Photo by Anugrah Lohiya on Pexels

IATA: “Δριμύ κατηγορώ” για την αύξηση αεροπορικών φόρων στη Γερμανία

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Έντονη κριτική ασκεί η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) στην αύξηση των αεροπορικών φόρων στη Γερμανία, καθώς θα αποδυναμώσει τη γερμανική οικονομία και θα δυσχεράνει την ικανότητα των αερομεταφορών να απεξαρτηθούν από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Από την 1η Μαΐου, οι φόροι που επιβαρύνουν τις πτήσεις στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 19% και κυμαίνονται μεταξύ 15,53 και 70,83 ευρώ ανά επιβάτη, ανάλογα με τη διαδρομή.

Σύμφωνα με την IATA, ο φόρος αυτός θα καταστήσει τη Γερμανία λιγότερο ανταγωνιστική σε βασικούς οικονομικούς τομείς, όπως οι εξαγωγές, ο τουρισμός και οι θέσεις εργασίας. Θα επηρεάσει περαιτέρω την ανάκαμψη των αεροπορικών μεταφορών της χώρας από την πανδημία, η οποία είναι μία από τις πιο βραδείες στην ΕΕ. Ο αριθμός των διεθνών επιβατών της Γερμανίας, για παράδειγμα, εξακολουθεί να είναι 20% κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα.

“Όταν οι οικονομικές επιδόσεις της Γερμανίας είναι στην καλύτερη περίπτωση αναιμικές, το να πλήττεται η ανταγωνιστικότητά της με περισσότερους φόρους στις αερομεταφορές είναι πολιτική τρέλα. Η κυβέρνηση θα έπρεπε να δώσει προτεραιότητα σε μέτρα για τη βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της Γερμανίας και την ενθάρρυνση του εμπορίου και των ταξιδιών. Αντ’ αυτού, προχώρησε σε μια βραχυπρόθεσμη αρπαγή χρημάτων, η οποία το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να βλάψει τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της οικονομίας”, δήλωσε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ.

Η ΙΑΤΑ προειδοποίησε, επίσης, ότι η αύξηση της φορολογίας θα παρεμποδίσει τις προσπάθειες του κλάδου να απαλλαγεί από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Οι αερομεταφορές έχουν ως στόχο την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών CO2 έως το 2050 και τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) είναι ζωτικής σημασίας για την προσπάθεια αυτή. Η συμφωνία συνασπισμού της γερμανικής κυβέρνησης ανέφερε αρχικά ότι τα έσοδα από τους φόρους στις αερομεταφορές θα χρηματοδοτούσαν άμεσα την παραγωγή SAF, αλλά η δέσμευση αυτή έχει αθετηθεί.

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με την IATA, η αποδυνάμωση της γερμανικής βιομηχανίας αερομεταφορών με αυτόν τον φόρο καθιστά δυσκολότερο για τις αεροπορικές εταιρίες να επενδύσουν σε SAF, σε έναν πιο αποδοτικό στόλο καυσίμων και σε άλλες προσπάθειες απαλλαγής από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επιπλέον, η γερμανική κυβέρνηση φαίνεται να συμφωνεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία για τη Φορολογία, η οποία θα επιβάλλει φόρο στα καύσιμα των αεριωθούμενων αεροσκαφών.

“Η γερμανική κυβέρνηση φαίνεται να έχει μια νοσηρή εμμονή με τους φόρους στις αερομεταφορές. Εκτός από την αύξηση του φόρου επιβατών, είναι επίσης υπέρ ενός ευρωπαϊκού φόρου στα καύσιμα των αεροσκαφών, ο οποίος θα κάνει ακόμη πιο ακριβή την επιχειρηματική δραστηριότητα στη Γερμανία ή τις διακοπές των οικογενειών. Η έρευνά μας για τους επισκέπτες που εισέρχονται αεροπορικών στη Γερμανία δείχνει έντονο σκεπτικισμό σχετικά με τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς για “πράσινους φόρους”. Το 75% συμφώνησε με τη δήλωση: “Η φορολογία δεν είναι ο τρόπος για να γίνουν οι αερομεταφορές βιώσιμες” και το 72% συμφώνησε ότι “οι πράσινοι φόροι είναι απλώς κυβερνητικό πράσινο ξέπλυμα”. Ξανά και ξανά, βλέπουμε τη φορολογία που υποτίθεται ότι θα βοηθούσε τη βιομηχανία να απαλλαγεί από τον άνθρακα να υποκλέπτεται και στη συνέχεια να χάνεται στον γενικό προϋπολογισμό. Και τα χρήματα που αφαιρούνται από τη βιομηχανία έχουν ως αποτέλεσμα να διαθέτει λιγότερα χρήματα για να επενδύσει σε άλλα μέτρα απεξάρτησης από τον άνθρακα”, δήλωσε ο κ. Walsh.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *