Photo: free pik

ΑΦΙΕΡΩΜΑ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Προαπαιτούμενο για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού Τουρισμού

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

– Σημεία αναφοράς οι ιδιωτικές σχολές και τα κολλέγια
Πρόκληση και το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί προκειμένου το ελληνικό τουριστικό προϊόν να είναι ανταγωνιστικό στη διεθνή «σκακιέρα», αποτελεί η Εκπαίδευση στον Τουρισμό, με τον ρόλο της ιδιωτικής εκπαίδευσης να αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία.

Η ιδιωτική τουριστική εκπαίδευση στη χώρα μας αποτελείται από σχολές και κολλέγια, που προσφέρουν επικαιροποιημένα προγράμματα σπουδών, σε μια σειρά από σύγχρονες ειδικότητες, με στόχο το «χτίσιμο» του σημερινού επαγγελματία του τουριστικού κλάδου.

Το «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, παρουσιάζει τα καλύτερα ιδιωτικά κολλέγια και σχολές που λειτουργούν στη χώρα μας και τα οποία εξειδικεύονται στην Τουριστική Εκπαίδευση.

Με τον ελληνικό Τουρισμό να καταγράφει νέα χρονιά ρεκόρ εφέτος, επιβεβαιώνοντας τις θετικές προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί στην αρχή του έτους, καθώς δεδομένο θεωρείται ότι τα τουριστικά έσοδα θα ξεπεράσουν εκείνα του 2019, η Εκπαίδευση στον Τουρισμό αποτελεί το «Α και το Ω» για την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας. Προβάλλει δε ως προαπαιτούμενο σε μία τουριστική σεζόν που η «βαριά βιομηχανία» της χώρας εμφάνισε σημαντικές απώλειες σε ανθρώπινο δυναμικό και δεκάδες χιλιάδες κενές θέσεις εργασίας.

Στην έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν, τα κενά στην απασχόληση στον τομέα του τουρισμού ήταν τεράστια, με τους επιχειρηματίες του τουρισμού να κάνουν λόγο για απώλεια 80.000 και πλέον εργαζομένων. Ενώ, το 2022 δεν καλύφθηκε το 23% των θέσεων απασχόλησης στα ξενοδοχεία, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 60.225 θέσεις εργασίας, από τις 262.980 απαιτούμενες, σύμφωνα με έρευνα για την απασχόληση στα ξενοδοχεία, που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Και παρά τα σοβαρά κενά στις θέσεις εργασίας, πάνω από το 10% των εργαζομένων στην Ελλάδα απασχολείται στους κλάδους των καταλυμάτων και της εστίασης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ωστόσο, όπως προκύπτει από πρόσφατη έκθεση της Deloitte για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), στους κάδους εστίασης και διαμονής μόλις ένας στους επτά εργαζόμενους είναι απόφοιτος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό μεταξύ των τομέων οικονομικής δραστηριότητας στην Ε.Ε..

Από αυτά γίνεται αντιληπτό πως εάν θέλουμε να μιλήσουμε για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού, κύριος «βραχίονας» είναι η τουριστική εκπαίδευση. Σύμφωνα, άλλωστε, με τον γενικό γραμματέας του UNWTO, Zurab Pololikashvili, για να διασφαλιστεί η ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα του κλάδου, πρέπει να γίνουν σημαντικές επενδύσεις στην εκπαίδευση και το ταλέντο με την αναβάθμιση του επαγγελματικού εργατικού δυναμικού και την εφαρμογή επαγγελματικών και τεχνικών προγραμμάτων. Μόνο έτσι μπορούμε να εξοπλίσουμε τους νέους -από τους οποίους μόνο το 50% έχουν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση- με τις γνώσεις και τις ικανότητες που χρειάζονται για να σταδιοδρομήσουν στον κλάδο.

Κι ενώ οι επιλογές ποικίλουν, τα ιδιωτικά κολλέγια και σχολές προβάλλουν ως η πλέον σίγουρη λύση, για έναν, κυρίως, λόγο. Προσφέροντας θεμελιώδεις και εξειδικευμένες γνώσεις, διασφαλίζουν τεράστιες ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης σε κλάδους αιχμής, στη νέα διεθνοποιημένη και ανταγωνιστική, ευρύτερη, τουριστική σκηνή, καλύπτοντας παράλληλα τις ελλείψεις που παρατηρούνται στη δημόσια τουριστική εκπαίδευση στη χώρα μας.

Εφαρμόζοντας σύγχρονα προγράμματα σπουδών, προπτυχιακά και μεταπτυχιακά, σε συνεργασία με διακεκριμένα κρατικά Πανεπιστήμια του εξωτερικού, οι ιδιωτικές σχολές και τα κολλέγια τουριστικής εκπαίδευσης προσφέρουν στους αποφοίτους τους τη δυνατότητα απόκτησης εξειδικευμένων επιστημονικών γνώσεων. Ενώ η διασύνδεσή τους με την αγορά εργασία «ανοίγει» πόρτες, όχι απλά για επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά για μια λαμπρή επαγγελματική σταδιοδρομία.

Προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές προσαρμοσμένες στην αγορά εργασίας σε συνεργασία με ξένα Πανεπιστήμια. Πρόκειται, δηλαδή, για αξιόπιστες σπουδές, πλήρως αναγνωρισμένες.

H σειρά των σχολών – κολλεγίων, είναι ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ.

Διαβάστε ΕΔΩ, την παρουσίαση του ACT – The American College of Thessaloniki.

Διαβάστε ΕΔΩ και ΕΔΩ, την παρουσίαση του ALBA και την συνέντευξη της κας. Ευαγ. Μπαραλού.

Διαβάστε ΕΔΩ, την παρουσίαση της ΑΣΤΕΡ.

Διαβάστε ΕΔΩ, την παρουσίαση της GLION.

Διαβάστε ΕΔΩ, την παρουσίαση της HotelBrain Academy.

Διαβάστε ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ τις παρουσιάσεις του ομίλου LE MONDE.

Διαβάστε ΕΔΩ, την παρουσίαση της Mega Airlines Studies.

Διαβάστε ΕΔΩ, την παρουσίαση του New York College.

Tagged

1 σχόλιο στο “ΑΦΙΕΡΩΜΑ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Προαπαιτούμενο για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού Τουρισμού

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *