Katharismos

Ξενοδοχεία: Επισημάνσεις για των Καθαρισμό Στρωμάτων

ΓΝΩΜΗ

του Ιωάννη Βγενή
Cleaning Advisor

Με την υπ΄  Αριθμ. 19102 (1) Τροποποίηση της υπ’ αρ. 216/08.01.2015 , για το Κριτήριο 4.27 Καθαρισμός στρωμάτων σε ετήσια βάση Υ (Υποχρεωτική προδιαγραφή), θα προσπαθήσω με αναλυτικές και τεκμηριωμένες επισημάνσεις, να αναδείξω τα σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν. Είναι γεγονός ότι μετά το άρθρο με τίτλο τι πρέπει να προσέξετε πριν καθαρίσετε τα στρώματα, άρχισαν σιγά- σιγά να αναδεικνύονται τα ‘‘προβλήματα’’.

Στο Κριτήριο 4.27 Καθαρισμός στρωμάτων σε ετήσια βάση Υ (Υποχρεωτική προδιαγραφή), aπαιτείται πιστοποιητικό ή σχετική απόδειξη καθαριστηρίου ή ύπαρξη ειδικής συσκευής καθαρισμού στρωμάτων (ατμοκαθαριστής) στο ξενοδοχείο εκτός αν καλύπτεται το συγκεκριμένο κριτήριο με άλλο τρόπο, π.χ. εγγύηση κατασκευαστή.

Επισημάνσεις

Πιστοποιητικό : Παρέχουν, π.χ., Πανεπιστημιακά Ιδρύματα ,Φορείς Πιστοποιήσεων κλπ, για δε παρέχοντες υπηρεσίες, πρέπει να εκδίδονται Βεβαιώσεις εφαρμογών, συνοδευόμενες με το αντίστοιχο παραστατικό , που για επαγγελματική εφαρμογή είναι πάντα Τ.Π.Υ. και όχι σχετική απόδειξη. 

Αναφέρομαι για την σχετική απόδειξη διότι, υπάρχει μια έξαρση σε ένα ‘’ υποτυπώδες επάγγελμα ‘’ της αυτοαπασχολούμενης καθαριότητας , με την ενασχόληση ατόμων  που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, χωρίς να γνωρίζουν για στοιχειώδη καθαριότητα με Κανόνες Υγιεινής,  μοιράζοντας ‘’χαρτάκια’’ ως ‘’Βεβαιώσεις –Πιστοποιήσεις’’ , με την επισήμανση ότι, δεν εύκολο να εξαλειφθεί ως πρόβλημα, όπως σε και πολλά αλλά επαγγέλματα. Δυσκολεύομαι να πιστέψω , ότι επαγγελματίες σε τομείς καθαριότητας και υγιεινής, θα ήταν τόσο ‘’ανεύθυνοι’’ ώστε να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την ελλιπή ενημέρωση , θέτοντας ίσως σε κίνδυνο ακόμα και ζωές.

Χρειάζεται προσοχή από τους επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες φιλοξενίας, ως προς την αναζήτηση υπηρεσιών, από  επιχειρήσεις-εταιρείες καθαρισμού στρωμάτων, στην  επιλογή των μεθόδων . Διότι αν δεν έχει τον απαιτούμενο εξοπλισμό, την  Βεβαιωμένη εκπαίδευση για την ορθή εφαρμογή των Bio-εφαρμογών απορρύπανσης, αναζωογόνησης των στρωμάτων και  εξυγίανσης του περιβάλλοντα χώρου, θα μπορούσε ίσως να αποφέρει όχι μόνο αρνητικά αποτελέσματα , αλλά και ένα επιπλέον κόστος δαπάνης με ‘’κρυφές  χρεώσεις ‘’ .

(Ατμοκαθαριστής): Δεν γνωρίζω με ποιο σκεπτικό μπήκε η ‘’φωτογραφική παρένθεση’’ του ατμοκαθαριστή όταν,  όλοι οι επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες φιλοξενίας , γνωρίζουν ότι οι κατασκευαστές στρωμάτων αναφέρουν ότι τα στρώματα τους δεν πλένονται, δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ατμός. Οι επιστήμονες  εντομολογίας αλλά Ιατρικοί επιστήμονες επισημαίνουν την ανάπτυξη των ακέραιων με την επιδείνωση των περιττωμάτων τους και την αποσύνθεση τους όπου μαζί  τα σπόρια των βακτηριδίων και  τα  βακτηρίδια της  μούχλας, μπορεί να προκαλέσουν ‘’ανεπιθύμητες διαταραχές’’ στην υγεία.

Εγγύηση κατασκευαστή: Το πρόβλημα, ίσως να ξεκινά από τις εταιρείες που εισάγουν ή/και εμπορεύονται μηχανήματα, διότι εκτός από την Εγγύηση κατασκευαστή, που οφείλουν να βρίσκεται στο εγχειρίδιο με τις οδηγίες χρήσης και τις αντίστοιχες πιστοποιήσεις, ακόμα και επάνω στο πλαίσιο του μηχανήματος – υποχρέωση από τις κατασκευάστριες εταιρείες- εκδίδουν και έξτρα ‘’Πιστοποιητικά –Βεβαιώσεις’’ για τα ίδια μηχανήματα ως τα ‘’μαγικά χαρτάκια’’  για τον καθαρισμό στρωμάτων.

Εδώ χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή, διότι αυτά τα ‘’τρικ’’ σε επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες φιλοξενίας, διότι οι χώροι φιλοξενίας δεν είναι απλά το ‘’σπίτι του ιδιώτη καταναλωτή’’ και θα πρέπει στα άτομα που θα χειρίζονται τον εξοπλισμό, η ανάλογη εκπαίδευση, ώστε να αποφεύγονται στο μέγιστο βαθμό τα αρνητικά αποτελέσματα, (επιμολύνσεις, δευτερογενείς μολύνσεις κ.α.), εις βάρος της υγείας των φιλοξενούμενων. Επιπλέον πρέπει να σας ενημερώσουν ,για την αντιμετώπιση της “ εσωτερικής επιμόλυνσης’’ κατά την εφαρμογή , αλλά και ποιος θα παρέχει στους χρήστες Βεβαιωμένη εκπαίδευση για την ορθή εφαρμογή, γιατί προστίθενται στο αρχικό κόστος απόκτησης ως ‘’κρυφές  χρεώσεις ‘’, κάνοντας την αγορά ποιο δαπανηρή.

Η κοινή συμφωνία για την απόκτηση του εξοπλισμού, πριν την κάθε αγορά , με τον τεχνικό ασφαλείας ή/και τον γιατρό εργασία- όπου απαιτείται- ως σύμβουλοι, κρίνετε απαραίτητη . Διότι, σε ενδεχόμενη μέριμνα εφαρμογής των κριτήριων, ή αρνητικού αποτελέσματος σε φιλοξενούμενο, δεν θα ψάχνουν για να διαπιστωθεί αν φταίει, το τμήμα προμηθειών που έκανε την αγορά, οι σύμβουλος ως τεχνικός ασφαλείας ή ο γιατρός εργασίας κλπ , ή το ‘’μαγικό χαρτάκι’’ ως έξτρα ‘’Πιστοποιητικό –Βεβαίωση’’ με την αγορά του εξοπλισμού.

Η εμπειρία των 35 χρόνων , μας επιτρέπει να χρησιμοποιούμε, την ‘’βαθειά γνώση της πράξης’’,  ώστε να σας βοηθήσουμε να διαχειριστείτε ενεργά και σύννομα, την κάλυψη όχι μονό στο Κριτήριο 4.27 , αλλά και στο Κριτήριο 4.1 ,  με το ίδιο μηχάνημα, για  την εφαρμογή του «Ανέγγιχτου πλυσίματος στρωμάτων»,. Επιπλέον  στο πως διαχειριστείτε την  εξυγίανση του περιβάλλοντα χώρου, για την αναβαθμισμένη ποιότητα του ύπνου στα ξενοδοχεία. Η Πιστοποίηση των Επαγγελματικών μας Προσόντων , μαζί με την ενασχόλησης μας σε εκπαιδευτικά σεμινάρια, μας δίνει τη δυνατότητα να συμβάλουμε στην προσπάθεια βελτίωσης και εξέλιξης των προτύπων υγιεινής των στρωμάτων.

Και επιπλέων δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι : Ο ίδιος εξοπλισμός χρειάζεται και για την προεργασία Bio-εφαρμογών, για την αντιμετώπιση των αρθρόποδων υγειονομικής σημασίας, όπως κοριοί,  ψύλλοι, ψείρες,  ακάραια της ψώρας, τσιμπούρια. Με την άμεση επέμβαση προλαβαίνετε την εξάπλωση σε προβλήματα  προκύτουν, μιας και η προεργασία των Bio – εφαρμογών με τον απαιτούμενο εξοπλισμό, κρίνεται απαραίτητη πριν ή και μετά από κάθε εφαρμογή, μειώνοντας αναπαραγωγή και παράγωγα παρασίτων, είτε με βιοκτόνα , κάτω από την αυστηρή επίβλεψή του υπεύθυνου επιστήμονα με « Αναγγελία έναρξης άσκησης επαγγέλματος καταπολέμησης εντόμων και τρωκτικών» κλπ,

Μπορεί, η ελλιπής ενημέρωση να δίνει σε κάποιους το χρόνο να κάνουν  ‘‘ πάρτι’’,  πρέπει όμως να αντιληφτούν ότι , οι ενασχολούμενοι με τους χώρους φιλοξενίας, αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι , για την αναβαθμισμένη ποιότητα του ύπνου, δεν εξαρτώνται τα πάντα από τις απαιτήσεις της νομοθεσίας με την απαιτούμενη μέριμνα εφαρμογής της , αλλά και από τι θέλουν και ίδιοι ως επαγγελματίες, ώστε να δημιουργούν στο μέγιστο βαθμό καθαρούς και υγιεινούς εσωτερικούς χώρους, για μια απόλυτα υγιή διαβίωση φιλοξενίας.

Ο στόχος της ενημέρωσης είναι η ανάδειξη της κατάστασης και το ‘’θετικό πρόσημο ’’ της διαφορετικότητας για την ’διαχρονική αξία στον τρόπο Φιλοξενίας’’, μαζί με την υπέρβαση των απαιτήσεων, όταν γίνεται σωστά και με προδιαγραφές, δημιουργώντας το ‘’συν’’ στην ανάπτυξη μιας Υγιέστερης Διαβίωσης και στους χώρους φιλοξενίας, ακόμα και σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες.

e-mail : [email protected]

Tagged

1 σχόλιο στο “Ξενοδοχεία: Επισημάνσεις για των Καθαρισμό Στρωμάτων

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *