Για πόσο ακόμα θα πετάμε φθηνά;

Για πόσο ακόμα θα πετάμε φθηνά;

Επιβολή ειδικού περιβαλλοντικού τέλους στα αεροπορικά εισιτήρια κάτω των 50 ευρώ εντός ΕΕ ζητούν γερμανοί βουλευτές. Όμως τα ακριβότερα εισιτήρια θα ζημίωναν τον ελληνικό τουρισμό έναντι της Τουρκίας.

Ryanair-500-640x438

Τις πρώτες εννέα θέσεις των μεγαλύτερων παραγωγών διοξειδίου του άνθρακα πανευρωπαϊκά καταλαμβάνουν μονάδες παραγωγής ενέργειας με λιγνίτη. Επτά από αυτές βρίσκονται στην Γερμανία. Στη δέκατη θέση ωστόσο βρίσκεται η Ryanair, η δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρία στην Ευρώπη. Με τις χαμηλές τιμές εισιτηρίων η ιρλανδική εταιρία συμβάλλει σημαντικά στην απόφαση πολλών Ευρωπαίων να επιλέξουν το αεροπλάνο και όχι άλλο μέσο μεταφοράς.

Τέλος στις υπερβολικά χαμηλά τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων θέλουν να βάλουν οι βουλευτές των Χριστιανοικοινωνιστών της Βαυαρίας στη γερμανική Βουλή. Ο αρχηγός της Κ.Ο. και πρώην υπουργός Μεταφορών Αντρέας Ντόνμπριντ δηλώνει στην εφημερίδα Bild ότι «τα εισιτήρια των 9 ευρώ δεν έχουν πλέον σχέση ούτε με ελεύθερη οικονομία, ούτε με την προστασία του περιβάλλοντος». Προτείνει λοιπόν για εισιτήρια κάτω των 50 ευρώ την επιβολή ενός ειδικού τέλους.

Οι τουρίστες θα επέλεγαν την Τουρκία αντί της Ελλάδας

Ας σημειωθεί ότι οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους είναι στην ουσία προϊόν ευρωπαϊκής πολιτικής, η οποία από το 1987 και πέρα άνοιξε την αγορά των αερομεταφορών σε ιδιώτες. Έτσι τις τελευταίες δεκαετίες οι Ευρωπαίοι συνήθισαν πια να ταξιδεύουν σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, αρκεί να αγοράζουν τα εισιτήρια έγκαιρα. Όμως οι τιμές δεν πλέον τόσο χαμηλές όσο παλαιότερα, εκτιμά ο Φρανκ Φίχερτ καθηγητής Τουρισμού και Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Βορμς: «Η εντύπωση που δημιουργείται για εισιτήρια 9,99 είναι λανθασμένη. Υπάρχουν ελάχιστα σε αυτή την τιμή μόνο και μόνο για να προσελκύσουν πελάτες. Στη συνέχεια όμως τα εισιτήρια που βρίσκει κανείς στην ιστοσελίδα είναι για σχεδόν 30 ευρώ. Και οι περισσότεροι τα αγοράζουν. Όσοι όμως πετούν για 9,99 το λένε σε γνωστούς και φίλους και έτσι κάνουν άθελά τους διαφήμιση στις αεροπορικές εταιρίες. Πρόκειται για καθαρή περίπτωση μάρκετινγκ».

Η επιβολή ενός ειδικούς τέλους στα αεροπορικά ναύλα δεν είναι εύκολη υπόθεση διότι προϋποθέτει συντονισμό μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών. Ακόμα όμως κι αν συμφωνήσουν οι χώρες της ΕΕ σε ένα κοινό ΦΠΑ ή την αύξηση του φόρου κηροζίνης δημιουργούνται προβλήματα στον ανταγωνισμό με χώρες εκτός Ευρώπης, λέει ο γερμανός ειδικός: «Σε ζητήματα φορολογίας απαιτείται ομοφωνία στην ΕΕ. Σκεφτείτε πόσο διάστημα θα χρειαστεί να πειστούν όλες οι χώρες – μέλη για την αύξηση του φόρου κηροζίνης. Θα προέκυπτε ωστόσο και ένα ζήτημα ανταγωνισμού για χώρες όπως η Ελλάδα, η οποία στον τουριστικό τομέα ανταγωνίζεται την Τουρκία. Ένας φόρος θα οδηγούσε μεν σε αύξηση εσόδων θα έδινε ωστόσο κίνητρο στους τουρίστες να επιλέξουν την Τουρκία, και όχι την Ελλάδα, λόγω των χαμηλότερων ναύλων», καταλήγει ο καθηγητής Φρανκ Φίχερτ.

ΠΗΓΗ: www.dw.com, Ντάβιντ Ελ, Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος

ΜΕΣΩwww.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ