Photo by Proxyclick Visitor Management System on Unsplash

ΕΡΕΥΝΑ: Έρχεται… Άνοιξη για τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία | “Θερμαίνονται” πληρότητα, ADR και RevPAR | Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Καθώς οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν σταδιακά, οι επιδόσεις των ευρωπαϊκών ξενοδοχείων ακολουθούν παρόμοια πορεία, καταγράφοντας τον Φεβρουάριο ποσοστό πληρότητας 60,6%, ενώ στην Ελλάδα διαμορφώθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στο 55% περίπου, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της HSMAI (Hospitality Sales and Marketing Association International). 

Μετά από έναν άνευρο Ιανουάριο, η ξενοδοχειακή δραστηριότητα έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2023 και πολύ πάνω από τα επίπεδα του 2022. Ενώ η ήπειρος παρουσιάζει σχετικά καλές επιδόσεις, η Νότια Ευρώπη φαίνεται να ξεχωρίζει και πάλι, προσελκύοντας ταξιδιώτες που αναζητούν τον ήλιο. Εν τω μεταξύ,, αρκετές χώρες της Βόρειας Ευρώπης, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ολλανδία, σημειώνουν καλές επιδόσεις.

Τον δεύτερο μήνα του έτους, η ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή βιομηχανία κατέγραψε ποσοστό πληρότητας 60,6%, αυξημένο κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες, σε σύγκριση με το 2023 και κατά 19,2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο, σε σύγκριση με το 2022. Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν τη δυναμική της ξενοδοχειακής δραστηριότητας στην ήπειρο, ιδίως σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, όταν το ποσοστό πληρότητας ήταν 54,4%. Αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση άνω των 6 ποσοστιαίων μονάδων, η οποία αποτελεί καλό οιωνό για τον τουρισμό στη Γηραιά ήπειρο.

Αυξάνονται οι ξενοδοχειακοί δείκτες

Αν και η αύξηση των μέσων ημερήσιων τιμών (ADR) είναι λιγότερο έντονη από ό,τι τον Ιανουάριο, η τιμολογιακή πολιτική συνεχίζει να είναι το ζητούμενο απέναντι στον τρέχοντα πληθωρισμό. Η μέση ημερήσια τιμή διαμορφώνεται πλέον στα 110,4 ευρώ, αυξημένη κατά 1,8%, σε σχέση με το 2023 και κατά 22,4%, σε σχέση με το 2022.

Η άνοδος του αριθμού των επισκεπτών σε συνδυασμό με την αύξηση των μέσων ημερήσιων τιμών επιτρέπει στους Ευρωπαίους ξενοδόχους να συνεχίσουν να καταγράφουν ισχυρή αύξηση των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) κατά 3,5%, σε σχέση με το 2023 και κατά 66,8% ,σε σχέση με το 2022. Το RevPAR αυξήθηκε επίσης σημαντικά, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, από 58,8 ευρώ σε 66,9 ευρώ.

Η κατηγορία των πολυτελών ξενοδοχείων συνεχίζει να προηγείται όσον αφορά την πληρότητα, με αύξηση της τάξης των 2,9 ποσοστιαίων μονάδων, έναντι του Φεβρουαρίου του 2023, ενώ η πληρότητα στην κατηγορία των οικονομικών ξενοδοχείων σημειώνει πτώση της τάξης των 2,8 μονάδων. Ωστόσο, η κατηγορία των οικονομικών και μεσαίων ξενοδοχειακών μονάδων ήταν αυτή που ξεπέρασε σημαντικά το συνολικό ποσοστό πληρότητας, κατά 1,5% και 0,8%,αντίστοιχα.

Όσον αφορά τις τιμές, η κατηγορία των χαμηλού προϋπολογισμού ξενοδοχείων είναι αυτή που παρουσιάζει την ισχυρότερη αύξηση, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2023 κατά 1,4%, ακολουθούμενη στενά από τη μεσαία και την οικονομική κατηγορία (+1,3% και +1,2%). Ενώ, τα ξενοδοχεία υψηλής κατηγορίας παρουσιάζουν μια μεταβολή της τάξης του +0,4%. Επιπλέον, η μέση ημερήσια τιμή για τα μεσαίας κατηγορίας καταλύματα είναι πολύ πιο κοντά στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή τιμή, στα 106,3 ευρώ, έναντι 110,4 ευρώ.

Όπως είναι αναμενόμενο, το τμήμα της υψηλής κατηγορίας καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση του RevPAR, σε σύγκριση με το 2023, κατά 5,5%, ενώ η κατηγορία των χαμηλού προϋπολογισμού ξενοδοχείων καταγράφει μεγάλη υστέρηση, σε σχέση με όλες τις άλλες κατηγορίες, με πτώση 3,5%, σε σύγκριση με το 2023. Η επιστροφή του αριθμού των διεθνών πελατών, ιδίως από την Ασία, συνεχίζει να ωφελεί τα ξενοδοχεία μεσαίας και υψηλής κατηγορίας.

Παρ’ όλα αυτά, όλες οι κατηγορίες σημείωσαν σαφή αύξηση του RevPAR, σε σχέση με το 2022, με αυξήσεις που κυμαίνονται από 25,7% για τα οικονομικά ξενοδοχεία έως 77,4% για τα πολυτελή καταλύματα.

“Αφού έχασε τη δυναμική του τον πρώτο μήνα του έτους, ο ευρωπαϊκός ξενοδοχειακός κλάδος φαίνεται ότι ανέκτησε τη δυναμική του τον Φεβρουάριο. Παρά τις κάπως αλλοπρόσαλλες καιρικές συνθήκες και τον συνεχιζόμενο πληθωρισμό, οι δραστηριότητες αυξήθηκαν και πάλι, ξεπερνώντας εύκολα τα επίπεδα του 2022 και του 2023. Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του μήνα, η Νότια Ευρώπη επέστρεψε στο προσκήνιο της ευρωπαϊκής ξενοδοχειακής σκηνής, ενώ η Ανατολική Ευρώπη, με εξαίρεση την Τσεχία, είδε μεγάλο μέρος των επιδόσεών της να βυθίζεται στο κόκκινο. Με την άφιξη της άνοιξης και του θερμότερου καιρού τον Μάρτιο, οι ταξιδιώτες αναμένεται να στραφούν στα ξενοδοχεία της Ευρώπης”, επισημαίνει η HSMAI.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *