tui
Φωτό: TUI Group

TUI: Ρεκόρ πωλήσεων για το σύνολο του 2023, στα 20 δισ. € | Πάνω από 19 εκατ. οι ταξιδιώτες | Αυξημένες κρατήσεις και τιμές για το Καλοκαίρι 2024 | ΠΙΝΑΚΕΣ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με τις πωλήσεις για το σύνολο του 2023 να αυξάνονται κατά 25% σε 20,7 δισ. ευρώ, από 16,5 δισ. ευρώ προηγούμενο έτος και τον αριθμό των ταξιδιωτών που επέλεξαν την TUI για τις διακοπές τους να “σκαρφαλώνει” στα 19,1 εκατομμύρια, έναντι 16,7 εκατομμύρια το 2022, ο κορυφαίος ταξιδιωτικός οργανισμός ολοκληρώνει το έτος με μεγέθη ρεκόρ. Εν τω μεταξύ, θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για 2024, με τις κρατήσεις για την τρέχουσα χειμερινή περίοδο να είναι αυξημένες κατά 11% σε ετήσια βάση και τις μέσες τιμές να “τσιμπάνε” κατά 5%, ενώ αυξητικά κινούνται κρατήσεις και τιμές και για το Καλοκαίρι του 2024.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ειδικού στα ταξίδια, ο όμιλος TUI έκλεισε το οικονομικό έτος 2023 με σημαντική αύξηση των λειτουργικών κερδών. Έπειτα από ένα ισχυρό τελευταίο τρίμηνο, το υποκείμενο EBIT του ομίλου αυξήθηκε κατά 139%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος και ανήλθε σε 977 εκατομμύρια ευρώ. Με 20,7 δισ. ευρώ, ο κύκλος εργασιών έφτασε σε επίπεδο ρεκόρ και ήταν σημαντικά υψηλότερος από τον τελευταίο συνολικό κύκλο εργασιών πριν από την πανδημία (2019: 18,9 δισ. ευρώ).

tuiΌλοι οι τομείς συνέβαλαν στη σημαντική βελτίωση των κερδών με θετικές λειτουργικές εξελίξεις, όπως διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της TUI, Sebastian Ebel, κατά την παρουσίαση των οικονομικών στοιχείων του ομίλου στο Λονδίνο.

“Το 2023 ήταν μια καλή χρονιά για την TUI. Ενισχύσαμε σημαντικά τη βασική μας δραστηριότητα και έχουμε νέους τομείς ανάπτυξης. Η αναδιοργάνωση αποδίδει και η εστίαση στην ποιότητα, τη λειτουργική αριστεία και την εκτελεστική ικανότητα έχει ορατά αποδώσει καρπούς. Τα ξενοδοχεία και οι κρουαζιέρες αποτελούν τομείς ανάπτυξης και είναι ιδιαίτερα κερδοφόροι, ενώ ορισμένοι τομείς, όπως ο τομέας των ταξιδιωτικών πρακτόρων, βρίσκονται σε διαδικασία μετασχηματισμού προκειμένου να επιστρέψουν σε πολύ καλή κερδοφορία. Στόχος μας παραμένει να καταστήσουμε την TUI πιο κερδοφόρα, πιο αποτελεσματική και ισχυρότερη σε όλους τους τομείς. το 2023, θα έχουμε δημιουργήσει μια καλή βάση για την περαιτέρω βιώσιμη και κερδοφόρα ανάπτυξη της TUI”, είπε ο κ. Ebel.

Αναφερόμενος στο 2024, ο επικεφαλής της TUI είπε ότι, οι στρατηγικές πρωτοβουλίες θα συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση της αξίας, του αριθμού των πελατών και στη διεύρυνση του μεριδίου αγοράς.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι τρέχουσες χειμερινές κρατήσεις και οι πρώτες ενδείξεις για το επόμενο καλοκαίρι δημιουργούν αισιοδοξία για περαιτέρω βελτίωση το 2024. Ως εκ τούτου, αναμένεται ότι το προσαρμοσμένο EBIT θα αυξηθεί κατά τουλάχιστον 25% και οι πωλήσεις θα αυξηθούν κατά τουλάχιστον 10%.

“Η πρόβλεψή μας για το τρέχον οικονομικό έτος αντικατοπτρίζει τη φιλοδοξία μας και την εμπιστοσύνη μας στο brand, τη θέση μας στην αγορά και τη δέσμευση των εργαζομένων μας. Σε ένα περιβάλλον αγοράς που παραμένει απαιτητικό, ολόκληρη η ομάδα της TUI έχει αποδείξει ότι διαθέτουμε τη σωστή στρατηγική, το σωστό επιχειρηματικό μοντέλο και τους σωστούς ανθρώπους, που είναι αφοσιωμένοι, δημιουργικοί και με μεγάλο πάθος υπηρετούν καθημερινά τους επισκέπτες μας”, πρόσθεσε ο κ. Ebel.

Οι προοπτικές για το 2024, αυξημένες κρατήσεις και τιμές

Οι κρατήσεις για την τρέχουσα χειμερινή περίοδο 2023/24 συνεχίζουν την προηγούμενη καλή δυναμική και είναι αυξημένες κατά 11%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η αύξηση των κρατήσεων αντιστοιχεί επίσης στην αύξηση της χωρητικότητας για τον χειμώνα. Επί του παρόντος, το 56% του χειμερινού προγράμματος έχει πωληθεί. Αυτό αντιστοιχεί περίπου στο επίπεδο του προηγούμενου έτους. Οι μέσες τιμές στις βασικές αγορές είναι 5% υψηλότερες και, ειδικότερα, κατά μία ποσοστιαία μονάδα πάνω από τα επίπεδα που ανακοινώθηκαν τον Σεπτέμβριο.

Οι κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2024 βρίσκονται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο, με το 14% του θερινού προγράμματος να έχει πωληθεί επί του παρόντος. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, η σεζόν θα είναι ισχυρή, με τις κρατήσεις να είναι επί του παρόντος αυξημένες κατά 13%, σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2023 και τις μέσες τιμές κατά 4% υψηλότερες.

Σύμφωνα με την διοίκηση της TUI, η εστίαση του ομίλου παραμένει στην ποιότητα και τη λειτουργική αριστεία και στην υλοποίηση των εμπορικών πρωτοβουλιών, ώστε να υπάρξει ενίσχυση του ισολογισμού ως  βάση για μελλοντική κερδοφόρα ανάπτυξη. Οι κατευθυντήριες γραμμές για το οικονομικό έτος 2024 καθορίζονται στο πλαίσιο των τρεχουσών μακροοικονομικών και γεωπολιτικών αβεβαιοτήτων, ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή και βασίζεται στην τρέχουσα θετική δυναμική κρατήσεων για τον Χειμώνα 2023/24 και το Καλοκαίρι 2024 καθώς και σε μια κανονικοποιημένη πολιτική αντιστάθμισης κινδύνου.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Όμιλος TUI αναμένει για ολόκληρο το 2024:

  • αύξηση εσόδων τουλάχιστον 10 τοις εκατό από έτος σε έτος,
  • αύξηση του υποκείμενου EBIT κατά τουλάχιστον 25 τοις εκατό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Μεσοπρόθεσμα, η TUI αναμένει:

  • μέση αύξηση των υποκείμενων EBIT περίπου 7-10 τοις εκατό,
  • καθαρή αναλογία μόχλευσης πολύ κάτω από 1,0x,
  • επιστροφή σε πιστοληπτική ικανότητα ισοδύναμη με BB/Ba (Moody’s/S&P) πριν από την πανδημία.

Επισκόπηση ανά τομέα 

Κατά το οικονομικό έτος 2023 (1 Οκτωβρίου 2022 έως 30 Σεπτεμβρίου 2023), η TUI κατέγραψε και πάλι πολύ υψηλή ζήτηση για ταξίδια διακοπών με περίπου 19 εκατομμύρια επισκέπτες και μια ισχυρή επιχειρηματική δραστηριότητα. Μετά από ένα ισχυρό τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, το υποκείμενο EBIT του ομίλου υπερδιπλασιάστηκε σε 977 εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο του έτους 2023 (από 409 εκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος). Ο κύκλος εργασιών του τουριστικού ομίλου αυξήθηκε κατά 25% και, με 20,7 δισ. ευρώ, ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο των 20 δισ. ευρώ (προηγούμενο έτος: 16,5 δισ. ευρώ).

Ο αναπτυσσόμενος τομέας Holiday Experiences με τα ξενοδοχεία, τα resorts, τις κρουαζιέρες και τις δραστηριότητες της TUI Musement κατέγραψε ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις σε όλα τα πεδία. Το υποκείμενο EBIT του τομέα βελτιώθηκε κατά 317 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι και ανήλθε σε 822 εκατ. ευρώ (από 505 εκατ. το προηγούμενο έτος).

Ο τομέας Hotels & Resorts συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους πιο επιτυχημένους πυλώνες ανάπτυξης του ομίλου, με το προσαρμοσμένο EBIT να “σκαρφλώνει” στα 549 εκατ. ευρώ (από 480 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος). Το μέσο έσοδο ανά κλίνη και διανυκτέρευση αυξήθηκε κατά 13% σε ετήσια βάση στα 87 ευρώ, ενώ η αξιοποίηση της δυναμικότητας βελτιώθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες στο 82%.

Ο τομέας της Κρουαζιέρας πέτυχε σημαντική βελτίωση του λειτουργικού του αποτελέσματος σε σχέση με πέρυσι. Η πληρότητα των πλοίων των τριών στόλων της TUI Cruises, της Hapag-Lloyd Cruises και της Marella Cruises κυμάνθηκε μεταξύ 72 και 96% (από 58 έως 70% το προηγούμενο έτος), ενώ οι επιλέξιμες ημέρες επιβατών και στις τρεις μάρκες αυξήθηκαν κατά 15% σε 9,5 εκατομμύρια (από 8,2 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος). Ως αποτέλεσμα, το υποκείμενο EBIT του τομέα της κρουαζιέρας ανέβηκε σημαντικά στα 236 εκατομμύρια ευρώ (από 1 εκατομμύριο ευρώ το προηγούμενο έτος).

Ο αναπτυσσόμενος τομέας TUI Musement με τις περιηγήσεις και τις δραστηριότητες σημείωσε μια καλή λειτουργική χρονιά. Κατά την εξεταζόμενη περίοδο πωλήθηκαν 9,4 εκατομμύρια εκδρομές, περιηγήσεις και δραστηριότητες -34% περισσότερες από το προηγούμενο έτος. Ο αριθμός των μεταφορών αυξήθηκε κατά 17% σε 28,2 εκατομμύρια και το υποκείμενο EBIT της TUI Musement αυξήθηκε σε 36 εκατομμύρια ευρώ (από 24 εκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος).

Ο τομέας Markets & Airlines, που περιλαμβάνει τους tour operators της TUI στις βόρειες (Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Δανία), κεντρικές (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία) και δυτικές (Ολλανδία, Βέλγιο και Γαλλία) περιοχές, κατέγραψε βελτιωμένες επιχειρηματικές επιδόσεις σε όλες τις αγορές και πέτυχε θετικό λειτουργικό αποτέλεσμα για το σύνολο του έτους, για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας.

Τα κέρδη στον τομέα Markets & Airlines ανήλθαν σε 241 εκατ. ευρώ, μετά από ζημία 59 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Η TUI UK&I βελτίωσε το υποκείμενο EBIT σε 71 εκατομμύρια ευρώ μετά από σημαντικές ζημίες το προηγούμενο έτος (-102 εκατομμύρια ευρώ). Ενώ, και η TUI Deutschland έκλεισε το έτος με θετικό αποτέλεσμα, με το υποκείμενο EBIT να ανέρχεται σε 88 εκατομμύρια ευρώ. Το προηγούμενο έτος, τα κέρδη ανήλθαν σε 75 εκατομμύρια ευρώ.

Η Δυτική Περιφέρεια βελτίωσε επίσης σημαντικά το υποκείμενο EBIT από -32 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος σε 81 εκατ. ευρώ.

Μείωση του χρέους

Κατά το οικονομικό έτος 2023, η TUI μείωσε επίσης σημαντικά το καθαρό χρέος της κατά 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, το καθαρό χρέος ανερχόταν σε 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτή η θετική εξέλιξη υποστηρίχθηκε από τα καθαρά έσοδα από την έκδοση δικαιωμάτων προαίρεσης τον Απρίλιο του 2023 και τη θετική εισροή μετρητών από λειτουργικές δραστηριότητες.

Η ενίσχυση του WSF αποπληρώθηκε πλήρως κατά την περίοδο αναφοράς και οι πιστωτικές γραμμές δεν χρησιμοποιήθηκαν.

Ο όμιλος TUI

Η TUI Group είναι ένας κορυφαίος παγκόσμιος τουριστικός όμιλος και δραστηριοποιείται παγκοσμίως. Ο Όμιλος έχει την έδρα του στη Γερμανία. Οι μετοχές της TUI είναι εισηγμένες στον FTSE 250, δείκτη του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, στη ρυθμιζόμενη αγορά του Χρηματιστηρίου του Ανόβερου και στο τμήμα Ανοιχτής Αγοράς του Χρηματιστηρίου της Φρανκφούρτης. Ο Όμιλος TUI προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες από μία μόνο πηγή για τους 21 εκατομμύρια πελάτες του, καθώς ολόκληρη η τουριστική αλυσίδα αξίας καλύπτεται κάτω από μια στέγη.

Αυτό περιλαμβάνει περισσότερα από 400 ξενοδοχεία και θέρετρα με κορυφαίες επωνυμίες όπως RIU, TUI Blue και Robinson και 16 κρουαζιερόπλοια, από το MS Europa και το MS Europa 2 στην κατηγορία πολυτελείας μέχρι τον στόλο Mein Schiff της TUI Cruises και κρουαζιερόπλοια στη Marella Cruises στη Μεγάλη Βρετανία.

Ο Όμιλος περιλαμβάνει επίσης κορυφαίες μάρκες tour operator και διαδικτυακές πλατφόρμες μάρκετινγκ σε όλη την Ευρώπη, πέντε αεροπορικές εταιρείες με περισσότερα από 130 σύγχρονα αεροσκάφη μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων και περίπου 1.200 ταξιδιωτικά γραφεία. Εκτός από την επέκταση των βασικών δραστηριοτήτων της με ξενοδοχεία, κρουαζιέρες μέσω επιτυχημένων κοινοπραξιών και δραστηριοτήτων σε προορισμούς διακοπών, η TUI εστιάζει όλο και περισσότερο στην επέκταση των ψηφιακών πλατφορμών.
Ο Όμιλος μεταμορφώνεται σε ψηφιακή εταιρεία.

Η παγκόσμια ευθύνη για βιώσιμη οικονομική, οικολογική και κοινωνική δράση βρίσκεται στον πυρήνα της εταιρικής κουλτούρας. Το TUI Care Foundation, που ξεκίνησε από την TUI, εστιάζει στις θετικές επιπτώσεις του τουρισμού, στην εκπαίδευση και την κατάρτιση και στην ενίσχυση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών προτύπων με έργα σε 25 χώρες. Υποστηρίζει έτσι τους προορισμούς διακοπών στην ανάπτυξή τους.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *