπαίοι εφέτος | Η Ελλάδα στο Top 5

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *