Photo by Andrea Piacquadio on Pexels

GBTA: “Comeback” στα προ-πανδημικά επίπεδα για τα επαγγελματικά ταξίδια | “Κρατάνε” οι δαπάνες

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στα επίπεδα πριν από την πανδημία του κορωνοϊού έχουν επιστρέψει τα επαγγελματικά ταξίδι, σε παγκόσμια κλίμακα, όμως υστέρηση παρουσιάζουν οι διεθνείς δαπάνες, οι οποίες ανέρχονται στο 74% των προ-πανδημικών επιπέδων, σύμφωνα με την Παγκόσμια Ένωση Επιχειρηματικών Ταξιδιών (GBTA).

Τα τελευταία στοιχεία της GBTA δείχνουν εστίαση στη διαχείριση του κόστους, τη βιωσιμότητα, τον μετασχηματισμό των μοντέλων λιανικής πώλησης και την ενσωμάτωση των αναδυόμενων τεχνολογιών το 2024.

Ενόψει του επόμενου έτους, το 67% των αγοραστών ταξιδιωτικών υπηρεσιών αναμένουν ότι ο προϋπολογισμός τους θα αυξηθεί (39%) ή θα παραμείνει περίπου στα ίδια επίπεδα (28%). Ενώ, μόνο ένας στους δέκα αγοραστές (14%) σχεδιάζει να περιορίσει τα επαγγελματικά ταξίδια λόγω οικονομικών ανησυχιών.

Ωστόσο, η διαχείριση του κόστους ξεχωρίζει ως η κορυφαία στρατηγική προτεραιότητα, με το 62% των ερωτηθέντων να τονίζει τη σημασία της, ακολουθούμενη από την ασφάλεια των ταξιδιωτών (44%) και τη βιωσιμότητα (37%).

Ο ρόλος της New Distribution Capability

Σχεδόν οι μισοί (46%) από τους ερωτηθέντες πιστεύουν ότι οι αναδυόμενες τεχνολογίες του κλάδου, όπως η New Distribution Capability (NDC), θα αποτελέσουν τις σημαντικότερες τεχνολογικές προκλήσεις κατά το επόμενο έτος. Ενώ, το 38% αναφέρει τους περιορισμούς του προϋπολογισμού και το 32% την ολοκλήρωση των συστημάτων που σχετίζονται με την τεχνολογία.

Η NDC -ένα τεχνολογικό πρότυπο για τη διάθεση των προσφορών των αεροπορικών εταιριών στον πελάτη, ανεξάρτητα από το κανάλι διανομής- παραμένει στο επίκεντρο του τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών.

Όταν τους ζητήθηκε να ιεραρχήσουν τις προτεραιότητες που σχετίζονται με τους κινδύνους για το 2024, ένας στους πέντε (22%) αναφέρει την ενσωμάτωση των καναλιών διανομής NDC θα είναι η πιο σημαντική προτεραιότητα για την εταιρία του.

Οι περισσότεροι αγοραστές (71%) πιστεύουν έντονα ότι χρειάζονται ακόμη περισσότερες πληροφορίες και εκπαίδευση σχετικά με το NDC και οι μισοί δηλώνουν ότι δεν έχουν αρχίσει να το εφαρμόζουν.

Σχεδόν οι μισοί αγοραστές (45%) πιστεύουν ότι οι αεροπορικές εταιρίες προωθούν τις κρατήσεις NDC πολύ άμεσα και περισσότεροι πιστεύουν ότι οι τρίτοι μεσάζοντες (36%) θα πρέπει να είναι έτοιμοι να διαχειριστούν και να εξυπηρετήσουν τις κρατήσεις NDC -από 29% τον Απρίλιο.

Ενώ το 32% των αγοραστών πιστεύει ότι η εταιρία διαχείρισης ταξιδιών τους έχει καλή αντίληψη του NDC, σχεδόν οι μισοί (46%) θεωρούν ότι to TMC τους δεν έχει επαρκείς πληροφορίες για το NDC ή δεν είναι σίγουροι (23%).

Οι περισσότεροι από τους 865 φορείς του κλάδου που συμμετείχαν στην έρευνα (84%) αναφέρουν ότι τα επαγγελματικά ταξίδια της εταιρείας τους φέτος, είτε ανέκαμψαν σε μεγάλο βαθμό (43%), είτε ανέκαμψαν κυρίως (41%), σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.

Οι κρατήσεις για επαγγελματικά ταξίδια στο εσωτερικό ανέρχονται σε 76%, από 72% τον Απρίλιο. Οι διεθνείς κρατήσεις έφτασαν στο 70% των επιπέδων του 2019, από 63% πριν από έξι μήνες.

Οι δαπάνες για τα εγχώρια επαγγελματικά ταξίδια έφτασαν το 77% των προ της πανδημίας επιπέδων, ενώ οι διεθνείς δαπάνες βρίσκονται στο 74%,από 74% και 66%, αντίστοιχα τον Απρίλιο.

Τα εμπόδια στα επαγγελματικά ταξίδια

Τα κορυφαία εμπόδια που επηρέασαν τα επαγγελματικά ταξίδια το 2023 περιλαμβάνουν τους εταιρικούς προϋπολογισμούς, που συμβαδίζουν με τις αυξήσεις των τιμών (69%), τις ανησυχίες για τον πληθωρισμό/την ύφεση (63%) και τα γεωπολιτικά γεγονότα (44%).

Οι προμηθευτές (67%) είναι πιο πιθανό από τους αγοραστές (59%) να δηλώσουν ότι οι ανησυχίες για τον πληθωρισμό/την ύφεση αποτελούν σημαντικό εμπόδιο. Από την άλλη, οι αγοραστές (44%) είναι πιο πιθανό από τους προμηθευτές (32%) να υποστηρίξουν ότι οι ταξιδιωτικές διαταραχές αποτελούν σημαντικό εμπόδιο.

Ωστόσο, οι ερωτηθέντες συνολικά δηλώνουν ότι οι ταξιδιωτικές διαταραχές είχαν μικρό έως μέτριο αντίκτυπο στην προθυμία των στελεχών τους να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους, ενώ μόνο το 11% των μη διοικητικών στελεχών και το 10% των διοικητικών στελεχών ανέφεραν ότι επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό.

Σε περιφερειακή βάση, οι ενδιαφερόμενοι στην Ευρώπη (54%) είναι πιο πιθανό από ό,τι στην Ασία-Ειρηνικό (23%), τη Λατινική Αμερική (23%) και τη Βόρεια Αμερική (12%) να αναφέρουν τις ανησυχίες για τις κλιματικές επιπτώσεις ως εμπόδιο.

Οι ερωτηθέντες στη Βόρεια Αμερική (32%) είναι πιθανότερο από εκείνους στην Ευρώπη (20%) να αναφέρουν την πρόσληψη/διατήρηση του εργατικού δυναμικού ως σημαντικό εμπόδιο.

Οι περισσότερες συνεδριάσεις όλων των τύπων ήταν ο κανόνας φέτος. Οι αγοραστές ταξιδιών αναφέρουν αύξηση των εργαζομένων τους που συμμετέχουν σε προσωπικές συναντήσεις και συνέδρια (55%), πραγματοποιούν εικονικές συναντήσεις (52%), συνδυάζουν ταξίδια (50%) και “συνδέουν” (πολλαπλών σκοπών ή πολλαπλών προορισμών) επαγγελματικά ταξίδια (49%), σε σχέση με το 2022.

Ο ρόλος της AI

Η υβριδική εργασία είναι κυρίαρχη στον τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών, με το 68% των ενδιαφερομένων να δηλώνουν ότι αυτή είναι η τρέχουσα ρύθμιση στην εταιρεία τους – αμετάβλητη σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Ο πιθανός αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στον κλάδο το επόμενο έτος παραμένει διχασμένος. Περίπου το ένα τρίτο (32%) όλων των ενδιαφερομένων είναι ενθουσιασμένοι με την τεχνητή νοημοσύνη, ενώ ένα ακόμη τρίτο (33%) θεωρεί ότι είναι πολύ νωρίς για να προβλέψει κανείς τον πλήρη αντίκτυπό της.

Ορισμένοι αγοραστές ταξιδιών κατά το επόμενο έτος θεωρούν την ενσωμάτωση εφαρμογών/εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στο πρόγραμμα εταιρικών ταξιδιών τους σημαντική (34%), ενώ άλλοι λένε ότι αποτελεί χαμηλή ή καμία προτεραιότητα (37%).

Δύο στους πέντε (42%) από το σύνολο των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ το ChatGPT ή άλλο εργαλείο δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης για την εργασία τους, ενώ το ένα τρίτο (33%) δηλώνει ότι το έχει χρησιμοποιήσει σπάνια.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της GBTA, Suzanne Neufang, δήλωσε: “Με ορισμένες εξαιρέσεις, ως κλάδος, τα παγκόσμια επαγγελματικά ταξίδια συνέχισαν να ανακάμπτουν κατά το προηγούμενο έτος και έκαναν μεγάλα βήματα για να επιστρέψουν στις συνήθεις δραστηριότητες. Όπως περιγράφει η τελευταία δημοσκόπηση της GBTA, αναμένονται συνεχιζόμενες προκλήσεις, αλλά υπάρχουν αισιόδοξες ενδείξεις για ένα ακόμη ισχυρότερο έτος μπροστά μας, καθώς οι οργανισμοί συνεχίζουν να αξιοποιούν τα επαγγελματικά ταξίδια και τις προσωπικές επαφές ως κρίσιμο μέρος της στρατηγικής τους για την επίτευξη σημαντικών και φιλόδοξων στόχων”.

 

 

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *