Ξεκίνησε η PHILOXENIA, με ομιλία Κεφαλογιάννη

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
– Ενδιαφέρουσα εκδήλωση του ΞΕΕ και της Χαλκιδικής για το ελληνικό πρωϊνό
– Σήμερα οι συνεδριάσεις ΞΕΕ και ΠΟΞ
– Πάρις Μαυρίδης: Εξωστρέφεια για την PHILOXENIA

Με ομιλία της υπουργού Τουρισμού κας. Όλγας Κεφαλογιάννη, ξεκίνησε η φετινή PHILOXENIA, κάτω από μια εξαιρετικά δυσμενή συγκυρία, με τους ανθρώπους της HELEXPO να καταβάλλουν πολύ σημαντικές προσπάθειες και το αποτέλεσμα, δεδομένης της συγκυρίας, να τους δικαιώνει.  
Η κα. Κεφαλογιάννη επεσήμανε σχετικά: “Η Philoxenia φέτος θέτει νέους στόχους. Στρέφεται στην τουριστική αγορά της Νότιας Ευρώπης, αφουγκράζεται το κλίμα της εποχής και ανταποκρίνεται στις ανάγκες του. Ανάμεσα σε επαγγελματίες από όλο τον κόσμο, η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα εδώ παρούσα ως οικοδέσποινα, αλλά και ως ισχυρή πρόταση στην τουριστική αγορά. Καλωσορίζουμε τους επαγγελματίες του τουρισμού από την Κίνα, την Ουκρανία και τη Ρωσία, από τις Βαλκανικές χώρες και την Τουρκία. Καλωσορίζουμε τους επαγγελματίες της Γερμανίας και της Γαλλίας, Της Ινδίας, της Μεγάλης Βρετανίας, των Ηνωμένων Πολιτειών, της Βραζιλίας και της Νοτίου Αφρικής. Στις δύσκολες ώρες που περνάει η Ελλάδα, στις δύσκολες ώρες που περνούν οι πολίτες, ο τουρισμός μπορεί να σταθεί σημαντικός αρωγός, για να αλλάξουν τα δεδομένα και να επανέλθει η ανάπτυξη. 

Μπορεί να αποτελέσει το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα. Οι φυσικές ομορφιές της πατρίδας μας, όχι μόνο στις παραθαλάσσιες περιοχές, αλλά και στις ηπειρωτικές και ορεινές, μας υπενθυμίζουν καθημερινά πως όχι απλώς ζούμε σε μια πανέμορφη χώρα, αλλά και πως η χώρα αυτή έχει πολλά να προσφέρει. Ο τουρισμός μπορεί να γίνει η κινητήρια δύναμη για την αναστροφή του κλίματος στην οικονομία. Πρεσβευτής της Ελλάδας στο εξωτερικό … 
Άγγελος νέων, καλών ειδήσεων που θα διαμηνύσει την αλλαγή του προσώπου της χώρας. Προπομπός για την πολυπόθητη οικονομική ανάπτυξη. Είναι όμως απαραίτητο και υποχρεωτικό να οργανωθεί μέσα από ένα νέο σχεδιασμό στρατηγικής τουριστικής πολιτικής”.

Και συνέχισε: “Το έχει πει και το επαναλαμβάνω. Η Ελλάδα είναι κάτι παραπάνω από το τουριστικό στερεότυπο που επικράτησε για πάρα πολλά χρόνια. Ήρθε η ώρα να εφαρμόσουμε νέους τρόπους επικοινωνίας του τουριστικού μας προϊόντος. Να αγωνιστούμε για να κερδίσει η χώρα μας τη θέση που της αξίζει στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Να γίνουμε ένας σύγχρονος, ισχυρός παγκόσμιος τουριστικός «παίχτης». Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να κινηθούμε βάση συγκροτημένου σχεδίου.
Να στηριχθούμε στις τέσσερις βασικές αρχές που θα οδηγήσουν τον τουρισμό σε νέα τροχιά:
– Ενισχύοντας την επιχειρηματικότητα με διευκόλυνση των επενδύσεων.
– Αναπτύσσοντας ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τον τουρισμό και τις ειδικές μορφές του.
– Διασφαλίζοντας την ποιότητα των υποδομών και των υπηρεσιών τουρισμού.
– Επενδύοντας στο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας. Για να πετύχουμε τους στόχους αυτούς, δρομολογούμε νομοθετικές πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις, που αναδύθηκαν μέσα από έναν εξαντλητικό διάλογο με τους φορείς του τουρισμού τους τελευταίους μήνες. Εφαρμόζουμε βήμα, βήμα το σύνολο της πολιτικής μας, έτσι ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα, να έχουμε απτά και μετρίσιμα αποτελέσματα”.

Και κατέληξε: “Η Ελλάδα είναι μια χώρα που ξεχωρίζει για τους φυσικούς, πολιτιστικούς, περιβαλλοντικούς και αγροτικούς της πόρους. Βασισμένοι σε αυτούς και με τη στήριξη ενός μοντέλου βιώσιμης ανάπτυξης, η χώρα μπορεί να στραφεί με ασφάλεια και προοπτική στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Με την προϋπόθεση όμως πως οι περιφέρειες, οι δήμοι και οι φορείς μπορούν να συμβάλλουν τόσο στην περιβαλλοντική προστασία όσο και στην ανάδειξη των τοπικών τους πλεονεκτημάτων. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που μπορεί να προσφέρει πάρα πολλά στον παγκόσμιο τουρισμό. Οι φυσικοί και πολιτιστικοί πόροι της χώρας επιτρέπουν την ανάπτυξη εναλλακτικών – ήπιων μορφών τουρισμού όπως ο θρησκευτικός, ο αγροτουρισμός ή ο γαστρονομικός τουρισμός… Μορφές όμως που πρέπει να βασιστούν στην ισόρροπη σχέση τουριστών και κατοίκων, με σεβασμό στις τοπικές ιδιαιτερότητες. Μορφές που πρέπει να αναπτυχθούν πάνω στο μέτρο και την κλίμακα της ελληνικής γης. Αυτός είναι ο στόχος και η βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Τουρισμού για την τουριστική ανάπτυξη κάθε περιφέρειας.
Με τον τρόπο αυτό το Υπουργείο Τουρισμού μπορεί να επιτύχει …
– τη διασύνδεση της τουριστικής δραστηριότητας με άλλους κλάδους της τοπικής οικονομίας.
– Την προστασία και αναζωογόνηση χωριών και παραδοσιακών οικισμών που τείνουν να εγκαταλειφθούν.
– Την αναβίωση και επαναδραστηριοποίηση μορφών της αγροτικής και βιοτεχνικής παραγωγής που βρίσκονται σε ύφεση.
– Τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για νέους και γυναίκες.
– Την ανάπτυξη μορφών επιχειρηματικής δραστηριότητας οικογενειακού τύπου.
– Την ανάπτυξη καινοτομικών δράσεων και πρωτοβουλιών σε τοπικό επίπεδο. Μπορεί ακόμα να επιτύχει
– Τη συνειδητοποίηση ότι τα θετικά οικονομικά οφέλη από τον Τουρισμό δεν συνδέονται απαραίτητα με έργα μεγάλης κλίμακας και με μεγάλο αριθμό τουριστών.
– Την ενίσχυση των προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του τοπικού εργατικού δυναμικού. – Την ενίσχυση των κινήτρων για ξενοδοχειακές επενδύσεις και εκσυγχρονισμού μικρών παραδοσιακών καταλυμάτων μέσα από το νέο αναπτυξιακό νόμο.
– Την επιδίωξη, ο ζωντανός πολιτισμός του λαού μας , όπως έχει διαμορφωθεί μέσα από την ιστορία και τον πολιτισμό να εκφραστεί και να προσδώσει ιδιαιτερότητα και προσθετική αξία σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, στο τουριστικό μας προϊόν .

Τελευταία και σημαντική αναφορά της στο πρόγραμμα προβολής της χώρας, κάνοντας αναφορά και στην πρωτοβουλία του Ξ.Ε.Ε.: ” Όπως γνωρίζετε, το Υπουργείο Τουρισμού επανασχεδίασε ήδη την προβολή του τουριστικού μας προϊόντος. Το διαφημιστικό μας πρόγραμμα για πρώτη φορά μετά από χρόνια θα «τρέξει» σε όλο τον κόσμο αποτελεσματικά, χρησιμοποιώντας κάθε σύγχρονο μέσο επικοινωνίας. Βασισμένο στη λογική πως χρειάζεται να αναδείξουμε μια νέα τουριστική ταυτότητα που θα κατοχυρώνει τη μοναδικότητα των ελληνικών προορισμών και θα εξασφαλίζει τη διεθνή αναγνωρισιμότητα του προϊόντος. Καθοριστικό βήμα σε όλη αυτή την προσπάθεια, αποτελεί η χάραξη συγκροτημένης στρατηγικής επικοινωνίας του ελληνικού τουρισμού, η οποία θα έχει ως κεντρικό άξονα τον επανακαθορισμό της θέσης της Ελλάδας στην παγκόσμια τουριστική αγορά. Η Ελλάδα αποτελεί κορυφαίο εθνικό όνομα. Αυτό το όνομα πρέπει να αποκαταστήσουμε. Σύντομα, μεθοδικά και τεκμηριωμένα. Έχουμε τη δυνατότητα και οφείλουμε να την επαναφέρουμε στο χάρτη των παγκόσμιων τουριστικών δυνάμεων. Να βασιστούμε στο μεγάλο μας πλεονέκτημα, στα στοιχεία που συνθέτουν την διαχρονική εικόνα μας και τις αξίες μας. Αυτά πρέπει να αναδείξουμε έναντι των υπολοίπων αγορών. Πρέπει να καταστήσουμε σαφές πως η Ελλάδα είναι μια υπογραφή κύρους και φήμης. Ένα μοναδικό όνομα που ξεπερνά οποιαδήποτε κρίση. Μια αξία που υπήρχε και θα υπάρχει. Η Ελλάδα είναι κάτι παραπάνω από τη σημερινή της εικόνα. Όλα όσα θετικά την απαρτίζουν, ήρθε η ώρα να τα διεκδικήσουμε με όρους διεθνείς, εξωστρεφείς και σύγχρονους. Να διεκδικήσουμε να τοποθετηθεί ξανά στη θέση που της αξίζει. Στην κορυφή. Ήρθε η ώρα να αφηγηθούμε όλοι μαζί την ιστορία μιας χώρας που έχει μάθει να ξεπερνάει τα προβλήματα. Το πρόγραμμα της δράσης ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ, μια εξαιρετική ιδέα που υλοποιείται, εκτίθεται εδώ στη Philoxenia. Το Υπουργείο Τουρισμού θα στηρίξει με όλες του τις δυνάμεις τόσο τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία όσο και κάθε άλλη παρόμοια προσπάθεια. Τα εξαιρετικής ποιότητας ελληνικά αγροτικά προϊόντα, η μεσογειακή διατροφή, η γεωργία που παντρεύεται με τη γαστρονομία, αποτελούν για τη χώρα μας σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που πρέπει να αναδείξουμε άμεσα. Η σύζευξη του τουριστικού προϊόντος και της ελληνικής αγροτικής παραγωγής, η καθιέρωση θεσμών που θα την ενισχύσουν, η προώθηση της τοπικής κουζίνα, μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη στις περιφερειακές οικονομίες και να δώσει νέα δυναμική στην αγροτική παραγωγή. Για τον σκοπό αυτό βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τον Υπουργό κ. Α. Τσαυτάρη”.

O Πάρις Μαυρίδης

Στην ομιλία του ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ κ. Πάρις ΜΑυρίδγς τόνισε στην ομιλία του: ” H φετινή 28η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA πραγματοποιείται από τις 2225 Νοεμβρίου, σε ένα κομβικό χρονικά σημείο για τη χώρα, καθώς καταβάλλεται προσπάθεια να επανέλθει η οικονομία σταδιακά σε τροχιά ανάπτυξης, όπου βέβαια “πρωταγωνιστής” είναι ο τουρισμός. Στο πλαίσιο αυτό, η PHILOXENIA 2012 επικεντρώνει στην εξωστρέφεια με την προσέλκυση εμπορικών επισκεπτών από τέσσερις ηπείρους και με την υιοθέτηση μίας νέας, δυναμικής ταυτότητας.  Η ποιοτική διαφοροποίηση τηςέκθεσης είναι αισθητή, σε σχέση με προηγούμενες διοργανώσεις, καθώς φέτος συμμετέχουν σημαντικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για πρώτηφορά, ενώ κάποιες άλλες επανακάμπτουν στη PHILOXENIA έπειτα από απουσία ετών.

Παράλληλα, αναβάθμιση συνιστά και το γεγονός πως στη PHILOXENIA θα βρεθούν  προσκεκλημένοι και φιλοξενούμενοι 100 ξένοι εμπορικοί επισκέπτες (hosted buyers), εκπρόσωποι σημαντικών tour-operators και τουριστικών φορέων από το Βέλγιο, Δανία, Γαλλία, Ρωσία, Ιορδανία, Κίνα, Νιγηρία, ΗΠΑ, Μ. Βρετανία, Βραζιλία, Ν. Αφρική κα.Οι συγκεκριμένοι εμπορικοί επισκέπτες, πολλοί από τους οποίους προέρχονται από νέες αγορές για το ελληνικό τουριστικό προϊόν, έχουν ήδη κλείσει κατάμέσο όρο πάνω από 12 ραντεβού ο καθένας με εκθέτες της PHILOXENIA και εξυπακούεται πως το πρόγραμμα των στοχευμένων αυτών επιχειρηματικών συναντήσεων είναι ακόμη υπό κατάρτισηΣτην έκθεση θα εκπροσωπηθούν και οι ιδιαίτερα σημαντικοί διεθνείς tour-operators Thomas Cook και AURORA Travel Tours,με εκπροσώπους τους από την Ευρώπη και την Ασία, ενώ μεγάλη επιτυχία αποτελεί το γεγονός της συμμετοχής της Ευρωπαϊκής Ποδοσφαιρικής Ένωσης UEFA.  Οι άμεσοι εκθέτες της PHILOXENIA 2012 φθάνουν τους 155, έναντι 120 πέρσι, τα τετραγωνικά μέτρα, που καλύπτειφέτος η έκθεση είναι περισσότερα, ενώ και το σύνολο των άμεσων-έμμεσων ξένων εκθετών είναι μεγαλύτερο, σε σχέση με το 2011.
Οι εγχώριοι τουριστικοί προορισμοί θα αναδειχθούν με τον βέλτιστο τρόπο, καθώς 8
Περιφέρειες της χώρας θα είναι παρούσες με περίπτερα, στα οποία θα παρουσιάσουν το
φυσικόπεριβάλλον, τα μνημεία, τις διαδρομές, τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα και την τουριστική υποδομή της κάθε περιοχής. Ειδικότερα, παρούσες θα είναι οι Περιφέρειες Ιονίων Νήσων, Θεσσαλίας, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Πελοποννήσου, Δυτικής Μακεδονίας, Βορείου Αιγαίου και Νοτίου Αιγαίου.

Το ελληνικό πρωϊνό

Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του περιπτέρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας στην 28η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA 2012 από την υπουργό Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη και τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθηγητή Αθανάσιο Τσαυτάρη. Σημειώνεται ότι το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, συμμετέχει στην έκθεση παρουσιάζοντας το πρόγραμμα του «Ελληνικού Πρωινού» (Περίπτερο 15 Ισόγειο/02). Οι δυο υπουργοί υπογράμμισαν την ανάγκη εμπλουτισμού του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος της χώρας και μέσα από τη γαστρονομία που αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας έναντι του ανταγωνισμού, στηρίζοντας την πρωτοβουλία του Ξ.Ε.Ε. Όπως ανέφεραν μέσα από το «Ελληνικό Πρωινό» προσδιορίζεται η μοναδικότητα και ο χαρακτήρας ενός προορισμού. Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου κ. Γιώργος Τσακίρης τόνισε ότι ήδη 54 ξενοδοχεία από όλη την Ελλάδα πληρούν τις προϋποθέσεις και συμμετέχουν στο πρόγραμμα του «Ελληνικού Πρωινού», παρόλο που οι εντάξεις ξενοδοχείων ξεκίνησαν προ δύο μηνών. Ακολούθως ο Τσακίρης ανέφερε ότι εξετάζεται η ένταξη ακόμη 109 ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στο πρόγραμμα, αναμένοντας σημαντική αύξηση της ανταπόκρισης των μελών του Ξ.Ε.Ε από όλη την Ελλάδα, στο άμεσο μέλλον. Υπενθυμίζεται ότι, το πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό» αποσκοπεί στον εμπλουτισμό του πρωινού που προσφέρουν τα ξενοδοχεία, με προϊόντα του κάθε τόπου και προορισμού, έτσι ώστε η πρωινή γευστική εμπειρία του κάθε ξένου και εγχώριου επισκέπτη να έχει σχέση με την Ελλάδα και ειδικότερα με τη συγκεκριμένη περιοχή που επισκέπτεται. Συγχρόνως επιτυγχάνεται η διασύνδεση του τουριστικού τομέα με τον πρωτογενή ώστε η ωφέλεια από τη δραστηριότητα να διαχέεται σε όλη την κοινωνία. Σημειώνεται, ότι απώτερος στόχος του Ξ.Ε.Ε. μέσω της πρωτοβουλίας του «Ελληνικού Πρωινού» είναι η ανάδειξη του άφθονου γαστρονομικού πλούτου όλων των περιοχών της χώρας και η αύξηση της ικανοποίησης των ξενοδοχειακών πελατών μέσω της δημιουργίας μοναδικών γευστικών εμπειριών. Επισημαίνεται, ότι το εν λόγω πρόγραμμα υποστηρίζεται και υλοποιείται με αποκλειστική χρηματοδότηση του Ξ.Ε.Ε..

  http://youtu.be/SsIzFl9MofA