Photo by Rachel Claire on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: “Κόκκινη κάρτα” στο ChatGPT | Γεμάτες ανακρίβειες οι πληροφορίες ταξιδιωτικών προγραμμάτων

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μια έρευνα σχετικά με ταξιδιωτικά προγράμματα που δημιουργήθηκαν από το ChatGPT διαπίστωσε ότι το 90% των πληροφοριών ήταν ανακριβείς, με αστοχίες που περιλάμβαναν μόνιμα κλειστά εστιατόρια ή αξιοθέατα, λανθασμένες ώρες λειτουργίας και αδύνατα χρονοδιαγράμματα.

Το πρακτορείο ψηφιακού μάρκετινγκ SEO Travel διεξήγαγε την έρευνα, ζητώντας από το ChatGPT να δημιουργήσει διήμερα προγράμματα διαδρομών για 10 city break προορισμούς: το Λονδίνο, το Παρίσι, τη Ρώμη, τη Μαδρίτη, τη Βαρκελώνη, το Άμστερνταμ, το Βερολίνο, τη Νέα Υόρκη, το Ντουμπάι και το Τόκιο.

Όταν οι ερευνητές ανέλυσαν τα αποτελέσματα, διαπίστωσαν ότι τα δρομολόγια ήταν “γεμάτα ανακρίβειες”, με το 90% να περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα λάθη.

Μία στις τέσσερις (24%) συστάσεις αφορούσαν ένα εστιατόριο, καφετέρια ή αξιοθέατο που είχε κλείσει προσωρινά ή μόνιμα -όπως το Μουσείο Περγάμου στο Βερολίνο (κλειστό μέχρι το 2026) και το Café Einstein (έκλεισε πέρυσι)- και πάνω από τις μισές (52%) αφορούσαν την επίσκεψη σε τουλάχιστον ένα αξιοθέατο, καφετέρια ή εστιατόριο εκτός των ωρών λειτουργίας του.

Σχεδόν το ένα τρίτο (30%) των προτάσεων συμπεριέλαβε ένα εστιατόριο με αστέρι Michelin παρά το κόστος.

Μία στις τέσσερις διαδρομές (25%) απαιτούσε από τους ταξιδιώτες να επιστρέψουν πίσω ή να κάνουν περιττές παρακάμψεις, για παράδειγμα συνιστώντας μια παράκαμψη 12 μιλίων για πρωινό στο Ντουμπάι.

Στις προτάσεις υπήρχαν και μη υπαρκτά μέρη και το ChatGPT πρότεινε στους ταξιδιώτες να μένουν σε διαφορετικά ξενοδοχεία κάθε βράδυ σε ταξίδια στο Άμστερνταμ και το Βερολίνο.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο διευθυντής του SEO Travel, Tom McLoughlin, δήλωσε: “Τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών αναμένουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να ερευνήσουν ή να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους στο μέλλον. Πολλοί μεγάλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν ανακοινώσει την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, οπότε φαντάζομαι ότι οι μικρότερες εταιρίες θα ακολουθήσουν το παράδειγμά τους. Οι μεγαλύτερες εταιρίες έχουν τους πόρους για να δημιουργήσουν τα δικά τους εργαλεία AI, τα οποία πιθανότατα θα είναι πιο ακριβή από πλατφόρμες όπως η ChatGPT. Οι μικρότερες εταιρίες πρέπει να είναι πιο προσεκτικές”.

Ο McLoughlin ενημέρωσε: “Μην πέσετε στην παγίδα να σκεφτείτε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι η απάντηση σε όλα. Αυτό που μπορούν να κάνουν οι τουριστικοί φορείς και οι πράκτορες, που δεν μπορεί να κάνει η τεχνητή νοημοσύνη, είναι να παρέχουν εξατομικευμένες προτάσεις προσαρμοσμένες σε άτομα ή ομάδες. Η τεχνητή νοημοσύνη θα τροφοδοτείται πάντα από τις υπάρχουσες πληροφορίες, οπότε θα υπολείπεται πάντα ή θα διαθέτει ανακρίβειες”, πρόσθεσε ο κ. McLoughlin.

Ο ίδιος προέτρεψε τους ταξιδιωτικούς εμπειρογνώμονες να επικοινωνήσουν το γεγονός ότι “Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στερούνται της προσωπικής διορατικότητας”. “Πρέπει να το επικοινωνήσετε αυτό. Φωνάξτε το από τις ταράτσες! Η εξατομίκευση και η γνώση που διαθέτετε γίνεται όλο και περισσότερο πλεονέκτημα σε έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη καθίσταται πανταχού παρούσα”, επισήμανε με έμφαση.

Η έρευνα διεξήχθη με τη βοήθεια της έκδοσης ChatGPT-3.5 που κυκλοφόρησε με τεράστια επιτυχία τον Νοέμβριο του 2022.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *