Πτωτικά διαμορφώθηκε το πρώτο τρίμηνο για τα ξενοδοχεία στη χώρα μας, καθώς αρνητικό πρόσημο κατέγραψαν οι βασικοί δείκτες της πληρότητας, των τιμών, αλλά και οι προκρατήσεις, με ότι αυτό σημαίνει για τη φετινή, τουριστική σεζόν.

Αυτό προκύπτει με βάση τα αποτελέσματα έρευνας Συγκυρίας, που διενήργησε για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, που παρουσιάστηκε πριν από λίγο σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, από τον πρόεδρο του ΞΕΕ κ. Αλ. Βασιλικό, την πρόεδρο του ΙΤΕΠ κα. Ντίνα Σβύνου και τον γενικό διευθυντή του Ινστιτούτου καθηγητή Γεώργιο Πετράκο.

itep
money tourism photo

Αξίζει να τονισθεί ότι τα στοιχεία έχουν συλλεγεί από δείγμα 2.000 ξενοδοχείων, αριθμός πρωτοφανής, που δίνει σφραγίδα «πιστότητας» στην έρευνα.

Επίσης, είναι σημαντικό το γεγονός ότι παρά την μείωση των πληροτήτων, τα ξενοδοχεία 5 και 4 αστέρων, «κρατάνε» και σε κάποιες περιπτώσεις, αυξάνουν τις τιμές, γεγονός που σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, καταδεικνύει, την ανάγκη των ξενοδοχόχων να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους και να ανταπεξέλθουν στα έξοδα και ως εκ τούτου δεν υπάρχουν περιθώρια για προσφορές και «πόλεμο» τιμών.

Μάλιστα ο κ. Βασιλικός, αποκάλυψε ότι το ΞΕΕ απέστειλε προσκλήσεις προς τα κόμματα, ενόψη εκλογών, για ενημέρωση στα μείζονα θέματα που ταλανίζουν τον κλάδο, ενώ προειδοποίησε ότι αν η σαιζόν εξελιχθεί αρνητικά, θα αποτυπωθεί άμεσα στην Απασχόληση, ζητώντας να παρθούν άμεσα αποφάσεις, ώστε να στηριχθεί ο κλάδος, ο οποίος στήριξε και στηρίζει την ελληνική Οικονομία.

Αξίζει να τονισθεί ότι μόνο την διετία 2017 – 2018, οι Έλληνες ξενοδόχοι επένδυσαν το  ποσό των 1,618 δις ευρώ για επισκευές και ανακαινίσεις στις μονάδες τους.

itepΑπό την πλευρά της η κα. Σβύνου, ευχαρίστησε τους ξενοδόχους, που συμμετείχαν μαζικά στην έρευνα.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΔΩ

Η έρευνα

Σύμφωνα με την Έρευνα, με τίτλο: «Επιδόσεις ξενοδοχείων κατά το α΄τρίμηνο και προβλέψεις για την τουριστική σεζόν 2019», που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.956 ελληνικών ξενοδοχείων σε σύνολο 9.873, το 45% των μονάδων συνεχούς λειτουργίας παρουσίασε μειωμένη πληρότητα, ενώ 1 στα 4 ξενοδοχεία εμφάνισε μείωση στις τιμές του.

Αντίστοιχα, το 46% των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας κατέγραψε μείωση στις προκρατήσεις του, ενώ το 23% αυτών αναγκάστηκαν να μειώσουν τις τιμές που προσφέρουν για τα Early Bookings (κρατήσεις τελευταίας στιγμής), ώστε να προσελκύσουν νέα πελατεία.

Συμπερασματικά όπως αποτυπώνεται στην Έρευνα Συγκυρίας και ειδικότερα στον απολογισμό α’ τριμήνου 2019, στα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας:
• Το 45% των μονάδων κατέγραψε μειωμένη πληρότητα κατά το α’ τρίμηνο του 2019 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018. Κατά μέσο όρο η μείωση άγγιξε το 24%.
• Μεσοσταθμικά, σε επίπεδο επικράτειας, η μείωση της πληρότητας ανήλθε ποσοστιαία στο 7,4%.
• Κατά το ίδιο διάστημα 1 στα 4 ξενοδοχεία (25%) μείωσαν τις τιμές τους, με τη μέση μείωση να κυμαίνεται γύρω στο 15%, ενώ το 64% των ξενοδοχείων διατήρησε σταθερές τις τιμές του.

Αντίστοιχα για τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας η Έρευνα διαπιστώνει ότι:

• Στο 46% των ξενοδοχείων οι προκρατήσεις, που αποτελούν το δείκτη για την πορεία της τουριστικής κίνησης, παρουσίασαν μείωση, η οποία κατά μέσο όρο ήταν 21%.
• Όσον αφορά στις εκπτώσεις που δίνουν οι ξενοδόχοι για τα λεγόμενα Early Bookings, το 75% δήλωσε ότι διατήρησε τις τιμές του σταθερές, ενώ το 23% αναγκάστηκε να προσφέρει αυξημένες εκπτώσεις προκειμένου να προσελκύσει νέα πελατεία.

Την ίδια ώρα η Έρευνα Συγκυρίας για τις προβλέψεις της τουριστικής περιόδου 2019 για τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας καταγράφει ότι:
• Το 31% ξενοδόχων εκτιμά ότι η πληρότητα των ξενοδοχείων τους για το 2019 θα είναι μειωμένη σε σχέση με το 2018. Η μέση μείωση εκτιμάται ότι θα κυμανθεί γύρω στο 20%.
• Αντίστοιχα, το 21% των ξενοδόχων προβλέπουν πτώση στις τιμές τους. Κατά μέσο όρο η μείωση υπολογίζεται στο 13%. Τέλος, το 65% εξ αυτών θα διατηρήσει σταθερές τις τιμές τους κατά το 2019.

Ακολούθως για τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας η Έρευνα συμπεραίνει ότι:

• Μεγαλύτερες πιέσεις δέχονται τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας. Έτσι το 43% των ξενοδόχων εκτιμά ότι η πληρότητά τους κατά τη θερινή σεζόν του 2019, με τη μέση μείωση να κυμαίνεται γύρω στο 16%.
• Το 16% των ξενοδόχων προβλέπει μείωση στις τιμές των ξενοδοχείων τους σε σχέση με την αντίστοιχη σεζόν του 2018. Σε επίπεδο επικράτειας η μέση μείωση εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στο 13%. Το 60% αυτών θα διατηρήσει σταθερές τις τιμές τους.
• Τέλος, από τη μελέτη προκύπτει ότι υπάρχει αφενός μια ανομοιομορφία ως προς τις επιδόσεις ανάλογα με την περιφέρεια και ότι υπάρχει ανάγκη στήριξης των ξενοδοχείων χαμηλότερων κατηγοριών, καθώς αυτά δέχονται τις μεγαλύτερες πιέσεις στους δείκτες τιμής και πληρότητας πανελλαδικά.

Ο Αλ. Βασιλικός

Σχολιάζοντας τη μελέτη του ΙΤΕΠ ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. κ. Αλέξανδρος Βασιλικός υπογράμμισε ότι: «Το ΞΕΕ, μέσα από την συνεργασία που έχει συνάψει με το ΙΤΕΠ, δίνει μια ακριβή «φωτογραφία της στιγμής» για την κατάσταση των ελληνικών ξενοδοχείων. Αντί για αυθαίρετες εκτιμήσεις, έχουμε πλέον μια πρωτογενή επιστημονική έρευνα σε ένα εξαιρετικό δείγμα, η οποία αποτυπώνει τα πραγματικά δεδομένα των ελληνικών ξενοδοχείων για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους αλλά και την εκτίμηση που επικρατεί στον κλάδο για το πώς θα κινηθούν τα μεγέθη της αγοράς στη συνέχεια.

Τώρα όσον αφορά τα ευρήματα της έρευνας είναι σαφές πως επιβεβαιώνουν το «καμπανάκι» της ανησυχίας που καιρό τώρα κρούουμε. Σε μια σειρά από δείκτες αποτυπώνονται ανάγλυφα οι μεγάλες προκλήσεις και οι απειλές για τα ξενοδοχεία, τα οποία είναι η σπονδυλική στήλη του ελληνικού τουρισμού. Γι’ αυτό και θα πρέπει να προβληματίσουν σοβαρά την επόμενη κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές σε λίγες μέρες. Εμείς, ως ΞΕΕ, στο πλαίσιο του θεσμικού ρόλου μας, είμαστε έτοιμοι να συμβάλλουμε με θέσεις και προτάσεις ώστε το ελληνικό ξενοδοχείο να μπορέσει να συνεχίσει τη μεγάλη προσφορά τους στην οικονομία και την κοινωνία».

ΜΕΣΩmoney-tourism.gr
ΠΗΓΗmoney-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

2 ΣΧΟΛΙΑ

    • How about AirBnB?
      Many people are booking Airbnb before they book hotels. What are the international airlines show as it relates to bookings to Greece?
      Should the hospitality industry do something about Airbnb in Greece?

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ