ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αυτές είναι οι αλλαγές στα πρωτόκολλα που ζητάει η ΠΟΞ | Άλλα ανακοινώθηκαν, άλλα παρέμειναν στην ΚΥΑ

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΦΟΡΕΙΣ

Επιβαρύνσεις και δυσλειτουργίες στα ξενοδοχεία δημιουργούν ρυθμίσεις που παρέμειναν στην τελευταία Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα υγειονομικά πρωτόκολλα, οι οποίες είναι σε πλήρη αντίθεση με όσα ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση και προφανώς … ξεχάστηκαν. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), απέστειλε επιστολή στον υπουργό Τουρισμού, ζητώντας τροποποιήσεις στην ΚΥΑ στην κατεύθυνση των πρόσφατων ανακοινώσεων της κυβέρνησης.

tasios ΠΟΞ
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σύμφωνα με τις πληροφορίες στην τελευταία τροποποίηση της ΚΥΑ με τα «Ειδικά πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου βάσει των οποίων λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο της λήψης μέτρων έναντι του κορωνοϊού COVID-19» (ΦΕΚ Β 2134) παρέμειναν, προφανώς από παραδρομή, ορισμένες ρυθμίσεις – υποχρεώσεις, που δεν συνάδουν ούτε με τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τα μέτρα που θα ισχύουν για την περίοδο από 1η Μαΐου 2022, ούτε όμως και με τα αντίστοιχα πρωτόκολλα που θα εφαρμόζονται για τις επιχειρήσεις των υπολοίπων κλάδων της οικονομίας. Πρόκειται για υποχρεώσεις που επιβαρύνουν αδικαιολόγητα τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και οικονομικά και λειτουργικά.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή της ΠΟΞ, “Δεν είναι δυνατόν, ενώ όλη η οικονομία λειτουργεί πλέον χωρίς ουσιαστικά μέτρα (για να μην αναφερθούμε στην βραχυχρόνια μίσθωση που καθ΄όλη τη διάρκεια της πανδημίας λειτουργεί χωρίς πρωτόκολλα, όπως άλλωστε και χωρίς κανόνες, προϋποθέσεις και επιβαρύνσεις), στα ξενοδοχεία να παραμένουν περιορισμοί που δεν συνάδουν με το αντικείμενο της δραστηριότητάς τους”.

Οι αλλαγές

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες,  οι αλλαγές στα υγειονομικά πρωτόκολλα που ζητάει η ΠΟΞ, έχουν ως εξής:

Παράγραφος Α.3.: «Συνεργασία με ιατρό ή δομή υγείας που ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του COVID-19.»
Παρατήρηση:
Η σχετική πρόβλεψη θα πρέπει να τεθεί ως προαιρετική.
Παράγραφος Β.4.2.: «Μέλος του προσωπικού που παρουσιάζει συμπτώματα σχετικά με την ασθένεια μένει στο σπίτι και επανέρχεται στην εργασία σύμφωνα με τις προβλέψεις της κείμενης νομοθεσίας και τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ εάν η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική.»
Παρατήρηση:
Η σχετική πρόβλεψη θα πρέπει να αντικατασταθεί ως εξής:
Μέλος του προσωπικού που παρουσιάζει συμπτώματα σχετικά με την ασθένεια μένει στο σπίτι και επανέρχεται στην εργασία σύμφωνα με τις προβλέψεις της κείμενης νομοθεσίας και τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ.
Παράγραφος Δ.2. «Κοινοποίηση στοιχείων επικοινωνίας του ιατρού που συνεργάζονται ή του παρόχου υπηρεσιών πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας κατά τη διαδικασία πιστοποίησης του άρθρου 4 της παρούσας απόφασης.»
Παρατήρηση:
Η σχετική πρόβλεψη θα πρέπει να τεθεί ως προαιρετική.
Παράγραφος Ζ.16.: «Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών (check out μέχρι τις 12.00 π.μ. και check in από τις 13.00 μ.μ.). Η μεταβολή αυτή της χρονικής διάρκειας που μεσολαβεί μεταξύ κάθε check in και check out είναι υποχρεωτική για να διασφαλίζεται ότι μεταξύ διαφορετικών πελατών το δωμάτιο καθαρίζεται και απολυμαίνεται επιμελώς, καθώς και ότι ακολουθείται επαρκής φυσικός αερισμός του χώρου.»
Παρατήρηση:
Προτείνεται η διατύπωση να τεθεί ως εξής;
Διασφάλιση ότι μεταξύ άφιξης και αναχώρησης διαφορετικών πελατών το δωμάτιο καθαρίζεται και απολυμαίνεται επιμελώς, καθώς και ότι ακολουθείται επαρκής φυσικός αερισμός του χώρου.
Παράγραφος Θ.11: «Ειδικά για τα εστιατόρια που διαθέτουν μπουφέ (buffet), απαιτούνται τα εξής:
• Παροχή απολυμαντικού μέσου χεριών στην είσοδο του μπουφέ και έλεγχος από το προσωπικό ότι χρησιμοποιείται από τους πελάτες
• Τήρηση απαιτούμενων αποστάσεων κατά το σερβίρισμα των πελατών στο μπουφέ
• Υποχρεωτική τοποθέτηση διαχωριστικού προστατευτικού (sneeze guards)
•Δίνεται η δυνατότητα το σερβίρισμα να πραγματοποιείται από τον πελάτη εφόσον γίνει χρήση αντισηπτικού και υπάρχει επίβλεψη από το προσωπικό.»
Παρατήρηση:
Η σχετική πρόβλεψη θα πρέπει να τεθεί ως προαιρετική.
Παράγραφος ΙΒ.5.: «Ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχομένων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα είναι μεγαλύτερος από έναν λουόμενο ανά 2,5 m2 επιφανείας νερού.».
Παρατήρηση:
Η σχετική πρόβλεψη θα πρέπει να καταργηθεί ή να τεθεί ως προαιρετική.
Παράγραφος IB.7.: «Η διάταξη των καθισμάτων (ξαπλώστρες, καρέκλες, πουφ, σεζλόνγκ, κτλ.) θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε η απόσταση μεταξύ των ακρότερων σημείων των καθισμάτων δύο ατόμων που βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ομπρέλες ή δύο ατόμων που διαμένουν σε διαφορετικό δωμάτιο, να είναι τουλάχιστον 1.5 μέτρα σε κάθε κατεύθυνση..»
Παρατήρηση:
Η σχετική πρόβλεψη θα πρέπει να τεθεί ως προαιρετική.

Το ιστορικό

Υπενθυμίζεται ότι με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Υγείας και Τουρισμού, στις 3 Μαϊου, τροποποιείθηκε η υπ’ αρ. 6632/16.04.2021 κοινή υπουργική απόφαση με τίτλο «Αντικατάσταση της υπ’ αρ. 1881/29.05.2020 κοινής υπουργικής απόφασης με τίτλο «Ειδικά πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου βάσει των οποίων λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο της λήψης μέτρων έναντι του κορωνοϊού COVID-19» (Β΄ 2084), όπως τροποποιήθηκε με τις υπ΄ αρ. 8958/15.06.2020 (Β΄ 2370), 9418/23.06.2020 (Β΄ 2498) και 16192/2020 (Β΄ 4687) όμοιες αποφάσεις» (Β’ 1632 και διόρθωση σφάλματος Β’ 1996).

Στην ΚΥΑ υπάρχουν μικρές τυπικές αλλαγές, ενώ τα πλήρη πρωτόκολλα είχε δημοσιεύσει τον Μάρτιο το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.

Ενδεικτικά:

-Για τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων που ήδη λειτούργησαν το 2021 απαιτείται επικαιροποίηση του σχεδίου δράσης
-Απαιτείται η εκ νέου εκπαίδευση του συντονιστή καταλύματος για τις επιχειρήσεις καταλυμάτων που θα λειτουργήσουν κατά το έτος 2022
-Σε περίπτωση αλλαγής προσώπου υπευθύνου απαιτείται η επανέκδοση του πιστοποιητικού Health First
-Σε περίπτωση αλλαγής ονόματος ιατρού ή αλλαγής δομής υγείας τότε απαιτείται η επανέκδοση του πιστοποιητικού -Health First
-Εκπαίδευση προσωπικού στην τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων (ανά υπηρεσία/τμήμα καταλύματος).
Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:
– Πηγές και τρόπους μετάδοσης του ιού
– Διαδικασίες ενημέρωσης των αρμοδίων του
καταλύματος και των ίδιων των πελατών
– Μεθόδους και επικοινωνιακή προσέγγιση των
επισκεπτών
– Συμπεριφορά και ενέργειες σε περίπτωση ασθένειας
από το προσωπικό
– Μεθόδους και πρακτικές καθαρισμών και
απολύμανσης των εντοπισμένων σημείων με βάση την
επικινδυνότητα και την πιθανότητα μετάδοσης της
ασθένειας
– Τήρηση των βασικών μέτρων αποφυγής μετάδοσης του
κορωνοϊού – COVID-19.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΚΥΑ της 3ης Μαϊου, ΕΔΩ.

ΠΟΞ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *