money tourism photo
Αεροσκάφος της εταιρίας στην Ρόδο | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μύδροι κατά της πολιτικής κρατήσεων της Ryanair|Ο On The Beach “δεν κάνει πίσω”

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ryanair αποτελεί βασικό “παίχτη” στη βιομηχανία των αερομεταφορών για δεκαετίες, όμως, τελευταία, χάνει ολοένα, τόσο τη στήριξη των tour operators, όσο και του επιβατικού κοινού, εξαιτίας των διχαστικών πολιτικών κρατήσεων που ακολουθεί, για τις οποίες ο On The Beach έχει προσφύγει στα δικαστήρια.

Ο διαδικτυακός ταξιδιωτικός πράκτορας (OTA) On the Beach μήνυσε τη Ryanair επειδή εμπόδισε τους πελάτες του να κάνουν κράτηση πτήσεων και διεξήγαγε μια εκστρατεία δυσφήμισης ψευδών ισχυρισμών κατά της εταιρίας, κατά παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με νομικά έγγραφα που κατατέθηκαν στο Ανώτατο Δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου, τον περασμένο μήνα, ο On the Beach ισχυρίζεται ότι η Ryanair θέλει να “αφανίσει” τους διαδικτυακούς ταξιδιωτικούς πράκτορες ως πηγή ανταγωνισμού.

Όσοι έχουμε αναζητήσει στο Google φτηνές αποδράσεις, οι ιστότοποι των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων και των αεροπορικών εταιριών αποτελούν μέρος ενός οικοσυστήματος κρατήσεων διακοπών, με τους OTA να συνδυάζουν συχνά οικονομικές πτήσεις (όπως η Ryanair και η easyJet) με πακέτα ξενοδοχείων, για μείωση του κόστους για τους παραθεριστές.

Ωστόσο, η Ryanair επιδιώκοντας να αποκόψει τον μεσάζοντα, ενημέρωσε τους πελάτες ότι κανένας OTA δεν είναι εξουσιοδοτημένος να πουλήσει τις πτήσεις της, με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Michael O’Leary, να έχει χαρακτηρίσει τους διαδικτυακούς πράκτορες ως “καλλιτέχνες απάτης που υπερχρεώνουν, επειδή προσθέτουν τις δικές τους αμοιβές”.

beachΑλλά οι αξιώσεις του On the Beach (OTB) προχωρούν περισσότερο από αυτή τη διαμάχη για τις κρατήσεις, καθώς υποστηρίζει ότι “η Ryanair έχει επανειλημμένα και δημοσίως διατυπώσει ισχυρισμούς σχετικά με τους OTA, συμπεριλαμβανομένου του OTB, που είναι απαξιωτικοί και αναληθείς, συμπεριλαμβανομένου ότι το On the Beach παρέχει ψευδείς πληροφορίες για πελάτες, χρησιμοποιεί πλαστές πιστωτικές κάρτες και εμποδίζει τις επιστροφές χρημάτων”.

Ο On the Beach κατηγορεί, επίσης, τη Ryanair ότι δημιούργησε μια “επαχθή διαδικασία για τους πελάτες που κάνουν κράτηση μέσω του ιστότοπού της, προσθέτοντας μια διαδικασία ηλεκτρονικής επαλήθευσης, από τον Ιούλιο του 2021”, κάτι που φαίνεται να ισχύει για πολλούς ταξιδιωτικούς πράκτορες. Το Euronews Trave επιβεβαιώνει την επαχθή αυτή διαδικασία, φέρνοντας στη δημοσιότητα ένα email που τέθηκε υπόψη του, σύμφωνα με το οποίο, ένας επιβάτης που έκανε κράτηση για πτήσεις μέσω του διαδικτυακού ταξιδιωτικού πράκτορα BudgetAir, ενημερώθηκε ότι η αγορά έγινε μέσω τρίτου μεσάζοντα που δεν είναι εξουσιοδοτημένος από τη Ryanair να χρησιμοποιεί τον ιστότοπο ή την εφαρμογή της για την αγορά πτήσεων. Μάλιστα, για να εμφανιστεί η πτήση στην εφαρμογή της Ryanair, ο ταξιδιώτης έπρεπε να πληρώσει 35 σεντς για να επαληθεύσει την κράτηση, να κάνει σάρωση του διαβατηρίου του, να ανεβάσει μια selfie και ένα σύντομο βίντεο, ακολουθώντας τις οδηγίες, για να αποδείξει ότι δεν ήταν ρομπότ.

Η πολιτική επιστροφής χρημάτων της Ryanair είναι άλλο ένα “μήλο της έριδος” για τον On the Beach, ο οποίος κατηγορεί την αεροπορική εταιρία ότι επιδιώκει να εκμεταλλευτεί την πανδημία για να ασκήσει οικονομική πίεση στο OTB, παρακρατώντας επιστροφές χρημάτων από πελάτες του.

Βεβαίως, οι φωνές και οι αντιδράσεις ενάντια στην τακτική της Ryanair δεν σταματούν. Ο John Bevan, ανώτερος αντιπρόεδρος του τμήματος του ταξιδιωτικού ομίλου dnata, με έδρα το Ντουμπάι, εμφανίζεται ανακουφισμένος που διέκοψε τη συνεργασία του με τον χαμηλού κόστους αερομεταφορέα, υποστηρίζοντας ότι η απόφασή του να διακόψει τους δεσμούς με την αεροπορική εταιρία, πέρυσι, ήταν πέρα για πέρα σωστή. “Γιατί να συνεργαζόμαστε με έναν προμηθευτή που δεν είναι συνεργάτης;” διερωτήθηκε. Για να συμπληρώσει: “Η Ryanair εξακολουθεί να μας χρωστάει εκατομμύρια σε επιστροφές. Ως εκ τούτου, πήραμε την απόφαση να σταματήσουμε τις πωλήσεις της, από τον Σεπτέμβριο του 2020”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η μετάβαση σε πιο αξιόπιστες, αεροπορικές εταιρίες και πτήσεις μεγάλων αποστάσεων έχει δικαιωθεί από τις αυξανόμενες αξιολογήσεις των πελατών του. Πρόσθεσε δε, ότι όσοι εξακολουθούν να συνεργάζονται με τη Ryanair το κάνουν ενάντια σε όλες τις αρχές του tour operating.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *