©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Εκκρεμούν πρόστιμα ύψους 5,4 εκατ. £ σε αεροπορικές εταιρίες στη Βρετανία | Wizz Air και TUI τα μεγαλύτερα…

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΦΟΡΕΙΣ

Εκκρεμείς δικαστικές αποφάσεις ύψους 5,4 εκατομμυρίων λιρών σε αεροπορικές εταιρίες εξαιτίας ακύρωσης πτήσεων υπάρχουν στο Ην. Βασίλειο, με την Wizz Air να είναι επικεφαλής μιας λίστας έξι αερομεταφορέων και την TUI να ακολουθεί.

Ο αερομεταφορέας είχε περισσότερες από 2.500 εκκρεμείς αποφάσεις περιφερειακών δικαστηρίων (CCJs) συνολικού ύψους σχεδόν 3,2 εκατομμυρίων λιρών, αν και δήλωσε στην Which?, που δημοσίευσε τα στοιχεία, ότι είχε εκπληρώσει τις περισσότερες αποφάσεις.

Τα στοιχεία του δικαστηρίου για την περίοδο έως το τέλος Σεπτεμβρίου έδειξαν ότι η ΤUΙ είχε 1.359 εκκρεμείς υποθέσεις, με οφειλές ύψους 1,56 εκατ. λιρών. Η easyJet όφειλε 387.000 λίρες σε 512 αιτούντες, με τη Ryanair και την British Airways να καταγράφουν πολύ μικρότερα ποσά και την Jet2 μόλις τέσσερις ανεξόφλητες υποθέσεις.

“Υπήρχε μεγάλη καθυστέρηση σε αποφάσεις του περιφερειακού δικαστηρίου, η οποία μεταφέρθηκε από τα προηγούμενα χρόνια. Έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο στην επεξεργασία των εκκρεμών δικαστικών αποφάσεων, καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχουν 2.641 αιτήσεις στο αρχείο. Ένα σημαντικό ποσοστό αυτών (86%) έχει διεκπεραιωθεί, αλλά έχει ταξινομηθεί εσφαλμένα στο μητρώο των δικαστηρίων. Αυτή τη στιγμή συνεργαζόμαστε με τους αρμόδιους φορείς για να επικαιροποιήσουμε το μητρώο αυτό, αλλά, δυστυχώς, αυτό απαιτεί χρόνο”, δήλωσε η Wizz Air.

Η Which? προέτρεψε την κυβέρνηση να δώσει προτεραιότητα στη νομοθεσία που θα δίνει στη βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) την εξουσία να επιβάλλει πρόστιμα, αφού υπολόγισε ότι οι πέντε αερομεταφορείς είχαν κληθεί να πληρώσουν σχεδόν 11,5 εκατομμύρια λίρες από τον Μάρτιο του 2022, μετά από αξιώσεις επιβατών για μη καταβληθέντα έξοδα, επιστροφές χρημάτων και αποζημιώσεις.

Ο συνήγορος των καταναλωτών δήλωσε ότι ο συνδυασμός της ελλιπούς ρύθμισης και του αποσπασματικού συστήματος επίλυσης διαφορών δίνει τη δυνατότητα στις αεροπορικές εταιρίες να αγνοούν τα δικαιώματα των επιβατών.

Η Which? επιθυμεί η κυβέρνηση να δεσμευτεί για τη θέσπιση νομοθεσίας που θα δίνει στην CAA άμεσες εξουσίες επιβολής προστίμων. Ζήτησε, μάλιστα, τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου διαμεσολαβητή για την αεροπορική βιομηχανία.

Ο ταξιδιωτικός συντάκτης της Which?, Rory Boland, δήλωσε: “Η κλίμακα των δικαστικών αποφάσεων που συσσωρεύονται κατά των μεγάλων αεροπορικών εταιριών δείχνει πόσο επείγουσα είναι η μεταρρύθμιση που απαιτείται. Ο φαύλος κύκλος της πλημμελούς μεταχείρισης των επιβατών και της απουσίας σοβαρών συνεπειών είναι πολύ πιθανό να συνεχιστεί χωρίς παρέμβαση. Οι καταναλωτές χρειάζονται μια ρυθμιστική αρχή στον τομέα των αερομεταφορών με αποτελεσματικές εξουσίες -συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας επιβολής προστίμων στους φορείς εκμετάλλευσης- και έναν υποχρεωτικό διαμεσολαβητή για να διασφαλιστεί ότι οι αεροπορικές εταιρίες λογοδοτούν όταν παραβιάζουν τον νόμο και ότι τα παράπονα των επιβατών αντιμετωπίζονται δίκαια”.

Ο ίδιος κάλεσε τον Βρετανό πρωθυπουργό να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία για να δείξει ότι είναι με το μέρος των επιβατών και να δεσμευτεί για τη θέσπιση νομοθεσίας που θα παρέχει στην CAA εξουσίες άμεσης επιβολής προστίμων στην ομιλία του βασιλιά στο κοινοβούλιο.

Σε Wizz Air και TUI ο μεγαλύτερος αριθμός δικαστικών αποφάσεων

Η CAA ανέλαβε δράση κατά της Wizz Air αφού η Which? εξέφρασε την ανησυχία της σχετικά με τον υψηλό αριθμό εκκρεμών CCJs και ένα ευρύτερο μοτίβο παραπόνων πελατών, με περισσότερα από 8.000 παράπονα που υποβλήθηκαν στον επίσημο δικαστικό επιμελητή το 2022. Η αεροπορική εταιρία κλήθηκε να επικοινωνήσει με όλους τους πελάτες με δικαίωμα υποβολής αξίωσης για αποζημίωση σχετικά με έξοδα για πτήσεις που πραγματοποιήθηκαν από τις 18 Μαρτίου 2022 έως το τέλος Σεπτεμβρίου.

Ωστόσο, η τελευταία ανάλυση της Which? διαπίστωσε ότι από τον Μάρτιο ο αριθμός των εκκρεμών CCJs κατά της Wizz Air συνέχισε να αυξάνεται -από 1.601 τον Μάρτιο σε 2.587 στις αρχές Οκτωβρίου.

Η Which? δήλωσε ότι η ΤUI ήταν μία ακόμη αεροπορική εταιρία που αύξησε τις εκκρεμείς δικαστικές αποφάσεις της, με τον αριθμό να έχει υπερτετραπλασιαστεί από τον Μάρτιο, όταν τα αρχεία έδειχναν 313 εκκρεμείς δικαστικές αποφάσεις, στις 1.359 στις αρχές Οκτωβρίου.

“Δεν είμαστε σε θέση να σχολιάσουμε υποθέσεις που βρίσκονται στη νομική μας ομάδα. Ωστόσο, γνωρίζουμε μεγάλο αριθμό υποθέσεων που χαρακτηρίζονται στην έκθεση ως “ανικανοποίητες”, οι οποίες στην πραγματικότητα έχουν επιλυθεί και η απόδειξη πληρωμής θα προσκομιστεί στα δικαστήρια για να διορθωθεί η κατάστασή τους”, δήλωσε η TUI.

Tagged

1 σχόλιο στο “Εκκρεμούν πρόστιμα ύψους 5,4 εκατ. £ σε αεροπορικές εταιρίες στη Βρετανία | Wizz Air και TUI τα μεγαλύτερα…

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *