Δυναμική επιστροφή έκανε η εναέρια κυκλοφορία στη διάρκεια του οκταμήνου του 2022, με τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) να αποκαλύπτει ότι η χωρητικότητα των αεροπορικών θέσεων και ο αριθμός των επιβατών παγκοσμίως έχουν φθάσει περίπου στο 80% των επιπέδων πριν από την πανδημία και τα έσοδα από τους επιβάτες να ανέρχονται στο 72% του υψηλότερου σημείου του 2019.
Ο αριθμός των επιβατών που ταξίδεψαν αεροπορικώς από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 55%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021.
Οι αναχωρήσεις αεροπορικών πτήσεων αυξήθηκαν κατά 28%, ενώ η συνολική χωρητικότητα θέσεων αυξήθηκε κατά 32% την ίδια περίοδο.
Όσον αφορά τα έσοδα από τους επιβάτες, και τη διατήρηση της απόδοσης και των συναλλαγματικών ισοτιμιών στα επίπεδα του 2019, εκτιμάται ότι επιτεύχθηκε αύξηση 70% για τους πρώτους οκτώ μήνες του 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη, περυσινή περίοδο.
Ο αριθμός των επιβατικών αεροσκαφών σε υπηρεσία κατά την περίοδο ανάλυσης βελτιώθηκε κατά 34%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους και αντανακλά τη συνολική ανάκαμψη της κυκλοφορίας, φτάνοντας το 80% των προ-πανδημικών επιπέδων.
Ο αριθμός των εμπορευματικών αεροσκαφών σε λειτουργία είναι κατά 4% υψηλότερος από τα προ-πανδημικά επίπεδα, κυρίως λόγω της χρήσης τους που παραμένει ισχυρή σε όλη τη διάρκεια του Covid-19 για την υποστήριξη των ιατρικών, ανθρωπιστικών και άλλων κρίσιμων παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού και της αυξημένης εξάρτησης των καταναλωτών από το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ο ICAO προβλέπει, επί του παρόντος, ότι η πλειοψηφία των αερομεταφορέων διεθνών δρομολογίων θα πρέπει να ανακάμψει πλήρως στα προ-πανδημικά επίπεδα, είτε το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, είτε το πρώτο τρίμηνο του 2023. Τα τμήματα της Ανατολικής και Βόρειας Ασίας μάλλον θα ακολουθήσουν αργότερα, με την ανάκαμψη να έρχεται πιο μετά, μέσα στο 2023.
Στις 27 Σεπτεμβρίου ο ICAO θα φιλοξενήσει 193 χώρες στην 41η Συνέλευσή του, όπου θα ληφθούν νέες αποφάσεις σχετικά με βασικούς στόχους καινοτομίας και ανθεκτικότητας της βιομηχανίας, που υποστηρίζουν την αυξημένη βιωσιμότητα και την ψηφιοποίηση των αεροπορικών μεταφορών στον 21ο αιώνα.