©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

40 εκατ. αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα το 2028! | “Ούριος άνεμος” για τον ελληνικό Τουρισμό | Αυτές είναι οι αγορές προέλευσης

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κερδίζει έδαφος ο ελληνικός τουρισμός, καθώς για το 2024 προβλέπεται περαιτέρω αύξηση στις τουριστικές αφίξεις, έπειτα από την πλήρη ανάκαμψη στα προ-πανδημικά επίπεδα πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρία αναλύσεων Fitch Solutions.

Μεσοπρόθεσμα (2024-2028), η εταιρία προβλέπει ότι οι αφίξεις θα συνεχίσουν να επεκτείνονται, ενισχυμένες, τόσο από παραδοσιακές, όσο και αναδυόμενες αγορές-“πηγές” τουριστών.

Εν τω μεταξύ, οι εκστρατείες τουριστικού μάρκετινγκ και η επέκταση των δικτύων απευθείας πτήσεων θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να εδραιωθεί ως ελκυστικός τουριστικός προορισμός, οδηγώντας σε επέκταση των αφίξεων στην αγορά.

Η Fitch Solutions προβλέπει ότι οι τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα θα αυξηθούν κατά 5,3% σε ετήσια βάση εφέτος, φτάνοντας σε 34,5 εκατομμύρια, από 32,7 εκατ. το 2023, όταν οι αφίξεις ανέκαμψαν πλήρως στα επίπεδα του 2019, φθάνοντας το 104,4% του επιπέδου πριν από την πανδημική κρίση. Το 2019, οι συνολικές αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα ανήλθαν σε 31,3 εκατ..

Μεσοπρόθεσμα (2024-2028), προβλέπεται ότι οι αφίξεις θα αυξηθούν περαιτέρω στα 39,3 εκατ. έως το 2028, με μέσο ρυθμό αύξησης 3,7% ετησίως κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Σε νέο υψηλό οι τουριστικές αφίξεις 

Οι ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Ιταλίας, θα αποτελέσουν τις βασικές αγορές προέλευσης ταξιδιωτών στην Ελλάδα το 2024, ακολουθώντας την τάση του 2019, όταν η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία και η Γαλλία ήταν οι πέντε πιο σημαντικές τουριστικές αγορές για τη χώρα.

Η Fitch Solutions εκτιμά ότι η δεξαμενή των αγορών προέλευσης ταξιδιωτών στην Ελλάδα θα διαφοροποιείται όλο και περισσότερο στο πλαίσιο της στρατηγικής της χώρας να καθιερωθεί ως ελκυστικός τουριστικός προορισμός για την ενίσχυση των αφίξεων μεσοπρόθεσμα. Αυτό, σύμφωνα με τον οίκο, θα περιλαμβάνει την προσέλκυση αφίξεων από αγορές με ισχυρές μεσοπρόθεσμες προοπτικές αναχωρήσεων, όπως η ηπειρωτική Κίνα και η Ινδία.

Ωστόσο, θεωρεί ότι υπερτουρισμός αποτελεί απειλή για την ικανότητα της Ελλάδας να παρέχει τουριστικές υπηρεσίες σύμφωνα με τον αυξανόμενο όγκο αφίξεων. Αυτό, όπως επισημαίνει, μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει την αποδυνάμωση της διατήρησης δημοφιλών τουριστικών περιοχών και υποδομών.

Σύμφωνα με την Fitch ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) συνεργάζεται με διεθνείς αερομεταφορείς για την προώθηση του παρεχόμενου, ελληνικού, τουριστικού προϊόντος. Οι προσπάθειες αυτές θα βοηθήσουν τον ΕΟΤ να αυξήσει την ελκυστικότητα της αγοράς σε μια ευρύτερη βάση ταξιδιωτών, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιωτών αναψυχής και των business ταξιδιωτών, και θα οδηγήσουν περαιτέρω στην επέκταση των αφίξεων στην αγορά. Οι τουριστικές προσφορές της Ελλάδας περιλαμβάνουν γαστρονομία, παραλίες, ιστορικά και πολιτιστικά αξιοθέατα.

Οι στρατηγικές μάρκετινγκ του ΕΟΤ για τον ελληνικό τουρισμό 

Ινδία 8-10 Φεβρουαρίου 2024: Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού πραγματοποίησε συζητήσεις, εκθέσεις και παρουσιάσεις στην εμπορική έκθεση OTM 2024, στη Βομβάη της Ινδίας, για να προσελκύσει Ινδούς ταξιδιώτες. Οι στοχευμένες εκστρατείες μάρκετινγκ περιελάμβαναν την προβολή της Ελλάδας ως βασικού προορισμού για μήνα του μέλιτος, καθώς και την προώθηση της συνεργασίας στον κινηματογραφικό τουρισμό, αναδεικνύοντας την Ελλάδα ως ελκυστικό προορισμό για κινηματογραφικές παραγωγές του Bollywood.

Γερμανία 5-7 Μαρτίου 2024: Ο ΕΟΤ συμμετείχε στην τουριστική έκθεση ITB του Βερολίνου με 85 Έλληνες εκθέτες. Ο Οργανισμός πραγματοποίησε συζητήσεις με διεθνείς αεροπορικές εταιρίες και φορείς της γερμανικής τουριστικής αγοράς. Επίσης, διοργάνωσε παρουσιάσεις για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GR-eco Islands. Προώθησε, ακόμη, τον τουρισμό σε αναδυόμενους, βασικούς προορισμούς στην Ελλάδα, όπως η Αττική, και σε ήδη δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως οι Δελφοί, η Ολυμπία και τα Μετέωρα.

Μπενελούξ (Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο) 26 Μαρτίου 2024: Ο ΕΟΤ συμμετείχε στο TravDay 2024 στην Ολλανδία, το οποίο υποστηρίζει τις δεσμεύσεις μεταξύ των φορέων του ταξιδιωτικού τομέα, που επικεντρώνονται στις επιχειρήσεις, την αναψυχή και τον συνεδριακό τουρισμό (MICE). Ο ΕΟΤ φιλοξένησε δύο εργαστήρια στην Ολλανδία και το Βέλγιο, αναδεικνύοντας τις προτάσεις της Ελλάδας στον τουρισμό αναψυχής και τον επαγγελματικό τουρισμό.

Κίνα 1 Απριλίου 2024: Ο εθνικός αερομεταφορέας της Κίνας Air China ανακοίνωσε τα σχέδιά του να αυξήσει τον αριθμό των απευθείας πτήσεων από την Κίνα προς την Ελλάδα από τρεις πτήσεις την εβδομάδα σε πέντε την εβδομάδα, το τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου 2024.

Κίνα 2 Απριλίου 2024: Η κινεζική αεροπορική εταιρία Juneyao εγκαινίασε τις πρώτες απευθείας πτήσεις της από τη Σαγκάη προς την Αθήνα.

ΗΠΑ 23 Μαΐου 2024: Στις 25 Ιανουαρίου 2025, η αμερικανική αεροπορική εταιρία United Airlines ανακοίνωσε τα σχέδιά της να εισαγάγει καθημερινές πτήσεις μεταξύ Σικάγο και Αθήνας. Οι πτήσεις θα εκτελούνται από τις 23 Μαΐου 2024 έως τις 12 Αυγούστου 2024 με αεροπλάνα Boeing 787-8.

Κίνα 27-29 Μαΐου 2024: Ο ΕΟΤ σχεδιάζει να συμμετάσχει στην ITB China για να προσελκύσει Κινέζους ταξιδιώτες στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής του για τον τουρισμό.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *