xyptera
money tourism photo

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΞΥΠΤΕΡΑ : Οι αντοχές του Έλληνα ξενοδόχου εξαντλούνται…

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Χωρίς καµιά προηγούµενη σχέση µε τον Τουρισµό και τα ξενοδοχεία, ξεκίνησαν µαζί µε τον σύζυγό της Βασίλη Λάµπρου, και µε ατελείωτη δουλειά υποµονή και επιµονή, τα «έκαναν» ήδη τέσσερα, µε το πέµπτο να είναι στα σκαριά!!!

Διευθύνουσα Σύµβουλος στα MEDITERRANEAN HOTELS, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας, που παρουσιάζει αξιοπρόσεκτη δραστηριότητα, µητέρα τριών κοριτσιών, αλλά και φοιτήτρια, αφού κάνει µεταπτυχιακό στον Τουρισµό, η Ευαγγελία Ξυπτερά – Λάµπρου, τα προλαβαίνει όλα!!!

Και όχι µόνο αυτά, αφού συνεχώς ανοίγει νέα «µέτωπα».

Σε αποκλειστική συνέντευξή της στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, η κα. Ξυπτερά µιλά για τον ελληνικό Τουρισµό, για την ολυµπιακή Ριβιέρα, στην οποία δραστηριοποιείται, για τις επενδύσεις, που υλοποιεί, αλλά και για το 2019, για το οποίο υπογραµµίζει ότι οι τουριστικοί επιχειρηµατίες θα πρέπει να είναι «προσεκτικοί και σε συνεχή εγρήγορση».

Η πρόεδρος της Ε.ΞΕ.Π. σηµειώνει µε νόηµα, ότι «Μυστικά για την επιτυχηµένη πορεία µας δεν υπάρχουν. Υπάρχει µεγάλο πάθος για τον τόπο. Είχαµε και συνεχίζουµε να έχουµε ψηλά τον πήχη των στόχων µας. Όλα γίνονται µε πολύ σκληρή δουλειά, συνεχή παρακολούθηση των τουριστικών εξελίξεων και των τάσεων της αγοράς, προγραµµατισµό, ορθολογικές κινήσεις, καλή παροχή υπηρεσιών, αδιάκοπη αναβάθµιση των ξενοδοχείων, σε όλα τα επίπεδα, σεβασµό στον πελάτη, στους εργαζοµένους και στους συνεργάτες µας».

Ωστόσο δεν παραλείπει να χτυπήσει «καµπανάκι» για την υπερφορολόγηση του ελληνικού ξενοδοχείου, ενώ χαρακτηρίζει τις βραχυχρόνιες µισθώσεις, «…µια µεγάλη πληγή για τον κλάδο», κάνοντας λόγο για «αθέµιτο ανταγωνισµό».

Η συνέντευξη της κας. Ξυπτερά, στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», έχει ως εξής:

Πως διαμορφώθηκε η φετινή τουριστική σεζόν για τα ξενοδοχεία σας, τόσο σε επίπεδο διανυκτερεύσεων, όσο και εσόδων;

Η τουριστική σεζόν φέτος, ξεκίνησε με άριστες προϋποθέσεις και παρά τις δυσκολίες που κατά διαστήματα προέκυπταν, ολοκληρώθηκε με πολύ καλά αποτελέσματα. Ήταν μια ξεχωριστή σεζόν για τα τέσσερα ξενοδοχεία του ομίλου μας, παρόλο που η χρονιά είχε πολλές ιδιαιτερότητες. Το 2018 ξεκινήσαμε συνεργασία με τον ταξιδιωτικό όμιλο Thomas Cook , στο πέντε αστέρων Sentido Mediterranean Village και στο τεσσσάρων αστέρων Smartline Mediterranean, στην Παραλία Κατερίνης. Το τεσσάρων αστέρων Mediterranean Princess, επίσης στην Παραλία Κατερίνης, ήταν η πρώτη χρονιά που λειτούργησε ως ξενοδοχείο μόνο για ενήλικες (adults only), με μεγάλη επιτυχία. Τέλος, στο Λιτόχωρο έχουμε το τεσσάρων αστέρων ξενοδοχείο Olympus Mediterranean, που πήγε εξίσου καλά.

Με βάση τα συμβόλαια που έχετε υπογράψει για την επόμενη σεζόν, ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2019;

Το 2019 θα πρέπει να είμαστε γενικότερα προσεκτικοί και σε συνεχή εγρήγορση. Όλοι γνωρίζαμε ότι κάποια στιγμή θα υπάρξει η ανάκαμψη των γειτονικών αγορών. Ακόμη είναι νωρίς για ασφαλείς προβλέψεις. Είμαστε σε πολλές αγορές στην Ευρώπη και πιστεύουμε ότι, με τις συνεργασίες που έχουμε θα πετύχουμε και πάλι ικανοποιητικά  αποτελέσματα.

Έχοντας μεγάλη εμπειρία στον τουρισμό, ποιο θα λέγατε ότι είναι το «μυστικό» της επιτυχημένης δραστηριοποίησής σας, σε μια τόσο δύσκολη περιοχή;

Ξεκινάω από τον χαρακτηρισμό «τόσο δύσκολη περιοχή». Η περιοχή μας βρέθηκε πίσω στο κομμάτι της προώθησης. Δεν είναι «δύσκολη» ως περιοχή. Απεναντίας αποτελεί έναν τόπο χαρισματικό, που μπορεί να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια. Η Πιερία, περιοχή του Ολύμπου, γνωστή στις τουριστικές αγορές ως Olympus Riviera βρίσκεται πάνω στον κεντρικό οδικό άξονα Θεσσαλονίκης-Αθηνών και δίπλα στην Εγνατία οδό. Το οδικό δίκτυο είναι πολύ καλό. Η πρόσβαση στην περιοχή είναι εύκολη, άνετη και ασφαλής. Απέχουμε σχεδόν μία ώρα από το διεθνές αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Το αεροδρόμιο του Βόλου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι επίσης σημαντικά για εμάς. Η σιδηροδρομική γραμμή περνά σε όλο το μήκος της Πιερίας. Η μαρίνα του Πλαταμώνα, τώρα που έχει αναβαθμιστεί, μπορεί να φιλοξενήσει ικανοποιητικό αριθμό σκαφών αναψυχής. Πέρα από τον παγκόσμια γνωστό Όλυμπο, που από μόνος του αποτελεί σημείο αναφοράς και το μεγάλο μήκος της ακτογραμμής, υπάρχουν σε απόσταση αναπνοής πολλά σημεία ενδιαφέροντος, αρχαιολογικοί και ιστορικοί χώροι, το χιονοδρομικό στο Ελατοχώρι και τα παραδοσιακά χωριά. Τα θρησκευτικά μνημεία είναι πολλά και σε όλη την έκταση της Πιερίας, η πολιτιστική μας κληρονομιά είναι μεγάλη. Το αστικό μας κέντρο, η Κατερίνη, βρίσκεται δίπλα στην εθνική οδό και είναι άμεσα επισκέψιμη από όλα τα σημεία του νομού. Σε ακτίνα και απόσταση μιας ώρας βρίσκονται η Λάρισα, τα Μετέωρα, η Βέροια, η Βεργίνα και, βέβαια, η Θεσσαλονίκη.  Καταλαβαίνετε πόσο σημαντικά είναι αυτά για την ανάπτυξη του τουρισμού όλη τη διάρκεια του χρόνου. Κάνω αυτήν τη σύντομη αναφορά στην περιοχή, που ακυρώνει τον τίτλο «δύσκολη περιοχή».

Μυστικά για την επιτυχημένη πορεία μας δεν υπάρχουν. Υπάρχει μεγάλο πάθος για τον τόπο. Είχαμε και συνεχίζουμε να έχουμε ψηλά τον πήχη των στόχων μας. Όλα γίνονται με πολύ σκληρή δουλειά, συνεχή παρακολούθηση των τουριστικών εξελίξεων και των τάσεων της αγοράς, προγραμματισμός ορθολογικές κινήσεις, καλή παροχή υπηρεσιών, αδιάκοπη αναβάθμιση των ξενοδοχείων, σε όλα τα επίπεδα, σεβασμό στον πελάτη, στους εργαζομένους και στους συνεργάτες μας.

Ποιες είναι οι πιο πρόσφατες επενδυτικές σας κινήσεις και ποια τα επόμενα επενδυτικά και επιχειρηματικά σχέδιά σας;

Η αλήθεια είναι πως ήδη «τρέχουν» τα επόμενα επενδυτικά μας σχέδια. Στις αρχές του 2018 ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του τεσσάρων αστέρων Smartline Mediterranean. Το ύψος της επένδυσης ήταν 3,5 εκατ. ευρώ. Τη διετία 2018-2019 κατασκευάζονται πρόσθετες κολυμβητικές δεξαμενές και ανακαινίζεται ένα τμήμα του Sentido Mediterranean Village.

Το 2018 αγοράσθηκε έκταση δέκα στρεμμάτων, όμορη στο Mediterranean Princess, στην οποία πρόκειται να γίνει επέκταση του ξενοδοχείου. Είναι μία επένδυση που θα ξεκινήσει αμέσως με την έγκριση υπαγωγής της στον αναπτυξιακό νόμο, η οποία αναμένεται άμεσα.  Η επένδυση αυτή αποτελεί ένα πολύ ξεχωριστό Project, αφού τα πενήντα δύο νέα executive δωμάτια και σουίτες θα περιβρέχονται από πισίνες που θα ξεπερνούν τα 1.500 τ.μ.. Η επέκταση αυτή θα συμπληρωθεί με νέα εστιατόρια και μπαρ. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, το Mediterranean Princess θα αναβαθμιστεί στην κατηγορία των πέντε  αστέρων και αναμένεται να λειτουργήσει στη νέα του μορφή το καλοκαίρι του 2020.

Συγχρόνως, η εταιρία μας αγόρασε στη Μύκονο, στην περιοχή Super Paradise, έκταση 29 στρεμμάτων, μπροστά στη θάλασσα. Τώρα στο αρχιτεκτονικό μας γραφείο σχεδιάζεται πέντε αστέρων ξενοδοχειακό συγκρότημα δυναμικότητας εκατό πενήντα κλινών.

Το 2018 άρχισε η επέκταση των δραστηριοτήτων μας και στον θαλάσσιο τουρισμό, με την αγορά ενός yacht αναψυχής. Στον τομέα αυτό θα συνεχίσουμε τα επόμενα χρόνια. Το σύνολο των νέων επενδύσεων -εκτός της ήδη τελειωμένης ανακαίνισης του Smartline Mediterranean- ανέρχεται στα 28 εκάτ. ευρώ.

Συμφωνείτε με την άποψη ότι η φετινή χρονιά ήταν μία εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το μέλλον της χώρας μας στον διεθνή τουριστικό «στίβο»;

Κάθε χρόνο μάς γίνεται η ίδια ερώτηση για τις διανυκτερεύσεις και τους τζίρους. Τα νούμερα αυτά από μόνα τους δεν αποδίδουν την πραγματικότητα στο σύνολό της. Δεν είναι για όλες τις περιοχές καλή χρονιά και ούτε οριζόντια ή κάθετα, για όλους τους επαγγελματίες, ίδια.

Ούτε η τυχόν αύξηση του τζίρου σημαίνει απαραίτητα και κερδοφορία. Οι διεθνείς συγκυρίες των τελευταίων χρόνων και οι αδιάκοπες προσπάθειες των Ελλήνων επιχειρηματιών βοήθησαν την κατάσταση. Το μέλλον όμως χρειάζεται σχεδιασμό. Δεν χρειάζονται πανηγυρισμοί αλλά ουσιαστικές αποφάσεις στήριξης.

Για να ξεχωρίσουμε σαν χώρα στον διεθνή τουριστικό «στίβο», πρέπει να επενδύσουμε πολύ στον Τουρισμό. Χρειαζόμαστε βελτίωση στις ήδη υπάρχουσες υποδομές και εκμετάλλευση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας, ώστε να επιμηκύνουμε την τουριστική μας περίοδο. Ο ανταγωνισμός είναι και θα είναι συνεχώς αυξανόμενος. Κάποια στιγμή αν οι συγκυρίες αλλάξουν εμείς θα είμαστε έτοιμοι;

Η υπερφορολόγηση του ξενοδοχειακού κλάδου είναι γεγονός. Ποιο είναι το σχόλιό σας και πως βλέπετε το μέλλον στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις;

Η υπερφορολόγηση είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του ελληνικού ξενοδοχείου σήμερα, μαζί με τις υψηλές ασφαλιστικές εισφορές, το άλυτο, επί χρόνια, ζήτημα των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων, την ανεξέλεγκτη παραξενοδοχία, τις βραχυχρόνιες μισθώσεις και τις ελλιπείς υποδομές στην τοπική αυτοδιοίκηση. Οι αντοχές του Έλληνα ξενοδόχου, που επί χρόνια στηρίζει την ελληνική οικονομία, εξαντλούνται. Όταν θα έρθει η  πρώτη κρίση τότε το υπάρχον πρόβλημα των κόκκινων δανείων  θα διογκωθεί και θα εμφανιστεί σε μεγαλύτερο βαθμό το πρόβλημα της ανταγωνιστικότητας μας. Ο ΦΠΑ και οι ασφαλιστικές εισφορές πρέπει να μειωθούν άμεσα. Περισσότεροι φόροι σημαίνει απώλεια θέσεων εργασίας και δυσκολία επανεπενδύσεων.

Βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων, μία νέα πραγματικότητα στην ελληνική, ξενοδοχειακή αγορά. Θα ήθελα το σχόλιό σας.

Είναι μία διεθνής τάση. Είναι μία πραγματικότητα που έφτασε και στη χώρα μας και λόγω της κρίσης εξαπλώνεται ταχύτατα. Δεν είναι μόνο που ο καθένας προσπαθεί να κάνει το σπίτι του ξενοδοχείο, αλλά πάρα πολλοί το έχουν αναγάγει σε κύρια επαγγελματική δραστηριότητα, εκμεταλλευόμενοι δεκάδες δωμάτια και διαμερίσματα. Από μόνο του ως γεγονός αποτελεί μια μεγάλη «πληγή» για τον κλάδο. Είναι αθέμιτος ανταγωνισμός. Το κράτος μέσω της νομοθεσίας και των ελέγχων πρέπει να βάλει δίκαιους κανόνες λειτουργίας. Χάνονται φόροι και ασφαλιστικές εισφορές. Γιατί ο επισκέπτης που μένει σε ξενοδοχείο πρέπει να πληρώνει φόρο διαμονής, ενώ στα καταλύματα των «βραχυχρόνιων μισθώσεων» όχι; Τα τέλη παρεπιδημούντων και οι δημοτικοί φόροι γιατί να επιβαρύνουν μόνο την τουριστική επιχείρηση; Συγγενικά και πνευματικά δικαιώματα γιατί δεν απαιτούνται από αυτές τις «μισθώσεις»; Βέβαια υπάρχουν και πολλά άλλα προβλήματα, που δημιουργούνται και διαταράσσουν τις τοπικές κοινωνίες.

Η Ολυμπιακή Ριβιέρα είναι μια αναδυόμενη αγορά. Μέχρι που μπορεί να φθάσει;

Απαιτείται συνεχής δουλειά και δυνατές συνεργασίες για να φτάσει εκεί που της αξίζει, εκεί που ακουμπάνε οι κορυφές του Ολύμπου. Χρειάζεται σωστές επενδύσεις και ενίσχυση των υποδομών της. Για τις μεγάλες δυνατότητές της τα ανέφερα προηγουμένως. Δεν υστερεί σε τίποτα απέναντι σε άλλους τουριστικούς προορισμούς. Οι περισσότερες μορφές τουρισμού μπορούν να αναπτυχθούν εδώ και να δώσουν αυτό που όλοι συζητούν και προσδοκούν: την επέκταση της σεζόν και το «τουρισμός 365 μέρες». Με τα λόγια όμως δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι. Χρειάζεται δουλειά από όλους.

Η Ένωση Ξενοδόχων Πιερίας εμφανίζει μια αξιοσημείωτη κινητικότητα. Ποιοι είναι οι στόχοι σας;

Πρωταρχικός στόχος είναι να στηρίζουμε την επαγγελματική δραστηριότητα των συναδέλφων μας. Συμμετέχουμε ενεργά στην ανάδειξη του τουριστικού μας προϊόντος. Βρισκόμαστε όπου είναι απαραίτητο, σε εκθέσεις, σε εκδηλώσεις, σε προωθήσεις. Οι στόχοι μας είναι να εμπνευστούμε όλοι και να πιστέψουμε στον τόπο μας, να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες μας, να ανοίξουμε την περιοχή σε νέες αγορές, να πιέσουμε στην κατεύθυνση της δημιουργίας νέων θεματικών προϊόντων και να στηρίξουμε το πολιτιστικό απόθεμα. Η συνεχής επιμόρφωση αποτελεί ένα σημείο που δίνουμε ιδιαίτερη σημασία.

Πως είναι η συνεργασία με έναν ταξιδιωτικό κολοσσό σε μια τέτοια περιοχή; Πως τους πείσατε να «ανοίξουν» τον προορισμό;

Η προσέγγιση της αγγλικής αγοράς ήταν στα σχέδιά μας εδώ και χρόνια. Υπάρχουν άνθρωποι που αγαπάνε και πιστεύουν στον τόπο και δουλεύουν συστηματικά χωρίς τυμπανοκρουσίες. Κάναμε επίμονες προσπάθειες και την περασμένη χρονιά δημιουργήθηκαν οι κατάλληλες συγκυρίες, ώστε εκπρόσωποι του ταξιδιωτικού οργανισμού να επισκεφθούν πολλές φορές την περιοχή. Ο ταξιδιωτικός κολοσσός, όπως τον αποκαλείτε, κατανόησε αμέσως τη δυναμική της περιοχής και τα πλεονεκτήματα που προανέφερα. Βεβαιώθηκε ότι, εδώ βρίσκονται σωστοί συνεργάτες που θα δημιουργήσουν τα προϊόντα που απαιτούνται. Έτσι στη Γερμανική αγορά -που ήδη υπήρχε στην περιοχή- προστέθηκε η Αγγλία, οι Σκανδιναβικές χώρες, το Βέλγιο και η Ολλανδία. Στο εξώφυλλο του καταλόγου της για το 2018 έγραφε New destination in Greece ‘Olympus Riviera’. Η συνεργασία όλων των ξενοδοχείων, τόσο με την Thomas Cook, όσο και με τους τοπικούς συνεργάτες είναι άψογη. Ευελπιστούμε η συνεργασία αυτή να συνεχιστεί και να εδραιωθεί. Τα αποτελέσματα θα φανούν τα επόμενα χρόνια.

Tagged

1 σχόλιο στο “ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΞΥΠΤΕΡΑ : Οι αντοχές του Έλληνα ξενοδόχου εξαντλούνται…

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *