Photo by Pedro Kümmel on Unsplash
Photo by Pedro Kümmel on Unsplash

«Καλπάζει» ο ευρωπαϊκός Τουρισμός

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με θετικό πρόσημο «κύλησαν» οι δύο πρώτοι μήνες του 2016 για τον ευρωπαϊκό τουρισμό, ο οποίος στο σύνολό του κατέγραψε νέα αύξηση, τόσο σε επίπεδο αφίξεων, όσο και διανυκτερεύσεων.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC), «European Tourism 2016 – Trends & Prospects», η συντριπτική πλειοψηφία των προορισμών ανέφερε θετικά αποτελέσματα, με τις καλύτερες επιδόσεις να σημειώνουν η Σλοβακία (+30%), η Σερβία (+24%), η Ρουμανία (+20%) και η Ισπανία (+13%), ακολουθούμενες από την Αυστρία και τη Γερμανία (+5% έκαστη).
1Αντίθετα, η Τουρκία εμφανίζει μείωση των αφίξεων κατά 8%, γεγονός που οφείλεται σε πολιτικούς λόγους, αλλά και στα θέματα ασφάλειας που έχουν προκύψει μετά τις βομβιστικές επιθέσεις στην Κωνσταντινούπολη και την Άγκυρα.

Πτωτικά διαμορφώθηκαν, τόσο οι αφίξεις, όσο και οι διανυκτερεύσεις στην Ελβετία, κατά 3,1% και 6,8%, αντίστοιχα, επίπτωση της υπερτίμησης του ελβετικού φράγκου.

Ωστόσο, καθώς ο αντίκτυπος αυτής της συναλλαγματικής ισοτιμίας εξασθενεί, η Ελβετία θα αρχίσει να «βλέπει» αύξηση στον τουρισμό της, κάτι που είναι, ήδη, εμφανές από αγορές μεγάλων αποστάσεων, όπως οι ΗΠΑ και η Ινδία.

2Επίσης, η τρομοκρατική επίθεση στο Βέλγιο, τον Μάρτιο, αναμένεται να επηρεάσει την τουριστική ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς, όμως προς το παρόν δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για την εκτίμηση των επιπτώσεων. Ωστόσο, στο σύνολό του ο αντίκτυπος των επιθέσεων αναμένεται βραχυχρόνιος.

«Ο τουρισμός είναι μια από τις σημαντικότερες βιομηχανίες της Ευρώπης και αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για την προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης και την αύξηση της απασχόλησης», λέει ο εκτελεστικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων, Eduardo Santander, καλώντας του  Ευρωπαίους ηγέτες του κλάδου σε συνεργασία για την ενίσχυση της προβολής της Ευρώπης και τη διαφύλαξη της εικόνας της ως ένας ελκυστικός και φιλόξενος τουριστικός προορισμός.

Η ζήτηση από μακρινές αγορές παραμένει υψίστης σημασίας για την ανάπτυξη του ευρωπαϊκού τουρισμού. Οι θετικοί, οικονομικοί δείκτες συνεχίζουν να στηρίζουν την ανάπτυξη από τις ΗΠΑ, που αντιπροσωπεύει το 5% του μεριδίου του τουριστικού ρεύματος προς την Ευρώπη. Η Κίνα, από την άλλη, παραμένει η δεύτερη μεγαλύτερη μη ευρωπαϊκή αγορά-πηγή τουριστών για την Ευρώπη, παρά τις ανησυχίες που ανακύπτουν από την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας ή από την εφαρμογή των Βιομετρικών visa. Έτσι, από την Κίνα οι αφίξεις τουριστών στην Ευρώπη αναμένεται να φτάσουν τα 12 εκατομμύρια το 2016.

Εν τω μεταξύ, η αύξηση των μισθών στην Ιαπωνία αναμένεται να συμβάλει θετικά στην καταναλωτική δαπάνη, με ό,τι αυτό σημαίνει για τον ευρωπαϊκό τουρισμό.

Από την άλλη, η ζήτηση για ταξίδια από τη Ρωσία συνεχίζει να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Με μια οικονομία σε ύφεση, με τη συνεχόμενη πτώση των τιμών του πετρελαίου και ένα αποδυναμωμένο Ρούβλι, η αύξηση της τουριστικής ζήτησης από την αγορά αυτή δεν αναμένεται στο άμεσο μέλλον. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τη Βραζιλία, η οποία αγωνίζεται να βγει από την οικονομική ύφεση.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *