Η υψηλή τιμή των καυσίμων συμπαρασύρει τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Οι αεροπορικές εταιρίες αναγκάζονται να πληρώνουν πρωτοφανή ποσά για τα καύσιμα των αεροσκαφών, γεγονός που αφενός ασκεί πίεση στους ισολογισμούς τους, αφετέρου οδηγεί σε άνοδο των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων

Τα καύσιμα των αεροσκαφών ήταν 50% υψηλότερα από το αργό πετρέλαιο Brent, στις αρχές του μήνα, με τις αεροπορικές εταιρίες να καταβάλουν περισσότερα από 140 δολάρια το βαρέλι για καύσιμα, ακόμη και όταν οι παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν κοντά στα 90 δολάρια, σύμφωνα με τη Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών – IATA.

Ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, Willie Walsh – Φωτό από το επίσημο site της IATA

“Αυτό είναι σε επίπεδα που δεν θυμάμαι να έχω ξαναδεί”, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Ένωσης, Willie Walsh, μιλώντας στους Financial Times.

“Περιμέναμε ότι η διαφορά αυτή θα μειωνόταν καθώς θα αυξανόταν η διαθεσιμότητα καυσίμων για αεροσκάφη, αλλά είναι σαφές ότι η ανάκαμψη της ζήτησης είναι ισχυρότερη από την ανάκαμψη της παραγωγής καυσίμων αεροπλάνων”.

“Το ασφάλιστρο της τιμής του καυσίμου αεροσκαφών, σε σχέση με το αργό πετρέλαιο ήταν κατά μέσο όρο 17% μεταξύ 2009 και 2019, αλλά είχε αυξηθεί έως και 60% φέτος και συνέχισε να ασκεί πίεση στη βάση του κόστους των αεροπορικών εταιρειών”, πρόσθεσε ο Walsh.

Η Ρωσία ήταν μεταξύ των μεγαλύτερων εξαγωγέων παγκοσμίως πετρελαϊκών προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται το ντίζελ και η κηροζίνη. Η Ευρώπη ήταν ήδη μεγάλος εισαγωγέας αυτών των προϊόντων, ακόμη και πριν η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αλλάξει τη δυναμική των ενεργειακών αγορών, ενώ αρκετά διυλιστήρια στην Ευρώπη έκλεισαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η προκύπτουσα κρίση εφοδιασμού και η απότομη αύξηση των τιμών έχουν ασκήσει περαιτέρω πίεση στους εύθραυστους ισολογισμούς των αεροπορικών εταιρειών, καθώς τα καύσιμα αντιπροσωπεύουν συνήθως το 20% έως 25% του λειτουργικού τους κόστους.

Ο κ. Walsh δήλωσε ότι το υψηλό κόστος των καυσίμων “τελικά αντανακλάται στις τιμές των εισιτηρίων”, απηχώντας τις απόψεις του διευθύνοντος συμβούλου της Ryanair Michael O’Leary, ο οποίος προειδοποίησε ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι πιθανό να αυξάνονται για χρόνια.

Η Chloe Lemarie, αναλύτρια της Jefferies, δήλωσε ότι οι αεροπορικές εταιρίες ανταποκρίθηκαν στην άνοδο των τιμών των καυσίμων καταφεύγοντας σε νεότερα και πιο αποδοτικά αεροσκάφη. “Αυτός είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρίες μπόρεσαν να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμων στις δραστηριότητές τους”, δήλωσε η ίδια στους Financial Times.

Ορισμένες αεροπορικές εταιρίες είχαν επίσης μεγαλύτερη εξασφάλιση έναντι της αύξησης των τιμών. Η Ryanair είχε αντισταθμίσει το 80% των αναμενόμενων αναγκών της σε καύσιμα μέχρι τον Μάρτιο του 2023, στα 65 δολάρια το βαρέλι, πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ενώ η ανταγωνίστρια Wizz Air δεν είχε αντισταθμίσει κανένα κίνδυνο.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Walsh, οι μελλοντικές κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων παραμένουν ισχυρές, παρά την αυξανόμενη οικονομική αβεβαιότητα. Ο ίδιος αισθάνεται ότι οι προοπτικές για τον κλάδο εξακολουθούν να είναι “θετικές”, καθώς βγαίνει από την αναστάτωση που προκάλεσε η πανδημία.

“Είναι ένα δύσκολο περιβάλλον, αλλά νομίζω ότι οι περισσότερες διοικήσεις αεροπορικών εταιριών θα έβλεπαν τα θετικά”, είπε.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *