Ryanair
Αεροσκάφος της Ryanair

Ryanair: 13% αύξηση ετήσιων εσόδων και 4% στην κίνηση πριν την πανδημία | Μεγάλο το πλήγμα της κρίσης

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η Ryanair κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 13% (1 δισεκατ. ευρώ) λόγω της αύξησης των εσόδων και της κίνησης κατά 4% πριν την πανδημία του Κορωνοϊού.

Τα κυριότερα σημεία της ανάλυσης της Ryanair Holdings plc, η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα (18 Μαΐου), είναι τα εξής:

  • Η κίνηση αυξήθηκε κατά 4% στους 149 εκατ. επιβάτες
  • Τα έσοδα ανά επιβάτη αυξήθηκαν κατά 6% (57 ευρώ) λόγω της αύξησης των εισιτηρίων κατά 2% και των επικουρικών εσόδων κατά 16%
  • το 90% των πτήσεων πραγματοποιήθηκαν χωρίς καθυστερήσεις
  • Η Ryanair ήταν η πιο “πράσινη” ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρία με 66g CO₂ pax/km
  • Προστέθηκαν 5 νέες βάσεις και 390 καινούργια δρομολόγια
  • Η Malta Air έγινε η 4η αεροπορική του Ομίλου
  • Εφαρμόστηκε μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα με βελτιωμένες και εξατομικευμένες προσφορές για τους πελάτες
  • Σημειώθηκε ισχυρή εξισορρόπηση ισολογισμού και ρευστότητας

Ενημέρωση για τον Κορωνοϊό

Η πλειοψηφία του στόλου της Ryanair καθηλώθηκε από τα μέσα Μαρτίου λόγω των πτητικών περιορισμών και αποκλεισμών που επέβαλλε η ΕΕ. Η καθήλωση αυτή μείωσε την κυκλοφορία κατά 5 εκατ. επιβάτες και τα ετήσια του κέρδη του 2020 συρρικνώθηκαν κατά 40 εκατ. ευρώ.

Από την 1 Μαΐου η Ryanair αναμένει να πραγματοποιήσει το 1% του πτητικού της προγράμματος για το διάστημα Απρίλιος-Ιούνιος όπου αναμένεται να πραγματοποιηθούν μερικές πτήσεις επαναπατρισμού, ενώ αναμένεται να μεταφερθεί το 50% του στόχου για το 2ο 4μηνο, το οποίο κινούταν στα 44.6 εκατ. επιβάτες.

Όταν οι αεροπορικές εταιρίες του Ομίλου επιστρέψουν στους αιθέρες κατά τον Ιούλιο, το ανταγωνιστικό περιβάλλον θα έχει αλλοιωθεί λόγω της κρατικής στήριξης (ύψους 30 δισεκατ. ευρώ) που έχει παραχωρηθεί  προς τις  Lufthansa,  Air France-KLM, Alitalia, SAS και Norwegian μεταξύ άλλων.

Η ιρλανδική αεροπορική θεωρεί ότι η κρατική αυτή στήριξη είναι τεράστια, αποσταθεροποιητική για την αγορά και ότι κινείται ενάντια στους κανόνες  της ΕΕ. Επισημαίνει, επίσης, ότι οι εταιρίες που έχουν λάβει κρατική στήριξη θα μπορούν να κρατούν χαμηλά τις τιμές των εισιτηρίων ακόμα και αν μία τέτοια ενέργεια τους προκαλεί ζημιά.

Ανασκόπηση Οικ. Έτους 2020

Έσοδα

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10% (8.5 δισεκατ. ευρώ) πριν από την πανδημία. Τα προγραμματισμένα έσοδα, υποστηριζόμενα από την αύξηση της κίνησης κατά 4% (149 εκατ. επιβάτες) και  των επικουρικών τιμών κατά 2%, αυξήθηκαν κατά 6% και ανήλθαν στα 5.6 σεκατ. ευρώ.

Οι περιορισμοί πτήσεων λόγω του Κορωνοϊού και η καθήλωση του στόλου στο 2ο μισό του Μαρτίου μείωσαν την κίνηση κατά 5 εκατ. επιβάτες. Τα επικουρικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 20% στα 2.9 δισεκατ. ευρώ.

Τον Οκτώβριο η Ryanair Labs εφάρμοσε μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία επικέντρωσε στην ενισχυμένη διείσδυση σε όλα τα βασικά επικουρικά προϊόντα της αεροπορικής εταιρίας.

Έξοδα

Τα έξοδα καυσίμων αυξήθηκαν κατά 14% (+355 εκατ. ευρώ) στα 2.8 δισεκατ. ευρώ λόγω των υψηλότερων τιμών και τις αύξησης της κίνησης κατά 4%. Τα έξοδα καυσίμων για τον Μάρτιο επηρεάστηκαν λόγω της μείωσης της κίνησης κατά 48% (-5.2 εκατ. επιβάτες) λόγω των καθηλώσεων, και αυξήθηκαν κατά 4% (αντί για 2% που είχε προβλεφθεί).

Τα αυξημένα έξοδα προσωπικού (αυξημένες πληρωμές πιλότων και υψηλότερη αναλογία πληρωμάτων καθώς το ποσοστό παραιτήσεων κινήθηκε στο 0%), τα έξοδα συντήρησης (όπως τα παλαιότερα αεροσκάφη που παρέμειναν στο στόλο λόγω της καθυστέρησης της παράδοσης των  Boeing MAX) αντισταθμίστηκαν από την πτώση των εξόδων EU261 και των μειωμένων χρεώσεων των δρομολογίων.

Οι αεροπορικές εταιρίες

Η Buzz αύξησε τα αεροσκάφη της κατά 45 μοντέλα  B737s και επεκτάθηκε σε νέες βάσεις στην Πράγα και τη Βουδαπέστη.

Η Lauda δεν απέδωσε όσο αναμενόταν λόγω του ανταγωνισμού τιμών με τις θυγατρικές της Lufthansa στις κύριες αγορές σε Αυστρία και Γερμανία. Ωστόσο, καταγράφηκε αύξηση κίνησης κατά 6.4 εκατ. σε υψηλούς παράγοντες φόρτωσης. Τον Απρίλιο ο  David O’Brien ανέλαβε καθήκοντα CEO.

Λόγω των περιορισμών του Κορωνοϊού, ο στόλος της Lauda καθηλώθηκε από τις 17 Μαρτίου.Η κύρια αντίπαλος της Lauda, η Austrian Airlines αναμένεται να λάβει κρατική στήριξη ύψους 800 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα η πρώτη να αναθεωρήσει τη στρατηγική της και να μειωθούν τα σχέδια ανάπτυξης. Πραγματοποιείται διάλογος με τα εργατικά σωματεία και, εάν δεν υπάρξει πρόοδος έως τις 30 Μαΐου η βάση στη Βιένη θα κλείσει με αποτέλεσμα να περικοπούν 300 θέσεις εργασίας.

Η Malta Air, η οποία αποτελεί την 4η θυγατρική εταιρία του Ομίλου από το προηγούμενο καλοκαίρι, σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη. Η αεροπορική διαθέτει 120 αεροσκάφη και ανέλαβε τα ηνία στις βάσεις του Ομίλου σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Μάλτα.

Και η Malta Air αναθεωρεί όλους τους τομείς εξόδων, έτσι ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική στις κύριες αγορές, όπου και πρέπει να αντιμετωπίσει εταιρίες, οι οποίες έχουν λάβει κρατική στήριξη.

Η Ryanair DAC είχε καλή απόδοση και επεκτάθηκε στις νέες αγορές της Αρμενίας, της Γεωργίας και του Λιβάνου. Ο στόλος της μειώθηκε στα 275 Β737 καθώς οι Buzz και Malta Air ανέλαβαν δράση στην περιοχή. Η ακρίβεια των δρομολογίων της βελτιώθηκε και ξεπέρασε το 90% λόγω των επενδύσεων της Ryanair στο Stansted, την Πολωνία και την Ισπανία. Το Σεπτέμβριο ο Eddie Wilson ανέλαβε τη θέση του CEO της Ryanair DAC.

Σχετικά με τα αεροσκάφη Boeing, αυτά δεν αναμένεται να παραδοθούν πριν από τον Οκτώβριο του 2020. Η Ryanair αναθεωρεί τα βραχυπρόθεσμα σχέδια ανάπτυξης και βρίσκεται σε διάλογο με την Boeing και τους εκμισθωτές των A320  της Lauda με στόχο να μειωθούν οι παραλαβές αεροσκαφών για το επόμενο 24μηνο λόγω της μειωμένης ζήτησης που θα επιφέρει ο Κορωνοϊός για το υπόλοιπο 2020 και το 2021.

Ισολογισμός και ρευστότητα

Η Ryanair  δηλώνει ότι ο ισολογισμός της αποτελεί έναν από τους πιο ισορροπημένους του κλάδου με τη βάση κεφαλαίου να ανέρχεται στα 41. δισεκατ. ευρώ. Επίσης, η αεροπορική διαθέτει 330 ελεύθερα B737 (77% του ιδιόκτητου στόλου).

Από τα μέσα Μαρτίου ο Όμιλος έχει εφαρμόσει μια σειρά μέτρων για να διατηρήσει τα κεφάλαια, να μειώσει τα έξοδα, να ακυρώσει την εξαγορά μερισμάτων και να αναστείλει τα περιττά έξοδα.

Ως εκ τούτου τα μέσα εβδομαδιαία έξοδα μειώθηκαν από τα 200 εκατ. ευρώ (Μάρτιος 2020) στα 60 εκατ. ευρώ (Απρίλιος 2020). Η ρευστότητα αυτή θα επιτρέψει στον Όμιλο να επανέλθει ισχυρότερος από την κρίση και θα επικεντρώσει στη διατήρηση και την παραγωγή κεφαλαίου, καθώς και την αποπληρωμή χρεών για τους επόμενους 24 μήνες.

Προβλέψεις για το 2021

Το 2021 θα είναι δύσκολο για την Ryanair καθώς θα προσπαθεί να συνέλθει από την κρίση της πανδημίας και δε θα λάβει κρατική στήριξη. Ήδη πραγματοποιούνται διαβουλεύσεις για κλείσιμο βάσεων, μειώσεις μισθών κατά 20%, άδειες άνευ αποδοχών και περικοπές 300 θέσεων εργασίας.

Δεδομένης της αβεβαιότητας η Ryanair δεν μπορεί να προχωρήσει σε κάποια εκτίμηση για το 2021. Προβλέπονται απώλειες 200 εκατ. ευρώ κατά το 1ο 3μηνο, ενώ το 2 3μηνο οι απώλειες θα μειωθούν.

Ο Όμιλος εκτιμά ότι θα μεταφέρει το 2021 80 εκατ. επιβάτες (μείωση κατά 50% από τον αρχικό στόχο των 154 επιβατών).

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *