Ελαφρά άνοδο της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο, με την κυκλοφορία να παραμένει σε στασιμότητα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε η Διεθνής Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ).
H άνοδος, σύμφωνα με την IATA, οφείλεται στην ανάκαμψη που παρατηρήθηκε στις εγχώριες αγορές, ιδιαίτερα στην Κίνα, όπου ορισμένοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί για τον Covid ήρθησαν μετά τον Αύγουστο. Η διεθνής ζήτηση, εν τω μεταξύ, υποχώρησε ελαφρά, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα.
Τα νέα στοιχεία έδειξαν ότι η συνολική ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια τον Σεπτέμβριο του 2021 μειώθηκε κατά 53,4%, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019. Αυτό σηματοδότησε μια άνοδο από τον Αύγουστο, όταν η ζήτηση ήταν 56% κάτω από τα επίπεδα του Αυγούστου του 2019.
Η διεθνής ζήτηση επιβατών τον Σεπτέμβριο ήταν 69,2% κάτω από τον Σεπτέμβριο του 2019, κλασματικά χειρότερη από την πτώση κατά 68,7% που καταγράφηκε τον Αύγουστο.
Οι εγχώριες αγορές παρουσίασαν πτώση κατά 24,3%, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, καταγράφοντας σημαντική βελτίωση από τον Αύγουστο του 2021, όταν η κίνηση μειώθηκε κατά 32,6%, σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν. Όλες οι αγορές παρουσίασαν βελτίωση με εξαίρεση την Ιαπωνία και τη Ρωσία, ανέφερε η IATA, αν και σημείωσε ότι η Ρωσία “παρέμεινε σε σταθερή περιοχή ανάπτυξης, σε σύγκριση με το 2019”.
Μιλώντας σχετικά, ο γενικός διευθυντής της IATA, Willie Walsh, είπε: “Οι επιδόσεις του Σεπτεμβρίου είναι μια θετική εξέλιξη, αλλά η ανάκαμψη της διεθνούς κυκλοφορίας παραμένει ακινητοποιημένη εν μέσω του συνεχιζόμενου κλεισίματος των συνόρων και των εντολών καραντίνας. Η πρόσφατη αλλαγή πολιτικής των ΗΠΑ να ανοίξουν ξανά τα ταξίδια από 33 αγορές, για πλήρως εμβολιασμένους αλλοδαπούς από τις 8 Νοεμβρίου είναι μια ευπρόσδεκτη, αν και καθυστερημένη, εξέλιξη”.
“Μαζί με τα πρόσφατα ανοίγματα σε άλλες βασικές αγορές όπως η Αυστραλία, η Αργεντινή, η Ταϊλάνδη και η Σιγκαπούρη, αυτό θα πρέπει να δώσει ώθηση στη μεγάλης κλίμακας αποκατάσταση της ελευθερίας ταξιδιών”, συμπλήρωσε ο Walsh.
Η διεθνής επιβατική κίνηση ανά αγορά
Η διεθνής κίνηση των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων τον Σεπτέμβριο μειώθηκε κατά 56,9%, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, κατά μία ποσοστιαία μονάδα, σε σχέση με τη μείωση κατά 55,9% τον Αύγουστο, έναντι του Αυγούστου 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε 46,3% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 17,2% στο 69,6%.
Οι αεροπορικές εταιρίες Ασίας-Ειρηνικού “είδαν” τη διεθνή κίνησή τους τον Σεπτέμβριο να μειώνεται κατά 93,2%, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, παρόμοια με την πτώση κατά 93,4% που καταγράφηκε τον Αύγουστο του 2021, έναντι του Αυγούστου 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 85,2% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 42,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 36,2%, το χαμηλότερο ποσοστό μεταξύ των περιφερειών.
Αντίστοιχα, οι αεροπορικές εταιρίες της Μέσης Ανατολής κατέγραψαν πτώση της ζήτησης κατά 67,1% τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, ελαφρώς αυξημένη από τη μείωση κατά 68,9% τον Αύγουστο, έναντι του ίδιου μήνα του 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 52,6% και ο συντελεστής φορτίου υποχώρησε κατά 23,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 52,2%.
Όσον αφορά τους αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής, παρουσίασαν πτώση κατά 61% τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ελαφρώς βελτιωμένη έναντι της πτώσης κατά 59,3% τον Αύγουστο, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 47,6% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 21,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 61,9%.
Οι αεροπορικές εταιρίες της Λατινικής Αμερικής σημείωσαν πτώση 61,3% στην κίνηση του Σεπτεμβρίου, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, καταγράφοντας ελαφρά ανάκαμψη έναντι της πτώσης κατά 62,6% τον Αύγουστο, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019. Η χωρητικότητα του Σεπτεμβρίου μειώθηκε κατά 55,6% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 10,7 ποσοστιαίες μονάδες στο 72,0%, που ήταν ο υψηλότερος συντελεστής φορτίου μεταξύ των περιοχών για 12ο συνεχόμενο μήνα.
Η κίνηση των αφρικανικών αεροπορικών εταιριών μειώθηκε κατά 62,2% τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με πριν από δύο χρόνια, σχεδόν 4 ποσοστιαίες μονάδες χειρότερη από την πτώση κατά 58,5% τον Αύγουστο, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019. Η χωρητικότητα του Σεπτεμβρίου μειώθηκε κατά 49,3% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 18,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 53,7%.
Η εγχώρια αγορά της Βραζιλίας διατήρησε τη σταδιακή ανάκαμψη, λόγω της θετικής προόδου στον εμβολιασμό. Η κίνηση μειώθηκε κατά 17,3%, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019 -βελτιωμένη από την πτώση του 20,7% του Αυγούστου.
Τέλος, η εγχώρια κίνηση στην Ιαπωνία, τον Σεπτέμβριο, μειώθηκε κατά 65,5%, παρουσιάζοντας περαιτέρω επιδείνωση από την πτώση κατά 59,2% τον Αύγουστο, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019, λόγω των επιπτώσεων των ταξιδιωτικών περιορισμών.
Η IATA προτείνει…
Για την ασφαλή αποκατάσταση της παγκόσμιας συνδεσιμότητας, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών έχει ένα όραμα, το οποίο βασίζεται σε πέντε αρχές. Αυτές είναι:
-Τα εμβόλια πρέπει να είναι διαθέσιμα σε όλους, όσο το δυνατόν συντομότερα.
-Οι εμβολιασμένοι ταξιδιώτες δεν πρέπει να αντιμετωπίζουν κανένα εμπόδιο στο ταξίδι τους.
-Τα τεστ Covid θα πρέπει να επιτρέπουν σε όσους δεν έχουν πρόσβαση σε εμβόλια να ταξιδεύουν χωρίς καραντίνα.
-Τα τεστ αντιγόνου είναι το “κλειδί” για οικονομικά αποδοτικά και ευέλικτα καθεστώτα ελέγχου και
-Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να πληρώνουν για τα τεστ, ώστε το κόστος τους να μην αποτελεί οικονομικό εμπόδιο για τα ταξίδια.