LIVE: «Το δίλημμα των ξενοδόχων: Ανοίγω την μονάδα μου ή όχι» | ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ | VIDEO| upd

ΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΜΑΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Ακολουθώντας τον παλμό των εξελίξεων το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ πραγματοποίησε, ένα ακόμα live Webinar σχετικά το ζήτημα της λειτουργίας των ξενοδοχείων.

Στη συζήτηση, που είδαν περισσότεροι από 20.000 άνθρωποι,  συμμετείχαν οι:

  • Χάρης Σιγανός, ιδρυτής ZEUS International
  • Μανώλης Τσακαλάκης, Ξενοδόχος, πρόεδρος ΕΞΡ, ΠΟΞ
  • Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, Ξενοδόχος, ΓΓ ΕΞΗ
  • Κωνσταντίνος Πεχλιβανίδης, Director Transaction Real Estate, EY
  • Κωνσταντίνος Θανάσκος, CFA, Manager Transaction Advisory Services, EY

Στην διάρκεια της συζήτησης, παρουσιάστηκε από την EY, μια καινοτόμος εφαρμογή – ανάλυση, που μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην σωστή απόφαση για την λειτουργία ή όχι, κάθε ξενοδοχείου.

Όπως είπε ο κ. Πεχλιβανίδης, η πανδημία COVID έχει δημιουργήσει συνθήκες στην ξενοδοχειακή αγορά οι οποίες είναι πρωτόγνωρες για τους επιχειρηματίες του κλάδου. Το ερώτημα που καλούνται να απαντήσουν, σε μικρό χρονικό διάστημα και με περιορισμένη πληροφόρηση, δεν είναι «πως θα λειτουργήσω κερδοφόρα» αλλά «αν πρέπει να λειτουργήσω φέτος»”.

H ανάλυση που πρέπει να γίνει προκειμένου να απαντηθεί το παραπάνω ερώτημα θα πρέπει να απαντά στα παρακάτω:

  • κατά πόσον το άνοιγμα των μονάδων θα επιτρέψει κατ’ ελάχιστον το break-even, αλλά και πως ορίζεται το “break even” σε αυτή την περίπτωση,
  • κατά πόσον πρέπει να ανοίξουν ακόμα και με ζημία (και πόση μπορεί να είναι αυτή) για λόγους που σχετίζονται με την παρουσία τους στην αγορά μακροχρόνια και τον ανταγωνισμό,
  • πως ενσωματώνονται ρεαλιστικά στον μεσοπρόθεσμο οικονομικό προγραμματισμό νέα δεδομένα όπως το κόστος εφαρμογής του πρωτοκόλλου υγιεινής, οι άμεσες και έμμεσες κρατικές ενισχύσεις.

Η ανάλυση αυτή δεν είναι εύκολη λόγω της έλλειψης στοιχείων για την αναμενόμενη ζήτηση, καθώς το τοπίο μεταβάλλεται μέρα με τη μέρα σε σχέση με τις διεθνείς αγορές που ανοίγουν, τη δυνατότητα των αερομεταφορών και λοιπών μεταφορικών υποδομών να εξυπηρετήσουν την ζήτηση, και την πρόοδο στην υγειονομική αντιμετώπιση της πανδημίας.

H EY, αντιλαμβανόμενη το μέγεθος του προβλήματος και την επιτακτική ανάγκη για την λύση του μέσα σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, ανέπτυξε ένα εργαλείο με σκοπό να στηρίξει τους ξενοδόχους, στην λήψη της απόφασης με ορθολογικό τρόπο.

Η συζήτηση

Η συζήτηση ξεκίνησε μία σύντομη τοποθέτηση των συμμετεχόντων.

siganosΟ κ. Χάρης Σιγανός επισήμανε ότι ο ελληνικός τουρισμός βασίζεται κατά 95% στις διεθνείς αφίξεις και ότι μεγάλο ρόλο θα διαδραματίσει η κατάσταση στη χώρα προέλευσης ανάλογα με το επιδημιολογικό επίπεδο και την άρση των περιορισμών. Και πρόσθεσε ότι ο κλάδος βρίσκεται στο σημείο 0 και ότι η ψυχολογία των τουριστών κινείται χαμηλά. Ο τουρισμός δεν αποτελεί ανάγκη και αυτή την περίοδο το κύριο ζήτημα είναι υγειονομικού χαρακτήρα. Κρίνει θετική την αντιμετώπιση της πανδημίας μέχρι στιγμής και τονίζει ότι τα ξενοδοχεία είναι έτοιμα να λειτουργήσουν.

ksd copyright
Ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος | money tourism copyright photo

Ο κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος ανέφερε ότι είναι πολύ δύσκολο να γίνουν προβλέψεις λόγω της αβεβαιότητας της κατάστασης. Όλα τα κράτη βρίσκονται σχεδόν στο ίδιο σημείο και δικαίως προσπαθούν να διαχειριστούν την  κρίση. Η Ελλάδα εξαρτάται από τον Τουρισμό αλλά δεν υπάρχει ρεύμα για την επανεκκίνησή του κατά τον Ιούλιο. Οι παράγοντες είναι πολλοί και το ζήτημα είναι πως κάθε κράτος συμπεριφέρεται “ιδιότροπα”, παρά τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κρίνει ότι η απόφαση για το άνοιγμα του ξενοδοχείου θα είναι μία απόφαση στιγμής ενώ τονίζει ότι το 50% των ξενοδόχων δεν βλέπει το λόγο για ανοίξει τις μονάδες του. Ως θετική χαρακτηρίζει, ωστόσο, τη στάση του Πρωθυπουργού να αναλάβει προσωπικά τον Τουρισμό.

tsakalakis
money tourism copyright photo

Ο κ. Μανώλης Τσακαλάκης έδωσε μεγάλη έμφαση στους ανασταλτικούς παράγοντες για το άνοιγμα, οι οποίοι είναι οι εξής:

  • Ο “γόρδιος δεσμός” της πληρότητας
  • Η έλλειψη ρευστότητας, καθώς τα ποσά των επιχορηγήσεων αναμένονται από το νέο έτος
  • Η χρηματοδότηση (οι tour operators έχουν δώσει ό,τι μπορούν μέσω των προκαταβολών και του early booking)
  • Το ζήτημα της αστικής ευθύνης
  • Το γεγονός ότι οι  tour operators  πληρώνουν το πλήρες ποσό 2 μήνες ύστερα από την αναχώρηση του επισκέπτη
  • Τα πρωτόκολλα υγιεινής, τα οποία δεν μπορούν να εφαρμοστούν 100%
  • Η πολυνομία με το πλήθος διατάξεων και ΚΥΑ, οι οποίες χρειάζονται συνεχείς διορθώσεις

ey Ο κ. Κωνσταντίνος Πεχλιβανίδης επεσήμανε ότι πρόκειται για μία πρωτόγνωρη κρίση με σημαντικές  επιπτώσεις. Θεωρεί ότι το κράτος πράττει σωστά, αλλά καθυστερεί. Το ζήτημα είναι, όπως είπε,  να ανοίξουν όσο περισσότερα ξενοδοχεία γίνεται όχι τόσο για τη “διάσωση” του 2020, αλλά για τη βελτίωση των δεδομένων για το 2021. Είναι απαραίτητη μία ορθολογική προσέγγιση για ένα συμπέρασμα μέσω της ανάλυσης των ποιοτικών παραγόντων.

eyΟ κ. Κωνσταντίνος Θανάσκος συμφώνησε με τους παραπάνω, τονίζοντας για ακόμα μία φορά την σημασία του κλάδου για την ελληνική οικονομία και τις θέσεις εργασίας που συντηρεί.

Επόμενο ερώτημα ήταν αυτό των πληροτήτων για τον Ιούλιο με τον κ. Τσακαλάκη να αναφέρει ότι λίγα κράτη μπορούν να στείλουν ταξιδιώτες καθώς μόνο η Γερμανία φαίνεται προχωράει σε άρση των περιορισμών, αλλά ακόμα και αυτοί δηλώνουν σε ποσοστό 80% ότι δε θα κάνουν διακοπές.

Ο κ. Αγγελόπουλος έδωσει μεγάλη βάση στην εκπαίδευση του προσωπικού στα νέα πρωτόκολλα. Από τη μία θα υπάρχει η ανάγκη για παροχή εκπτώσεων με στόχο την προσέλκυση πελατών και από την άλλη οι ξενοδόχοι θα πρέπει να αυξήσουν τις τιμές για να καλύψουν τα κόστη της εκπαίδευσης. Επίσης, υπάρχει ο κίνδυνος για μεγάλη προσφορά και μειωμένη ζήτηση με αποτέλεσμα να υπάρξει ένας μακροχρόνιος αντίκτυπος.

Ο κ. Πεχλιβανίδης σχολίασε πως “όλα τα ανάποδα ήρθαν μαζί”. Είναι απαραίτητη μία πιο ψύχραιμη οπτική όσον αφορά τους ανασταλτικούς παράγοντες και να τεθεί το ερώτημα των ενεργειών των τραπεζών. Επισήμανε δε ότι η πιο εύκολη απόφαση είναι να μην ανοίξουν τα ξενοδοχεία, αλλά δεν είναι και η καταλληλότερη.

Ο κ .Θανασάκος αναφέρθηκε στο χρηματοοικονομικό εργαλείο που έχει αναπτύξει η Ernst & Young για τους ξενοδόχους το οποίο βάζει σε μία λογική βάση το υπό συζήτηση ερώτημα. Στόχος δεν είναι τα έσοδα, αλλά το αποτέλεσμα του ανοίγματος της μονάδας να είναι καλύτερο από την αφετηρία της διαδικασίας.

Ένα από τα φλέγοντα ζητήματα για κάθε ξενοδόχο είναι αυτό της ρευστότητας. Ο κ. Σιγανός επισήμανε την σημασία και την ιλιγγιώδη ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Για αυτό το λόγο θεωρεί ότι η επιχείρηση και οι εργαζόμενοί της πρέπει να προστατευθούν όχι μόνο για το επόμενο 3μηνο αλλά για το επόμενο έτος. Απαραίτητη είναι, επίσης, μία εκστρατεία μάρκετινγκ που θα προβάλει τη θετική υγειονομική κατάσταση της χώρας μας. Έκλεισε δε λέγοντας ότι η χρηματοδότηση δεν αποτελεί πανάκεια και το ζήτημα είναι να παρασχεθεί η κατάλληλη μορφή ασφάλειας για να μην “υποθηκευτεί το αύριο”, με δανεικά.

Ο κ. Αγγελόπουλος τόνισε ότι το θέμα της ρευστότητας δεν πρέπει να “χρεωθεί” μόνο στις τράπεζες ή την κυβέρνηση ξεχωριστά. Το κύριο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει συνεννόηση. Μπορεί να υπάρχει η πρόθεση για στήριξη της ρευστότητας αλλά οι μηχανισμοί δεν είναι ακόμα έτοιμοι. Επιπλέον, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου καθώς αν δεν υπάρξει άμεση στήριξη θα συμβούν τα εξής:

  •  Επιθετικές εξαγορές
  • Δυσπιστία από τους επισκέπτες
  • Απώλεια την αξιοπιστίας προς το ελληνικό τουριστικό προϊόν

Ο κ. Τσακαλάκης ανέφερε ότι δε θα υπάρξουν κέρδη το 2020 και στόχος είναι ο περιορισμός των εξόδων, ενώ προβλέπει ότι τα επίπεδα του 2019 θα επιστρέψουν κατά το 2023. Η Ελλάδα είναι απαραίτητο να “παίξει επί ίσοις όροις” με τους ανταγωνιστές της και προς τούτο χρειάζεται βοήθεια στη φορολογία και την επιδότηση της εργασίας. Θεωρεί ότι η λειτουργία των ξενοδοχείων ενέχει ένα μεγάλο ρίσκο και πρόσθεσε ότι κανένα μέτρο δεν συμβάλλει αποκλειστικά στον Τουρισμό.

Στη συνέχεια ο διάλογος κινήθηκε γύρω από το ζήτημα των κερδών και των απωλειών του κλάδου, καθώς και των απαραίτητων ενεργειών.

Ο κ. Σιγανός τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει η κατάλληλη προσοχή ώστε να μην “καούν” τα κεφάλαιά τους και να μην υποθηκευτεί το μέλλον. Οι επιχειρηματίες πρέπει να στοχεύουν στην επιβίωση και δεν απέκλεισε το γεγονός να παρατηρηθεί τα επόμενα χρόνια το “φαινόμενο του ελατηρίου”. Για να γίνει αυτό χρειάζεται η στήριξη από τις τράπεζες και το κράτος, να διαμορφώσει ένα πλαίσιο για την επόμενη ημέρα και ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης.

Ο κ. Τσακαλάκης τόνισε ότι ο κλάδος πρέπει να ενισχυθεί άμεσα ώστε να μην “αφελληνιστεί”. Πρόσθεσε, επίσης, ότι οι έλεγχοι στα ξενοδοχεία για την εφαρμογή των υγειονομικών μέτρων πρέπει να γίνονται με σωστό τρόπο και όχι με “κυνήγι μαγισσών”. Απαιτείται μία ψυχραιμία και ομοψυχία μέσω των φιλόδοξων προγραμμάτων και ενεργειών μάρκετινγκ, ενώ εάν τα ξενοδοχεία δεν ανοίξουν θα μεταθέσουν το πρόβλημα για την επόμενη χρονιά.

Ο κ. Αγγελόπουλος θεωρεί απαραίτητη μία εκστρατεία με στόχο την προσέλκυση τουριστών στη βάση της υγειονομικής ασφάλειας που παρέχει η χώρα μας, συγκριτικά με τα υπόλοιπα κράτη της Μεσογείου. Προχωράει και σε ένα περαιτέρω βήμα αναφέροντας το γεγονός η χώρα μας μπορεί να γίνει τόπος μόνιμης κατοικίας των τουριστών, που την προτιμούν, και να μεταμορφωθεί σε “Φλόριντα” της Μεσογείου.

Το τελευταίο διάστημα η αστική ευθύνη μονοπωλεί το ενδιαφέρον και όλοι οι συνδιαλεγόμενοι συμφωνούν στο γεγονός ότι κανένας δεν μπορεί να εξασφαλίσει στο 100% την εφαρμογή των πρωτοκόλλων και ότι σε περίπτωση νομικής ενέργειας η κατάσταση θα είναι πολύ δύσκολη καθώς έχει να αντιμετωπιστεί κάτι το οποίο είναι “άυλο”. Ωστόσο, δεν παύουν τα ξενοδοχεία να πρέπει να επενδύσουν στην εκπαίδευση του προσωπικού πάνω στα νέα πρωτόκολλα.

Και στο ζήτημα της απόκρισης της χώρας μας στα οργανωτικά μέτρα (έλεγχοι στα αεροδρόμια και στα ξενοδοχεία μεταξύ άλλων) η απάντηση των συνεντευξιαζόμενων είναι κοινή και αρνητική. Τα πάντα θα κριθούν κατά τις 3 πρώτες εβδομάδες της επανεκκίνησης καθώς μία θετική “ανάμνηση” από τους τουρίστες που θα επιστρέφουν στις χώρες τους θα οδηγήσει σε μία αύξηση των τουριστικών ροών, ενώ στην αντίθετη περίπτωση τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά. Για το λόγο αυτό πρέπει να υπάρχει συντονισμός μεταξύ των φορέων και των εμπλεκομένων του τουριστικού κλάδου, ενώ είναι απαραίτητη η άμεση δράση.

ksd
adv

«Το δίλημμα των ξενοδόχων: Ανοίγω την μονάδα μου ή όχι», είναι το θέμα της LIVE συζήτησης, που πραγματοποιεί σήμερα στις 17.30, το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, με την συμμετοχή ξενοδόχων και στελεχών της γνωστής παγκοσμίου βεληνεκούς εταιρίας χρηματοοικονομικών συμβούλων ΕΥ.

Στην συζήτηση συμμετέχουν:

  • Χάρης Σιγανός,ιδρυτής ZEUS International
  • Μανώλης Τσακαλάκης, Ξενοδόχος, πρόεδρος ΕΞΡ, ΠΟΞ
  • Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, Ξενοδόχος, ΓΓ ΕΞΗ
  • Κωνσταντίνος Πεχλιβανίδης, Director Transaction Real Estate, EY
  • Κωνσταντίνος Θανάσκος, CFA, Manager Transaction Advisory Services, EY
ΣΥΝΤΟΝΙΖΕΙ ο εκδότης του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Κων/νος Στ. Δεριζιώτης.
Στην διάρκεια της συζήτησης, θα παρουσιαστεί μια καινοτόμος εφαρμογή – ανάλυση της ΕΥ, που μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην σωστή απόφαση για την λειτουργία ή όχι κάθε ξενοδοχείου.

Η πανδημία COVID έχει δημιουργήσει συνθήκες στην ξενοδοχειακή αγορά οι οποίες είναι πρωτόγνωρες για τους επιχειρηματίες του κλάδου. Το ερώτημα που καλούνται να απαντήσουν, σε μικρό χρονικό διάστημα και με περιορισμένη πληροφόρηση, δεν είναι «πως θα λειτουργήσω κερδοφόρα» αλλά «αν πρέπει να λειτουργήσω φέτος».

H ανάλυση που πρέπει να γίνει προκειμένου να απαντηθεί το παραπάνω ερώτημα θα πρέπει να απαντά τα παρακάτω:

  • κατά πόσον το άνοιγμα των μονάδων θα επιτρέψει κατ’ ελάχιστον το break-even, αλλά και πως ορίζεται το “break even” σε αυτή την περίπτωση,
  • κατά πόσον πρέπει να ανοίξουν ακόμα και με ζημία (και πόση μπορεί να είναι αυτή) για λόγους που σχετίζονται με την παρουσία τους στην αγορά μακροχρόνια και τον ανταγωνισμό,
  • πως ενσωματώνονται ρεαλιστικά στον μεσοπρόθεσμο οικονομικό προγραμματισμό νέα δεδομένα όπως το κόστος εφαρμογής του πρωτοκόλλου υγιεινής, οι άμεσες και έμμεσες κρατικές ενισχύσεις.

Η παραπάνω ανάλυση δεν είναι εύκολη λόγω της έλλειψης στοιχείων για την αναμενόμενη ζήτηση, καθώς το τοπίο μεταβάλλεται μέρα με τη μέρα σε σχέση με τις διεθνείς αγορές που ανοίγουν, τη δυνατότητα των αερομεταφορών και λοιπών μεταφορικών υποδομών να εξυπηρετήσουν την ζήτηση, και την πρόοδο στην υγειονομική αντιμετώπιση της πανδημίας.

H EY, αντιλαμβανόμενη το μέγεθος του προβλήματος και την επιτακτική ανάγκη για την λύση του μέσα σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, αναπτύσσει ένα εργαλείο με σκοπό να στηρίξει τους ξενοδόχους στην λήψη της απόφασης με ορθολογικό τρόπο.

Στην διαδικτυακή συζήτηση του ΧΡHΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ θα γίνει παρουσίαση του εργαλείου αυτού και συζήτηση σχετικά με τα κριτήρια λήψης απόφασης με αυτούς που κατεξοχήν γνωρίζουν τις ανάγκες των επιχειρήσεών τους και αγωνιούν για την πορεία τους μέσα στην ομίχλη του COVID.

Την live συζήτηση, μπορείτε να παρακολουθήσετε στην ιστοσελίδα money-tourism.gr, στο κανάλι του money-tourism.gr, στο youtube και στην σελίδα στο facebook, σήμερα Δευτέρα 15 Ιουνίου στις 17.30.

Προεγγραφείτε ΕΔΩ

Οι τηλεθεατές θα μπορούν να κάνουν σχόλια στο chat στο youtube, ενώ θα μπορούν να στέλνουν ερωτήματα μέσα από το money-tourism.gr, από ειδικό λινκ.
Στείλτε τα ερωτήματά σας!

Τώρα και ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, LIVE!!!

Σύντομα και άλλα σημαντικά νέα.

 

Tagged

7 σχόλια στο “LIVE: «Το δίλημμα των ξενοδόχων: Ανοίγω την μονάδα μου ή όχι» | ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ | VIDEO| upd

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *