pozrikidis

Κ. ΠΟΖΡΙΚΙΔΗΣ: Μεγαλύτερος από το ΑΕΠ χωρών, ο οικονομικός αντίκτυπος των εκθέσεων, διεθνώς

ΓΝΩΜΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Για τη σημαντική συνεισφορά των εκθεσιακών διοργανώσεων στις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες γράφει στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Κυριάκος Ποζρικίδης.

Ο Mr ΔΕΘ, o άνθρωπος που έφερε τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης στο επίκεντρο του επιχειρηματικού κόσμου, μιλάει με στοιχεία για την επίδραση, που έχει ο εκθεσιακός κλάδος στην παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα, χαρακτηρίζοντάς τον ως μια πλούσια οικονομική «δεξαμενή».xrhma & tourismos

Το άρθρο

Στην ΔΕΘ υπογραμμίζουμε, εδώ και χρόνια, μετ’ επιτάσεως, προς όλες τις κατευθύνσεις, πόσο σημαντικός είναι ο αντίκτυπος της εκθεσιακής δραστηριότητας στην οικονομία μιας χώρας ή μιας περιοχής. Τα πολλαπλασιαστικά οφέλη των εκθεσιακών διοργανώσεων για τις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες είναι εντυπωσιακά, ακόμα και σε περιόδους κρίσεων. Άλλωστε, ο εκθεσιακός κλάδος αποτελεί βαρόμετρο των οικονομιών και είναι ο πρώτος που εξέρχεται των κατά καιρούς κρίσεων.

Αυτό που με κάθε τρόπο έχουμε επικοινωνήσει προς τα έξω, ορμώμενοι από τις εκθέσεις της ΔΕΘ-Helexpo και δη από κάποιες από τις μεγαλύτερές της, όπως είναι η ΔΕΘ και η Agrotica, έρχεται να επιβεβαιωθεί με τον πλέον επιστημονικό τρόπο από τη Διεθνή Ένωση Εκθέσεων (UFI) και  συγκεκριμένα από μελέτη που έγινε για λογαριασμό της από την Oxford Economics, η οποία αποτυπώνει με νούμερα την τεράστια επίδραση που έχει ο εκθεσιακός κλάδος στην παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα.

pozrikidisΕίναι χαρακτηριστικό πως το 2018 οι παγκόσμιες εκθέσεις συνεισέφεραν 167,2 δισ. ευρώ στο συνολικό ΑΕΠ, μέγεθος που αναδεικνύει τον εκθεσιακό κλάδο ως την 56η μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως, μεγαλύτερη ακόμα και από οικονομίες χωρών όπως η Ουγγαρία, το Κουβέιτ, η Σρι Λάνκα και το Εκουαδόρ. Σύμφωνα δε με την ίδια έρευνα, την ίδια χρονιά, ο εκθεσιακός κλάδος διεθνώς παρήγαγε περισσότερες πωλήσεις από πολλούς άλλους  κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των μηχανολογικών εργαλείων και του ιατρικού και χειρουργικού εξοπλισμού.

Αναλυτικά, το 2018 οι συνολικές πωλήσεις των εκθέσεων ήταν 275,1 δισ. ευρώ. Με βάση δε τα 34,68 εκατομμύρια τ.μ. που είναι η δυναμικότητα των εκθεσιακών χώρων ανά τον κόσμο, οι πωλήσεις ανά τ.μ. ήταν 7.900 ευρώ, ενώ με βάση τους 4,5 εκατομμύρια εκθέτες, που συμμετείχαν το 2018 σε διεθνείς εκθέσεις, οι πωλήσεις ανά εκθέτη ανήλθαν σε 60.680 ευρώ. Σημειώνεται δε ότι ο πολλαπλασιαστής των πωλήσεων για τον εκθεσιακό κλάδο υπολογίστηκε σε 2,37, που σημαίνει ότι για κάθε 1 ευρώ άμεσων εκθεσιακών δαπανών παρήχθη επιπλέον 1,37 ευρώ σε έμμεσες και επαγόμενες συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία.

Την ίδια ώρα, παγκόσμιες εκθέσεις έχουν πολύτιμη συνεισφορά και στην απασχόληση. Άλλωστε, το 2018 υποστήριξαν περισσότερες από 3,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

Είναι ενδιαφέρον επίσης να δει κανείς πως εμφανίζονται τα οικονομικά μεγέθη των διεθνών εκθέσεων ανά περιοχή: Οι εκθέσεις στη Βόρεια Αμερική τροφοδότησαν το 2018 78,2 δισ. ευρώ του συνολικού ΑΕΠ, αντιπροσωπεύοντας το 46,8% του αντίκτυπου του εκθεσιακού κλάδου στο συνολικό ΑΕΠ. Οι εκθέσεις στην Ευρώπη και την Ασία-Ειρηνικό συνεισέφεραν 48,6 δισ. ευρώ και 36 δισ. ευρώ αντίστοιχα, αντιπροσωπεύοντας το 29% και το 21,5% αντίστοιχα του αντίκτυπου του κλάδου στο ΑΕΠ.

Στο πεδίο των συνολικών πωλήσεων ανά τ.μ. πρώτη έρχεται η Βόρεια Αμερική, με 14.544 ευρώ, ανά τ.μ., και ακολουθεί η Ασία-Ειρηνικός με 6.874 ευρώ. Στις δε πωλήσεις ανά εκθέτη, τα «σκήπτρα» κατέχει η Βόρεια Αμερική, με 74.268 ευρώ, ανά εκθέτη, και ακολουθούν η Ευρώπη και η Ασία-Ειρηνικός με 68.858 ευρώ και 46.757 ευρώ, ανά εκθέτη, αντίστοιχα.

Ακολούθως στο πεδίο της απασχόλησης, οι εκθέσεις στη Βόρεια Αμερική υποστήριξαν 1,3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας (ήτοι το 40,2% του αντίκτυπου των εκθέσεων στην απασχόληση), ενώ στην Ασία-Ειρηνικό και στην Ευρώπη τροφοδότησαν 980.000 και 824.000 θέσεις εργασίας, αντίστοιχα, αντιπροσωπεύοντας το 30,2% και 25,4% του αντίκτυπου του κλάδου στην αγορά εργασίας, αντίστοιχα.

Πάντως, τους περισσότερους επισκέπτες σε εκθέσεις το 2018 είχε η Ευρώπη (112 εκατ.), μέγεθος που αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τρίτο των συνολικών επισκεπτών διεθνώς. Η Βόρεια Αφρική ήρθε δεύτερη, με 91,2 εκατομμύρια επισκέπτες (30,1%) και η Ασία-Ειρηνικός τρίτη, με 81,5 εκατομμύρια επισκέπτες (26.9%).

dethΣε επίπεδο εκθετών τα πράγματα αλλάζουν: πρώτη έρχεται η Βόρεια Αμερική, με 1,6 εκατομμύρια εκθέτες (35%), δεύτερη η Ευρώπη, με 1,3 εκατομμύρια εκθέτες (29,6%) και τρίτη η Ασία-Ειρηνικός, με 1,2 εκατομμύρια εκθέτες (26,7%).

Ο συνολικός οικονομικός αντίκτυπος του εκθεσιακού κλάδου, λοιπόν, το 2018 συνοψίζεται ως εξής:

– 275,1 δισ.ευρώ σε πωλήσεις,

– 167,2 δισ.ευρώ σε συμμετοχή στο ΑΕΠ,

– Περισσότερες από 3,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι πως αυτά τα σύνολα απεικονίζουν τον συνδυασμό του άμεσου αντίκτυπου εντός του εκθεσιακού κλάδου, συν τις έμμεσες επιπτώσεις (επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα) και τις επαγόμενες (τις δαπάνες των εργαζομένων του εκθεσιακού κλάδου στην καθημερινότητά τους) στην παγκόσμια οικονομία.

Το 2018 περίπου 32.000 εκθέσεις υποδέχθηκαν 303 εκατομμύρια επισκέπτες και περί τα 5 εκατομμύρια εκθετών σε περισσότερες από 180 χώρες. Οι εκθέσεις παρήγαγαν περισσότερα από 115,9 δισ. ευρώ σε άμεσες δαπάνες από επισκέπτες, εκθέτες και σε άλλα έξοδα που σχετίζονται με τις εκθέσεις. Υποστήριξαν δε 1,3 εκατομμύρια άμεσες θέσεις εργασίας και παρήγαγαν 68,7 δισ. ευρώ του άμεσου ΑΕΠ.

Με βάση τον αριθμό των εκθετών διεθνώς και των άμεσων δαπανών, υπολογίζεται ότι οι εκθέσεις παρήγαγαν περί τις 25.600 ευρώ σε άμεσες δαπάνες ανά εκθέτη.

Βάσει δε του αντίκτυπου στο άμεσο ΑΕΠ (68,7 δισ. ευρώ), ο εκθεσιακός κλάδος κατατάσσεται ως η 72η μεγαλύτερη οικονομία διεθνώς.

Για να εκτιμήσει την οικονομική αξία των εκθέσεων παγκοσμίως, η Oxford Economics, ακολούθησε την εξής διαδικασία:

– ανέλυσε τα υφιστάμενα στοιχεία των εκθέσεων που διαθέτει η UFI, συμπεριλαμβανομένων των τ.μ., των επισκεπτών και των εκθετών.

– ανέλυσε ιστορικά στοιχεία της εκθεσιακής βιομηχανίας που διαθέτει η UFI και μελέτες που έχουν γίνει σε 13 χώρες, όπως και στοιχεία τρίτων από περισσότερες από 180 χώρες.

– συνδύασε τα στοιχεία υφιστάμενων μελετών σε επίπεδο χωρών.

Έχοντας κατά νου τα στοιχεία αυτά καταλαβαίνει κανείς πως ο εκθεσιακός κλάδος δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται αψήφιστα, καθώς αποτελεί μια πλούσια οικονομική “δεξαμενή”. Στη ΔΕΘ-Helexpo καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να συμβαδίζουμε με τις διεθνείς τάσεις, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του κλάδου, σε παγκόσμιο επίπεδο, και δημιουργούμε νέα και σύγχρονα, εκθεσιακά προϊόντα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *