Photo by Soroush Karimi on Unsplash
Photo by Soroush Karimi on Unsplash

ETC: Συγκρατημένοι η επιθυμία των ταξιδιωτών από μακρινές αγορές να επισκεφθούν την Ευρώπη, λόγω κόστους | Επιστρέφουν στη Γηραιά ήπειρο Καναδοί και Βραζιλιάνοι

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

“Ορεξάτοι” για ταξίδια στο εξωτερικό εμφανίζονται οι ταξιδιώτες σε βασικές αγορές, αλλά η διάθεση για επίσκεψη σε ευρωπαϊκούς προορισμούς υστερεί, σύμφωνα με το τελευταίο Βαρόμετρο Ταξιδιών Μεγάλης Απόστασης (LHTB), για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2022, που δημοσίευσαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και η Eurail BV.

Η έκθεση, η οποία παρέχει πληροφορίες σχετικά με το συναίσθημα των ταξιδιωτών, αποκαλύπτει ότι η διάθεση για ταξίδια στο εξωτερικό κατά τους τελευταίους μήνες του 2022 έχει βελτιωθεί, με τη Βραζιλία ( 150 μονάδες), τον Καναδά (136 μονάδες) και τις ΗΠΑ (126 μονάδες) να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη άνοδο του δείκτη κλίματος σε σύγκριση με το καλοκαίρι. Ωστόσο, η επιθυμία για επίσκεψη στην Ευρώπη έχει μείνει στάσιμη σε βασικές αγορές, παρουσιάζοντας μόνο οριακές βελτιώσεις.

Με την κρίση του κόστους ζωής να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών παγκοσμίως αυτόν τον χειμώνα, τα ατομικά οικονομικά έχουν γίνει ο κύριος λόγος για την απόφαση των ερωτηθέντων (24%) να μην ταξιδέψουν σε προορισμούς μεγάλων αποστάσεων. Οι Βραζιλιάνοι (55%), οι Καναδοί (31%) και οι Αμερικανοί (30%) είναι πιο ευαίσθητοι σε θέματα χρημάτων. Επιπλέον, οι ανησυχίες που σχετίζονται με τον Covid-19 εξακολουθούν να αποτρέπουν αρκετούς από το να ταξιδέψουν, με το 19% των συμμετεχόντων στην έρευνα να αναφέρουν αυτό ως λόγο για να μην ταξιδέψουν στο εξωτερικό, ιδίως στην Ασία.

Σχολιάζοντας τη δημοσίευση του LHTB, ο Luís Araújo, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: “Είναι θετικό να βλέπουμε συνεχή βελτίωση του κλίματος όσον αφορά τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Παρ’ όλα αυτά, αυτό το τελευταίο Βαρόμετρο Ταξιδιών Μεγάλης Απόστασης αντανακλά τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει το αυξημένο κόστος ζωής στην ικανότητα των ανθρώπων να ταξιδεύουν διεθνώς. Είναι πιθανό τα ατομικά οικονομικά να μεταβάλουν σημαντικά τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων τους επόμενους μήνες -αυτή είναι μια κατάσταση την οποία η ETC και τα μέλη της έχουν δεσμευτεί να παρακολουθούν προσεκτικά και να εξετάζουν”.

Το LHTB εξετάζει τις ταξιδιωτικές προθέσεις σε επτά υπερπόντιες αγορές -Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Ιαπωνία, Ρωσία και ΗΠΑ. Η πρόθεση για ταξίδια μετράται με έναν δείκτη που αντανακλά το κυρίαρχο συναίσθημα που εκφράζεται από μια αγορά, είτε θετικό είτε αρνητικό. Τιμές άνω των 100 μονάδων του δείκτη υποδηλώνουν θετική εξέλιξη, ενώ τιμές κάτω του 100 υποδηλώνουν αρνητική στάση απέναντι στα ταξίδια, σε μια δεδομένη περίοδο.

Οι οικονομικές ανησυχίες αποδυναμώνουν το ταξιδιωτικό κλίμα στις ΗΠΑ

Το ταξιδιωτικό συναίσθημα για την Ευρώπη παραμένει αδύναμο μεταξύ των Αμερικανών (94 μονάδες), με το 41% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ να δηλώνουν ότι θα αισθάνονται πιο σίγουροι να ταξιδέψουν σε ευρωπαϊκούς προορισμούς όταν βελτιωθεί η οικονομική τους κατάσταση.

Από τους Αμερικανούς που σχεδιάζουν ένα ταξίδι στην Ευρώπη, πάνω από τους μισούς (56%) θέλουν να επισκεφθούν πολλές χώρες, με τη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας τους. Κατά την επιλογή ενός προορισμού, οι προτεραιότητες των Αμερικανών τουριστών περιλαμβάνουν την υψηλής ποιότητας τουριστική υποδομή (35%), την ασφάλεια (33%) και τις τιμές (31%). Οι Αμερικανοί θεωρούν επίσης σημαντικό κριτήριο τον συνωστισμό που παρατηρείται σε έναν προορισμό (23%), περισσότερο από τους ερωτηθέντες σε άλλες αγορές (16% στο σύνολο του δείγματος).

Καναδοί και Βραζιλιάνοι έτοιμοι να επιστρέψουν στην Ευρώπη

Στον Καναδά, η επανέναρξη των αεροπορικών συνδέσεων και η σταδιακή άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών έχουν οδηγήσει σε θετικό κλίμα ( 104 μονάδες) για την επίσκεψη στην Ευρώπη και μπορεί να σηματοδοτήσει την αρχή της ανάκαμψης των διεθνών ταξιδιών. Σχεδόν το 60% των Καναδών που θέλουν να επισκεφθούν την Ευρώπη επιθυμούν ταξίδια σε πολλές χώρες. Στην κορυφή της λίστας επιθυμητών προορισμών τους βρίσκονται η Γαλλία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η εξερεύνηση της πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομιάς της Ευρώπης είναι το κύριο κίνητρο για τους Καναδούς κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου και στις αρχές του χειμώνα.

Photo by dirk bijstra on Pexels

Ομοίως, το ταξιδιωτικό κλίμα είναι θετικό μεταξύ των Βραζιλιάνων (103 μονάδες), με περισσότερους από τους μισούς (55%) από τους ερωτηθέντες να επιθυμούν να επισκεφθούν ευρωπαϊκούς προορισμούς τους επόμενους μήνες. Αναμένεται ότι το ενδιαφέρον για την περιοχή θα συνεχίσει να αυξάνεται, εν μέρει λόγω της βελτιωμένης αεροπορικής σύνδεσης μεταξύ της Βραζιλίας και των ευρωπαϊκών πόλεων. Η Πορτογαλία (41%) βρίσκεται στην κορυφή της λίστας ως προτιμώμενος προορισμός για τους Βραζιλιάνους ταξιδιώτες.

Ο Covid-19 αποτρέπει τους Κινέζους και τους Ιάπωνες από τα ταξίδια στο εξωτερικό

Παρά τη μηδενική στρατηγική Covid, το ταξιδιωτικό κλίμα στην Κίνα για την Ευρώπη έχει αλλάξει σε θετικό (103 μονάδες), με το 64% των ερωτηθέντων να ελπίζει ότι θα επισκεφθεί έναν ευρωπαϊκό προορισμό τους επόμενους μήνες. Παρ’ όλα αυτά, οι ανησυχίες για τον Covid-19 παραμένουν το κύριο εμπόδιο, με το 39% των Κινέζων να το δηλώνουν ως λόγο για να μην ταξιδέψουν την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2022. Πάνω από το ένα τέταρτο των Κινέζων ερωτηθέντων (29%) θεωρούν ότι εξακολουθεί να είναι πολύ περίπλοκο να ταξιδέψουν στο εξωτερικό λόγω του κορωνοϊού.

Η Ιαπωνία είναι μια αγορά που αποφεύγει περισσότερο τον κίνδυνο. Έτσι, οι Ιάπωνες είναι αρνητικά προσκείμενοι σε ένα ταξίδι στο εξωτερικό. Από το σύνολο των ερωτηθέντων, μόνο το 22% σκέφτεται να πραγματοποιήσει ένα μακρινό ταξίδι τους επόμενους μήνες, εκ των οποίων το 13% έχει στο μυαλό του την Ευρώπη.

Επιφυλακτικοί απέναντι στο κόστος οι Αυστραλοί

Σχεδόν το 60% των Αυστραλών που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό μέχρι το τέλος του 2022, με το 38% να σκέφτεται έναν ευρωπαϊκό προορισμό. Ανεξάρτητα από την ηλικία, όσοι επιθυμούν να επισκεφθούν την Ευρώπη είναι πρόθυμοι να ανακαλύψουν ιστορικά μνημεία και τοποθεσίες, να περιπλανηθούν στις ευρωπαϊκές πόλεις, να απολαύσουν τον αστικό σχεδιασμό και τη νυχτερινή ζωή και να συμμετάσχουν σε γαστρονομικές εμπειρίες.

Κατά την επιλογή ενός προορισμού διακοπών, η αίσθηση της ασφάλειας και η ποιότητα της τουριστικής υποδομής είναι υψίστης σημασίας για τους Αυστραλούς. Σε σύγκριση με άλλες αγορές, δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο κόστος των υπηρεσιών και των προϊόντων στους προορισμούς (32% έναντι 27% στο συνολικό δείγμα).

Μειωμένος ο αριθμός των Ρώσων που σχεδιάζουν ταξίδια στην Ευρώπη

Σε σύγκριση με το καλοκαίρι, το ταξιδιωτικό κλίμα στη Ρωσία βελτιώνεται, τόσο για τους προορισμούς μεγάλων αποστάσεων (136 μονάδες), όσο και για τους ευρωπαϊκούς (87 μονάδες). Ωστόσο, το κλίμα παραμένει κάτω από τα επίπεδα που καταγράφηκαν την περίοδο του φθινοπώρου τα προηγούμενα χρόνια, αντανακλώντας τη γεωπολιτική κατάσταση και τα τρέχοντα εμπόδια για τους Ρώσους να ταξιδέψουν εκτός της χώρας τους. Μεταξύ των ερωτηθέντων, λιγότεροι από το ένα τέταρτο (24%) σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2022 (έναντι 36% το 2021). Η Τουρκία, η οποία διατήρησε την αεροπορική σύνδεση και τα σύνορά της ανοιχτά για τους Ρώσους πολίτες, είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός μεταξύ των δυνητικών ταξιδιωτών αυτής της αγοράς (22%).

Tagged

1 σχόλιο στο “ETC: Συγκρατημένοι η επιθυμία των ταξιδιωτών από μακρινές αγορές να επισκεφθούν την Ευρώπη, λόγω κόστους | Επιστρέφουν στη Γηραιά ήπειρο Καναδοί και Βραζιλιάνοι

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *