Photo by Anugrah Lohiya on Pexels

Φορολογικές απαλλαγές για τη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων προτείνει η Κομισιόν

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Την ενθάρρυνση της χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) μέσω φορολογικής απαλλαγής προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο νέο σχέδιο γνωστό ως “Fit for 55”, το οποίο παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα, και με το οποίο η ΕΕ θέλει να επιτύχει τον στόχο της μείωσης των εκπομπών άνθρακα κατά 55% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.

Σύμφωνα με το σχέδιο, οι αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν βιώσιμα και εναλλακτικά, αεροπορικά καύσιμα θα ωφεληθούν με φορολογική απαλλαγή. Όσον αφορά δε, τις αεροπορικές εταιρίες, που αναχωρούν από αεροδρόμια της ΕΕ, αυτές θα αναγκαστούν να φορτώνουν αεροπορικά καύσιμα και SAF. Επιπλέον, οι προμηθευτές καυσίμων αεροπορίας θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν περισσότερα SAF, αυξάνοντας σε 5% το 2030 και σε 63% έως το 2050.

Το σχέδιο της Κομισιόν αποσκοπεί στην προώθηση προηγμένων βιοκαυσίμων και συνθετικών καυσίμων, που παράγονται από πράσινη ηλεκτρική ενέργεια και σύμφωνα με τις απαιτήσεις αειφορίας της αναθεωρημένης οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (RED).

“Η χρήση αυτών των καυσίμων θα πρέπει να τιμολογείται αναλόγως, ενθαρρύνοντας τους επικεφαλής των αεροπορικών εταιριών και τους κατασκευαστές να επιλέγουν καθαρή τεχνολογία και προϊόντα”, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen.

Από πλευράς φορολογίας, η Επιτροπή εισάγει τους ελάχιστους φορολογικούς συντελεστές που ισχύουν για τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, που χρησιμοποιούνται σε ενδοκοινοτικές πτήσεις, που θα επιτρέψει έναν καλύτερο απολογισμό του περιβαλλοντικού κόστους των ορυκτών καυσίμων και θα τονώσει τη χρήση πιο βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. Οι προτεινόμενοι φορολογικοί συντελεστές για τα αεροπορικά καύσιμα θα αυξηθούν σταδιακά για μια περίοδο 10 ετών και θα φθάσουν σε έναν ελάχιστο συντελεστή 10,75 ευρώ ανά GJ, σε ολόκληρη την ΕΕ.

Εκτός από τη μείωση της ρύπανσης και του θορύβου από σταθμευμένα αεροσκάφη, το σχέδιο εισάγει μια απόφαση για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε όλα τα σταθμευμένα αεροσκάφη στα αεροδρόμια του κεντρικού δικτύου και του παγκόσμιου δικτύου, αντί για καύσιμα αεροπορίας. Η απόφαση θα ισχύει για όλες τις πύλες επιβίβασης από το 2025 και για όλες τις θέσεις πεδίου το 2030.

Ένα άλλο μέτρο της πρότασης είναι η κατάργηση της φορολογικής απαλλαγής για τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται για ενδοκοινοτικές πτήσεις. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι στις ενδοκοινοτικές πτήσεις υπάρχει υψηλό μερίδιο αγοράς πτήσεων μόνο για φορτίο, που δεν μπορούν να φορολογηθούν λόγω διεθνών συμφωνιών, προτείνεται να διατηρηθεί αυστηρά η φορολογική απαλλαγή για πτήσεις μόνο για φορτίο. “Με αυτόν τον τρόπο, θα διατηρηθούν ίσοι όροι ανταγωνισμού μεταξύ των εμπορευματικών μεταφορέων, από την ΕΕ και τρίτες χώρες”, δήλωσε η von der Leyen.

ksd
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *