air

Μην πυροβολείτε την Airbnb! Υπάρχουν προοπτικές αμοιβαίας ανάπτυξης

ΔΙΕΘΝΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

“Λευκή σημαία” σήκωσε ο εκπρόσωπος της Airbnb κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Hotel Data, καθησυχάζοντας του ξενοδόχους ότι υπάρχουν δυνατότητες αρμονικής συνύπαρξης και προοπτικές αμοιβαίας ανάπτυξης.

Airbnb
Από αριστερά: Η Jennifer Yacenda που εκπροσωπεί την ξενοδοχειακή αλυσίδα Starwood Hotels & Resorts, ο Peter Coles από την Airbnb, και ο Benjamin Habbel από την Voyat, σε στιγμιότυπο από το συνέδριο Hotel Data, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τη διαμοιραζόμενη οικονομία και τις επιπτώσεις της στην ξενοδοχειακή βιομηχανία.

Στο πάνελ της ενότητας «Ξενοδοχεία στη διαμοιραζόμενη οικονομία» ο οικονομικός εκπρόσωπος της Airbnb, Peter Coles, διαβεβαίωσε τους εκπροσώπους της ξενοδοχειακής βιομηχανίας ότι η εταιρεία του δεν απειλεί κανέναν και αποτελεί απλώς ένα κομμάτι της πίτας, η οποία μπορεί και να διευρυνθεί.

Υπάρχουν, μάλιστα, δυνατότητες και προοπτικές αυτή η πίτα να παραμείνει… αφάγωτη! Χώρο για αμοιβαία ανάπτυξη διέβλεψαν και οι εκπρόσωποι της ξενοδοχειακής αγοράς.

Ειδικότερα ο κ. Coles ανέφερε ότι είναι πεπεισμένος πώς η εταιρεία του μπορεί να συνυπάρξει ειρηνικά με μια άθικτη έως και ωφελημένη ξενοδοχία .
«Η Airbnb δεν θέλει καταστρέψει την ξενοδοχειακή βιομηχανία», είπε ο κ. Coles. «Θεωρούμε ότι αποτελούμε συμπλήρωμα. Η Airbnb προσφέρει μια τοπική εμπειρία, αλλά κάποιες φορές είναι καλύτερο να μένει κανείς σε ένα ξενοδοχείο. Αν δεν ήμουν αναγκασμένος να μείνω στην Airbnb για δουλειά, θα μού άρεσε να μένω στον 20ό όροφο αυτού του ξενοδοχείου (Omni Nashville Hotel όπου πραγματοποιήθηκε το συνέδριο)», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιο ξεκαθάρισε ότι δεν υφίσταται σύγκριση με άλλους “εισβολείς” όπως οι Amazon και Uber, τα ονόματα των οποίων έφερε στο τραπέζι η Jennifer Yacenda, διευθυντικό στέλεχος της παγκόσμιας αλυσίδας Starwood Hotels & Resorts, επισημαίνοντας τον διαμοιραζόμενο πυρήνα επάρκειας με τα υψηλά δεδομένα.
Οι προαναφερθείσες επιχειρήσεις έχουν μια τάση να είναι πολύ πιο επιθετικές από την Airbnb, διαπίστωσε ο κ. Coles, λέγοντας ότι «η Amazon επιχειρεί απροκάλυπτα να εκτοπίσει τις τοπικές επιχειρήσεις».

Περιθώρια αμοιβαίας ανάπτυξης αναγνώρισε και ο επίσημος εκπρόσωπος του ομίλου InterContinental, Isaac Collazo, παρατηρώντας ότι η απόδοση της ξενοδοχειακής βιομηχανίας κατά τη διάρκεια της ανόδου της Airbnb αποτελεί απόδειξη της ικανότητάς τους να συνυπάρξουν. «Η βιομηχανία μας αναπτυσσόταν πολύ, πολύ καλά αυτά τα τελευταία επτά χρόνια με την ανάδυση της Airbnb», είπε.

Μια διαφορετική εμπειρία
airbnbΣύμφωνα με ανεπίσημη έρευνα που διεξήγαγε σε περίπου 150 μέλη η αλυσίδα Starwood Hotels & Resorts, μόνο το ένα τρίτο των συμμετεχόντων έμεινε σε κατάλυμα της Airbnb, όπως ανέφερε η κ. Υacenda, ενώ η πλειοψηφία αυτού του ποσοστού ήταν ταξιδιώτες αναψυχής που αναζητούσαν μια διαφορετική εμπειρία αντί να επιλέξουν ένα παραδοσιακό ξενοδοχείο.
Η ίδια ανέφερε ότι ορισμένοι από τους συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν πως τυπικά αναζητούσαν μια πιο σπιτική εμπειρία που διαφέρει από αυτή ενός παραδοσιακού ξενοδοχείου. Πολλοί αναζητούσαν χαρακτηριστικά, όπως πλήρως εξοπλισμένες κουζίνες και γειτονικές τοποθεσίες, τα οποία τα ξενοδοχεία σε ορισμένες αγορές δεν προσφέρουν.
Η κ. Yacenda ανέφερε επίσης, ότι ήταν πολύ πιο πιθανόν να προτιμήσουν την Αirbnb, οι συμμετέχοντες στην έρευνα που ήταν κάτω των 36 ετών και απίθανο για όσους ήταν από 50 ετών και πάνω, ενώ σύμφωνα με τη βάση των χρηστών η πλάστιγγα φάνηκε να γέρνει προς τους άντρες, έναντι των γυναικών.

Στο σημείο αυτό ο Peter Coles υπογράμμισε ότι ένας λόγος για τον οποίο είναι πεπεισμένος ότι και οι δυο πλευρές μπορούν να ευδοκιμήσουν, είναι η επιπρόσθετη ζήτηση που δημιουργείται από την Αirbnb,έτσι όπως προκύπτει από ανάλογες έρευνες με τους πελάτες της εταιρείας του.
«Ερευνήσαμε τους οικοδεσπότες και τους επισκέπτες μας και ρωτήσαμε “Θα κάνατε αυτό το ταξίδι χωρίς την Airbnb;”», ανέφερε ο κ. Coles και εξήγησε: «Το ένα τρίτο απαντά “όχι”. Ένα άλλο τρίτο απάντησε ότι παρέμειναν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα εξαιτίας της Airbnb. Οπότε, περισσότεροι ταξιδιώτες κάνουν ταξίδια και μένουν περισσότερο».
Ο εκπρόσωπος της Airbnb πρόσθεσε ότι 17% των κρατήσεων της εταιρείας προήλθε από επισκέπτες που η διαμονή τους ξεπέρασε τις 30 ημέρες.
«Αυτό το ποσοστό δεν φαίνεται να είναι οι συνήθεις επισκέπτες ξενοδοχείων»,συμπέρανε ο κ. Coles τονίζοντας: «Και 60% έχουν επτά επιπλέον ημέρες διαμονής. Ο τύπος διαμονής στην Airbnb είναι πολύ πιο διαφορετικός».

Καθησυχαστικά για τους ξενοδόχους έκρινε ότι θα έπρεπε να είναι αυτά τα στοιχεία ο επικεφαλής στρατηγικής και σχεδιασμού του ομίλου InterContinental, Isaac Collazo.
«Οι επισκέπτες ταξιδεύουν για όλων των ειδών τους λόγους με όλα τα είδη αναγκών και απαιτήσεων», διαπίστωσε ο κ. Collazo. «Δεν είναι νέο. Είχαμε ενοικιάσεις κατοικιών και στο παρελθόν. Κάπως έτσι ιστορικά έμειναν οι άνθρωποι στο Hilton Head ή το Outer Banks. Η διαφορά σήμερα είναι ότι πρόκειται για ένα πιο αστικό σκηνικό και είναι περισσότερο εμπειρικό».
Οι συμμετέχοντες στο πάνελ συμφώνησαν επίσης ότι, δεδομένης της μικρότερης και περιορισμένης φύσης των παροχών της Airbnb, δεν πρόκειται ποτέ να εισέλθει στο πεδίο για τους τύπους των γκρουπ και των επιχειρηματικών συναντήσεων που βλέπουμε σε πολλά ξενοδοχεία.
«Έχει να κάνει με τη στόχευση και το ποιος είναι ο σκοπός του προϊόντος σου», διευκρίνισε ο κ. Collazo.

Αναζητώντας ένα ομαλό πεδίο δράσης
airbnbΜια από τις συνήθεις αιτιάσεις των ξενοδόχων που παραπονούνται για την “εισβολή” πλατφορμών διαμοιραζόμενης οικονομίας όπως η Airbnb, είναι το γεγονός ότι πολλοί οικοδεσπότες ενδέχεται να μην συμμορφώνονται με τους ίδιους κανόνες και κανονισμούς που ισχύουν στα ξενοδοχεία.
Γι αυτό το ζήτημα ο κ. Coles αποσαφήνισε ότι είναι εντελώς λανθασμένο να εικάζεται πως η Airbnb αμελεί τους κανόνες ελαφρά τη καρδία.

«Επιστρέψτε μου να καταρρίψω ορισμένους μύθους», είπε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος της Airbnb. «Θέλουμε να πληρώνουμε φόρους. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να πληρώνουμε φόρους στις ίδιες τιμές με τα ξενοδοχεία σε κάθε αγορά στον κόσμο. Μέχρι στιγμής έχουμε 200 ξεχωριστές συμφωνίες φόρων υπογεγραμμένες και έχουμε αποδώσει πάνω από 110 εκατ. δολ.».
«Το μόνο πράγμα που μάς καθυστερεί είναι ότι οι δήμοι έχουν την –περιορισμένη– δυνατότητα να συλλέγουν φόρους από μεγάλα λογιστικά τμήματα και όχι από ανθρώπους που εισπράττουν τσεκ των 100 δολαρίων. Η Airbnb είναι αφοσιωμένη στη δημιουργία αυτής της υποδομής, αλλά πρόκειται για μια μεγάλη πρόκληση».
Στο σημείο αυτό ο κ. Coles πρόσθεσε ότι η εταιρεία του εργάζεται παράλληλα και προς την κατεύθυνση της πάταξης των παραπλανητικών καταχωρήσεων/αγγελιών.

Ειδικότερα η Airbnb έχει λανσάρει ένα εργαλείο που το ονομάζει «γείτονες» και το οποίο απλοποιεί τη διαδικασία αναφοράς παρατυπιών με τους οικοδεσπότες. Από την άλλη πλευρά, οι κανονισμοί που σχεδιάστηκαν για τα ξενοδοχεία και τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις συχνά δεν έχουν κανένα νόημα εφαρμογής στις μικρές μονάδες της Airbnb. «Το copy paste των ξενοδοχειακών κανονισμών και η υιοθέτησή τους από την Airbnb είναι συχνά κάτι που δεν έχει νόημα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Coles.

Ευκαιρίες για συνεργασία
airbnbΓια ευκαιρία έκανε λόγο ο ιδρυτής και πρόεδρος ανάπτυξης παγκόσμιας επιχειρηματικότητας της Voyat, Benjamin Habbel, διατυπώνοντας την άποψη ότι η Airbnb μπορεί να εισέλθει και να ανταγωνιστεί τα παραδοσιακά διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία, επιτρέποντας σε ξενοδοχειακά brands να καταχωρίσουν το προϊόν τους στην πλατφόρμα, το οποίο ήδη συμβαίνει με κάποιες ανεξάρτητες ιδιοκτησίες.

Σύμφωνα με τον κ. Habbel, η χαμηλή προμήθεια της Airbnb, που ο Coles είχε αναφέρει ότι είναι μόλις το 3% από την τιμή καταχώρισης, θα μπορούσε να είναι ελκυστική.
«Εάν η Airbnb παρουσιάσει μια λύση με ένα οικονομικό μοντέλο που είναι πιο ελκυστικό από τα παραδοσιακά διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία, θα είναι εξόχως ελκυστικό και αποδιοργανωτικό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Habbel.
Ωστόσο, ο εκπρόσωπος της Airbnb απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο με το σκεπτικό ότι οι περισσότερες από τις ξενοδοχειακές παροχές που προσφέρονται διαδικτυακά δεν ταιριάζουν με τον τύπο εμπειρικής διαμονής στον οποίο θέλει να στοχεύσει η εταιρεία.
«Η ιδέα των Marriott και Starwood να είναι με το μέρος μας δεν συζητείται», είπε, «αλλά bed & breakfast and boutique ξενοδοχεία το χρησιμοποιούν εξαιτίας της έκτασης που έχουμε».

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ετέθη από το κοινό το ερώτημα αν η Airbnb ενδιαφέρεται για συνεργασία με υπηρεσίες τύπου laundry, καθαριότητας στο σπίτι, ή πώλησης όμορων υπηρεσιών, όπως πισίνες και γυμναστήρια.
Ο κ. Coles απάντησε ότι η εταιρεία πάντα αναζητά «ενδιαφέρουσες τοπικές εμπειρίες» που συχνά προτείνει σε επισκέπτες μέσω οδηγών, ενώ πρόσθεσε επίσης ότι η Airbnb θα ήταν πρόθυμη να συνεργαστεί με ξενοδοχεία για να προσφέρει τέτοιου είδους εμπειρίες όπου είναι διαθέσιμες.
«Όσοι περισσότεροι τόσο το καλύτερο», κατέληξε. «Μου αρέσει αυτή η ιδέα».airbnb

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η εταιρεία βραχύχρονης ενοικίασης σπιτιών Airbnb που ιδρύθηκε πριν από μόλις οκτώ χρόνια, αποτελεί την τέταρτη πολυτιμότερη μη εισηγμένη επιχείρηση στον κόσμο πίσω μόνο από τις Uber, Xiaomi και Didi Chuxing. Η παρουσία της Airbnb είναι τεράστια, καθώς βρίσκεται σε περισσότερες από 34.000 πόλεις και 191 χώρες, όμως πολύ συχνά αντιμετωπίζει προβλήματα με τις αρχές εξαιτίας των νομικών κενών στις υπηρεσίες που προσφέρει.
Η φορολογία μισθώσεων επιπλωμένων κατοικιών και γενικά το θέμα της γκρίζας οικονομίας ή διαμοιρασμού, όπως συνηθίζεται να λέγεται, είναι σίγουρα ένα ακανθώδες ζήτημα, τόσο εντός όσο και εκτός των τειχών, αλλά είναι επίσης γεγονός ότι υπάρχουν σημαντικές προοπτικές αμοιβαίας ανάπτυξης.

Πηγή: www.hotelnewsnow.com
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *