global airline
Alexandre de Juniac- CEO IATA

ΙΑΤΑ: Η “πράσινη” ανάκαμψη από τον Κορωνοϊό πρέπει ενισχυθεί μέσω της χρήσης βιώσιμων καυσίμων

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Η Διεθνής Αεροπορική Ένωση (IATA) αναφέρεται στη δέσμευσή της για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και ζητά από το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IIEA) να δώσει προτεραιότητα στην επένδυση στα βιώσιμα καύσιμα αεροσκαφών (SAF) για να ενισχύσει τη συνεισφορά των αερομεταφορών στην ανάκαμψη μετά από την πανδημία.

Ο κόσμος πρέπει να “δημιουργηθεί ξανά και καλύτερα” ύστερα από την πανδημία με επίκεντρο στην επένδυση τεχνολογιών που μειώνουν τον άνθρακα και προάγουν τα SAF, τα οποία θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και θα ενισχύσουν την πρόοδο των αερομεταφορών προς την περικοπή των εκπομπών έως το 2050.

Προς το παρόν οι ρυθμοί παραγωγής SAF είναι πολύ χαμηλοί για να επιτευχθεί ο στόχος της επαναφοράς των εκπομπών στα μισά επίπεδα του 2005 έως το 2050. Εν τούτοις τα SAF παρέχουν ένα πλήθος δυνατοτήτων:

  • Τα SAF μπορούν να μειώσουν τον κύκλο ζωής των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα έως και 80% σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα
  • Τα SAF χρησιμοποιούν βιώσιμες πηγές καυσίμων, οι οποίες δεν επηρεάζουν την βιοποικιλότητα
  • Λόγω της εκτενούς εξέταση και των επενδύσεων από τις αεροπορικές εταιρίες, τα SAF είναι ασφαλή, βιώσιμα και έτοιμα προς χρήση
  • Σε περισσότερες από 250000 πτήσεις έχει χρησιμοποιηθεί ένα μείγμα SAF.

O Γενικός  Διευθυντής και Πρόεδρος της IATA, Alexandre de Juniac, δηλώνει πως ένεκα των επενδύσεων των κυβερνήσεων στις αεροπορικές εξαιτίας του Κορωνοϊού παρουσιάζεται μία ευκαιρία για τη δημιουργία μίας μεταστροφής της ενέργειας στον κλάδο. Οι κυβερνήσεις, οι χρηματοδοτικές κοινότητες και οι παραγωγοί καυσίμων θα πρέπει να συνεργαστούν για τη δημιουργία καυσίμων που θα είναι οικονομικά και βιώσιμα.

Η IATA υπολογίζει πως παράγονται ετησίως 50 εκατ. λίτρα SAF. Για να φτάσουμε σε ένα σημείο καμπής, ώστε να μπορούν τα κόστη παραγωγής των SAF να αγγίξουν αυτά των συμβατικών καυσίμων, θα πρέπει να παραχθούν 7 δισεκατ. λίτρα ή το 2% της κατανάλωσης του 2019.

Ο Alexandre de Juniac επισημαίνει πως η παραγωγή των SAF κινείται σε πολύ χαμηλό επίπεδο, ώστε να αποκτήσουν ανταγωνιστικές τιμές και ιδιαίτερα στην παρούσα περίσταση είναι απαραίτητη η ανάδειξη της σωστής τιμής. Οι κυβερνήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πρωτοφανή αυτή συγκυρία συνδυάζοντας ένα οικονομικό και δημοσιονομικό πλαίσιο για τη στήριξη της δημιουργίας SAF με την άμεση παροχή οικονομικών κινήτρων, έτσι ώστε ως το 2025 να έχει επιτευχθεί το 2% της κατανάλωσης του 2019.

Η IATA και ο ευρύτερος κλάδος των αερομεταφορών είναι έτοιμοι να συνεργαστούν με την IEA, τις κυβερνήσεις και τις εταιρίες καυσίμων για μειώσουν τις εκπομπές ρύπων των αεροπορικών εταιριών μέσω των SAF.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *