money tourism photo
Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” | money tourism copyright photo

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε χαμηλή πτήση οι κρατήσεις λόγω των εξελίξεων | Το παράδειγμα του Ηρακλείου

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

του ειδικού συνεργάτη
Το κλίμα στις κρατήσεις τον τελευταίο ενάμιση μήνα είναι απογοητευτικό και αυτό συμβαίνει από το σύνολο των αγορών που παραδοσιακά υποδεχόμαστε στην Ελλάδα.

Τα νέα lockdowns, οι καθυστερήσεις με τα εμβόλια, ο “πόλεμος” μεταξύ Κομισιόν και Astra Zeneca, με την αγγλική κυβέρνηση να παρεμβαίνει, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και η έλλειψη οργανωμένου σχεδίου για τα ταξίδια και τους ελέγχους, έχουν οδηγήσει σε  μια πρωτοφανή κατάσταση με τους τουρίστες να τηρούν στάση αναμονής, αν και όλες οι παγκόσμιες έρευνες, δείχνουν ότι θέλουν να ταξιδέψουν.

Όπως λέει χαρακτηριστικά, έμπειρος ξενοδόχος: “Η κατάσταση αυτή τη στιγμή περιγράφεται σαν να μην υπάρχουν ξενοδοχεία στη χώρα μας”.

Και συμπληρώνει: “Πέρα από το γεγονός ότι δεν υπάρχουν νέες κρατήσεις, δεν υπάρχει και καμία ενέργεια σε εξέλιξη, που να μπορεί να αλλάξει το κλίμα”.

Χαρακτηριστικά σε τουριστική περιοχή του Ηρακλείου (ας την αναφέρουμε ως περιοχή Α) τις περυσινές αντίστοιχες μέρες του Ιανουαρίου, οι αναζητήσεις της περιοχής ήταν γύρω στις 2.630, ανά ημέρα, ενώ αντίστοιχα φέτος είναι στις 380, περίπου 85% χαμηλότερα !

ΠΕΡΙΟΧΗ Α
Same  Date 2020 2021 %
11/1 2350 460 -80,43%
12/1 4270 400 -90,63%
13/1 3350 360 -89,25%
14/1 2780 310 -88,85%
15/1 2100 300 -85,71%
16/1 1780 400 -77,53%
17/1 1800 420 -76,67%
Total 18430 2650 -85,62%
Μ.Ο 2633 379  

Από αυτές τις αναζητήσεις ένα 7% με 12% (ανάλογα το ξενοδοχείο) μεταφράζεται σε επίσκεψη στη σελίδα του ξενοδοχείου, οπότε αντιλαμβανόμαστε ότι μιλάμε απλά για λίγες δεκάδες επισκέψεις ανά ημέρα σε κάθε ξενοδοχείο.

Σε άλλη τουριστική περιοχή του Ηρακλείου (ας την πούμε περιοχή Β) από έναν μέσο όρο 1.830 ημερήσιες αναζητήσεις της περιοχής πέρυσι, φέτος το νούμερο είναι στις 760, με την μείωση να πλησιάζει το 60%.

ΠΕΡΙΟΧΗ Β
Same Date
2020 2021 %
11/1 1640 740 -54,88%
12/1 2600 820 -68,46%
13/1 1680 660 -60,71%
14/1 1800 710 -60,56%
15/1 1990 790 -60,30%
16/1 1540 780 -49,35%
17/1 1570 810 -48,41%
Total 12820 5310 -58,58%
Μ.Ο 1831 759

Τα νούμερα αυτά δείχνουν ότι την παρούσα στιγμή το ενδιαφέρον είναι πραγματικά πολύ μικρό και μεταφράζεται σε οριακά μηδενικές νέες κρατήσεις για το Καλοκαίρι που μας έρχεται. Πάντα το ενδιαφέρον, η αναζήτηση, η εξερεύνηση μιας περιοχής, ως προς τα διαθέσιμα ξενοδοχεία, είναι αυτά που προηγούνται των κρατήσεων και δείχνουν την τάση που θα ακολουθήσει.

Αντίστοιχα μεγέθη υπάρχουν και σε άλλους μεγάλους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς (Ρόδος, Κως, Κέρκυρα, Χανιά, κ.λπ.), ενώ η Κρήτη, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία των slots, έχει τα καλύτερα χαρακτηριστικά την περίοδο αυτή.

ksd κρατήσεις
adv

Αυτό βέβαια εξηγείται από το γεγονός ότι στις βασικές αγορές μας (Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία κ.λ.π) η κατάσταση με τον Covid-19 δεν εξελίσσεται καλά και παραμένουν σε καθεστώς lock down και αβεβαιότητας.

Η μόνη ελπίδα αυτή τη στιγμή για να αλλάξει κάτι είναι ο εμβολιασμός.

Μια διαδικασία που όμως κινείται με τρομερά αργά βήματα στην Ε.Ε και με τα πρόσφατα προβλήματα παραγωγής και διάθεσης που προστέθηκαν στην εξίσωση, να επιδεινώνουν το είδη κακό κλίμα που υπήρχε για τον τομέα των ταξιδιών σε όλη την Ε.Ε.

Όταν μετά από ένα μήνα εμβολιασμών ο μέσος όρος της Ε.Ε είναι στο 2,5% (πηγή https://ourworldindata.org) και αυτό μάλιστα αφορά σχεδόν αποκλειστικά την πρώτη δόση του εμβολίου, αντιλαμβανόμαστε πως η όποια αισιοδοξία του κόσμου για την εξέλιξη του πρώτου εξαμήνου του έτους έχει χαθεί.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα όλων, η αγορά της Βρετανίας, που παραδοσιακά προγραμματίζει νωρίς τις διακοπές της, και με εμβολιασμό που έχει φτάσει πολύ πάνω από την Ε.Ε,  γύρω στο 11% του πληθυσμού της, η τάση το τελευταίο διάστημα είναι να μεταφέρονται οι κρατήσεις που υπήρχαν για την αρχή της σεζόν (Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο) για την ίδια περίοδο του επόμενου έτους, δηλαδή για το Καλοκαίρι του 2022 χωρίς να μεσολαβεί αλλαγή για τον Σεπτέμβρη ή Οκτώβρη του 2021 όπως παράδειγμα γινόταν πέρυσι. Η πρακτική αυτή δείχνει κόπωση, απογοήτευση και απαισιοδοξία για το κοντινό μας μέλλον, γεγονός που επηρεάζει απόλυτα τον τομέα του τουρισμού που είναι βασικό κομμάτι του κλάδου της αναψυχής.

Ο Γ. Τάσιος

Μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση ο προέδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης  Τάσιος, είπε: “Ελπίζουμε η φετινή Ανάσταση να φέρει και τις πρώτες αφίξεις στη χώρα μας. Η εικόνα αυτή τη στιγμή δεν είναι η καλύτερη όσον αφορά την τουριστική κίνηση του καλοκαιριού”.

Όπως είπε, ακόμα και τα περσινά vouchers που μετατίθενται για φέτος “γίνονται προβληματικά για την περίοδο του Μαΐου” και αυτό έχει να κάνει με τα άσχημα επιδημιολογικά δεδομένα στην Ευρώπη και την αραιή συχνότητα των εμβολιασμών κατά της πανδημίας Covid_19.  Αντίθετα, ο γρήγορος εμβολιασμός σε Μεγάλη Βρετανία και Ισραήλ ανοίγει μια “χαραμάδα αισιοδοξίας” ότι μπορεί ένα σημαντικό τμήμα των δύο πληθυσμών να έχει αποκτήσει την πολυπόθητη ανοσία και έτσι να μπορεί να ξεκινήσει τα ταξίδια.

“Πρέπει να είμαστε η πρώτη επιλογή για τους τουρίστες το φετινό καλοκαίρι και αυτό θα εξαρτηθεί από το εάν θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε “πράσινη” τη χώρα μας στον χάρτη της Ευρώπης με τα επιδημιολογικά στοιχεία. Είναι ακόμα νωρίς να κάνουμε προβλέψεις, ωστόσο ευελπιστούμε πως είτε η Ανάσταση των Καθολικών (4 Απριλίου) είτε των Ορθοδόξων (2 Μαΐου) μπορεί να φέρει τις πρώτες αφίξεις στη χώρα μας και να μας δώσει την ώθηση για μια καλύτερη χρονιά, αν και πολλοί από εμάς μιλάμε από τώρα για το 2022″, κατέληξε.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *