money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ: Προβλήματα στις λίστες με τα ασφαλή κράτη και πολιτικές παρεμβάσεις, καταγγέλλουν A4E και ACI

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Οι αεροπορικοί σύνδεσμοι A4E και ACI παραπονιούνται για την έλλειψη συντονισμού  στην Ευρώπη, σχετικά με το άνοιγμα των εξωτερικών συνόρων, όσον αφορά στις πτήσεις και ζητούν από τα κράτη μέλη να λάβουν αποφάσεις που θα βασίζονται σε επιστημονικά και όχι σε πολιτικά κριτήρια.

Η ανακοίνωση των A4E και ACI δίνει έμφαση στα κάτωθι:

Παρά τη συμφωνία σε επίπεδο Ευρωκοινοβουλίου για μία επιστημονική προσέγγιση και την έκδοση της λίστας με τα ασφαλή κράτη, τα μέλη της ΕΕ υιοθετούν λίστες, που παρουσιάζουν τεράστια απόκλιση μεταξύ τους. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει αρκετή σαφήνεια για το ποίοι πολίτες μπορούν να ταξιδέψουν σε ποίους προορισμούς. Αυτό έχει οδηγήσει σε μία προσέγγιση που θυμίζει περισσότερο “μπάλωμα” παρά μία κοινή στρατηγική όσον αφορά τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς.

Από το παραπάνω αποδυναμώνεται, επίσης, και η ζώνη Σένγκεν, καθώς στα κράτη μέλη ισχύουν διαφορετικοί κανόνες. Ενδεικτικά, αναφέρεται πως ένας Ιαπωνέζος τουρίστας μπορεί να ταξιδέψει στη Βαρσοβία και έπειτα στις χώρες τη ζώνης Σένγκεν χωρίς να υπόκειται σε ελέγχους.

Και οι 2 φορείς ζητούν από την ΕΕ και τα κράτη της ζώνης Σένγκεν να μη βασίζονται σε πολιτικούς παράγοντες και να ακολουθήσουν την ήδη συμφωνημένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη άρση της ταξιδιωτικής απαγόρευσης.

Μερικά παραδείγματα απόκλισης από τις προτάσεις του Ευρωκοινοβουλίου είναι τα εξής:

  • Το Βέλγιο δεν ανοίγει τα σύνορα προς τα 15 κράτη της ασφαλούς λίστας μέχρι νεοτέρας
  • Η Γερμανία ανοίγει τα σύνορα προς τα 15 κράτη της ασφαλούς λίστας αλλά αναμένει αμοιβαιότητα από την Κίνα, την Ιαπωνία και τη Ν. Κορέα
  • Η Ελλάδα έχει απαγορεύσει την είσοδο στους Σέρβους υπηκόους (αλλά όχι τους κατοίκους) και δεν τηρεί τις προτάσεις του Κοινοβουλίου, ενώ κινείται αντίθετα προς την αρχή της μη εφαρμογής διακρίσεων
  • Η Ουγγαρία ανακοίνωσε πως προς το παρόν δε θα ανοίξει τα σύνορά της προς τα κράτη εκτός ΕΕ με εξαίρεση τη Σερβία
  • Η Ιρλανδία επεκτείνει την ταξιδιωτική απαγόρευση έως τις 20 Ιουλίου και δεν αναμένεται να έχει εκδοθεί έως τότε λίστα με ασφαλή κράτη
  • Η Πολωνία επεκτείνει την απαγόρευση πτήσεων έως τις 14 Ιουλίου με εξαίρεση τις χώρες EU+, τον Καναδά, την Αλβανία, τη Γεωργία, την Ιαπωνία, την Κορέα, το Μαυροβούνιο και την Ουκρανία
  • Η Ισπανία έχει ανοίξει τα σύνορα της από τις 4 Ιουλίου σε 12 χώρες από την ασφαλή λίστα, αλλά τα ταξίδια από το Μαρόκο, την Κίνα και την Αλγερία θα μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο και εφόσον υπάρχει εφαρμογή της αρχής της αμοιβαιότητας.

Υπολογίζεται πως οι ετήσιες απώλειες των αερομεταφορών θα κινηθούν σε παγκόσμιο επίπεδο στα 82 δισεκατ. ευρώ. Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες αναμένεται να χάσουν γύρω στα 19 δισεκατ. ευρώ και η Ευρώπη ανήκει στις περιοχές που έχουν πληχτεί παγκοσμίως σε μεγαλύτερο βαθμό από την κρίση.

Η τελευταία πρόβλεψη των απωλειών εσόδων των ευρωπαϊκών αεροδρομίων για το οικ. έτος 2020 ανέρχεται στα 32.44 δισεκατ. ευρώ. Η συνεχής αβεβαιότητα για τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, την καραντίνα και την εξέλιξη της πανδημίας θα επηρεάσει την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών και κάνει ακόμα πιο απαραίτητη την εφαρμογή μίας συντονισμένης προσέγγισης για το άνοιγμα των συνόρων.

Ο Γενικός Διευθυντής του A4E, Thomas Reynaert, πως οι αποκλίνουσες αυτές εθνικές προσεγγίσεις “πληγώνουν” τις αερομεταφορές με αποτέλεσμα την επιβράδυνση της ανάκαμψης τους και της γενικότερης οικονομίας, ενώ η κατάσταση δημιουργεί ανισορροπίες εντός της Ευρώπης τη στιγμή που ο κλάδος μάχεται για την επιβίωσή του.

Ο Γενικός Διευθυντής του ACI EUROPE, Olivier Jankovec, προσθέτει πως οι χώρες της ΕΕ δεν εφαρμόζουν το σχέδιο, το οποίο συμφώνησαν μεταξύ τους με αποτέλεσμα η τακτική αυτή να μην είναι ευνοϊκή ως προς την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και να υποβαθμίζει την ανάκαμψη της εναέριας διασυνδεσιμότητας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *