money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ACI Europe: Η Omicron πλήττει τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια|Προβλέψεις για μείωση πάνω από 60% για το σύνολο του 2021

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Μείωση κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες κατέγραψαν οι επιβάτες στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια τις τρεις εβδομάδες που ακολούθησαν μετά τις πρώτες αναφορές για την παραλλαγή Omicron, που εμφανίστηκε στη Νότια Αφρική, τον Νοέμβριο.

Τα στοιχεία δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Εμπορίου Αεροδρομίων, ACI Europe, ο οποίος προέβλεψε ότι η Omicron θα συνεχίσει να επηρεάζει τον κλάδο μετά την περίοδο των Χριστουγέννων και του νέου έτους.

Προειδοποίησε ότι το 2021 θα καταλήξει κάτω από την προβλεπόμενη μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 60% για το ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων, σε σύγκριση με τον όγκο του 2019 πριν από την πανδημία.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACI Europe, κατά τις τρεις εβδομάδες μετά την πρώτη αναφορά από τη Νότια Αφρική  για την παραλλαγή Omicron (24 Νοεμβρίου 2021), η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά 20%. Αντίστοιχα, οι συντελεστές φορτίου στις πτήσεις προς/από ευρωπαϊκά αεροδρόμια εκτιμάται ότι έχουν μειωθεί από 66% σε 54%.

Ωστόσο, την περασμένη εβδομάδα, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 9%, σε σχέση με την προηγούμενη, με τους συντελεστές φορτίου να αυξάνονται εκ νέου κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες στο 56%.

Μιλώντας σχετικά ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού, Olivier Jankovec, σχολίασε: “Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι απαγορεύσεις πτήσεων προς τη Νότια Αφρική και οι αποσπασματικοί ταξιδιωτικοί περιορισμοί, που επιβλήθηκαν από πολλές κυβερνήσεις σε άλλες αγορές -συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης-, επηρέασαν άμεσα τα επίπεδα κυκλοφορίας τις τελευταίες εβδομάδες. Τα επαγγελματικά ταξίδια ήταν τα πρώτα που υποχώρησαν, ακολουθούμενα από τα ταξίδια αναψυχής, δεδομένης της ακραίας αβεβαιότητας και των προοπτικών επιβολής περισσότερων περιορισμών, τόσο στα ταξίδια, όσο και στις τοπικές κοινότητες. Τα στοιχεία της περασμένης εβδομάδας δείχνουν ότι μόνο τα ταξίδια σε συγγενείς αντέχουν, κατά κάποιο τρόπο, προς το παρόν, καθώς οι Ευρωπαίοι λαχταρούν να συναντηθούν και να ξανασμίξουν με αγαπημένα πρόσωπα για τα Χριστούγεννα”.

aia
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο ACI Europe προειδοποίησε περαιτέρω ότι η αντιστροφή της δυναμικής ανάκαμψης στην επιβατική κίνηση, τις τελευταίες εβδομάδες και για το υπόλοιπο του έτους, σημαίνει ότι το 2021 θα ολοκληρωθεί με πτώση στην επιβατική κίνηση μεγαλύτερη από 60% που συνιστά πρόβλεψή του, στο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων, σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν την πανδημία, το 2019.

Ο Jankovec πρόσθεσε: “Πέρα από την περίοδο των εορτών, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Omicron θα επιβαρύνει την επιβατική κίνηση, το πρώτο τρίμηνο του 2022. Αλλά ο βαθμός στον οποίο πρέπει να αναθεωρήσουμε τις προσδοκίες μας θα εξαρτηθεί, πρωτίστως, από το εάν οι κυβερνήσεις θα συνεχίσουν να έχουν σπασμωδικές αντιδράσεις ή όχι. Η Omicron γίνεται γρήγορα η κυρίαρχη παραλλαγή σε όλη την Ευρώπη, η οποία σύμφωνα με το ECDC καθιστά τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς αναποτελεσματικούς από την άποψη της δημόσιας υγείας και εξαιρετικά επιζήμιους, τόσο από οικονομική, όσο και από κοινωνική άποψη”.

Οριακή βελτίωση της επιβατικής κίνησης τον Νοέμβριο

Τον Νοέμβριο, η επιβατική κίνηση στο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων μειώθηκε κατά 35,2%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο προ πανδημίας (2019) και παρουσίασε οριακή βελτίωση, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα (-36,7% τον Οκτώβριο).

Ενώ τα αεροδρόμια στην περιοχή ΕΕ+ συνέχισαν να βελτιώνονται, σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, το έκαναν με αρκετά χαμηλό ρυθμό, παρά το άνοιγμα της υπερατλαντικής αγοράς (-38,1% τον Νοέμβριο, έναντι -41,2% τον Οκτώβριο). Αυτό αντανακλά κυρίως την επίδραση της Omicron στην απόδοσή τους προς το τέλος του μήνα. Εν τω μεταξύ, τα αεροδρόμια στην υπόλοιπη Ευρώπη είδαν τις επιδόσεις τους να επιδεινώνονται τον Νοέμβριο (-19,0%), σε σύγκριση με τον Οκτώβριο (-17,4%).

Η Κωνσταντινούπολη το πιο πολυσύχναστο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο

Η χαλάρωση των περιορισμών στα ταξίδια στη Βόρεια Αμερική, κατά τον μήνα Νοέμβριο, ωφέλησε =τους πέντε κορυφαίους ευρωπαϊκούς αερολιμένες, οι οποίοι κατέγραψαν μείωση κατά -41,6% της επιβατικής κίνησης από -45,6% τον Οκτώβριο.

Ενώ η Κωνσταντινούπολη (-30,4%) παρέμεινε το πιο πολυσύχναστο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο, το Heathrow, στο Λονδίνο (-50,8%) επανήλθε στους κορυφαίους ευρωπαϊκούς αερολιμένες, για πρώτη φορά από τον Μάιο του 2020, στην 5η θέση.

Το Paris-CDG (-40,8%) ήρθε δεύτερο και ακολούθησαν η Μαδρίτη (-35%) και το Άμστερνταμ-Σίπχολ (-41,8%), με το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης (-42,8%) να είναι εκτός Top 5, στην 6η θέση.

Αντίθετα, τα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια (που διακινούν λιγότερους από 5 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως) σημείωσαν επιδείνωση της επιβατικής τους κίνησης τον Νοέμβριο (-25,3%), σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα (-22,8%).

Όσον αφορά την εμπορευματική κίνηση τον Νοέμβριο ήταν αυξημένη κατά 8,5% πάνω από τον όγκο πριν από την πανδημία, με τα αεροδρόμια της περιοχής ΕΕ+ (+10,5%) να υπερτερούν σε μεγάλο βαθμό, από αυτά της υπόλοιπης Ευρώπης (-4,3%).

Οι κινήσεις αεροσκαφών τον Νοέμβριο μειώθηκαν κατά -25,1%, σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, με έντονη αντίθεση μεταξύ των αεροδρομίων στην περιοχή ΕΕ+ (-26,8%) και εκείνων της υπόλοιπης Ευρώπης (-14,8%).

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *