Photo by Magic K on Pexels

Τι σημαίνει για ευρωπαϊκούς προορισμούς και ξενοδοχειακή βιομηχανία η ισοτιμία δολαρίου-ευρώ

ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ως Θείο δώρο, μάνα εξ ουρανού, παρομοιάζουν οι επικεφαλής κορυφαίων τουριστικών οργανισμών την ισοτιμία ευρώ-δολαρίου για την ευρωπαϊκή τουριστική βιομηχανία, με τα στοιχεία του παρόχου ταξιδιωτικών πληροφοριών Mabrian, να δείχνουν συσχέτιση μεταξύ της συναλλαγματικής ισοτιμίας και των αναζητήσεων πτήσεων από την αμερικανική τουριστική αγορά.

Την ίδια στιγμή, η Mastercard επιβεβαιώνει ότι οι Αμερικανοί ταξιδιώτες στην Ισπανία ξοδεύουν το διπλάσιο ποσό, σε σχέση με άλλους Ευρωπαίους ταξιδιώτες, η εκδήλωση πολυτελούς τουρισμού Forward_MAD κάνει λόγο για ένα “δώρο που δεν πρέπει να χάσουν” οι ξενοδόχοι, που ανησυχούν για τις προοπτικές μετά τον Σεπτέμβριο. Ενώ, δημοσκόπηση της αμερικανικής εταιρίας μετα-αναζήτησης WayAway δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί είναι τώρα πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν στην Ευρώπη ως αποτέλεσμα της ισοτιμίας.

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση του WayAway, του ιστότοπου σύγκρισης τιμών για φθηνές πτήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, σε δείγμα 250 Αμερικανών πολιτών, στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, σχεδόν οι μισοί (49%) είναι τώρα πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν στην Ευρώπη από ό,τι πριν, ως αποτέλεσμα της ισοτιμίας δολαρίου και ευρώ.
Ο τομέας στον οποίο θεωρούν ότι είναι πιο πιθανό να επωφεληθούν από αυτή την αλλαγή είναι τα ψώνια (63%) και ακολουθείται στενά από τη διατροφή (60%).

Οι απόψεις

Τι λένε οι επικεφαλής κορυφαίων τουριστικών οργανισμών για την ισοτιμία δολαρίου-ευρώ.

Μιλώντας σχετικά ο Carlos Cendra Cruz, διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της εταιρίας παροχής ταξιδιωτικών πληροφοριών Mabrian, είπε: “Εξετάσαμε προσεκτικά τη σχέση μεταξύ της συναλλαγματικής ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου και του επιπέδου της ζήτησης για αναζητήσεις πτήσεων από τις ΗΠΑ προς την Ευρώπη κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Ενώ θα περίμενε κανείς να δει μεγαλύτερη ζήτηση για την Ευρώπη καθώς πλησιάζουν οι καλοκαιρινοί μήνες, μπορούμε ωστόσο να δούμε μια πολύ σαφή συσχέτιση μεταξύ της αξίας του ευρώ και της ζήτησης για ταξίδια -με σαφείς περιόδους όπου η αύξηση του κόστους απόκτησης ενός ευρώ έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης για πτήσεις προς την Ευρώπη και το αντίστροφο. Εκτός από το ότι μας λέει ότι αυτή τη στιγμή τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία θα πρέπει να προωθούνται δυναμικά στους Αμερικανούς ταξιδιώτες, αυτό μας δείχνει ξεκάθαρα ότι τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά γραφεία σε όλο τον κόσμο θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους -μεταξύ άλλων σημαντικών στοιχείων- τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, όταν εξετάζουν πού θα εστιάσουν τα κονδύλια μάρκετινγκ.

“Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι αυτό ισχύει και για τις δύο πλευρές και ότι κανείς δεν πρέπει να εξαρτάται υπερβολικά από κάποια αγορά, όπου μια ξαφνική μεταβολή στις συναλλαγματικές ισοτιμίες -ή όπως δείχνει αυτή η έρευνα ακόμη και μια σχετικά μικρή μεταβολή- μπορεί να οδηγήσει σε μαζική μείωση της ζήτησης”, πρόσθεσε ο κ. Cruz.

Από την πλευρά της η Paloma Real, γενική διευθύντρια της Mastercard Ισπανίας, είπε: “Πριν από την πανδημία, οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν μία από τις σημαντικότερες αγορές προέλευσης για τον ισπανικό τουριστικό τομέα, τόσο από άποψη αριθμού επισκεπτών (3,2 εκατομμύρια το 2019), όσο και από άποψη δαπανών (6.774 εκατομμύρια ευρώ). Οι τουρίστες από τη Βόρεια Αμερική έχουν μέση δαπάνη διπλάσια από εκείνη των Ευρωπαίων τουριστών (2.087 ευρώ κατά μέσο όρο, έναντι 1.175 ευρώ για τους Γερμανούς τουρίστες, 1.115 ευρώ για τους τουρίστες του Ηνωμένου Βασιλείου ή 763 ευρώ για τους Γάλλους τουρίστες). Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι, οι τουρίστες από τη Βόρεια Αμερική που ταξιδεύουν με υπερατλαντικές πτήσεις κάνουν μεγαλύτερης διάρκειας διακοπές και διαθέτουν μεγαλύτερο προϋπολογισμό από τους Ευρωπαίους που εισέρχονται στη χώρα μας οδικώς ή/και με πτήσεις μικρότερης διάρκειας.

“Η τελευταία μελέτη μας για τις ταξιδιωτικές τάσεις που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο με τίτλο “Travel 2022: Trends & Transitions” προβλέπει μια παγκόσμια αλλαγή στις ταξιδιωτικές και καταναλωτικές συνήθειες. Οι δαπάνες για εμπειρίες (δραστηριότητες, εστιατόρια, μπαρ και αναψυχή) έχουν ήδη ανακάμψει στα επίπεδα του 2019 και, για πρώτη φορά στην ιστορία, έχουν ξεπεράσει τις δαπάνες για αγορές. Οι τουρίστες αναζητούν όλο και περισσότερο μοναδικές και, αν είναι δυνατόν, εξατομικευμένες εμπειρίες, που τους επιτρέπουν να απολαύσουν το ταξίδι αντί να αγοράζουν αναμνηστικά και προϊόντα που μπορούν εύκολα να αγοράσουν στη χώρα τους. Από την άλλη πλευρά, βλέπουμε αυτή την τάση να επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι τουριστικοί προορισμοί βασίζονται στη Mastercard για την αξιοποίηση ειδικών εμπειριών και την προώθησή τους στις αγορές προέλευσης μέσω της πλατφόρμας priceless.com. Ως αποτέλεσμα, επιταχύνουν την ανάκαμψη του τουριστικού τομέα στους προορισμούς τους”, συμπλήρωσε η κα. Real.

Ο Fabián Gonzalez, ιδρυτής του Forward_MAD, ενός συνεδρίου πολυτελούς τουρισμού που θα πραγματοποιηθεί από τις 5 έως τις 7 Οκτωβρίου στη Μαδρίτη, δήλωσε: “Ενώ τα ποσοστά πληρότητας είναι υψηλά αυτή τη στιγμή, πολλοί ξενοδόχοι αναρωτιούνται ήδη τι θα συμβεί τον Σεπτέμβριο. Άλλωστε, έχουν πίσω τους δύο χρόνια χρέους Covid-19 που πρέπει να καλύψουν μαζί με τις ελλείψεις προσωπικού, την αύξηση των επιτοκίων και τις ανησυχίες για τον πληθωρισμό. Ειδικά για το πολυτελές τμήμα, η πιθανή αύξηση της ζήτησης από μία από τις μεγαλύτερες αγορές εξερχομένων ταξιδιωτών στον κόσμο είναι πραγματικά ένα δώρο που δεν πρέπει να χάσει κανείς. Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες είναι οι επισκέπτες των ονείρων τους: ξοδεύουν περισσότερα, μένουν περισσότερο, κάνουν κρατήσεις νωρίτερα, απολαμβάνουν την υπηρεσία δωματίου, και στο τέλος δίνουν το σωστό φιλοδώρημα”.

Σε δηλώσεις του ο Neville Isaac, Chief Customer Officer του παρόχου εργαλείων διαχείρισης εσόδων ξενοδοχείων Beonprice, ανέφερε: “Μετά τον Covid είδαμε μια σημαντική αναζωπύρωση των επισκεπτών από τις ΗΠΑ και τώρα η ισοτιμία μεταξύ δολαρίου και ευρώ ήρθε την κατάλληλη στιγμή για τη βελτιστοποίηση του τμήματος. Παραδοσιακά στην Ευρώπη, ο επισκέπτης από τις ΗΠΑ έχει τις υψηλότερες συνολικές δαπάνες, μεγαλύτερο παράθυρο κρατήσεων και μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής από οποιονδήποτε επισκέπτη. Συνήθως επίσης, τα στοιχεία μας δείχνουν ότι κάνουν κρατήσεις σε ανώτερους τύπους δωματίων, οπότε η συνολική συνεισφορά στα κέρδη από αυτό το τμήμα είναι εξαιρετικά υψηλή.

“Αν και βλέπουμε εξαιρετικά υψηλές μέσες ημερήσιες τιμές (ADR) φέτος σε όλη την Ευρώπη (περίπου 30% πάνω από τα επίπεδα του 2019), τώρα με την ισοτιμία ευρώ/δολαρίου τα ξενοδοχεία -ιδιαίτερα σε πόλεις με διεθνές αεροδρόμιο- έχουν μια μεγάλη ευκαιρία να αυξήσουν τον όγκο από την αγορά υψηλής αξίας των ΗΠΑ, όπου οι συναλλαγματικές ισοτιμίες καθιστούν τους προορισμούς αυτούς ελκυστικούς. Προκειμένου να επωφεληθούν από αυτή την ευκαιρία, συνιστούμε στα ξενοδοχεία να μελετήσουν τα δεδομένα και να εξετάσουν:- Από ποιες πόλεις των ΗΠΑ έχουν ζήτηση, – Πόσο νωρίτερα κάνουν συνήθως κρατήσεις οι πελάτες τους στις ΗΠΑ, – Ποια κανάλια χρησιμοποιούν για τις αγορές τους και – Ποια προϊόντα (τύποι δωματίων, τύποι τιμών κ.λπ.) είναι τα πιο δημοφιλή; Με αυτές τις πληροφορίες οι υπεύθυνοι εσόδων μπορούν να συνεργαστούν με τους επικεφαλής μάρκετινγκ και να σχεδιάσουν καμπάνιες για να προσεγγίσουν αυτές τις αγορές”.

 

Tagged

1 σχόλιο στο “Τι σημαίνει για ευρωπαϊκούς προορισμούς και ξενοδοχειακή βιομηχανία η ισοτιμία δολαρίου-ευρώ

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *