data

«Big Data», η νέα επανάσταση στον τουρισμό

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στη νέα εποχή των «Big Data», της χρήσης δηλαδή των Τεχνολογιών Ανάλυσης Μεγάλου Όγκου Δεδομένων, ο τουριστικός τομέας βρίσκει τον κατάλληλο «σύμμαχο», αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητές του και παρουσιάζοντας νέες επιχειρησιακές ευκαιρίες.

Πληροφορίες για τις κινήσεις μεμονωμένων ταξιδιωτών, τις αγοραστικές τους προτιμήσεις, τις προσδοκίες τους, αν χρησιμοποιηθούν σωστά, αποτελούν ένα τεράστιο πλεονέκτημα για τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα, οι οποίες τώρα έχουν την ευκαιρία να αποσαφηνίσουν και να τελειοποιήσουν τη στρατηγική τους για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Η διαδικτυακή δραστηριότητα των τουριστών παρέχει πληροφορίες ευρείας κλίμακας που δημιουργούν καλύτερη εικόνα σχετικά με τη συμπεριφορά τους. Εξαιτίας αυτού, μελέτες που στηρίζονται σε έρευνες ή σε συνεντεύξεις με ειδικούς, που στερούνται της αναγκαίας αντικειμενικότητας για να καταλήξουν σε οριστικές απαντήσεις για την πραγματική κατάσταση στον τουρισμό, ανήκουν πλέον στο παρελθόν.

Συγκεκριμένα, η τεχνολογία αυτή επιτρέπει να συμπεριληφθούν ορισμένες παράμετροι που δίνουν τη δυνατότητα να βελτιωθούν οι υπηρεσίες, η διαδικασία λήψης αποφάσεων και η διαχείριση των τουριστικών επιχειρήσεων. Παράμετροι όπως ο αριθμός των επισκεπτών καθώς επίσης ο τόπος προέλευσης, ο χρόνος κατά μέσο όρο που ο κόσμος διαμένει ανάλογα με την εθνικότητά του, ποια είναι τα πιο συνηθισμένα ταξίδια μέσα σε μια πόλη, μέρη που προτιμούν οι τουρίστες για να περάσουν τα βράδια τους ή το ποσό που ξοδεύουν κατά μέσο όρο.

Ποια είναι τα οφέλη των «Big Data» στον τουρισμό;

Σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους, η ανάλυση των δεδομένων έχει μεγάλα πλεονεκτήματα, όπως:

Αξιοπιστία

Το δεδομένα που συλλέγονται βασίζονται σε πραγματικές κινήσεις καταναλωτών και όχι σε αποτελέσματα ερευνών ή προβλέψεων. Επομένως, τα αποτελέσματα που συλλέγονται είναι αντικειμενικά, δεν πρόκειται για εκτιμήσεις που υπόκεινται σε διαφορετικές ερμηνείες.

Παρουσίαση δείγματος

Όσες περισσότερες είναι οι πηγές συλλογής των δεδομένων, τόσο καλύτερη είναι η παρουσίαση του δείγματος. Ένα δείγμα που βασίζεται σε δεδομένα συγκεντρωμένα με ακρίβεια, το οποίο αυξάνεται αισθητά, σε σύγκριση με αυτό που εξάγεται από συμβατικές ερευνητικές μελέτες.

Λεπτομέρεια στην πληροφορία

Με τον χειρισμό των αντίθετων δεδομένων η πληροφορία που εξάγεται είναι εύκολα αναγνώσιμη και μπορεί να μετατραπεί σε κινήσεις πιο ακριβείς και αποτελεσματικές, γεγονός που επιτρέπει την αξιοποίηση με τον καλύτερο τρόπο των αποτελεσμάτων της τουριστικής διαχείρισης, γνωρίζοντας λεπτομερώς τι ζητά ο πελάτης.

Χάρη στα «Big Data» οι εταιρίες γνωρίζουν επακριβώς τον αριθμό των πελατών, τις συνήθειες και τις προτιμήσεις τους και με βάση αυτό μπορούν να προβλέψουν, για παράδειγμα, την τιμή που ταιριάζει καλύτερα σε κάθε πελάτη και να βελτιώσουν την τουριστική τους εμπειρία.

Συνδυασμός των δεδομένων με άλλες πηγές

Τόσο τα σημερινά όσο και τα μελλοντικά δεδομένα μπορούν να συνδυαστούν με άλλες πηγές πληροφόρησης, όπως τα δεδομένα που προέρχονται από social media ή από δημόσιες πληροφορίες.

Νέα ρεύματα πληροφορίας

Τα «Big Data» αναδύονται ως μια νέα πηγή εξαγωγής δεδομένων μέσω τεχνολογιών που ο ίδιος ο τουρίστας παρέχει για τον εαυτό του (όπως μέσω των κινήσεων της πιστωτικής κάρτας ή της κινητής συσκευής του). Επιπλέον, η αύξηση της «κινητής τεχνολογίας» και η έξαρση των εφαρμογών για τα «έξυπνα» τηλέφωνα επιτρέπουν την αξιολόγηση και την ανταλλαγή απόψεων, ώστε οι πιθανότητες συλλογής ενός πολύ μεγαλύτερου δείγματος αυξάνονται σημαντικά.

Πιθανότητα για νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες

Οι εταιρίες μπορούν να συγκρίνουν τα δεδομένα που συλλέγουν με τα αποτελέσματα που προέρχονται από τη χρήση της εφαρμογής. Αυτό επιτρέπει να αποφασίσουν αν οι προσφορές ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πελατών και να έχουν τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να τις επαναπροσδιορίσουν, σε περίπτωση που δεν ταιριάζουν.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *