Photo by Javier Quiroga on Unsplash
Photo by Javier Quiroga on Unsplash

Πως οι Κινέζοι τουρίστες διαμορφώνουν τη ταξιδιωτική βιομηχανία;

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο κινεζικός εξερχόμενος τουρισμός είναι ένα νέο δεδομένο, με μόλις δύο δεκαετίες ζωής. Πριν από το 1995, δεν επιτρεπόταν στους Κινέζους πολίτες να εγκαταλείψουν τη χώρα τους, εκτός από κάποιες οικογενειακές επισκέψεις σε γειτονικές ασιατικές χώρες. Ο τουρισμός, όπως τον ξέρουμε, ήταν εκτός νόμου.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1990 η Κίνα αποφάσισε να χαλαρώσει τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς εισάγοντας το πρόγραμμα Εγκεκριμένου Προορισμού Προορισμού (ADS). Από τότε, η δίψα της Κίνας για ταξίδια είναι έντονη.Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, United Nations World Tourism Organization, αναφέρει ότι οι κινεζικές δαπάνες εξερχόμενου τουρισμού αυξήθηκαν στα 261 δισεκατομμύρια δολάρια το 2016, αύξηση,δηλαδή, 12% πάνω από το 2015 και 11 φορές μεγαλύτερη, από το ποσό που δαπανήθηκε μια δεκαετία νωρίτερα.

Ακόμη, τα 261 δισεκατομμύρια δολάρια συνιστούν το 21% της παγκόσμιας αγοράς.
Το παράδειγμα Bicester Village της Βρετανία

Το Bicester Village της Βρετανίας, το εμπορικό κέντρο, 60 μίλια βορειοδυτικά του Λονδίνου είναι ο δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός για τους Κινέζους. Όπως επισημαίνεται, στη μελέτη μόνο το παλάτι μπορεί να το «χτυπήσει» σε δημοτικότητα.

Οι λόγοι είναι απλοί: Οι μάρκες είναι γενικά φθηνότερες στο Ηνωμένο Βασίλειο από ότι στην Κίνα. Οι τσάντες Chanel για παράδειγμα, θα κοστίζουν  ένα τρίτο λιγότερο εδώ.
Ο ιδιοκτήτης της Bicester Value Retail έχει προσαρμόσει τις ευκαιρίες εδώ ανάλογα με την αντίστοιχη δημοτικότητά στο Πεκίνο.

Ακόμη, ο ιστότοπος προσφέρεται σε τρεις ξένες γλώσσες, συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής γλώσσας, ενώ μια σειρά προωθητικών ενεργειών πραγματοποιούνται από τα τέλη Ιανουαρίου, όταν οι περισσότερες πωλήσεις στη Βρετανία έχουν τελειώσει – αυτές όμως συμπίπτουν με την περίοδο του νέου έτους της Κίνας με μια επιπλέον εισροή της ηπειρωτικής χώρας.

Η δύναμη ενός διαβατηρίου

Ο κινεζικός τουρισμός έχει ενισχύσει και άλλους προορισμούς και διαδρομές, που δε θα το περίμενε κανείς. Για παράδειγμα, το Βελιγράδι της Σερβίας όπου η Sara Simovic είναι επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ για το πολυτελές ξενοδοχείο Saint Ten είπε:

«Το 80% των επισκεπτών μας είναι ξένοι και το 15% από αυτούς είναι Κινέζοι».

Ακόμη, το Μεσαίο Βασίλειο εξακολουθεί να παραμένει στη μέση της λίστας, στην 75η. Ωστόσο, οι ειδικοί λένε ότι αναμένουν να ανέβουν περαιτέρω την επόμενη δεκαετία, καθώς οι περισσότερες χώρες ακολουθούν το προβάδισμα της Σερβίας και επιτρέπουν στους υπηκόους του Μεσαίου Βασιλείου να κάνουν κράτηση για βραχυπρόθεσμες επισκέψεις χωρίς θεωρήσεις.

Checking In

Τα ξενοδοχεία σε προορισμούς για τους καταλόγους επιθυμιών των κινέζων ταξιδιωτών προσαρμόζονται επίσης ανάλογα, με ή χωρίς περιορισμούς visa. Καθώς οι κινεζικοί αριθμοί επισκεπτών αυξάνονται στο Λας Βέγκας, αυξάνονται και οι ενέργειες για την ικανοποίηση του κινεζικού τουρισμού.

Ο οικονομολόγος Mark Eacott του HBA, με έδρα το Λος Άντζελες, εργάστηκε σε αρκετά πρόσφατα έργα, όπως το NUO του Kempinski στο Πεκίνο και το Hualuxe του IHG, με οκτώ τοποθεσίες από το Κουνμίνγκ έως τη Χαϊκού. Ο Eacott λέει ότι τα φιλικά προς την Κίνα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που έχει ενσωματώσει θα κλωνοποιηθούν στο εξωτερικό σε προορισμούς που επιθυμούν να κάνουν τους επισκέπτες αυτούς να νιώθουν εξαιρετικά ευπρόσδεκτοι.

Το παράδειγμα αυτό περιλαμβάνει ανάμεσα στα άλλα τη μείωση του αριθμού των καθρεπτών στον τοίχο και την τοποθέτηση των κρεβατιών μακριά από την πόρτα .

 Είναι Μόνο Αρχή …

Σήμερα, 120 εκατομμύρια Κινέζοι πολίτες κατέχουν διαβατήρια – περίπου το 9% του πληθυσμού, σε σύγκριση με το 40% των Αμερικανών και το 5% των Βρετανών. Η Jane Sun, CEO της ταξιδιωτικής εταιρείας CTrip της Κίνας, αναμένει ότι ο αριθμός θα διπλασιαστεί σε δύο χρόνια καθώς οι μεσαίες τάξεις θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται και οι άμεσες αεροπορικές διαδρομές στο εξωτερικό από τις δευτεροβάθμιες και τριτογενείς πόλεις θα πολλαπλασιαστούν.

Ο Zakary Dychtwald, σύμβουλος της τουριστικής επιχείρησης στην Κίνα, πιστεύει ότι οι εκτιμήσεις της  ενδέχεται να υπερεκτιμηθούν, αλλά μόνο ελαφρώς, αναφέροντας στοιχεία της Goldman Sachs που προβλέπουν αύξηση στα 220 εκατομμύρια μέχρι το 2025.

Ο Dychtwald, επισημαίνει τον σημαντικό ρόλο των millennials, που είναι περισσότεροι από τους δυτικούς «ομολόγους»τους, και το γεγονός, πως διαθέτουν χρήματα για να ταξιδεύουν από τους γονείς και τους παππούδες τους: γνωστός ως φαινόμενο 4-2-1 – τέσσερις παππούδες, δύο γονείς, ένα παιδί.

«Μεγάλωσαν μελετώντας τον κόσμο χωρίς να έχουν πρόσβαση σε αυτό, παρακολουθώντας ξένες ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές και φορούσαν ξένες μόδες. Για τους περισσότερους, το ταξίδι ήταν ένα μακρινό όνειρο », λέει. «Όμως αυτή η τεράστια και αυξανόμενη ομάδα ταξιδιωτών στη χώρα σας θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην οικονομία σας».

ΠΗΓΗ

Tagged

1 σχόλιο στο “Πως οι Κινέζοι τουρίστες διαμορφώνουν τη ταξιδιωτική βιομηχανία;

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *