airplane

Stop σε εσωτερικές πτήσεις μικρών αποστάσεων βάζει η Ισπανία

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Το “πράσινο” φως για την απαγόρευση ορισμένων εσωτερικών πτήσεων μικρών αποστάσεων δίνει η ισπανική κυβέρνηση, στο πλαίσιο του σχεδίου της για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ακολουθώντας το παράδειγμα της Γαλλίας.

Δεν θα επιτρέπονται πλέον οι πτήσεις όπου υπάρχει σιδηροδρομική, εναλλακτική λύση, διάρκειας μικρότερης των δυόμισι ωρών, “εκτός από τις περιπτώσεις κομβικών αεροδρομίων, που συνδέονται με διεθνή δρομολόγια”.

Ο περιορισμός αυτός αποτελεί μέρος μιας συμφωνίας που έγινε από την κυβέρνηση συνασπισμού της Ισπανίας, η οποία εξετάζει την απαγόρευση σύντομων εσωτερικών πτήσεων από το 2021, στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης που έχει θεσπίσει για το κλίμα μέχρι το 2050.

Η απόφαση της ισπανικής κυβέρνησης έρχεται αφότου η κυβέρνηση της Γαλλίας απαγόρευσε επίσημα τις εσωτερικές πτήσεις για ταξίδια που μπορούν να πραγματοποιηθούν σε λιγότερο από δυόμισι ώρες με τρένο, τον Μάιο του 2023.

Το κείμενο που συμφωνήθηκε από τα δύο κυβερνώντα, ισπανικά, πολιτικά κόμματα -PSOE και Sumar- επιδιώκει επίσης να αναλύσει τις πιθανές επιπτώσεις του περιορισμού της χρήσης των ιδιωτικών αεροσκαφών και μιας οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη φορολόγηση των προϊόντων ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της κηροζίνης που χρησιμοποιείται ως αεροπορικό καύσιμο.

Ο αντίκτυπος της απαγόρευσης των πτήσεων μικρών αποστάσεων

Αρχικά, το σχέδιο πρότασης της επικεφαλής του Sumar, Yolanda Díaz, περιελάμβανε την απαλλαγή από τις πτήσεις μικρών αποστάσεων με εναλλακτικά σιδηροδρομικά δρομολόγια, διάρκειας μικρότερης των τεσσάρων ωρών, αλλά αυτά τα δρομολόγια έχουν πλέον μειωθεί σε δυόμισι ώρες.

Το αρχικό σχέδιο πρότασης θα εξασφάλιζε εξοικονόμηση έως και 300.000 τόνων CO2 και 50.000 πτήσεων ετησίως, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι από την Ecologistas en Acción. Ο συνασπισμός των οικολογικών οργανώσεων ανέφερε ότι 11 αεροπορικά δρομολόγια θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από ταξίδια με τρένο, διάρκειας μικρότερης των τεσσάρων ωρών, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 στην Ισπανία κατά σχεδόν 10%.

Η μελέτη εξέτασε κυρίως τις πτήσεις από και προς τη Μαδρίτη -πολλές από τις οποίες είναι απίθανο να συμπεριληφθούν στην τρέχουσα απαγόρευση, καθώς πρόκειται για διεθνές αεροδρόμιο.

Η απαγόρευση πτήσεων μικρών αποστάσεων επικρίνεται ως “αναποτελεσματική”

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης PP και Vox τάσσονται κατά της απαγόρευσης, με το τελευταίο να λέει ότι θα καταστήσει την Ισπανία “λιγότερο ανταγωνιστική”.

Ο βουλευτής του PP, Guillermo Mariscal, εξήγησε ότι θεωρεί την πρωτοβουλία “αναποτελεσματική” επειδή θα οδηγούσε σε μείωση των εκπομπών CO2 μόνο κατά 0,06%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Κολλεγίου Μηχανικών Αεροσκαφών της Ισπανίας (COIAE).

Πέρυσι, το COIAE κοινοποίησε μια δήλωση, στην οποία εξέφραζε τη διαφωνία του με ένα σχέδιο για τη μείωση των πτήσεων κάτω των τριών ωρών, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα είχε σχεδόν μηδενικό αντίκτυπο στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Υποστήριζε ότι “μπροστά σε τόσο μειωμένα οφέλη, η ζημία που θα προκληθεί στον κλάδο των αερομεταφορών στην Ισπανία θα είναι σημαντική”.

Δεν είναι ακόμη σαφές πότε θα εισαχθούν τα μέτρα ή ποια δρομολόγια θα επηρεαστούν, καθώς η απόφαση θα πρέπει να περάσει από πολλά ακόμη στάδια τροποποιήσεων προτού εγκριθεί από την ισπανική βουλή και αποτελέσει τελικά νόμο του κράτους.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *