Κ. Καραμανλής: Πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων ύψους 3,3 δισ. €

ΦΟΡΕΙΣ

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας βάζει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ ευρώ, που θα αλλάξει το χάρη των μεταφορών, επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην εκδήλωση του ΟΣΕ για το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι η εύστοχη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να ανακηρύξει το 2021 ως Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων, έχει διπλή σημασία για την Ελλάδα, καθώς στη χώρα μας ο σιδηρόδρομος έχει μείνει πίσω και είναι επιτακτική η ανάγκη να καλυφθεί το χαμένο έδαφος.

“Γι’ αυτό και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ήδη λάβει την πολιτική απόφαση, το 2021 να είναι στην πράξη το Ελληνικό Έτος Σιδηροδρόμων”, τόνισε και πρόσθεσε:

“Το συμβολικό 2021, εκπονούμε το πλέον φιλόδοξο έργο της τελευταίας 15ετίας όσο στα σιδηροδρομικά όσο και στα άλλη δημόσια έργα. Όπως η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2008 έκανε τις συμβάσεις παραχώρησης στα οδικά έργα, ανοίγοντας το δρόμο για να αλλάξει ο οδικός χάρτης της χώρας με σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους, έτσι και σήμερα, με μια άλλη Κυβέρνηση της ΝΔ έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δισ.”

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά μεθοδικά στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος έργων, όχι στα λόγια, αλλά με πράξεις. Και αυτό καθώς από αυτά τα 13 δισ. ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ.

“Μέσα σε αυτό το πρόγραμμα έργων, κεντρική και ιδιαίτερα κρίσιμη θέση έχουν τα σιδηροδρομικά έργα. Έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα. Ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα”, τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε την ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει.

“Γι’ αυτό και είναι η ώρα πλέον η νέα γενιά των «μεγάλων έργων» να συμπεριλάβει και τα σιδηροδρομικά έργα. Γιατί υπηρετούν τον μεγάλο στρατηγικό στόχο που έχουμε θέσει για την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια: Να γίνει ένας πραγματικός κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης” πρόσθεσε και εξήγησε ότι με την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου μπορεί για παράδειγμα να επεκταθεί ο θαλάσσιος διάδρομος, που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε έναν χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι επιπλέον τα σιδηροδρομικά έργα, είναι τα έργα της εποχής μας, γιατί σημαίνουν μετακινήσεις με ασφάλεια, ταχύτητα, σεβασμό στο περιβάλλον. Σημαίνουν πρόοδο, ανάπτυξη και ποιότητα ζωής.

Ανέφερε ότι ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δίνει έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.

“Πιο συγκεκριμένα, προχωράμε στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα 6 μεγάλα μας λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη.

Αλλά αναβαθμίζουμε και το υφιστάμενο δίκτυο και εγκαθιστούμε συστήματα ηλεκτροκίνησης.

Επιπλέον, προχωράμε με Μνημόνιο Συνεργασίας 10+5 ετών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για εκτέλεση υπηρεσιών Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας. Κάτι που αποτελεί μια σπουδαία επένδυση”, τόνισε ο κ. Καραμανλής.

“Προχωράμε πέρα από τα ευχολόγια και τα σχέδια επί χάρτου. Προχωράμε σε λύσεις στην πράξη”, δήλωσε, υπογραμμίζοντας ότι για πρώτη φορά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρήκε τον τρόπο να δημοπρατήσει σιδηροδρομικά έργα πακέτο, ή αλλιώς “turn-key”, χωρίς κατατμήσεις, που οδηγούν σε εγκληματικές καθυστερήσεις και σε υπερβάσεις προϋπολογισμών.

“Σε συνεννόηση με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, αλλάζουμε το σύστημα παραγωγής σιδηροδρομικών έργων της Ελλάδας”, τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Εξήγησε ότι πολλά σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας ήταν παρατημένα επί χρόνια, κυρίως επειδή η αρχιτεκτονική τους και οι διαδικασίες δημοπράτησής τους ήταν προβληματικές.

“Βρίσκουμε λύση σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα για να γίνουν αυτή τη φορά πραγματικότητα τα σιδηροδρομικά έργα που έχει ανάγκη ο τόπος με ταχύτητα και διαφάνεια!”, κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Αμαξοστοιχία «Connecting Europe Express»

Την αμαξοστοιχία «Connecting Europe Express» καλωσόρισε στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, στο πλαίσιο των δράσεων του «Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων», με στόχο την ενθάρρυνση  των κρατών μελών να αυξήσουν το μερίδιο των επιβατών και των εμπορευμάτων που διακινούνται σιδηροδρομικώς.

Η αμαξοστοιχία αναχώρησε στις 2 Σεπτεμβρίου 2021 από τη Λισαβόνα με τελικό προορισμό το Παρίσι στις 7 Οκτωβρίου 2021 και ενδιάμεσους σταθμούς περισσότερες από 40 πόλεις σε 26 χώρες.

Κατά την τελετή άφιξης της αμαξοστοιχίας στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος απηύθυνε τον εξής χαιρετισμό:

«Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμάς η έλευση του τραίνου ‘‘Connecting Europe Express’’ στην Ελλάδα και η υποδοχή του στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Αναμφισβήτητα το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων δεν είναι απλά ένα  επετειακό γεγονός, αλλά μια μεγάλη ευκαιρία να προωθήσουμε τον σιδηρόδρομο ως βιώσιμο, καινοτόμο και ασφαλή τρόπο μεταφοράς ιδίως μέσω της προβολής του ως κινητήριο μοχλό ριζικών αλλαγών και ανάπτυξης.

Στο πλαίσιο αυτό, η προώθηση της συνδεσιμότητας αποτελεί προτεραιότητά μας, καθώς ο σιδηρόδρομος συνδέει απομακρυσμένες περιοχές, εξασφαλίζοντας την εσωτερική και διασυνοριακή συνοχή των ευρωπαϊκών περιφερειών.

Στον σχεδιασμό του σιδηροδρομικού δικτύου η Θεσσαλονίκη αποτελεί κεντρικό κόμβο τόσο για την γεωγραφική της  θέση της, όσο και για την οικονομική δυναμική της.

Το όραμα μετατροπής της Βορείου Ελλάδας και ειδικότερα της Θεσσαλονίκης σε διαμετακομιστικό κέντρο της νότιας Ευρώπης μπορεί να υλοποιηθεί μέσω της αναβάθμισης των σιδηροδρομικών συνδέσεων με τις όμορες χώρες. Μπορούμε να  το πετύχουμε όλοι μαζί, φορείς, πολίτες και επιχειρήσεις με την ανάληψη  πρωτοβουλιών  και πραγματοποίηση δραστηριοτήτων σε ενωσιακό, εθνικό, περιφερειακό ή τοπικό επίπεδο.

Καλωσορίζουμε τον συρμό του ‘‘Connecting Europe Express’’ στη χώρα μας και ειδικά στη Θεσσαλονίκη και ευχόμαστε καλή συνέχεια στο ταξίδι του και επιτυχία στη δράση προβολής του Σιδηροδρόμου».

ksd PRIMAGEL
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *