Photo: belverapartners

Πραγματική εξέλιξη ή απλώς διαφήμιση είναι η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στα ταξίδια το 2024;

ΔΙΕΘΝΗ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από την αρχή του 2023 υπήρχαν οι προβλέψεις και οι εικασίες για τη μετασχηματιστική δύναμη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης όσον αφορά την ταξιδιωτική βιομηχανία, όμως στην πράξη η υλοποίηση της και τα παραδείγματα εργασίας της ήταν ελάχιστα. 

Στην πραγματικότητα, ορισμένοι κορυφαίοι αναλυτές χαρακτηρίζουν ήδη την τεχνολογία “υπερβολική”, προβλέποντας μάλιστα ότι το 2024 θα υποστεί “ψυχρό ντους” λόγω μη ρεαλιστικών προσδοκιών, υψηλού κόστους και ρυθμιστικών προκλήσεων. Έπειτα, ζητήθηκε από ειδικούς της τεχνολογίας από όλο το ταξιδιωτικό κλάδο να βγάλουν ένα συμπέρασμα για το αν η τεχνητή νοημοσύνη όντως θα διαφοροποιήσει την ταξιδιωτική εμπειρία ή είναι πολύ νωρίς για μία τέτοια εξέλιξη.

Ο Mike Coletta, διευθυντής έρευνας και καινοτομίας της Phocuswright, διαφωνεί με τους αναλυτές που είναι αρνητικοί και προσθέτει τα δικά του επιχειρήματα: “Η ταξιδιωτική βιομηχανία βρίσκεται στο κατώφλι μαζικών αλλαγών και υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες για την τεχνητή νοημοσύνη να μεταμορφώσει την ταξιδιωτική εμπειρία τόσο για τους ταξιδιώτες όσο και για το οικοσύστημα των ταξιδιωτικών παρόχων. Η έρευνα της Phocuswright δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί από τους ταξιδιώτες στις περισσότερες χώρες θα ήταν εξαιρετικά ή κάπως άνετοι να χρησιμοποιήσουν ένα εργαλείο GenAI για να τους βοηθήσει να προγραμματίσουν ένα ταξίδι. Το 13-22% του συνολικού πληθυσμού των ταξιδιωτών έχει χρησιμοποιήσει το GenAI με κάποια ιδιότητα. Οι ταξιδιωτικές εταιρείες το 2024 αναμένεται να επιταχύνουν τις επενδύσεις σε εφαρμογές γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης. Αλλά ο διαχωρισμός των κερδοφόρων περιπτώσεων χρήσης από τις χαμένες θα είναι μια συνεχής διαδικασία δοκιμής και λάθους. Σε αυτή τη συγκυρία, απαιτείται μια προσέγγιση βασισμένη στα αποτελέσματα για την ανάδειξη των πιο σχετικών και επιδραστικών περιπτώσεων χρήσης στα ταξίδια”.

Όπως επισημαίνει ο Haluk Kayhan, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της πλατφόρμας κρατήσεων καταλυμάτων B2B Bedsopia – η οποία τροφοδοτείται από τον παγκόσμιο διανομέα PrimeTravel: “Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να είναι εξαιρετικά μετασχηματιστική για τα ταξίδια το 2024, αλλά ο κλάδος πρέπει να επεξεργαστεί τις ελλείψεις προσωπικού, τις διακοπές πτήσεων, τα ξαφνικά κύματα ακυρώσεων, την επεξεργασία πληρωμών και γενικά τις λειτουργικές αναποτελεσματικότητες. Αυτοί είναι οι τομείς στους οποίους η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να καταλύσει τις περισσότερες αλλαγές, πιο γρήγορα. Ας είμαστε ρεαλιστές – δεν πρόκειται να αλλάξει ολόκληρο τον κόσμο από τη μια μέρα στην άλλη – οι άνθρωποι δεν είναι έτοιμοι για κάτι τέτοιο”.

Έπειτα, σύμφωνα με τον Sami Doyle από την TMU Management, έναν ασφαλιστικό διαμεσολαβητή: ”Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για να βοηθήσει τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στην παροχή υπηρεσιών όπως η απόκτηση πιστωτικών καρτών και η οικονομική προστασία με βιώσιμο τρόπο που θα προειδοποιεί τους ενδιαφερόμενους για πιθανά ανοίγματα πριν αυτά συμβούν. Αυτό έχει αντίκτυπο στο κόστος αυτών των υπηρεσιών και στη συνεχή παροχή τους στον τομέα, γεγονός που θα σήμαινε χαμηλότερο κόστος για τους καταναλωτές και άνεση ότι υπάρχει οικονομική προστασία για την κάλυψη των αποτυχιών.”

Η άποψη του Sergio Mendoza, διευθύνων σύμβουλο της Airnguru, εταιρείας τιμολόγησης και ευφυΐας αέρα, αναφέρει πως : ”Η πραγματική αλλαγή στο παιχνίδι για την τεχνητή νοημοσύνη στα ταξίδια ήταν η εμφάνιση της τεχνολογίας cloud. Το cloud παρείχε οικονομικά αποδοτική, δημοκρατική πρόσβαση σε πρωτοφανή, σχεδόν απεριόριστη αποθηκευτική ικανότητα και επεξεργαστική ισχύ. Το σύννεφο μας έδωσε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε έτοιμα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης σε κλίμακα αδιανόητη πριν από μια δεκαετία. Οι αεροπορικές εταιρείες βασίζονται ήδη σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης σε διάφορους τομείς της επιχείρησής τους. Ειδικότερα, αυτή η επανάσταση επιτρέπει στους αερομεταφορείς να βελτιώσουν σημαντικά την τιμολόγηση και τις συνολικές εμπορικές στρατηγικές τους, οδηγώντας στην αύξηση των εσόδων τους”.

Ο Alex Barros, Chief Marketing & Innovation Officer στην κορυφαία πλατφόρμα διαχείρισης εσόδων ξενοδοχείων BEONx προειδοποιεί: “Για να είναι η τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματιστική στα ταξίδια, πρέπει να ξεκινήσουμε με το πώς μπορεί να εφαρμοστεί στα πράγματα που ήδη κάνουμε. Για παράδειγμα, βλέπουμε πολλά ξενοδοχεία να τη χρησιμοποιούν για να δημιουργούν δελεαστικές και ακριβείς περιγραφές ξενοδοχείων, οδηγώντας σε άμεση αύξηση των ποσοστών συνομιλιών. Οι πιθανότητες να αγοραστεί μια προσφορά ξενοδοχείου θα είναι πολύ μεγαλύτερες με την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς θα υπάρχουν καλύτερα και πιο ελκυστικά επίπεδα εξατομίκευσης και εμπλοκής”.

Οι απόψεις αυτές των ειδικών του κλάδου μπορούν να δώσουν μία ολιστική άποψη για το σημείο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή η ταξιδιωτική βιομηχανία και πόσο άμεση ανάγκη είναι να επιτύχει το πλάνο της ανάπτυξης της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *