Photo by Gustavo Fring on Pexels

Παγκόσμια συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τις αερομεταφορές έως το 2030 | Νέος ενδιάμεσος στόχος

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στην παγκόσμια βιομηχανία των αερομεταφορών έως το 2030, με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων (SAF) προχώρησαν 100 χώρες, στο πλαίσιο του τρίτου Συνεδρίου για τα εναλλακτικά καύσιμα της αεροπορίας, που πραγματοποιήθηκε στο Ντουμπάι.

Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, που πραγματοποιήθηκαν υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, οι χώρες συμφώνησαν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προκαλούνται από τις αερομεταφορές κατά 5% έως το 2030, με την ενσωμάτωση καθαρότερης ενέργειας, συμπεριλαμβανομένου του βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου.

Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από πολυήμερες συζητήσεις υπό την ηγεσία του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και αναμένεται να συμβάλει στην επίτευξη του στόχου του παγκόσμιου τομέα των αερομεταφορών για μηδενικές εκπομπές έως το 2050.

Η συμφωνία επιβεβαίωσε την παγκόσμια δέσμευση για την κλιμάκωση της χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) και αφορά μια ολοκληρωμένη δέσμη πολιτικών και υποστηρικτικών μέτρων, που θα διασφαλίζουν ότι όλες οι περιοχές του κόσμου θα μπορούν να αρχίσουν να παράγουν και να χρησιμοποιούν SAF το συντομότερο δυνατό.

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου διεκδίκησε ηγετικό ρόλο στις διαπραγματεύσεις μετά την ανακοίνωση της χορήγησης επιπλέον 53 εκατομμυρίων λιρών από το Ταμείο Προηγμένων Καυσίμων για την αναβάθμιση της  βιομηχανίας SAF του Ηνωμένου Βασιλείου και την κατασκευή πέντε εργοστασιακών μονάδων SAF έως το 2025.

Επίσης, δρομολογήθηκε η δημιουργία ενός εθνικού κόμβου για την υποστήριξη της δοκιμής και της έγκρισης νέων προηγμένων καυσίμων για την αεροπορία.

Η βιομηχανία καλωσορίζει τη νέα απόφαση

Θετικές είναι οι πρώτες αντιδράσεις για τη νέα συμφωνία, με τον γενικό διευθυντή της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), Willie Walsh, να υποστηρίζει ότι “Οι κυβερνήσεις έχουν κατανοήσει τον κρίσιμο ρόλο των SAF για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών για τις αερομεταφορές μέχρι το 2050”.

“Τα αποτελέσματα του CAAF/3 προσθέτουν ένα όραμα για τον βραχύτερο, το 2030, χρονικό ορίζοντα που είναι φιλόδοξο. Για τον σκοπό αυτό, η συμφωνία CAAF/3 υποδεικνύει στον κόσμο με σαφήνεια την ανάγκη για πολιτικές που επιτρέπουν πραγματική πρόοδο. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Η IATA αναμένει τώρα από τις κυβερνήσεις να θέσουν επειγόντως σε εφαρμογή τις ισχυρότερες δυνατές πολιτικές για να απελευθερώσουν το σύνολο των δυνατοτήτων μιας παγκόσμιας αγοράς SAF με εκθετική αύξηση της παραγωγής”, είπε ο κ. Walsh.

Και πρόσθεσε: “Πρέπει να δούμε τις κυβερνήσεις να ενεργούν σύμφωνα με τη διακήρυξη CAAF/3, με πολιτικές που θα επεκτείνουν την παραγωγή SAF σε όλες τις εκφάνσεις και μορφές της”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, παρά τα αδιαμφισβήτητα σημάδια ζήτησης, η αγορά παραγωγής SAF δεν αναπτύσσεται αρκετά γρήγορα. Γι’ αυτό πρέπει να εφαρμοστούν σήμερα οι σωστές υποστηρικτικές πολιτικές, που μπορούν να τονώσουν την παραγωγή, να προωθήσουν τον ανταγωνισμό, να ενισχύσουν την καινοτομία και να προσελκύσουν χρηματοδότηση”.

Από την πλευρά της η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (WTTC), Julia Simpson, χαιρετίζοντας τη συμφωνία των 100 κρατών, δήλωσε: “Νωρίτερα φέτος, το WTTC δημοσίευσε την έκθεσή του για τα SAF καλώντας τις κυβερνήσεις να αναλάβουν αποφασιστική δράση για να απελευθερώσουν το σύνολο των δυνατοτήτων μιας παγκόσμιας αγοράς SAF, εστιάζοντας στην επείγουσα αύξηση της παραγωγής. Αυτή δεν είναι αποκλειστικά μια πρόκληση για την αεροπορία. Οι κυβερνήσεις, οι παραγωγοί SAF, οι επενδυτές και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη πρέπει να συνεργαστούν για να επιταχύνουν την ανάπτυξη και την υιοθέτηση των SAF, ώστε να διασφαλιστεί ένας πιο βιώσιμος και ανθεκτικός τομέας”.

H συμμαχία Destination 2050, η οποία απαρτίζεται από πέντε κορυφαίες ευρωπαϊκές ενώσεις αερομεταφορών, που εκπροσωπούν τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, τα αεροδρόμια, τη βιομηχανία της αεροναυπηγικής και παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας, επικροτεί, με τη σειρά της, τη θέσπιση ενός στόχου μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 5% έως το 2030 μέσω της χρήσης των SAF σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αύριο η πρώτη υπερατλαντική πτήση με SAF

Η πρώτη υπερατλαντική πτήση αποκλειστικά με βιώσιμα καύσιμα, θα πραγματοποιηθεί αύριο από την Virgin Atlantic, με αναχώρηση από το Λονδίνο προς τη Νέα Υόρκη. Ειδικότερα, ένα Boeing 787 Dreamliner πρόκειται να απογειωθεί από το αεροδρόμιο Heathrow με κατεύθυνση το JFK.

Η πτήση, η οποία είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Ιούλιο, υποστηρίζεται με το ποσό του 1 εκατ. λιρών από τη βρετανική κυβέρνηση.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *