money tourism photo
money tourism copyright photo

Ζημιές σχεδόν 200 εκατ. € για τη Ryanair στο εξάμηνο

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Απώλειες 197 εκατομμυρίων ευρώ υπέστη η Ryanair στο εξάμηνο Απριλίου-Σεπτεμβρίου, εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19, με τον αριθμό των διακινούμενων επιβατών για τους έξι μήνες έως τις 30 Σεπτεμβρίου, να έχει μειωθεί κατά 80% σε 17 εκατομμύρια, από 86 εκατομμύρια την ίδια περίοδο πέρυσι.

Ο αερομεταφορέας προειδοποιεί ότι το υπόλοιπο του οικονομικού έτους θα συνεχίσει να είναι «εξαιρετικά δύσκολο», υπογραμμίζοντας πως και το Brexit θα προκαλέσει επιπλέον αρνητικές συνέπειες.

Ενώ οι πτήσεις συνεχίστηκαν από την 1η Ιουλίου με χωρητικότητα έως και 60%, η εμπιστοσύνη των επιβατών και οι κρατήσεις επηρεάστηκαν αρνητικά από την επιστροφή μη συντονισμένων περιορισμών στις πτήσεις τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.

Για το σύνολο του έτους ο αερομεταφορέας αναμένεται να μετακινήσει 38 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα για τον χειμώνα προβλέπεται να μειωθεί στο 40%, το πολύ, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

H1 (IFRS) – Group* 30 Sep. 2019 30 Sep. 2020 Change
Customers 85.7m 17.1m -80%
Load Factor 96% 72% -24pts
Revenue €5.39bn €1.18bn -78%
Op. Costs €4.10bn €1.35bn -67%
PAT/(Net Loss) €1.15bn (€197m) n/m

* excl. €214m except. hedge ineffectiveness charge.

Ωστόσο, το νούμερο των επιβατών θα μπορούσε να αναθεωρηθεί περαιτέρω προς τα κάτω, εάν οι κυβερνήσεις της ΕΕ συνεχίσουν να «κακομεταχειρίζονται» τα αεροπορικά ταξίδια και να επιβάλλουν ασυντόνιστους ταξιδιωτικούς περιορισμούς ή να κλείνουν τα σύνορα τον προσεχή χειμώνα.

ksd Ryanair
adv

Στο πλαίσιο αυτό, ο αερομεταφορέας αναμένεται να σημειώσει υψηλότερες απώλειες τον χειμώνα, σε σχέση με τους έξι μήνες έως τον Σεπτέμβριο.

Ωστόσο, με το βλέμμα πέρα από την κρίση Covid-19, στις αρχές του 2021, η Ryanair υποστηρίζει ότι, αναμένει να έχει μια βάση χαμηλότερου κόστους, έναν ισχυρότερο ισολογισμό, που θα της επιτρέψει να προσθέσει νέα αεροσκάφη χαμηλού κόστους για να επωφεληθεί από τις πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης που θα είναι διαθέσιμες σε όλες τις αγορές, σε ολόκληρη την Ευρώπη, ειδικά όπου οι ανταγωνιστικές αεροπορικές εταιρίες έχουν μειώσει σημαντικά τη χωρητικότητά τους.

«Ο κίνδυνος Brexit χωρίς συμφωνία παραμένει υψηλός. Ελπίζουμε, πριν από το τέλος της μεταβατικής περιόδου, τον Δεκέμβριο, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ευρώπη να προχωρήσουν σε μια συμφωνία για την κάλυψη των αεροπορικών ταξιδιών, που θα επιτρέψουν τη συνέχιση της ελεύθερης κυκλοφορίας των ανθρώπων μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρώπης», τονίζει η Ryanair.

Σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία, η ενδοευρωπαϊκή ικανότητα αεροπορικών ταξιδιών θα παραμείνει υποτονική για τα επόμενα χρόνια. Αυτό θα δημιουργήσει ευκαιρίες για τη Ryanair να αναπτύξει το δίκτυό της και να επεκτείνει τον στόλο της, να εκμεταλλευτεί ευκαιρίες αεροδρομίων και αεροσκαφών χαμηλότερου κόστους, που αναπόφευκτα θα προκύψουν.

Έσοδα & Κόστος

Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 78% στα 1,18 δισ. Ευρώ, καθώς η κίνηση μειώθηκε κατά 80% στα 17,1 εκατ. επιβάτες. Με σχεδόν μηδενική κίνηση στο πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, η συντριπτική πλειονότητα των εσόδων του 6μήνου, πραγματοποιήθηκε στο δεύτερο 3μηνο.

Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου έχει αναληφθεί ουσιαστική δουλειά για την επιτυχή μείωση του κόστους της Ryanair. Ο Όμιλος συμφώνησε μέτριες περικοπές αμοιβών με τους εργαζόμενους  και τα συνδικάτα, οι οποίες βοήθησαν στην ελαχιστοποίηση των απωλειών θέσεων εργασίας. Η Lauda έχει αναδιαρθρωθεί πλήρως, συμφωνήθηκαν καλύτεροι όροι με τους παρόχους συντήρησης, εκμισθωτές, μάρκετινγκ και άλλους προμηθευτές και έγιναν και πολλές διαπραγματεύσεις και νέες συμφωνίες με αεροδρόμια. Οι ομάδες ανάπτυξης δρομολογίων συνεργάζονται με αεροδρόμια σε όλη την Ευρώπη που έχουν υποστεί απότομη πτώση της κυκλοφορίας , ενώ συνεχίζονται οι συζητήσεις με προμηθευτές αεροσκαφών για την τροποποίηση των τιμών, ώστε να αντικατοπτρίζουν τη νέα πραγματικότητα της εποχής Covid-19. Λόγω της σημαντικά μειωμένης πρόβλεψης κυκλοφορίας για το οικονομικό έτος 2020 και των συνεχιζόμενων καθυστερήσεων παράδοσης αεροσκαφών, ο Όμιλος κατέβαλλε 214 εκατ. Ευρώ για αντιστάθμιση ασφάλισης καυσίμων και συναλλαγματικών ισοτιμιών στο εξάμηνο.

Ισολογισμός & ρευστότητα

Ο ισολογισμός της Ryanair είναι ένας από τους ισχυρότερους στον κλάδο με βαθμολογία πιστοληπτικής ικανότητας BBB (S&P και Fitch) και μετρητά άνω των 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στις 30 Σεπτεμβρίου. Σχεδόν το 80% του στόλου του Ομίλου είναι χωρίς επιβάρυνση (με λογιστική αξία άνω των 7 δισεκατομμυρίων ευρώ) .

Το πρώτο Boeing 737 Max πρόκειται να παραδοθεί στον ιρλανδικό αερομεταφορέα χαμηλού κόστους στις αρχές του 2021, ενώ πριν από το καλοκαίρι του 2021 αναμένεται να παραδοθούν περίπου 30 Maxs.

Το Max έχει 4% περισσότερες θέσεις, 16% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και 40% χαμηλότερες εκπομπές θορύβου.

Αυτά τα νέα αεροσκάφη θα επιτρέψουν στη Ryanair να αυξήσει τους επιβάτες της σε 200 εκατομμύρια ετησίως για τα επόμενα 5 ή 6 χρόνια, ενώ θα μειώσει τη βάση κόστους και το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *